Furry-Paws #2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
stoic
Toistolla tehoa
poszewki z jedwabiu
Viesti:

Re: Furry-Paws #2

Viesti Kirjoittaja stoic »

Melkonen aivopieru toi rypälejuttu... :D Tulee mieleen se Wajas -peli, siinähän vissiin leikitään sateenkaarirekuilla. Mut njoo toihan nyt oli vaan tollanen joulukalenterin kummajaisylläri, ei liene syytä huolestua että tostakin tulis semmonen.

Ja kiva, olin unohtanu lukittaa yhen mun tunnuksen ja nyt siel on kaikki koirat niin likasia ku vaan voi olla + ikääntynykin. :D
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Olen nyt tosiaan myynyt jokaisella tunnuksella keksin hintaan 200 000. Äsken joku tarjosi minulle keltaisesta rypäleestä keksin (toinen muistaakseni 40 000), joten vaihdoin ja pistin keksin sitten taas myyntiin :mrgreen: Kaiken lisäksi joku hassu tarjosi porosta yhden FPP:n!
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Minkä ikäsiin pentuihin noita puppy raising pamphletteja voi siis oikein käyttää. D: Ei ilmeisesti 3FP vanhoihin? Vai johtuuko se siitä että mie oon breederi?

Sain muuten aika kivan värisen bcn. :cool:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

jabberjay kirjoitti:Minkä ikäsiin pentuihin noita puppy raising pamphletteja voi siis oikein käyttää. D: Ei ilmeisesti 3FP vanhoihin? Vai johtuuko se siitä että mie oon breederi?

Sain muuten aika kivan värisen bcn. :cool:
Sun pennut saa automaattisesti toisen stat boostin eli niille ei voi noita pamphleteja antaa. :)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Aijaa. Niin tietenkin. Höh. :C

Öööääääää mulle tarjottiin X määrä FPP:itä rainbow grapesta. Kui monta mie kehtaan pyytää!
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Josefina »

^ Sanoisin et jos saat jo yli kaks niin kannattaa vaihtaa. Mulle tarjottiin kokoajan vaan yhtä ja sit lopulta onneks yks tarjos ison tukun rahaa niin tredasin mielummin sen kanssa.

Oon kyl ihan onneton kun mulla särkyy sydän aina jos nään tuolla adoptiokeskuksessa kodittomia koiria. :D Oon sieltä jo kaks pelastanu ja täytyy nyt pitää sormet kurissa kun oon nyt laajentanut ihan urakalla noiden vinttarien puolelle. No, noi amerikanpitbullit sai multa hyvän kodin ja kun ne on uros ja narttu niin pennutan ne jossain vaiheessa. Kyllähän noi tossa kyljessä menee.
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way

Vuoden Optimisti 2013
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ No joo mäkin mietin että viittisinkö odottaa että joku tarjoo rahaa. Odotin tosta kuitenkin jotain 1-2M, mutta tolla tyypillä ei oo kun yhteensä 1M ja siks haluaa mieluummin tarjota FPPitä. Alle kymmenellä kun ei mitään tee ja mulla on rare-kamaa sen verran vähän (lue: ei yhtään), etten oikein sit viitti jäädä odottaa, että saisin kerättyä noita enemmänkin. Hmm.

// Lähetin tuonne islanninlammaskoirakuvan image bankkiin. Toivottavasti ei ole ihan hirveä, arvostaisin kovasti jos voisitte klikata tota "I love it!" (vai mikä se nyt oli...) -linkkiä. :)):
Cookiemonster
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Miks en ymmärrä sitä, kun jotkut tekasee pentueen jo vaikka vaan 3 levelisillä koirilla? En nyt siis tuwwilaisia tarkota, mutta kun nuita pentueita selailin ja muutama tämmöinen pentue osui silmään. Kun eihän noilla vanhemmilla itelläänkään ole edes kunnon statseja tmv. nimeksikään vielä?
Ite taas yritän koirille saada huomattavasti enemmän leveleitä kierrokseen (20 -> jne), ennenkun mitään rupean edes harkitsemaan.
Sama pätee koiriin, joiden "terveystulokset" huutaa enimmäkseen F'ää +G'tä.. Yhdenkin pentueen isä oli FFGF..

Kuulostan varmaan ihan urpolta.
Guthrun | Narvik | Stepmaker's | Gloomkiller

Virtuaaliset virkakoirat
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Mä teetin huonolevelisillä koirilla pentuja joskus ihan alussa. Nyt oon päättänyt, että en pennuta ainakaan alle 20 levelisiä koiria. Kyllähän jotkut tota tekee, esimerkiksi yksi miun kaveri pennuttaa koirat noin 6-7 levelisinä ja antaa ne sitten jollekkin toiselle. Jos se raha ei siinä ole pääasia vaan halutaan ehkä vaan nopeasti päästä eteenpäin kasvatuksessa niin sitten se pienempikin leveli koiralta riittää.
Toi terveys taas. Mä pyrin siihen, että pentu on terveydeltään parempi kuin vanhempansa. Mulla on tällä hetkellä mun foxterrierikennelissä kaikki foxit tuolta purchase dog -paikasta, niin terveys on mitä on. En ole kuitenkaan niitä hylännyt sen takia, vaan pyrin siihen, että vaikka teettäisinkin terveydeltään kahdella huonommalla vanhemmalla, olisi pentu terveydeltään parempi. En tietenkään teetä yhdistelmää josta on nähtävissä, ettei siitä tule parempia pentuja kuin vanhemmat. Sire selectorilla katson aina HHiden ja hhiden oletettavan määrän, jos se on jo siinä kohtaa vähemmän kuin vanhemmilla, hylkään kyseisen yhdistelmän.

