Niin siitä asenteellisuudesta Turrilaa ja muita Turrilan käyttäjiä kohtaan. Tai ehkä suurilta osin turrichattia kohtaan.
:D
Turrichat on ollut olemassa nyt aika tarkkaan neljä vuotta. Etenkin alkuaikoina oli ylilyöntejä ja paskanjauhantaa ihan riittävästi. Nyt chatissa on noin 15 hengen vakioporukka ja meininki on sitä, että sinne jaetaan kännykkäräpsyjä koirista ja jutellaan jäätelöstä. Sieltä saa tsemppiä ihan vaan pyytämällä ja monissa jutuissa on oikeasti annettu apua ja aikaa toiselle. Esim silloin kun kettu oli tuloillaan meille ja mä olin uuden ja tuntemattoman edessä, kirjoitin chattiin viestin, että voisitteko kertoa mielipiteenne tästä mun jutusta. Pyysin vielä erikseen, että vastustavat ja negatiiviset mielipiteet pitää esittää kauniisti, koska olin tosi epävarma ja herkillä. Ja niin tapahtui! Sain paljon henkistä tukea ja juttuja, joiden avulla ajatella ja käsitellä asiaa, mikä auttoi mua tosi paljon. Valitsin tuolloin turrichatin enkä Turrilaa, koska juttu ei ollut "julkinen", enkä siitä sellaista halunnut vielä tehdä ennen kuin hommat olisivat varmemmalla pohjalla.
Musta on tosi ikävää, että edelleen nostetaan esille 3-4 v. vanhoja juttuja, joilla leimataan chattia ja leimataan samalla myös siellä olijat. Miksi ikäviin keskusteluihin osallistumattomat henkilöt saavat kantaa ristiä muiden virheistä? Noista Nathiakin koskevista jutuista on varmaan se 4 v., ja aika paljon vettä on virrannut Vantaanjoessa niiden jälkeen. Ymmärrän hyvin, että koettu paskanjauhanta satuttaa aina, mutta niistä on pyydetty anteeksi ja yritetty parantaa omaa toimintaa jatkossa. Enempää ei kai voi vaatia?
Sama juttu koskee myös Turrilassa olleita paskoja juttuja. On vuodettu kasvattajille perättömiä huhuja ja ties sun mitä. Sitä voi varmasti tapahtua edelleenkin, mutta niistä on opittu meidän puhtaiden pulmusten joukossa: mietitään vähän mitä tänne kirjoitetaan ja missä mielentilassa. Onhan se ihan sairaan ikävää, että juoruja levitellään, mutta sitä tapahtuu oikeasti kaikkialla. Musta siitä ei kannata tehdä mustaa ristiä koko foorumin ylle, koska sen tuoma negatiivisuus ei ainakaan paranna yhtään kenenkään tilannetta.
Muita käyttäjiä kohtaan on myös paljon vanhoja kaunoja, mutta jos totta puhutaan, niistäkin alkaa olla +5 vuotta. Kannattaako niitä enää muistella ja myrkyttää sillä omaa mieltään? Jos jotain on hampaankolossa, ota yhteyttä siihen, joka on mielestäsi mulkku, ja puhu asiasta! Oon mäkin saanut vuosien varrella ties mitä kusipää- ja marttyyrikommenttia, mutta elämä jatkuu. Totta kai ne nousee pintaan huonoina hetkinä, mutta silloin voi miettiä, haluaako vahvistaa sitä muistoa taas uudelleen vai antaa sen jo olla. Siitä kuitenkin on varmasti jo vuosia, eikä sanoja todennäköisesti enää ajattele sinusta samalla tavalla.
Ja entä sitten jos ajattelisikin? Koirat haukkuu ja karavaani kulkee! Siihen tyyppiin tutustuminen voisi olla hyvä idis, jos oikeasti hommat kaihertaa. Tässä on kuitenkin kaikki kasvettu ja vanhennuttu, joten se tyyppi on varmaan erilainen kuin silloin 5 tai 10 vuotta sitten. Ihmisten pitäisi saada uusiakin mahdollisuuksia.
Musta olisi hauska nähdä, mitä tapahtuisi, jos chatissa olemattomat, mutta sitä edelleen parjaavat tai muuten chattia ajattelevat, lisättäisiin chattiin nyt. Muuttuisiko mieli? Jos seuraisi chattia sivusta tai osallistuen vaikka kuukauden, mitä ajatuksia heräisi? Ottakaa haaste vastaan ja kokeilkaa!

Mä ite poistin itteni vahingossa sieltä ja vietän vähän fb-paastoa, mutta fb-ryhmän kautta pääsee mukaan.