Käyttäytyminen toisia ihmisiä kohtaan virtuaalimaailmassa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Samantha
Ei riitä.
Viesti:

Käyttäytyminen toisia ihmisiä kohtaan virtuaalimaailmassa

#1 Viesti Kirjoittaja Samantha » To Syys 10, 2009 6:31 pm

Sain erittäin mielenkiintoisen viestin näyttelyosallistumisien joukossa. Otsikko oli pyytämälläni tavalla, mutta viestissä luki vain luokka ja koiran osallistuminen (=osoite ja nimi). Laitoin henkilölle paluuviestiä siitä, mitä korjaus koskee: luokanvaihtoa, onko sivuilla olevassa osoitteessa jotain vikaa, nimessä vikaa ja kysyin vielä, minkärotuisesta koirasta on kyse. Virheethän kuitenkin näyttelyissä menevät tietyltä osin minun piikkiini, sillä minähän niitä korjauksia teen ja tulen tekemään, mikäli mokailen vielä tämän uuden korjauksen kanssa. Ja vastaukseksi sain kysymykseeni:
Aika hölmö olet pienen lapsen äidiksi jos et tajua. Lukeehan se idiootti tuolla alhaalla !!
Anteeksi mitä?! Hetkeksi mulla kiehahti, sen jälkeen ihan muuten vaan suututti. Esitin asiani ystävällisesti ja pyysin laittamaan kokomittaisen korjausviestin minulle paluupostina - siis sisältäen rodun sekä sen, missä virhe on, että korjaan varmasti oikeasta paikasta ilmoittautumisen. Ja tuollaista tekstiä sain vastaukseksi. Käsittääkseni harrastaja on kaiken lisäksi vielä hieman vanhempaa sorttia täällä virtuaalikoirapuolella, joten moinen käyttäytyminen todella ihmetti minua. Ihmettelin, oliko siitä todella kyseiselle henkilölle niin paljon vaivaa - lisätä mukaan vaikka viestiksi "koiran osoite virheellinen, viitsisitkö korjata" ja laittaa ilmoittautumiseen koiran rodun sekä tiedot oikeassa osallistumismuodossa. Vielä mainittakoon se, että tämä on tosiaan vain pohjana tälle keskustelulle enkä halua mainita tässä ketään nimeltä tai syyllistää ketään. Tämä asia vain jotenkin kärjistyi mielessäni ja sai ajattelemaan yleisestikin ottaen tästä muiden ihmisten kohtelemisesta.

Tässä siis hieman pohjaa tälle topicille, sillä minulla nousi mieleen se, kuinka te muut kohtelette toisia virtuaaliharrastajia ja miten itse haluaisitte tulla kohdelluiksi. Kuinka esimerkiksi menettelette epäselvissä tilanteissa? Palaako pinna, vai yritätkö pysyä rauhallisena ja selittää asian toiselle osapuolelle selväksi? Ja miten muuten - millaista käyttäytymistä yleisesti ottaen toivot/te virtuaalimaailmassa nähtävän?

Viivi
Höpsö veitikka

Re: Käyttäytyminen toisia ihmisiä kohtaan virtuaalimaailmassa

#2 Viesti Kirjoittaja Viivi » To Syys 10, 2009 6:49 pm

Tekstini on aika sekalaista, joten kukaan tuskin ottaa siitä selkoa. Mutta olipahan Samanthalle lähetetty törkeä viesti. Ja muka vanhempi kuin sinä...
En mä halua tänne mitään lässynlässyn käyttäytymistä, en missään nimessä, mutta kaikkia ei tarvitse sanoa rumasti. Voivat ne jotka ovat suorapuheisia hieman ajatella mitä sanovat. Turha hössötys toisinaan myös inhottaa minua. Ei mulla ole mitään tiettyä käyttäytymistä mistä pidän. Monet ovat sanoneet, ettei kaikkea tarvitse kaikkea ottaa itseensä tai tosissaan, mikä on tietyissä tapauksissa totta, mutta ainakin omalta kohdaltani mä en pidä siitä yhtään. Olen hauras sisältä, joku pieni kinakin saa mut tosi alakuloiseksi jopa välillä pelkkä huomautus. Se toisinaan riivaa minua hirveästi koska tiedän toisen osapuolen olevan oikeassa, mutta pysty myöntämään sitä itselleni.

