Virtuaalikenneleiden kehitys

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
bluumberry
Alkupalat

Virtuaalikenneleiden kehitys

#1 Viesti Kirjoittaja bluumberry » To Syys 18, 2008 10:46 pm

Hellou vaan kaikille.

Harva jos kukaan tätä otusta muistaa enää, mutta löysin tieni tänne ja huomasin ilokseni että virtuaalikennel toiminta ei ole lopahtanut! Iloinen yllätys. Itse lopetin kennelin pidon joskus vuonna 2004(voi kauhistus kuinka kaukaiselta se tuntuu) ja joku saattaa muistaa kennel Waterfall'sin joka kasvatti pitkäkarvaisia collieita (ja muistan kuinka olin niitä harvoja jotka niitä kasvatti ja oli vaikeata saada pentuja eteenpäin koska monilla oli jo ainakin yksi pennuistani ><).

Kun astuin virtuaalikennel hommiin ensimmäisen kerran pelkästään hoitajana sivustot olivat suurimmalta osin expagelle tehtyjä samoja kuvia käyttäviä otuksia joille tarinoita kirjoittamilla pisteillä oli ilo "ostella" tavaroita. Ei silloin mistään näyttelyistä tai pentueista ees kuviteltu.

No tietenkin asiat muuttuivat ja kun lopetin nämä touhut, esimerkiksi hoitaja toiminta oli suurinpiirtein kokonaan kadonnut ja koiria vain vietiin näyttelystä toiseen, kilpaillen kuka sai eniten arvonimiä koirilleensa. Se mitä olen hieman lueskellut nyt antoi vaikutuksen että nyt tilanne taas olisi että pentueita pukattaisiin joka paikkaan ja hoitajia riittäisi. En tiedä mitään tämän hetken näyttelyjen tilanteesta.

No lörpötykset sikseen. Asiani oli se että olisin kiinnostunut tietämään vähän tarkemmin mitä 4 vuoden aikana on oikein tapahtunut ja muuttunut. Vai ovatko kaikki ns "vanhat" höpsöt hävinneet jo maisemista :/?

Nath
Höpsö veitikka

Re: Virtuaalikenneleiden kehitys

#2 Viesti Kirjoittaja Nath » To Syys 18, 2008 10:54 pm

Joku mulla sanoo tuolla muistin sopukoilla, että olen joskus törmännyt tuohon Waterfall'siin :D Tervetuloa joka tapauksessa uudestaan virtuaalikennelten pariin!

Aika tuntuu kyllä lentävän kuin siivillä, enkä ole sen kummemmin pannut merkille, mitä tässä neljän vuoden aikana on tapahtunut. Hmm-hmm... VFCI on ainakin saanut oman webhotellinsa ja koirien rekisteröintikin sujuu jouhevammin uuden rekisteritsydeemin ja Rotan työn ansiosta ( http://www.virtuaalikoirat.net ). Lajiliittojakin on tainnut tulla muutama lisää.
Realismi on alkanut saada kannattajia, joka siis virtuaalikennelten kohdalla tarkoittaa sitä, että sivuilla pyritään realistisempaan toimintaan. Joillakin on käytössään Welho-pankista tili, joka toi mukanaan virtuaalirahan ja kisa-, astutus- ja pentumaksut (ei-Welhoilijoilta ei kuitenkaan ainakaan vielä velvoiteta tilin hankkimista, vaan ne joilla tili on, maksavat osallistumismaksut, ne joilla ei ole, osallistuvat kisoihin ilmaiseksi jne.).

bluumberry
Alkupalat

#3 Viesti Kirjoittaja bluumberry » To Syys 18, 2008 11:00 pm

x_x

No kyllä on realismia ja samalla monimutkaisuutta tullut :) Ihan hyvä vain että ei tuota intoa kennelin pitämiseen enää oikein ole koska itse viihdyin juuri siinä yksinkertaisuudessa mikä ainakin silloin oli. Ei realismissa kuitenkaan mitään vikaa ole, ehkä vain olen liian vanha hyväksymään jotain uutta :) (Plus kun on tuo oikea collie saman katon alla niin virtuaaliset eivät tunnu enää niin tärkeiltä :))

Olen vaan ilonen että virtuaalikennel maailma ei ole kadonnut kuten aattelinvielävuosi sitten kun etsiskelin vanhoja tuttuja ja löysin vain lopettaneita kenneleitä.

Muita uutisia :D?

Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen » Pe Syys 19, 2008 6:12 am

Täällä foorumilla on paljonkin niitä vanhoja patuja, jotka harrastivat virtuaalikenneleitä vuonna 2004. Harvemmin tosin kellään niistä on aktiivista virtuaalikenneliä enää (epäaktiivisia taitaa olla useammallakin? :D). Ihmiset vanhenee, on omat koirat ja ihan muut harrastukset.

Itselläni kyllä nimi Waterfall's tuo mieleen jotain, ja siis nimimerkki bluumberry myös. Jos siis olit silloin joskus tuolla samalla nickillä. Oliko ihan turreissakin, kun tuntuu nimimerkki niin tutulta.

Kenneleitten ulkoasuissa on sitten vuoden 2004 tapahtunut aika paljon muutosta, jos menee katsomaan. Myös ilmaiset sivutilat tuntuvat nykyään olevan monelle kirosana, ja aina pitäisi saada hostausta tai oma domain. Nuorimmat eivät varmasti tiedäkään paikkaa nimeltä Expage (jotenkin hassu ajatus. :D)
Oliko 2004 vielä sitä framekautta, alkoiko olla edes iframeja? En yhtään osaa sijoittaa, mutta ne taisi mennä suunnilleen niin, että ensin oli Expage tai Geocitiesin Page Builder, sitten saapuivat framet, sitten koko näytön kokoiset ulkoasut ja iframet, sitten paljon muunlaisia iframe-virityksiä, muutama div skrollauspalkeilla, sen jälkeen taulukot ja nykyään valveutunut koodaaja käyttää divejä. Ja tietty ulkoisia css-tiedostoja, ja mahdollisesti jopa alkeellista php:tä (includeja). Odottelen aikaa kun mappaus opitaan jättämään pois ja leikkelemään ulkoasut pienemmiksi jpg-, gif- tai png-paloiksi käytön mukaan, eikä yhdeksi jättimäiseksi, hitaasti lataavaksi png:ksi.
(ai mitenniin tää aihe on aina ollut lähellä sydäntä? :D )
Kuva Kuva

Mallaskoala
Turrilan Tukija

#5 Viesti Kirjoittaja Mallaskoala » Pe Syys 19, 2008 12:41 pm

Ei muuta kun et mä ainakin muistan aloittajan, ja muistan senkin että mulla oli joskus soopeli pehkonarttu Waterfall's Delicate :D

Kaipaan kyllä vähän sitä aikaa, kun koirilla oli just jotkut Expagen tai Freefoton kuvat, ei välttämättä omia sivuja edes, ja kaikki oli niin ihanan yksinkertaista.

Lansu_
Höpsö veitikka

#6 Viesti Kirjoittaja Lansu_ » Pe Syys 19, 2008 3:39 pm

Haha, tää kanssa muistaa Waterfall'sin! En kyllä virtuaalikennelpiireissä vielä aktiivisesti 2004 pyörinyt (Turrilaan eksyin vasta 2005), mutta Waterfall'siin olen kyllä törmännyt ja muistan ostaneeni sulta Waterfall's Hammer And Tongs-nimisen pehkouroksen Waterfall'sin lopettamisen jälkeen. :D Kaivelin tuossa äsken ja onnistuin löytämään Hasun vanhat sivutkin, mutta koira on siis ollut käsittääkseni jo pidempään kuopattuna ja siinä välissä jonkun muunkin omistuksessa.

Tässä neljän vuoden aikana on tosiaan tapahtunut aika runsaasti muutoksia kun miettii, mutta mun kohdalla vaivaa vähän sama mitä Nath tuossa aiemmin totesikin: itse en ole näinä kolmena vuotenani muutoksia niinkään huomannut, ne on vaan jouhevasti tulleet ja jääneet. Edellä onkin noita muutoksia ladeltu hyvä lista, mutta jos jotain vielä mainitsisi niin ainakin mä kuvittelisin että virtuaalikoiramäärä on kasvanut suhteellisen tasaista tahtia. Virtuaalikoirilla on nykyään myös verraten paljon harrastusmahdollisuuksia, kaikkea näyttelyistä työkoiratoimintaan ja koirauintiin. Myös kisojen merkitys on noussut aika huimasti, mielestäni meitä "vaivaa" vähän sama kuin hevospuoltakin - pentueiden vanhemmilta vaaditaan nykyään pitkiä kisakalentereita ja menestystä. Tuon voi nähdä niin hyvänä kuin huononakin asiana, ainakin harrastuksen vaatimukset ja samalla koirien taso ovat nousseet hurjasti.