Kuka ymmärsi jotain nostaa käden ylös. :mrgreen:

Kuva
KATTOKAA! Mun tarvii saada se enää punaaseen viivaan ni se hyväksytään (tai luulisin niin). :):)
Cookiemonster
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Niin on sitten sen ymmärtää, jos haluaa vaan nopiaa päästä kasvatuksen suhteen eteempäin. Muuten mie kans tsekkailen Sire selectorilla ensin noi HH&hh -määrät ja funtsin vasta sitten, millasilla vanhemmilla tulis pentue pyöräytettyä +millasia mukeloita niistä sitten syntyis.
Ainii joo nostan käden pystyyn, koska ymmärsin jopa näillä herneaivoilla! :mrgreen:
Guthrun | Narvik | Stepmaker's | Gloomkiller

Virtuaaliset virkakoirat
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Niin, niin kukin tyylillään. Toi mun kaverihan (eikun niitä onkin kaksi jotka tekee noin, tosin toinen pennuttaa koirat 2-3 kertaan, toinen myy ne ekojen jälkeen) on jo ihan hirmu pitkällä. Sen koirat on pääosin jos calculatorilla tsekkaa niin sitä 95-100% qualityssä. Mua vaan jotenkin hirvittäis heti about 20FP ikäset pennuttaa, vaikka on sitäkin tullut pari kertaa tehtyä... :mrgreen:
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

No ei tuolla rahamäärällä mitä pennuista saa "pet salessa" pahemmin motivoi tekemään kaikin puolin korkealaatuisia pentueita. Itse varmaankin kohta sorrun puhtaaseen väri- ja HH-kasvattamiseen, ja lisäilen pentueille sitten puppy pamfletteja. Korkea H merkitsee enemmän kuin korkeat statsit, siis pentujen hintamaailmassa. Kisaamisesta ei sitten varmaan saa niin paljoa.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
KuroNeko
Kanada

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Josefina kirjoitti:Oon kyl ihan onneton kun mulla särkyy sydän aina jos nään tuolla adoptiokeskuksessa kodittomia koiria. :D Oon sieltä jo kaks pelastanu ja täytyy nyt pitää sormet kurissa kun oon nyt laajentanut ihan urakalla noiden vinttarien puolelle. No, noi amerikanpitbullit sai multa hyvän kodin ja kun ne on uros ja narttu niin pennutan ne jossain vaiheessa. Kyllähän noi tossa kyljessä menee.
Mä en oo ikinä nähny adoptiokeskuksessa yhtäkään koiraa tarjolla. :O Meneekö ne sitten vaan niin nopeesti etten ehdi koskaan nähdä niitä. :D

Laajensin kenneliä tänään vähäsen. Mulla on jo hirveesti suunnitelmia kasvatuksen osalta vaikka pyrinkin pitämään sen pienimuotoisena. Rotukirjo mulla on edelleen aika sekalainen, mutta se on vaan hauskaa. Just tänäänkin ostin tällaisen, kun terriericassossa pyritään nyt noiden rekisteröintejä lisäämään.

Ja sitten haluaisin hankkia howawartin, mut en jaksanut vielä etsiä kivaa. Ostaisin mieluummin joltain pelaajalta jo olemassa olevan koiran tai sitten varaisin jostain pentueesta. Ei kellään turrilla sattuis olemaan howawarttia myynnissä tai pentuetta suunnitteilla? :)
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Josefina »

^ Joo, ne yleensä menee tosi nopeesti ja mä oon nyt tässä loppuvuodesta osunut tosi useesti sellaisen "massaluopumisen" kohteeksi, että oon mennyt tonne centeriin kun siellä saattaa olla +20 koiraakin tarjolla. Yleensä ne raukat onkin sellaisia, että joku on ostanut eläinkaupasta miljoona samanlaista ja sit pitää sen, jolla on parhaat statsit ja geenit.

Taas eilen teki pahaa kun siellä oli bouviereita, mut onneks ne meni kans nopesti niin en kerennyt reagoimaan. :D

Ja niistä hoffeista vielä, esim. tuolla on paljon "alaikäisiäkin" pentuja myynnissä.
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way

Vuoden Optimisti 2013
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

CRISSU kirjoitti:Miks en ymmärrä sitä, kun jotkut tekasee pentueen jo vaikka vaan 3 levelisillä koirilla? En nyt siis tuwwilaisia tarkota, mutta kun nuita pentueita selailin ja muutama tämmöinen pentue osui silmään. Kun eihän noilla vanhemmilla itelläänkään ole edes kunnon statseja tmv. nimeksikään vielä?
Ite taas yritän koirille saada huomattavasti enemmän leveleitä kierrokseen (20 -> jne), ennenkun mitään rupean edes harkitsemaan.
Sama pätee koiriin, joiden "terveystulokset" huutaa enimmäkseen F'ää +G'tä.. Yhdenkin pentueen isä oli FFGF..

Kuulostan varmaan ihan urpolta.
Itse teetän pentueita heti 12 FP-days ikäisillä koirilla, jos olen niitä aikeissa jalostukseen käyttää. Tarkoituksena on saada ensin genetiikka kuntoon, ja sitten vasta lähteä kasvattamaan statseja. Oon funtsinut että jos kasvatan jokaisen yksilön jolla on tarkoitus korjailla genetiikkaa, sinne 100 FP-päivän ikäiseksi, niin tässä hommassa menee ikä ja terveys. Terveystuloksista puolestaan, noita sanallisia mainintoja en katso ollenkaan. H- ja h-arvot ratkaisevat.
Lukittu