Mistä kennelisi nimi tulee?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
-Milla-
Kriisissä

Re: Mistä kennelisi nimi tulee?

#46 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Touko 11, 2009 3:21 pm

Olvidan nimi on väännös yhdestä espanjassa olevasta hotellin nimestä. Ennen kuin keksin Olvidan niin kennun nimi oli Kennel Mozart. Omaperäistä... :mrgreen: . Sitten tuli Chien D'ârret, joka on siis ranskaa ja tarkoittaa noutajaa. Vieläkin siis loisti tää mun omaperäisyys. Sitten erehdyin tylsyyttäni selailemaan Euroopan hotelleita esittelevää kirjaa ja sieltä sitten väänsin Olvida nimen. Vaihtoehtoina Olvidalle oli viissiin ainakin Linnuntien, joka olisi myös sopinut ihan hyvin kanakoirakennelille, mutta onneksi päädyin Olvidaan. Oon niin totaalisesti tykästyny siihen.

Ja Terrierlove, kyllä se vähän haittaa. Saattaa tulla harmillisia sekaannuksia sen oikean kennelin kanssa eikä IRL kennun nimien käyttöä katsota hyvällä. Se vähän tahraa, jo muutenkin huonoa, vkoirailijoiden nimeä. Kannattaa miettiä uusi nimi ja tarkastaa FCI:n listoilta onko se jo käytössä.

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#47 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Touko 11, 2009 9:20 pm

Terrierilove, tuo oikeastaan rikos, sillä henkilö joka on hankkinut IRL kennelilleen tuon nimen, on maksanut siitä rahaa, ja on tekijänoikeus kysymys, jos pitää samaa nimeä, jos välttämättä haluat kuitenkin pitää nimeä, on sinun hyvä kysyä IRL kennelin omistajalta voisitko pitää hieman muokattua versiota siitä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Murhapolttaja
Turrilan Tukija

#48 Viesti Kirjoittaja Murhapolttaja » Ma Touko 11, 2009 10:34 pm

^ Ei kai nyt rikos sentäs? Mä ainakin olen elänyt siinä käsityksessä, että lähinnä hyvien tapojen noudattamisen vuoksi pyritään välttämään näitä samoja nimiä irl-kenneleiden kanssa, mutta ei sitä kai mitenkään virallisesti ole kuitenkaan kielletty... Mignonhan on muuten myös sen suklaamunan nimi, kieltääkö joku virtuaalikennellaki matkimasta suklaamunia?
Of all the liars in the world, sometimes the worst are your own fears.

Twiggy
Balettineuvos

#49 Viesti Kirjoittaja Twiggy » Ti Touko 12, 2009 5:18 am

Thema on varmaan typerin nimi ikinä. Siinä ei oo mitään järkeä, se on lyhyt (ei tosin tarkoita, että pitäisi olla kovin pitkä) eikä kuulostakaan mitenkään erityisen hienolta :D En saanut mistään "ideaa" tähän nimeen tai mitään muutakaan, se vain vissiin ilmesty pääkoppaan. Oli miljoona muutakin vaihtoehtoa, mutta teemathema siitä sitte tuli ja nyt se kuulostaa tosi omalta.

Aikaisemmat nimet, eli Ashaniar ja Voltera. Ashaniarista en muista muuta kun sen, että en ole sitä ite keksinyt, vaan luin sen jostain. Voltera tulee New Moon -kirjasta. Tosin se on siinä oikeesti vissiin Volterra.

kirby
Höpsö veitikka

#50 Viesti Kirjoittaja kirby » Ti Touko 12, 2009 1:51 pm

Scarlets oli joku ihan randomi heitto, enkä oikeastaan tiedä, sopiiko se edes settereihin. Halusin jonkun siron ja helposti muistettavan nimen, ja äkkäsin tuon sitten. Scarlets tulee ihan naisen nimestä, Scarlet/Scarlett, ja omaan korvaan se kuulostaa ihan nätiltä lausuessakin.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Joana
Floodari

#51 Viesti Kirjoittaja Joana » Ti Touko 12, 2009 2:08 pm

^ Scarlet on enkuksi myös tulipunainen, mä oon aina luullu et oot ottanu sen siks ku sopii irkkujen väriin :D
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.

kirby
Höpsö veitikka

#52 Viesti Kirjoittaja kirby » Ti Touko 12, 2009 2:14 pm

^ kappas, mä en tiennytkään :'') No joo, sopiihan se täydellisesti sit ainakin siltä kantilta!
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Timberwolf
Höpsö veitikka

#53 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » Ti Touko 12, 2009 3:33 pm

Pöpö kirjoitti:Terrierilove, tuo oikeastaan rikos, sillä henkilö joka on hankkinut IRL kennelilleen tuon nimen, on maksanut siitä rahaa, ja on tekijänoikeus kysymys, jos pitää samaa nimeä, jos välttämättä haluat kuitenkin pitää nimeä, on sinun hyvä kysyä IRL kennelin omistajalta voisitko pitää hieman muokattua versiota siitä.
Kannattaa tarkistaa faktansa ennen kuin niitä kertoo muille. ;>

Lähetin viime vuonna Suomen Kennelliitolle mailia asiasta ja sieltä tuli selkeä vastaus, ettei nimen käyttäminen ole laitonta. Ts. vaikka rekisteröisit kennelnimen, sitä voi käyttää virtuaalikennelin nimenä. Esim. VMKL:n sivuilla olevat maininnat ovat vain sen takia, että ikäviltä yhteentörmäyksiltä voitaisiin välttyä. Mua on nimittäin mailitse uhkailtu "nimivarkauden" takia, enkä halua saada niitä lisää.