Minkälaista käyttäytymistä minä haluan nähdä. Totta kai suoraa puhetta ennemmin kuin kiertelyä.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri

Kirsi
Höpsö veitikka

#3 Viesti Kirjoittaja Kirsi » To Syys 10, 2009 7:09 pm

Mä voisin jopa arvata, kuka tuon on lähettänyt :DDD Sen verran saman tasosta tekstiä on mullekin kerran tai pari osallistumisissa tullut yhdeltä ja samalta henkilöltä.

Mutta asiaan. Itse pyrin tulemaan kaikkien kanssa toimeen, joten pyrin kohtelemaankin ihmisiä mahdollisimman ystävällisesti. Täytyy kuitenkin sanoa, että on pari kertaa itsellänikin kiehauttanut asia jos toinenkin, ja sitten saattaa tulla vähän ajattelematontakin tekstiä. Itselläni on niin lyhyt pinna, että meinaan saada raivarin välillä vähän liiankin pienistä asioista. Kaikki kärhänät olen kuitenkin saanut tähän asti sovittua, joten minun kohdallani ei ole mitään katkeria välejä tullut kenenkään kanssa. Eihän kukaan kaikista pidä, mutta kyllä jokaisen kanssa pitäisi silti osata tulla toimeen ja pitää tarpeettomat mielipiteensä mahassaan.

Lyhyesti sanottuna pyrin kohtelemaan kaikkia mahdollisimman ystävällisesti ja haluan itseänikin kohdeltavan samoin. Jos on jotain valittamista, voi tulla suoraan sanomaan :D
  • It's always darkest before the dawn.

Iivi
Sumopainija

#4 Viesti Kirjoittaja Iivi » To Syys 10, 2009 7:32 pm

Itse olen täällä sillä periaatteella, jolla olen selvinnyt lyhyen pinnani kanssa myös koulussa ja muussakin maailmassa ihmisten kanssa: kaikkien kanssa ei tarvitse olla ystäviä, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. En ole yhdenkään turrin kanssa mitenkään läheisissä väleissä, minulle tämä on vain peliä, mutta koska tätä pelataan suurella näin joukolla niin pitää vähän miettiä että mitä kirjoittaa ;)

//Semmoista toivoisin turreilta, että vastattaisiin kun kysytään jotain. Myönnän, että ehkä ärsytän muita sillä kun kyselen tulosten perään - mutta koen olevani siihen oikeutettu, jos koirani ovat kisassa mukana ja tulokset ovat yli kuukauden myöhässä. Tulee vähän kurja olo kun kysyy ihan suoraan kisatopicissa, yksärillä tai sähköpostitse ja sitten ei viitsitä sitä lyhyttä kyllä/ei vastausta antaa kysymykseen "onko tuloksia tulossa lähiaikoina?"
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko

Rebecca
Höpsö veitikka

#5 Viesti Kirjoittaja Rebecca » To Syys 10, 2009 7:35 pm

Itse yritän olla myös tasapuolisesti ystävällinen kaikille, vaikkakin joskus ärsyyntyessäni saatan kiehahtaa.

