Mistä kennelisi nimi tulee?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Rebecca
Höpsö veitikka

Mistä kennelisi nimi tulee?

#1 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Su Maalis 08, 2009 12:49 am

Juu no yritin löytää jos tallaista töpöä on muttei ollut joten ajattelin tehdä tallaisen. kait tallanen oli varaturrilassa tai jotain...
Eli siis ideahan on se että kerrotte mistä virtuaalikennelisi tai virtuaalikenneleidesi nimet tulevat.

Ennenhän Wolfeye'ssin nimi oli kennel Sagura's joka perustui oman koirani nimeen, lisäsin siihen pienen A-kirjaimen jotta nimi kuulostaisi sujuvammalta. Kuitenkin sen niminen kenneli oli jo olemassa joten jouduin vaihtamaan. Olikohan se vanhassa tai varaturrilassa oli joku nimilista jossa näin tuon nimen Wolfeye's, muita nimivaihtoehtojakin olisi ollut mutta jotenkin ko. nimi vain iski. Kennelin nimi on pysynyt samana melkein koko kennelini olemassa olon aikana ja olen ainakin itse hyvin tyytyväinen valintaani. Kiitän syvästi sitä joka nimen keksi. Kehuja olen nimestä saanut ja itsekin tykkään nimestä, kuitenkin Wolfeye's kuullemma muistuttaa lopettanutta(?) Wolframea ja tätä mahtavaa kenneliä WolfTamea. Onneki kuitenkaan valituksia olisi tullut liikaa jotta olisin pahemmin kiinnittänyt huomiota. Vaikka olinkin katkera siitä että jouduin vaihtamaan kennelini nimen, olen kuitenkin tyytyväinen että vaihdoin sen sillä nykyään nimi on paljon läheisempi ja sellasta :D

Bakemono on toinen virtuaalinen kennelini. Nimi on japania ja tarkoittaa hirviötä. Itse en pahemmin välitä mitä nimi tarkoittaa saatika millä kielellä mutta tämä nimi minuun iski. muita nimivaihtoehtoja olisi ollut jotain suomalaisia nimiä ja yksi kakkos vaihtoehtoni Geggou (vai mikä soli). Bakemonon nimeä en ole kertaakaan vaihtanut ja toivottavasti en tule vaihtamaankaan, kuullemma nimi on liian mangamainen mutta on myös kehuja nimestä tullut. Minusta Bakemono nimi ei upottaudu massaan, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että nimi on hyvin vaikea muistaa. Mulla kesti kait paripäivää ennen kuin muistin sen ulkoa, ja monta kertaa olin kirjoittanut nimen väärin sillä en aina jaksanut käydä etsimässä mikä se taas olikaan.

//timbe kävin kattomassa niin siis kuunvalo on japaniksi Gekkou^ainakin mä mokasin, mutta juu
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Timberwolf
Höpsö veitikka

Re: Mistä kennelisi nimi tulee?

#2 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » Su Maalis 08, 2009 1:31 am

^ Geggou = Gesshoku?

Alsatian'sin nimi on niin vamma kuin olla ja voi. :'DD Alsatianhan tarkoittaa englanniksi (brittienglanniksi?) saksanpaimenkoiraa ja vetäisin sen vuonna 2004, kun piti vaan keksiä joku nimi, tykkäsin schäfereistä ja multa sattui löytymään pelikortit, joissa oli sit sakemanni ja sen englanninkieliset nimet. En aio vaihtaa, kun olen päättänyt pitää sen pystyssä mahdollisimman kauan samalla nimellä.

Lejon taas vain tuli jostain. En halunnut kasvattaa pystäreitä englanninkielisellä nimellä ja etuliite "Saksanpaimenkoiran" on äärimmäisen ruma ja inhottava. L-kirjain taisi vaan pyöriä mielessä, "lejon" tuli mieleen, nimi ei ollut varattu missään ja niin siitä vaan tuli Lejon. Tajusin myöhemmin, että se on ruotsia(?) ja tarkoittaa leijonaa, mutta no, kaikkea ei voi saada, enkä edes jaksa uutta nimeä keksiä. Olkoot Lejon maailman tappiin asti. Tosin olin joskus päättäny, että jos joskus teen uuden virtuaalikennelin, siitä tulee Shirtless' (= paidattoman), mutta eihän sitä ny hitto voinu suomenpystykorville laittaa, kun oli selvää englantia.