Rekisteröity tavaramerkki on eri asia. Mulla ei kyseistä mailia ole enää tallessa (taisi mennä tietokoneen kaatumisen mukana), joten en muista aivan tarkkaan, miten asia meni, mutta tavaramerkiksi rekisteröityä nimeä ei saa käyttää esimerkiksi virtuaalikennelin nimenä.

Mutta. Oikean kennelin nimen käyttäminen virtuaalikennelin nimenä on erittäin epäkohteliasta ja se antaa virtuaaliharrastajista vain typerän kuvan.
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017
Vuoden aktiivikävijä 2018
Vuoden koirapersoona 2018 - Kettu ♥

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#54 Viesti Kirjoittaja Juinttu » To Touko 14, 2009 2:41 pm

^No okei, ehkei koira puolella asia ole noin, mutta ainakin kissapuolelta olen saanut tuommoisen käsityksen ja ajattelin että koirapuolella on samallalailla. Ei siis ole. Eli jos minä nyt perustaisin vkennelin nimeltä Kismet, mutta se onkin suklaapatukan nimi, se olisi rikos, mutta jos se ei olisi tavaramerkki vaan kennelinnimi, se ei olisi rikos? sitten taas jos perustaisin kennelin, mutta myöhemmin kennelin perustamisen jälkeen tulisi tuote tai IRL-kennel Kismet, olisiko se rikos?

Timberwolf
Höpsö veitikka

#55 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » To Touko 14, 2009 6:28 pm

Hellurei, noita asioita kannattaa kysyä ihan virallisilta tahoilta. :D Mun järki + silloinen Kennelliiton maili sanoo, että nyt perustettu Kismet-niminen v-kennel olisi ns. laittomasti nimetty, mutta no, kyllä se musta tuntuu kovin pimeältä. Jos ei olisi suklaa-Kismetiä, mutta IRL-kennel Kismet olisi, ei "nimivarkaus" olisi rikos. En tohon jälkimmäiseen tapaukseen osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta IRL kennelnimen rekisteröinti ei takaa tekijänoikeussuojaa nimelle.
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017
Vuoden aktiivikävijä 2018
Vuoden koirapersoona 2018 - Kettu ♥

Vinta
Söi navetan kaksi nautaa

#56 Viesti Kirjoittaja Vinta » Ma Touko 18, 2009 12:50 pm

Illusion Whisper "IW" (Illusio/Harha Kuiskaus) nimi sai alkunsa minun mietittyäni kennelilleni kaksiosaista nimeä. Tahdoin nimen olevan maaginen ja lumoava, kuten ovat sen kasvatusrodut ja koiratkin.

Hallavahukan nimi tulee myös sen kasvatusroduista, joita ovat mm. etelävenäjänpaimenkoirat. Hallava, kun kuvastaa vaaleaa tai valkoista ja tätä juuri ovat edellä mainitut koirat. :>
Entinen Varga

Chirana & Illusian

Kazi
Nakkisotilas
Viesti:

#57 Viesti Kirjoittaja Kazi » Ma Touko 18, 2009 3:29 pm

Dieffen nimellä on joku hämärä tarina, josta en nyt tarkempia yksityiskohtia muista. Tulee kuitenkin vehka-kasvisuvun latinankielisestä nimestä, dieffenbachia. Olikohan jotenkin, että Vehkaniityn lopettamisen jälkeen halusin uuden kennelin nimeen jotain muistuttamaan vanhasta. Tuo oli myös mukavan lyhyt ja helppo muistaa, joten se tuli sitten käyttöön asti.
If you notice this notice, you will notice that this notice wasn't worth noticing.

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#58 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Touko 18, 2009 10:36 pm

Bot Lewen tuli kun olin pitkään miettynyt kaksiosaista nimeä joka on hollantia tai saksaa. Ensin oli Saai Leven, mutta muuttui Bot Leweniksi (Tylsä Elämä) : D

sasu.
Kanada

#59 Viesti Kirjoittaja sasu. » To Touko 21, 2009 4:41 pm

Kuurakuun tuli vaan joskus sillon parivuotta sitten päähän. En yhtään muista mistä se olis lähtösin, ehkä se jotenkin vaan liittyi fci5 koiriin.

Marigold oli ihan etsimällä etsitty nimi suomi-englanti-suomi sanakirjasta. Marigold tarkoittaa kehäkukkaa ja se kuullosti vaan sopivalta.

Dielku löysin sen täältä turrilan yhdestä topiikista kun olin Funerealille uutta nimeä etsimässä. Dielku on saamea ja tarkoittaa pilkkua/täplää. Se oli minusta hyvä, ytimekäs ja lyhyt nimi. Siitä saa myös helposti kasvattajaliitteen pennuille. (Dielkun / Dielku)
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.

Minnea
Kanada

#60 Viesti Kirjoittaja Minnea » To Touko 21, 2009 5:12 pm

Ingalsin tuli oikeastaan siitä, että mun piti alunperin keksiä suomenlapinkoira, jonka nimi olisi ollut Ingalsin Laura. Sitten sain jostain syystä oivalluksen, että "Ingalsin" voisi olla ihan kiva myös kennelnimenä. Ja tässä sitä ollaan. En ole osannut luopua tuosta nimestä millään, se on vaan ollut niin hyvä! Jossain elokuun paikkeilla tulee 5 vuotta täyteen, kun otin käyttöön ko. kennelnimen :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä

Vastaa Viestiin