Samantha, mulla on aavistus keltä toi viesti on tullut. Mulle tuli myös nly osallistumisen yhteydessä viesti "Ookkona tyhmä tai jotain!??? VIP meni jo eilen idari, oot vähän n00b" musta tollanen käyttäytyminen on lapsellista ja halventavaa. En tiedä pökittääkö toisten solvaaminen sitten egoa tai jotain.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

noel
Aspartaamin annostelija

#6 Viesti Kirjoittaja noel » To Syys 10, 2009 7:39 pm

Ilmapiiri on kyllä joskus ihan päin prinkkalaa, sais kyllä usein tollasien viestien lähettäjät ajatella useampaan kuin yhteen kertaan, mitä on kirjottamassa. Kaipa nää on sitten näitä, jotka ei tosissaan tässä harrastuksessa oo mukana ja jaksa välittää toisista mitään, tai sitten sellasia jotka haluaa vaan piruilla kaikille oikein kunnolla. Onhan se pakko sanoa, ettei kaikkia voi miellyttää, muttei silti tarvitse noin kuitenkaan käyttäytyä. Jonkinnäköinen sivistynyt käytös olisi ihan kiitettävää :) Ei oo vielä ittelleni ton kaltasia vastauksia tullut, enkä kyllä mielelläni vastaan ottaisikaan.
Rebecca kirjoitti:Itse yritän olla myös tasapuolisesti ystävällinen kaikille, vaikkakin joskus ärsyyntyessäni saatan kiehahtaa.
Just näe!

Elina
Analysaattori
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Elina » To Syys 10, 2009 7:40 pm

Mullakin on aavistus siitä, että kuka tuon viestin on lähettänyt, mutta eipä siitä sen enempää, kun kys. ihmisen kanssa itsekin joskus ottanut yhteen... (:

Mie pyrin olemaan ystävällinen kaikille, totta kai omaa mielipidettäni puolustan, mutta en mitenkään inhottava halua ketään kohtaan olla. Mie yritän ottaa avoimesti uudetkin turrit vastaan enkä rupea niitä arvostelemaan heti niinku jotkut tekee. Muutamat kerrat on tullu hermostuttua joihinkin ihmisiin, mutta sovittu on aina. Joskus suututtaa aivan tajuttomasti joidenkin ihmisten omaan napaan katsominen, mutta mie pyrin pitämään sellaiset mielipiteet ihan ominani tai pienen piirin sisällä.

Jos aletaan miettiä Turrilan ilmapiiriä, olen ehdottomasti sitä mieltä että tällä hetkellä se on huomattavasti parempi kuin pitkään aikaan. Jossain välissä oli jatkuvasti jotain pientä tai isompaa riitaa jostain välillä vähän turhastakin asiasta. Nyt täällä on ihan mukavakin pyöriä kun tietää, että lähes jokaisessa topikissa ei ole jotain riitaa jostain asiasta.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec

Lansu_
Höpsö veitikka

#8 Viesti Kirjoittaja Lansu_ » Pe Syys 11, 2009 11:44 am

No johan on tyypillä ollut otsaa! Itse olen muutaman kerran saanut varsin kärkkään vastauksen osallistusviesteihin liittyen, mutta ihan suoraan idiootiksi ei sentäs ole vielä haukuttu. Johonkin pitäisi kuitenkin jokaisen osata raja vetää... En vissiin kauheen tiiviisti liiku täällä kun mulla ei ole hajuakaan kuka vanhemmasta porukasta voisi käyttäytyä näin.

Itse pyrin niin täällä kuin muuallakin kohtelemaan muita tavalla, jolla haluaisin itseänikin kohdeltavan. Kaikkien kaveri ei tarvitse olla, mutta edes hyvät tavat voisi yrittää muistaa.
Turrila on keskustelufoorumi, jossa saa syntyä ja syntyykin eriäviä mielipiteitä. Pienet väittelyt ovat ihan terveellisiä, mutta myös toisten mielipiteitä pitäisi kyetä kuuntelemaan ja kunnioittamaan. Pieni suvaitsevaisuus ja maltillisuus ovat myös usein poikaa. Niin uudet kuin vanhatkin mokaavat ja virheitä saa toki oikaista, mutta asiaa ei varmasti edesauta se että kymmenkunta ihmistä tulee pätemään yhdestä ja samasta asiasta. Todettakoon vielä että asioista voi huomauttaa ensin kauniiseen sävyyn (kierrellä ei kuitenkaan tarvitse), ja jos viesti ei mene perille, vasta sitten koventaa otteita.
Ymmärrän että toisinaan jotkin asiat ottavat päähän, mutta tosiaan pieni maltillisuus ja peruskohteliaisuus eivät ole koskaan pahitteeksi. Laskekaa vaikka takaperin kymmeneen, jos keittää niin paljon ettei asiallisen tekstin kirjoittaminen onnistu. Asia erikseen on sitten nämä, joille ei säännöt ja ohjeet uppoa päähän vaikka ne on kuinka moneen kertaan tolkutettu... :roll: Onneksi nuo "täysin luupäät" on kuitenkin suhteellisen harvassa. ;)