Joskus muinoin oli kans KQ's, jonka kaveri keksi. Kings and Queens oli lähtökohta ja siitä tuli näpsäkästi KQ's.
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017
Vuoden aktiivikävijä 2018
Vuoden koirapersoona 2018 - Kettu ♥

Tuuli
Ei enää ikinä uudestaan

#3 Viesti Kirjoittaja Tuuli » Su Maalis 08, 2009 8:57 am

Trought`s sytytti heti kiinnostuksen. Se on englantia ja tarkoittaa läpi.
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!

Liv
Lassien tassuhiki

#4 Viesti Kirjoittaja Liv » Su Maalis 08, 2009 8:59 am

-
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014

Kristel
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Kristel » Su Maalis 08, 2009 10:20 am

Suklaanapin, ei kyllä mikään maailman paras nimi, mutta... Silloin kun suklaanapin perustin, niin se oli vaan sellainen hoitola tyyppinen, mutta sen jälkeen sain sitten kuulla muun tyyppisistä virtuaalikenneleistä. En kuitenkaan viitsinyt tehdä uutta kenneliä, joten tuo nimi sai jäädä. Nyt jos tekisin uuden kennelin harkitsisin nimeä paljon tarkempaan, mutta toi nimi on nyt saanut jäädä. :D
Virtuaalikennel Suklaanapin on lopettanut toimintansa.

Mona
Nostaa rautaa
Viesti:

#6 Viesti Kirjoittaja Mona » Su Maalis 08, 2009 11:02 am

Mulla on ollut (liian) monta virtuaalikenneliä, joista jotkut on perustettu vain sen takia, että keksin hienon nimen :'D. Aikaisemmat kennelini: Lamourinan, Septembre, Kuurupiilon, Jezabel's, Frosting, Point Out, Seitsemän Kääpiön.

Ajattelin perustaa näinä "moderneina aikoina" uuden kennelin, joka tällä kertaa pysyisi vähän pidempään (= virtuaalielämäni loppuun asti). Kyllästyn äärettömän helposti, joten halusin keksiä sille nappinimen. Ensin mieleeni tuli Fifth Avenue, joka on mielestäni todella kaunis, mutta valitettavasti se oli jo IRL-kennelin käytössä. Aloin sitten pyörittelemään erilaisia "tie-/katunimiä" mielessäni, ja muistelin, että oli joku "Painajainen x kadulla"-leffa. En millään saanut mieleeni sitä kadun nimeä, joten jouduin pohtimaan sitä varmaan useamman tunnin :D. Kuitenkin muistin jossain vaiheessa, että se oli Elm Street, joka on mielestäni vain niin hyvä. Se on kaunis, mutta ei "hennon kaunis", dynamiinen ja helppo muistaa. Sopii sakemanneille. Siitä oli myös helppo vääntää etuliite Elm's, joka tulee muun rotuisten kasvattien nimen eteen.

Minulle alkoi kertymään liikaa ei-saksanpaimenia, joten päätin perustaa pienen "pikkusisko-kennelin". Sen ensimmäinen asukas oli silkkivinttikoirani Devon, josta tuli heti mieleen Devonhill's. Harmittavasti sekin oli käytössä IRL, joten jouduin kehittämään jotain muuta. Pyörittelin sitten jos jonkinlaista nimeä mielessäni, mutta palasin aina Devoniin. Siitä sitten muotoutui Devonia, joka on mielestäni vähän tuollainen kuninkaallinen nimi.

Tykkään tällä hetkellä kummankin kennelini nimestä hirmuisesti, enkä aio niitä vaihtaa :).
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.

Hassu
Höpsö veitikka
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Hassu » Su Maalis 08, 2009 12:18 pm

Mulla on ollu paaaaljon kennelnimiä =) Mitä nyt tässä muistiani vähän kaivelin, tuli mieleen Faithful, Corydon (jonka tosin jouduin vaihtamaan, sillä IRL-maailmassa on olemassa tämmöinen erittäin kuuluisa pehkokennel), Twenty's ja Never Ever.

Faithful oli mun ja Juulian yhteinen projekti, se oli Juulian keksimä nimi mutta myöhemmin kun hän lopetti kennelin pitämisen, kennel nimineen jäi mulle. Sen jälkeen Faithful muuttui Corydoniksi ja heti sen jälkeen kuoppasin koko kennelin. Siinä välissä oli joitain muitakin kenneleitä joita en tosin muista, mutta sitten tuli Twenty's. Olin perustamassa sekalaista koirakenneliä (joka myöhemmin alkoi kasvattaa lappareita ja pystiksiä), ja nimen nappasin tuwwilan nimitopiikista. Tykkäsin nimestä ja tykkään vieläkin, nimi sopii loistavasti pirtsakoille lappareille ja ainailoisille pystiksille. Ja muistaakseni Twenty's tarkoittaa jotain neljääkymmentä (?).

