Australianpaimenkoiria HW'hen

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Kati
Nostaa rautaa
poszewki z jedwabiu
Viesti:

Australianpaimenkoiria HW'hen

Viesti Kirjoittaja Kati »

Tässä pitkältä tauolta palattuani katselin koira tilannettani ja rupesin pohtimaan että vanhempiakin yksilöitä alkaa löytymään, joilla kuitenkin tahtoisin vielä jälkeläisiä nähdä, ja tälläinen on juuri kauan aikaa sitten Belgiasta tuomari red tricolour narttu Fightytime's Tell-Me-More. Tutummin tätä narttua kutsutaan Taraksi. Tara on rekisteröity puhdasrotuinen australianpaimenkoira jonka suku on täysin evm. Tara on kaikin puolin terve, lonkkakuvattu B/A sekä polvet&kyynäret 0/0. Silmät on peilattu viimeksi 20.11.07, ja kaikki oli hyvin. Ensi kuussa siis uusi peilaus. Tara on kisannut suurimmaksi osaksi PK puolta ja menestys on ollut huimaa. Tara on titteleidensä puolesta vFIN KVA BH JK3 VK3 HK2. Tämän PK uran lisäksi Taralla on tokosta 1 tulos luokkavoitolla ALOkkaasta, vKTV titteli koiratanssista sekä se on näyttelyistä saanut parhaimmillaan 3 SERTiä sekä yhden CACIBin.

Taran pentujen isäksi valitsin entisen oman koirani, takaisin Emmille palautuneen myöskin red tricolour värisen Blue's Desire'n eli tuttujen kesken Siren. Sire on erittäin reipas ja hieno, vahva luontoinen australianpaimenkoira uros. Sire on titteleidensä puolesta vPVA BH EK1 HK3 JK1. Sire ei myöskään ole ulkonäöltään mikään näyttelypuudeli, mutta on ansainnut näyttelystä myös ROP aussien paikan, sekä sijoittunut vielä ykkös ryhmän kolmanneksi RYPissä! Sire on myös terveyskuviltaan terve poika kaikin puolin.

Odotan innolla mitä tästä punaisesta yhdistelmästä on tarjolla, molempien vanhempien luonne on suht ripeä, ja pennuista ei odoteta aivan helpoimpia, vaan todellisia harrastus kavereita, joiden kanssa toivoisin että lähdettäisiin ihan kunnon kisauraakin koittamaan. Onhan vanhemmilla näyttelymenestystäkin, joten sinnekkin olisi positiivinen penneleitä saada näytille :)
Elikkä siis reippaisiin ja aktiivisiin koteihin. Kuulumisia tahdon kuulla sekä nähdä että koira on ns. "elossa", eli jotain päivitystä ja ilmoittelua tapahtuu. Kuviin en anna vaatimuksia, kunhan ne vain ovat. Jos pentua havittelet, pientä kisanäyttöä, sekä ehdottomasti valmiin kennelin tahdon nähdä :)
Varauksia ajattelin ottaa maksimissaan 5, tarkempaa syntymäaikaa en ole vielä ajatellut, sitten kun hyvät kodit löytynevät :).

Varaukset
Mimmu - uros
Pilvi - narttu
Petra - sij narttu
donga - narttu

!!
Suunniteltu syntyväksi marraskuun aikana. Rupen nyt nimiä suunnittelen ja edittaan ne sitten tähän kun olen ne keksinyt :)
Lania
Kanada
Viesti:

Re: Australianpaimenkoiria HW'hen

Viesti Kirjoittaja Lania »

Minä olisin kiinnostunut pennusta Vaaralinjaan (entinen Rocherstav). Olen joskus aikoina aloitellut aussieiden kanssa, jonka taidat tietääkin jo ja nyt olisi pakko saada yksi aussie porukkaan mukaan ja tässähän olisi juuri sopiva hetki.

Kisanäyttöä voit katso kaikilta Vaaralinjan koirilta, joita on kyllä paljon, mutta kuten huomaa, kaikkien kanssa on saatu kisattua hyvinkin aktiivisesti (seassa kyllä pari uuttakin koiraa, joilla ei paljoa kisautusta). Olen aktiivinen kisaaja kentillä ja lajia kuin lajia tulee aina koirien kanssa kokeiltua.
Pennun kanssa suunnattaisiin ehdottomasti ainakin palveluskoiralajeihin, joissa kokeilisimme ainakin luultavimmin jälkeä, viestiä ja mahdollisesti vielä jotakin muuta. Tottelevaisuus kuuluisi myös aktiiviseen kastiin, kuten agilitykin. Koiratanssia ja flyballia tulisi myös kokeiltua, ellei vesipelastustakin. Näyttelyissä tultaisiin myös käymään aktiivisesti.

Jalostuskäyttöä en ole miettinyt tässä vaiheessa ainakaan vielä, katsoisi sitten paljon myöhemmässä vaiheessa miten pentu menestyisi jne.
Kuvia olisi parisen kipaletta ja voisin vilauttaa niitä sitten yv'llä. Sukuouolesta en ole siis varma vielä, kun kuvat täytyy katsoa ensin ja sitten sukupuolikin varmistuu samalla.

Mutta jees, suurta kiinnostusta kyllä olisi (:
Kuva
  • your my lucky ace
  • .............................................................
    Vuoden Pokaalikahmija 2016
    Vuoden Pokaalikahmija & aktiivikasvattaja 2015
Mimmu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Minäkin olisin kiinnostunut aussiesta. Pentu tulisi Mustansilmään..