Itse yritän viimeiseen asti välttää kunnon sanaharkkoja. Jos joku käyttäytyy typerästi mua kohtaan yritän itse olla asiallinen, mutta kieltämättä se ei aina onnistu. Viimeistään siinä vaiheessa tulisi miettiä omaa käytöstään kun huomattavalla osalla porukasta on jotain sua vastaan. Olen huomannut että se muiden suhtautuminen suhun on tosiaan usein pitkälti kiinni omasta käytöksestä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea

Nath
Höpsö veitikka

#9 Viesti Kirjoittaja Nath » Pe Syys 11, 2009 11:57 am

Mulla palaa pinna valitettavan helposti ja sen kyllä kans näkee, jos se menee.... En kuitenkaan tykkää varsinaisesti konflikteista, mutta väittelen kyllä mielelläni (jotkut vaan kokevat tämänkin riidan haastamiseksi). Haluan kuitenkin tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta olen myös kärkäs sanomaan suoraan, jos jokin asia ärsyttää minua. Etenkin uusimpien ja nuorimpien turrien kanssa mulla ei tahdo aina riittää hermot, sry :mrgreen:

Jotkut vetävät kritiikistä turhan helposti palkokasveja nokkaansa ja ottavat kaiken vähänkään negatiivisen palautteen (kuten nyt hyvänä esimerkkinä tuo Samanthan saama viesti osoittaa) henkilökohtaisella tasolla. Toki tähän on tullut sorruttua itsekin, mutta kai sitä iän myötä on viisastunut sen verran, ettei heti ole kaivamassa sotakirveitä esiin. Välillä voisi itse kukin miettiä sitä ulosantiaan ja suhtautumistapaansa saamaansa palautteeseen. En myöskään ymmärrä sitä, että vaikka miten yrittää jaella varteenotettavia neuvoja, pidetään vain itsepintaisesti oma päänsä ja jahkataan saman asian kanssa kuukausitolkulla.... Joskus kannattaisi taipua ja kuunnella sitä, mitä toisella on sanottavana.

Foorumin ilmapiiri on kyllä parantunut huomattavasti siitä, mitä se on joskus ollut. Totta kai pientä kränää ja käpinää ilmenee, kun laudalle on pakkautunut niin monenmoista ja eri-ikäistä ihmistä, mutta eipä kukaan ole tainnut niihin vielä menehtyä. Muistan varafoorumin aikaan, kun joka välissä oli jotain isompaa tappelua, mutta nyt sellaisia ei ole onneksi ilmennyt pitkään aikaan : ) Popula on myös oppinut ihan kivasti perustelemaan mielipiteensä, niin on kymppiuutisiinkin tullut lisää eloa.