Hauska huomata että teitä vanhoja, jo virtuaalihommat hommat lopettaneita, eksyy tänne toisinaan. Tulee kyllä välillä sellainen tunne että alankohan mä olla turhan vanha virtuaalikennelten pariin. ;D Mua ei kyllä taida saada täältä irti kulumallakaan vielä vähään aikaan, kattoo sit jos ja kun se oikea oma koira jossain vaiheessa tulee mahdolliseksi.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea

bluumberry
Alkupalat

#7 Viesti Kirjoittaja bluumberry » Pe Syys 19, 2008 5:29 pm

Hahaa, en ole kokonaan siis unohtunut :D Toivoin aina että Waterfalls jäisi edes jotenkin ihmisten mieleen, vaikka kennel itse katoasikin ^^ Juu, pyörin jo silloin nimellä Bluumberry, ja jos muistan oikein, se oli kennelini nimikin ennen kuin siirrying kokonaan pehkoihin ja aloitin Waterfall'sin (kaivelin vähän ja tottahan se on, omistin kennelin Bluumberry sillä se löytyy muutamien koirien näyttely kalentereista näyttelyiden pitäjänä, yhden kerran jopa kenneli Charmed'in kanssa, muistaako joku vielä tämän kennelin joka tuolloin oli hyvin suosittu?). Saattoi minut myös tunnistaa nimestä Tiina, tosin joskus se aiheutti ongelmia kun oli eräs toinenkin Tiina silloin kennelporukoissa. Ja kyllä, löysin tänne alunperinkin vanhojen Karvaturrit foorumi viestejeni takia :D

Itse kun olen aina ollut ulkoasufriikki (tosin koodauspuoli on minulla nyt vähän ruostunut) taisin itseasiassa olla ensimmäinen(ainakin luulisin, en löytänyt muita silloin ainakaan) joka piti virtuaalikenneliä domainilla. Silloin se oli jotain aivan uutta vielä. Hostasin tuolloin myös pari muuta kennel sivustoa jos muistelen oikein. Hauskaa miettiä ulkoasujenkin kehitystä kaiken muun vierellä. On totta että monet uudemmat tuskin ovat edes kuulleet expagesta, mutta vanhoille se tuo muistot mieleen :) Geocities oli seuraavana ja tuolloin se oli hyvä kun mainoksia oli joko vähän tai ei ollenkaan. Muutama käytti joitain toisia sivustoja mutta suurimmaksi osaksi kaikki kennelit olivat geocitiesillä. Frameja käytettiin todella paljon ja muutamat alkoivat käyttää iframeja kyllä. Tosin joidenkin ulkoasut/koodaus olivat aika alkukantaisia ja lopputulokset eivät aina olleet kaikista kauneimmat :D Itse tykkäsin aina eniten simppelyydestä ja pyrin saamaan ulkoasuni kauneiksi värien ja nokkelien ideoiden avulla enkä niinkään muokattujen kuvien ja vaativien koodauksien avulla. Uskoisin onnistuneeni siinä ainakin ihmisten kommentteja muistellen :D

En ole paljon vielä kaivellut, mutta vaikuttaa siltä että ei enää Waterfall'sin kasvatteja löydy netistä, sukupuista en osaa tosin sanoa. Olisi ihanaa löytää niitä jostain mutta aika toivottomalta näyttää :S

Anna_
Epätoivoinen katse
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Anna_ » Pe Syys 19, 2008 5:38 pm

Mullekin on sun nimesi tuttu^^ Muistan kennelisi ja yhdistinkin sen mielessä heti pehkoihin. Paremmin mulla soitti kyllä kelloa tuo sun nimimerkkisi ja piti ihan alkaa tarkistamaan että missä olen sen aikaisemmin nähnyt. Ja tuoltahan tuo löytyi, yhden koirani sukutaulusta. Eli siis aussikasvattisi Bluumberry's Brookland on tämän koiran emänemä.

Mutta kuten tuossa ovat muutkin jo aiemmin maininneet on aika hauska kuulla jotakin niistä ihmisistä jotka pyörivät virtuaalikoirien parissa aktiivisesti kun itse oli harrastusta vasta aloittelemassa. Itse olin noihin aikoihin melko keltanokka vielä, ekan kerran eksyin Turreihin vuoden 2003 lopulla.
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008

bluumberry
Alkupalat

#9 Viesti Kirjoittaja bluumberry » Pe Syys 19, 2008 6:39 pm

:D Ja Battersea's Beauty Queen oli yksi ensimmäisistä virtuaalikoiristani (siis Bluumberry's Brooklandin emä ^^).

