Kisautuksessa ei irlillä ole mitään vaikutusta. Lähinnä sellaiset roduille ominaiset ja realistiset asiat yritän tällä hetkellä pitää lajeina (jonka vuoksi esimerkiksi mulla paimenilla on paljon laajempi lajikirjo kuin vinttikoirilla).
Kyllä olen huomannut. Kaikkiin mun kasvatusrotuihin (belgianpaimenkoira, siperianhusky, suomenpystykorva) on idea lähtenyt omista irl-koirista. Poikkeuksena ainoastaan suomenlapinkoirat ja lapinporokoirat, mutta niidenkin kanssa on oltu aika ajoin tekemisissä. Se on oikeastaan aika hassua, nimittäin aivan kuten Juinttu sanoi niin virtuaalimaailmassa voisin omistaa ja kasvattaa ihan minkälaisia koiria haluan, niin paljon kuin haluan ja miksi vain haluan. Mutta silti päädyn näihin tuttuihin irl-koirien kasvatukseen ja omistamiseen virtuaalimaailmassakin.Juippi kirjoitti: ↑Ma Huhti 29, 2019 8:30 pm Onkohan tää topa vain asiallisia kysymyksiä varten? Ajattelin, että täältä ehkä virtuaalikansan saa paremmin kiinniOotteko huomanneet, että oma irl-koira vaikuttaisi teillä esim. virtuaalikennelin kasvatusrotuun tai siihen, miten/mitä kisatatte koirilla?
Kannattaa myös käydä katsomassa vFCIn sivuilta vanhat rotujärjestöt, eli listoilta syystä X tai Y aikanaan poistetut järjestöt. Niitä saa myös vapaasti yrittää herätellä henkiin, mutta osassa tulee nimen vaihto eteen.Halutessasi virallistaa rotuyhdityksen, ota yhteyttä VFCI:hin sähköpostitse osoitteeseen vfci(a)kultsu.net. Huomaathan, että Rotuyhdistyksen nimeksi/lyhenteeksi ei enää hyväksytä nimeä/lyhennettä, joka on sama kuin Suomalaisella kyseisen rodun yhdistyksellä/harrastavalla seuralla. Ero Suomalaiseen rodun yhdistykseen pitää tulla vähintäin yhdistyksen lyhenteessä, muutoinkin, kuin alun v-kirjaimella.
Näpyttelin kaikki lisenssit sivulle mitä mailista löytyi (116kpl). Homma meni loppua kohden arvatenkin hiukan puuduttavaksi, joten jos jollain joku koira ei ole lisenssiään saanut ni laiteltaa uudelleen sivun kautta!
Wau, valtavat kiitokset! On varmaan ollut aika urakka