Sitte minun on vielä pakko lisätä se, että itseänikin pisti suututtamaan tuo Samanthan saama viesti. Henkilö voisi mennä itseensä ja todellakin miettiä, mistä kannattaa napsahtaa :roll:

Marcia
Höpsö veitikka

#10 Viesti Kirjoittaja Marcia » Pe Syys 11, 2009 1:09 pm

Olen aikaisimmin ollut todella provosoituva henkilö (anteeksi kaikki asianosaiset) mutta nykyään olen rauhoittunut kummasti. Tosin kyllä jotkut jutut saavat kiehahtamaan. Ihmettelen todellakin tuota Samanthan saamaa viestiä :o

Mulle tuli joskus aikoinaan temppuliiton sähköpostiin hakemus ja en hyväksynyt sitä koska sitä ei oltu ilmoitettu liiton vaatimalla tavalla. ko. hlö sitten kirjoitti minulle ettei koskaan enää järjestä temppuja kun on noin tiukkapipoinen ja huono liiton omistaja! Olin sit sillee wtf :0 mutta eipä tyyppi ole pariin vuoteen kilpailuja järjestänyt..
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies

Nora
Kanada
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Nora » Pe Syys 11, 2009 2:07 pm

No mulle ei ole kauheesti erimielisyyksiä sattunut, mutta olen yrittänyt olla asiallisesti, ja olen kyllä osallistumis-korjauksissa ym. virheissä kertonut missä vika. Ja aion vastaavissa tilanteissa korjata ja vastata asiallisesti. Luultavasti mäkin olisin vähä kysymysmerkkinä, jos joku lähettäis tuollaista.

Minä yritän kanssa pitää näppini kurissa ja olla kirjoittamatta paria valittua sanaa jos uros onkin ilmoitettu nartuksi ja joku korjaus-pyynnön lähettää, (toivon mukaan myös silloin, kun joku tuollaista lähettää) :D

/tuossa Henji sanoikin, että kaikki ei ole ollut koko elämää koirien kanssa. Minä (eikä mun vanhemmat) en omista koiraa, äiti on allerginen, siksi varsinkin pienempänä pelkäsin isoja koiria, mutta nykyään en ainakaan paljoa. Itsellä on moni asia virtuaalikoirailussa vielä hakusessa, osittain sen takia, etten ole kauaa ollut virtuaalikoirailussa mukana(alle 2v.) ja siksi, ettei ole IRL-kokemusta. Esim. luonteiden kirjoittaminen ei luonnistu, kun en ole sitä kirjoittaja tyyppiä ja ei ole henk. kohtaista hyvää tietämystä koirista, paitsi kummitätini perron luonnetta osaan kuvailla hyvinkin, mutta.

//en mäkään kympeissä kirjoittele, just varmaan samasta syystä kuin Dilli.
Et hätt noch immer jot jejange.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja Henji » Pe Syys 11, 2009 3:48 pm

Melkoisen paljon tapahtuu tällaista "toisten haukkumista", tuntuu ettei ymmärretä esimerkiksi sitä, että ei meistä jokainen ole ollut IRL tekemisissä koirien kanssa todellakaan koko elämää ja näin ollen tiedä niistä kaikkea, ja siitä saa sitten haukkuja kun jotain sanoo väärin eikä välttämättä tuota henkilön X tekemää virhettä aina edes korjata ystävällisesti, vaan heti ollaan sanat koukussa kimpussa.. Toinen mainittava juttu on, että usein tällaiseen rytäkkään lähtee useampiakin ihmisiä tuon X:n kimppuun. (Tulee mieleen koulukiusaus, jossa iso joukko hakkaa yhden raukan..)

Muutaman kerran olen etenkin edelle esittämäni esimerkkitapauksen tyyppisissä tilanteissa saanut haukkuja niskaan ja hirveää vuodatusta "kokeineilta kaikkitietäviltä". Usein muuten tuntuu juuri, että nämä vanhemmat useimmiten ovat näitä nopeammin suuttuvia, mitä omaan silmään on sattunut. ("Käsittääkseni harrastaja on kaiken lisäksi vielä hieman vanhempaa sorttia täällä virtuaalikoirapuolella, joten moinen käyttäytyminen todella ihmetti minua.")
Kuvien kanssa itselle ei onneksi ole tullut sanasotaa, mutta juuri sellaistakin käytiin tuolla yhdessä topassa hetki sitten.