Twenty'sin jälkeen tuli sitten Never Ever. Juulia oli perustamassa Geewasta, ja hänellä oli vaihtoehtoina kaksi nimeä: Geewas vai Never Ever. Tuwwit sitten äänestivät Geewaksen ja Juulia otti sen. Olin perustamassa taas sekakenneliä enkä keksinyt nimeä, niinpä kysäisin Juulialta voisinko ottaa tämän Never Everin ja luvanhan sain - tässä sitä nyt ollaan.

En varmaan tuu vaihtamaan Never Everin kennelnimeä. Vaikka kasvatusnimi olikin vaikea keksiä, tykkään tosta silti tosi paljon.
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski

Kendra
Höpsö veitikka

#8 Viesti Kirjoittaja Kendra » Su Maalis 08, 2009 12:41 pm

Tieni alkutaipaleella keksin Karviaistassun jotenkin ihmeellisesti. En tiedä miksi ja miten sen nimen keksin, mutta se jäi. Karviaistassun jälkeen tuli muistaakseni Walway's joka vaihtoi sitten nimensä Ice Q'siin eli IQ'hun. IQ'n keksin mummolassa, kun mietin, että minkälaisen kennelnimen haluan joskus. Tässä välillä on poikinut vaikka minkämoisia kenneleitä, kuten Metsänrajan, Kåsche's, Magischmeer ja vaikka mitä. Metsänrajan nimen keksin jostakin ja myöhemmin huomasin, että vmkl'n sivuilla on sama nimi. Metsänrajankin sitten myöhemmin jäi, mutta olen edelleen sitä mieltä, että sen ulkoasu on mahtava!

Kåsche's poiki Timberwolfin nimiehdotuksista kun halusin virtuaaliterriereille oman kennelin. Tällä hetkellä olen herättämässä uudestaan pystyyn, mutta katsotaan tuleeko mitään. IQ ja Fummen vie aikaa vähän liikaa. Magischmeer tuli siitä, kun toin Fannille suomenlapinkoiran jonka alkuliite oli Magischmeer. Tykkäsin siitä ihan hirveästi ja yllätysyllätys rotu oli suomenlapinkoira. Magischmeer jäi. Näiden kaikkien jälkeen sain kipinän australiankelpieihin ja siitä tulikin sitten Canyon Coyotes. CC'ssä oli vain kaksi koiraa ja tällähetkellä kisaan näillä koirilla vain satunnaisesti. Fummen tuli ja tulee tällähetkellä olemaankin. Tämän nimen hokasin vain yht'äkkiä. Seleucus tuli ja meni, kun joku sen nimen varasti ja tällä hetkellä se on Narva. Narvan keksin jostakin. Lisäksi minulla on yksi kennel tuloillaan. Olen hullu tiedän sen, mutta se on sitten pikkuriikkinen kennel missä vaan asustaa 1-2 koiraa.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

Lansu_
Höpsö veitikka

#9 Viesti Kirjoittaja Lansu_ » Su Maalis 08, 2009 3:14 pm

Pari vuotta sitten pistin kaikki virtuaalihommani matalaksi ja aloitin täysin tyhjältä pöydältä landseerien ja newfoundlandinkoirien kanssa. Nimeä pohtiessani asetin seuraavat kriteerit: suhteellisen lyhyt suomenkielinen nimi, joka viittaa jollain tavoilla lansuihin ja nöffeihin, myös veden tuli ehdottomasti esiintyä jollain tavoin nimessä. Listasin pitkän listan edes vähän kiinnostavia ja lähdin karsimaan niitä käytössäolevien IRL- ja URL-kennelien sekä omien mieltymysten mukaan. Hyvin pieneen karsitulla listalla oli sitten enää jäljellä tällaiset nimet kuin Meripelastajan, Vesipedon ja Vesiveljen. Kyseinen lista on itseasiassa edelleen tallessa koneen syövereissä. :D Vesipedon karsin ensimmäisenä pois, sillä se tuntui jotenkin tylsältä ja liian tyypilliseltä. Onneksi karsinkin tuon pois, sillä nyttemmin on ymmärtääkseni ilmestynyt Vesipedon -nimellä IRL-lansuja kasvattava tyyppi. Vesiveljen kuulostaa nätiltä nimeltä, johon sisältyy hauska sanaleikki, mutta päädyin kuitenkin lopulta ottamaan käyttöön Meripelastajan. Tarkkaa syytä tähän valintaan en enää muista, olisikohan ollut jotain tekemistä sen kanssa että Vesiveljen oli mielestäni liian maskuliininen nimi.