Muistojaaaaaa~ <3

Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen » La Syys 20, 2008 5:28 am

Charmedia ei voi unohtaa. Itse en koskaan pitänyt siitä, en kennelistä enkä sen pitäjästä. Oli silti todella suosittu lopettamiseensa asti.

Se oli sitä aikaa turrilassa, kun porukkaa oli vähän, ei ihmekään että nimimerkki on sitten jäänyt mieleen. Muistelen, että olisit ollut hauska tyyppi. Minusta tosiaan silloin 2004 tuli turrilan ylläpitäjä, kun se vanha turrila poistui maaliskuussa ja otin ohjat omiin käsiini. En kyllä muista silloista nimimerkkiäni. :mrgreen:

Expagea alettiin niin kovasti dissata sen jälkeen kun ihmiset alkoivat siirtyä geoon, että sitä ei varmaan kukaan ole sen jälkeen uskaltanut puolella sanallakaan mainita. :D Myös Brinkster ja Angelfire olivat tosi suosittuja jossain vaiheessa. En tosin osaa sijoittaa niitä mihinkään tiettyyn hetkeen. Nykyään ilmaispalvelimia käyttävät menevät Freewebsiin (entinen Freewebz, jossa käsittääkseni itse olin ensimmäisiä kennelin-/tallinpitäjiä), koska Geon siirtokaistan rajat paukkuvat niin herkästi.

Ja kuvat tosiaan nykyään hankitaan tosi mielellään näyttelyistä itse valokuvaamalla. Tai siten, että joku toinen kuvaa näyttelyistä ja sitä kautta saa itse valokuvia. Tietty vanha kuvalupien kysely on edelleen voimissaan, kun etenkin harvinaisempia rotuja voi olla ylivoimaisen vaikea kuvata näyttelyistä. Tai jos jotain rotua vain yksi tai pari yksilöä kiertää kaikki näyttelyt, niin onpa kivaa kun kaikilla sen rotuisilla on saman koiran kuvat. :mrgreen:
Kuva Kuva

Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Evie » La Syys 20, 2008 10:48 am

Waterfall'sia en itse muista kunnolla, läihnnä nyt vaan joidenkin koirien sukutauluista. Waterfall's Demutre of Heart löytyy ainakin kasvattini Jekun sukutaulusta. Waporeen on myös syntymässä pentue jossa Demutre Of Heartin suku jatkuilee. : ))
Kai niitä vielä jotain muitakin voi olla, mutta ei nyt heti löydy :D

Minnea
Kanada

#12 Viesti Kirjoittaja Minnea » La Syys 20, 2008 5:28 pm

Muistan sut. Ja kennelisi Waterfall'sin. En paljoa, mutta muistan silti. Charmed kuulostaa paljon tutummalta, mutten muista, mitä rotuja se kasvatti ;<

Ihailin kauan Boksua hänen omavaraisuudestaan kuvien suhteen. Itse lopetin lainakuvien käytön tuossa toukokuun maissa, ja nykyään joko piirrän tai otan itse koirilleni kuvat. Eipähän tule kukaan urputtamaan samanlaisista kuvista. :mrgreen:

Oma kennelini, Ingalsin, oli aika uusi vuonna 2004 (itse asiassa aloitti silloin), ehditkö kuulla siitä mitään ennen virt. hommiesi loppumista? :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä

Tuulia
Floodari
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Tuulia » Su Syys 21, 2008 9:31 am

Löysin sivun joka näyttää jo poistetut sivut, alla Waterfallin etusivu :) Kokeilkaa painella myös linkkejä, moni toimii! Esim. koirien sivut toimivat hyvin.

K L I C K
Kuva

Minnea
Kanada

#14 Viesti Kirjoittaja Minnea » Su Syys 21, 2008 12:54 pm

Iiiihanan yksinkertaiset sivut <3 Moon ihaillut pitkään noita 04-vuoden yksinkertaisia kennelten ulkoasuja (kuten tuon ja Backstreet'sin), ja olen ajatellut seuraavaksi jossain vaiheessa vaihtaa ulkoasumme sellaiseen :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä

bluumberry
Alkupalat

#15 Viesti Kirjoittaja bluumberry » Su Syys 21, 2008 2:31 pm

Kiitos tuosta linkistä, että on ihana katsella noita sivuja :) Itseasiassa yllätyin koska en muistanut niiden näyttävän noin hyviltä XD Lörpötykseni ovat kyllä kamalia lueskellamutta minkäs mahtaa :D Itseasiassa nyt meinaa tuo kennel kärpänen puraista taas x_x

Vastaa Viestiin