Mut on koko mun elämän opetettu kunniottamaan muita tietyssä määrin ja olemaan ystävällinen. Siihen myös pyrin täällä, mutta kyllä ainakin muutamalla lausella tuppaan mukaan sotaan lähteä jos joku sellaisen mua vastaan aloittaa. Pyrin silti selittämään näkökantani niin hyvin kuin voin aina aluksi.
Muutenkin kun olen todella arka ihminen luonteeltani (joita voisi kai kutsua osittain lapsuustraumoiksi koulukiusaamisesta/-haukkumisesta), otan usein turhankin vakavasti erimielisyydet ja "huudot" itseä kohtaan. Sen kyllä myönnän.

Ei siis sillä, onhan se mahtavaa että edes näitä kommentteja virheistä tulee ja on ihmisiä jotka tietävät, mutta tosiaan pitäisi ymmärtää että todellakaan kaikki eivät tiedä kaikkea ja käyttäytyä kokeneemmatkin toisinaan ymmärtäväisemmin. Ja toisaalta, pieni konflikteja on aina hyvä olla, mutta kuten Samathan antamassa esimerkissä, ei pinna henkilöllä X kyllä riittänyt ollenkaan... o_o

Kuunsirppi
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi » Pe Syys 11, 2009 5:44 pm

Miellän itseni kohtalaisen pitkäpinnaiseksi ihmiseksi, mutta muutamia viestejä viestejä on tässä vuosien aikana tullut kisaosallistumisien kohdalla jotka ovat saaneet mut kuohahtamaan pahemman kerran, jotain aivan ihmeellisiä osallistumisviestejä, samantyyppisiä, mitä Samantha oli nyt saanut, joista on sitten saanut järjettömät haukut päälleen, sekä joku viesti koski sitä, että oli vahingossa sattunut pieni virhe osallistumista lisätessä. Tähän menessä tuon tyyppiset viestit ovat tulleet ihmisiltä, jotka itse miellän uudemmiksi tulokkaiksi.

Komppaan vähän Henjiä, mutkin on opetettu olemaan muita kohtaan ystävällinen (edes jossain määrin) ja yritän tulla muiden kanssa toimeen vaikka jotain tuon tyyppistä tulisi eteen, mutta musta tollanen haukkuminen on yksinkertaisesti törkeää, ja ainakin mä olettaisin, että ihmiset osaisivat täällä URL-puolellakin käyttäytyä asiallisesti. Tai suurin osa osaakin oikein hyvin, mutta sitten on muutamia tuollaisia joilla kohtelias käyttäytyminen ei selkeästi ole hallussa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.

juulia
Floodari

#14 Viesti Kirjoittaja juulia » Pe Syys 11, 2009 7:17 pm

Kirsi kirjoitti:Mä voisin jopa arvata, kuka tuon on lähettänyt :DDD Sen verran saman tasosta tekstiä on mullekin kerran tai pari osallistumisissa tullut yhdeltä ja samalta henkilöltä.
Sama, mäkin voisin arvata ja luulenpa että olisin oikeessa vieläpä...

Mä oon, kun ikää on tullut lisää (ei siis sillä että sitä vieläkään olisi mitenkään paljon), kasvattanut pinnaa enemmän ja nykyään suhtaudun vähän kevyemmin siihen, jos joku ei osaa käyttäytyä mua kohtaan. Joskus kuitenkin virtuaalimaailmassa näkee oikeasti ihan todella törkeää käytöstä ilman mitään syytä. Tiettyjä ihmisiä otetaan silmätikuiksi ja kun itse ollaan niin kokeneita turrilaisia, niin koetaan että voidaan huomauttaa ihan kaikesta toisille ja just sävyllä "siis eksä tota tiedä, kyllä oot idiootti!". En todellakaan sano että itse olisin mitenkään täydellinen, mutta jotain rajaa kuitenkin! Laskekaa kymmeneen ennen kun lähetätte niitä haukkumisviestejä. Plus parin läheisemmän turrilaisen kanssa ollaan myös puhuttu MHS-topicista, kun siellä haukutaan toisinaan tosi töykeästi ihmisiä pystyyn "ei kirjainta"- merkinnän takana.