Kisanäyttöa voit katsella Täältä.. Pyrin mahtumaan kaikkiin kisoihin mitä tulee ja kaikkia lajeja tullaan kokeilemaan.
Jos nyt sitten pennun saan, niin sen kanssa ainakin suuntaamme agilityyn, tokoon ja palveluskoiralajeihin. Palveluskoiralajeissa tulisimme kokeilemaan suojelusta, jälkeä ja hakua.
Jalostuksen pistän mietintään. Olen sitten urosta miettinyt. Kuvia pistän yskityisviestillä tulemaan pikapuoliin :)

- Mimmu
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Kiitos Lania ja Mimmu, molemmilla oli erinomaisen tuntuinen ja kisaava koti tarjolla, joten kyllä mä molemmille uskallan pennun varata :) Laittakaa lähempänä varmoja sukupuolia ja kuvia saa tosiaan näytellä, olis kiva :p
Mimmu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Joo siis Uros minulle
Pilvi
Balettineuvos

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

MINÄÄÄÄÄ. Saisinko yhden vauvan aussielauman jatkoksi? Tosiaan Jump Aroundin sivut ovat tosi päivittämättömät ja kuolleet, mutta kunhan saan tässä inspistä niin lupaan vähän uudistaa sivut (jotta saan ne aussietkin virallisesti kasvatusroduksi, myös ulkoasun kannalta). Mitään henkeä salpaavan upeaa kisautusta en kyllä lupaa, mutta suhteellisen ahkeran näyttelyiden ja tokon puolella, sekä mahdollisuuksien mukaan myös mm. PK-lajeissa ja paimennuksessa.

Jalostuskäytöstä en osaa vielä sanoa oikein juuta enkä jaata, sen näyttää aika ja koiran tulokset. Onko pentueesta mahdollista saada muun väristä kuin punaista pentua? Mulla kun ei taida mitään loistokuvia olla punaiselle, muille väreille kyllä löytyisi. Tosin tämäkin riippuu että luovutatko mulle penskaa. :D
Kuva
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Juu kyllä Pilvi penskan saa :D Ei ole värillä väliä, mä en niin perusta kun loppu peleissä red trikki ja red merle voi tuoda sinistä ja mustaa vaikka moni muuta väittää. Nääkin on todettuja. Lähes varmaan joo 99% punaset tuo punasta mut poikkeuksia on IRLkin :)
Emmi
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Päivittelin noita Siren kisamenestyksiä lisää sivuille, muutamia sieltä vielä puuttuu, mutta sivut ruuhkautuivat joten päivittelen myöhemmin lisää! (:
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Nostellaan jos joku vielä kiinnostunut olis ;>
Kummankos pennun Pivbli haluaa?
Pilvi
Balettineuvos

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Enköhän mä sen nartun ota, vaikka uroskin himottaisi mutta kyllä mä nartussa pysyn. :D Ja kuvat esittelen sulle mesessä joku päivä. :)
Kuva
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Nostellaas vähän tätäkin, sij narttua tahtoisko joku? (:
Lania
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lania »

Valitettavasti joudun peruuttamaan varaukseni, pahoittelen >: Kuitenkin tarkoituksena olisi hankkia evm. sukuisia tai hyvin pienisukuisia koiria ja totesin ettei tämä ole paras valinta. Muutenkin tuli hankittua pari aussieta, jotka oli Heidiltä jäänyt lojumaan, niin ei olisi aikaa yhtä paljon tälle pennulle.
Kuva
  • your my lucky ace
  • .............................................................
    Vuoden Pokaalikahmija 2016
    Vuoden Pokaalikahmija & aktiivikasvattaja 2015
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Lania, ok. Onhan näillä juu tosiaan vähän enemmänkin sukua tuolta Siren puolelta, mutta eipä se nyt "tunnettua/yleistä" ole :)
Petra
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Petra »

Mulla tekis mieli kauheasti tämmöistä pentua :0 En kyllä tiedä haluatko mulle tätä pentua antaa kun oon nykyisin enemmänkin tämmönen 'kisataan kun jaksetaan'- kisaaja, mutta mutta, kai se täytyy yrittää :D

Eli pentua havittelisin Trivaliin, ton pienen koirakaksikon seuraksi. Pennun kanssa kisattaisiin mahdollisimman monipuolisesti eri lajeissa, ja pyrin kyllä ilmoittelemaan noita koiriani usein kisoihin, mutta joskus se jää. Kisanäyttöä näet kuitenkin tuosta Pipsasta (huomaa että se on noin nuori ja pidin piiiitkän kesätauon..), ja nyt on tarkoitus olla taas entistä aktiivisempi. Sivunäyttö tosiaan samassa, ja koiralle kyllä on aikaa kun noita nykyisiäkin on vaan kaksi.

Kuvia mulla ei kyllä nyt ole tolle pennulle, mutta pienen etsinnän jälkeen sellaisetkin löytyy. Käykö jos pennusta tulisi käyttölinjailen (ellen nyt löydä erittäin hyviä näyttelykuvia)? Mulle kelpaisi myös sijoitusnarttu mikäli mulle haluat sellaisen antaa :}

Mites on, oliko tarpeeksi vakuuttavaa? :D
lehmän löräys, BITCHES
Kati
Nostaa rautaa
Viesti:

Kyllä mä Petra sulle sij. nartun annan :D !
Vastaa Viestiin