/niin ja en todellakaan puhu siis siitä jos jollekin huomautetaan virheistä asiallisesti, ei siinä mitään, niin pitääkin tehdä. Mutta sitten kun just ihan ystävällissävyisesti huomautetaan, niin vuorostaan nää keiden tekstejä korjataan vetää herneet nenään ja alkaa kettuilemaan. Mä olisin jopa tyytyväinen jos joku huomauttais, että hei toi ei kyllä oo noin ja kertois miten asia oikeasti on. Mut sit jos joku tulis että siis lol =DDD=D=D etkö tota tiiä, siis sehän on oikeesti näin hajosin miten joku voi olla noin tyhmä niin pinna kyllä katkeais. Ja sit kun näille huomauttaa, että voi tosta ystävällisemminkin sanoa niin sitten nää korjaajat on että no siis vähän oot lapsellinen kun ei ees saa virheistä huomauttaa...
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla

Dilli
Syvällistä

#15 Viesti Kirjoittaja Dilli » Su Syys 13, 2009 11:42 am

Vaikka mä IRL-elämässä toisinaan nautinikin väitellä asioista, olen kuitenkin täällä foorumilla sen verran ujo, että harvoin uskallan mielipidettäni mihinkään asiaan ilmaista. Mulle on vaan jäänyt tavaksi, että seuraan keskustelua sivusta, mietin samalla omaa kantaani, mutta harvemmin tuon sitä julki. Ehkä se johtuu siitä, että pelkään, etten osaa seisoa mielipiteideni takana, jos niistä aiheutuu jotain konflikteja tai väittelyä minun ja jotakin toista mieltä olevan välille. Koska mä en tämän takia kirjoittele juurikaan kymppiuutisiin, saatan monen mielestä olla hyvinkin näkymätön turrilainen, vaikka olen täällä jo vuoden 2005 alusta pyörinyt.

Uskon vahvasti siihen, että muiita kannattaa kohdella miettien, millaista kohtelua toivoisi itse saavan muilta osakseen. Koska olen itse ainakin ennen ollut niin herkkäluonteinen ihminen, että saatoin pelästyä, jos joku (varsinkin vähän vanhempi turri) täällä turrilassa vastasi vähänkään tylymmin johonkin, pyrin itse kohtelemaan muita niin ystävällisesti, etten vahingossakaan pahoittaisi toisten mieltä, vaikka en varmasti aina siinä onnistu. Olen joskus aikoinaan täällä myös jonkunmoista riitaa haastanut, mutta sittemmin ymmärtänyt, että mielipiteensä voi osata ilmaista muutenkin. Musta on myös itestäänselvyys, että kun järjestää kisoja, kaikki korjausviestit kirjoitetaan ystävälliseen sävyyn, mutta jos joku kuitenkin mulle sattuu nykyisin vähän töykeämmin kirjoittamaan missä tahansa, en jaksa loukkaantua siitä enää. Tuo Samanthan saama tosi törkeä viesti mun mielestä ainoastaan kertoo sen lähettäjän typeryydestä, tuommoista pystyyn haukkumista en ole onneksi itse joutunut koskaan kokemaan täällä.

Minustakin on ilo kuitenkin huomata, että foorumin ilmapiiri on selkeästi parantunut. Ihmiset osaava perustella mielipiteensä ja joukossa on monta sellaista minuakin nuorempaa turria, jotka käyttäytyvät niin hyvin ja asiallisesti, että menisivät kyllä paljon vanhemmasta.

Saatoin puhua taas itseni ristiin monessa kohtaa, toivottavasti kuitenkin ymmärrätte tästä edes jotain... :s
Kuva

Vastaa Viestiin