Irlanninsusikoirista innostuttuani päätin luoda niille oman kasvattajanimen. Tällä kertaa kriteereinä olivat iirinkielisyys ja viittaus irlanninsusikoiriin. Kaivelin netistä esiin iiri-englanti -sanakirjan ja hain erilaisia irlanninsusikoiraan liittyviä sanoja, miellyttävimmät listasin ylös. En muista enää mitä kaikkia mulla oli vaihtoehtoina, tämä lista näyttää kadonneen (tai sitten en osaa etsiä :D). Päädyin kuitenkin nimeen Ionraic Gael. Kyseessä on kahden sanan yhdistelmä, joka merkitys noin vapaasti käännettynä on "Rehti Irlantilainen". Alunperin tarkoituksena oli muodostaa kasvattien nimet lisäämällä adjektiivi tuonne väliin, esimerkiksi Ionraic Rua Gael ("Rehti Punatukkainen Irlantilainen"), mutta nyttemmin tuntuisi kivemmalta lisätä nimen perään substantiivi, vaikkapa Ionraic Gael Iascaire ("Rehti Irlantilainen Kalastaja"), tai sit käyttää kasvattaja nimenä pelkkää Ionraicia. Aika näyttäkööt mikä menetelmä tulee käyttöön. :P
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea

mio
Aspartaamin annostelija

#10 Viesti Kirjoittaja mio » Su Maalis 08, 2009 4:11 pm

mullakin on ollut jos jonkinlaisia kennelnimiä, ja useimmat olen keksinyt omasta päästäni. Jacalyn on myös itse keksimäni, se muotoutui kuin itsestään kun liittelin mielessäni yhteen kauniiksi mieltämiäni tavuja ja kirjaimia. ihastuin nimeen heti, ja tarkistettuani vielä ettei sellaista ole jo olemassa otin sen käyttööni. tykkään nimestä vieläkin ihan hirmuisesti. :--)
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.

Ember
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Ember » Su Maalis 08, 2009 6:37 pm

Olen Corusant's- nimen synnystä joskus aikasemminkin kertonut muistaakseni, mutta taisin itsekin tajuta vasta vähän aikaa sitten tajuta mistä se oikeasti tulee. Katselin tässä jokin aikaa sitten taas Star Wars- leffoja ja niissähän se joku suuri paikka, planeetta kaiketi, minne ne aina menee, missä on jedineuvosto ja muuta mukavaa, on nimeltään Coruscant. Googlea jos apunaan käyttää niin sanalla "corusant" löytyy myös paljon SW juttuja :mrgreen: Että siitä olen nimen varmasti jotenkin alitajuisesti bongannut, en muista niin tehteeni, mutta niin sen täytyy olla.

Tieran synnystä en oikein tiedä. Se on luultavasti syntynyt vain tavuja ja kirjaimia yhdistämällä, tosin siitä tulee monelle kuulemma mieleen jokin kruunu tms, johtuen varmasti sen samankaltaisuudesta sanan "tiara" kanssa. Luulisin että että olen itsekin vääntänyt sen tuosta sanasta.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...

Joana
Floodari

#12 Viesti Kirjoittaja Joana » Su Maalis 08, 2009 7:08 pm

Oma kennelnimi pisti silmään enkunkirjassa, Breathtakinghan on suoraan suomennettuna henkeäsalpaava. En jotenkin vain syttynyt siansaksa nimille, vaan halusin jonkun merkityksen. Muutaman kerran olen ollut vaihtamassa, mutta toi on kuitenkin aito ja alkuperäinen josta ei kestä luopua.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.

Dream
Söi navetan kaksi nautaa

#13 Viesti Kirjoittaja Dream » Su Maalis 08, 2009 7:38 pm

Kattelin turrilan kennelnimi listalta erilaisia nimiä, ja samaan aikaan yritin saada kaveriani mukaan virtuaalipuuhiin. Hän siinä sitten aikansa katseltuaan tokaisi "että jos hän kennelin perustaa, niin se kasvattaa suomenlapinkoiria ja nimi ei ole Kuperkeikoin, vaan Kuperkeikan". Ei hän tätä kenneliä koskaan pystyyn pistänyt, joten myöhemmin minä pölläsin tämän nimen itselleni. Alunperin kennelin nimi oli Arandan, jonka jostain vain muotoilin, mutta se oli liian samanlainen useiden irl-kenneleiden ja Arianan kanssa, joten päädyin uuteen nimeen. Kuperkeikan nimi on just hyvä ja suomalainen :>

noel
Aspartaamin annostelija

#14 Viesti Kirjoittaja noel » Su Maalis 08, 2009 7:51 pm

Näitä kenneleitä on tullut ja mennyt, selitän kuitenkin vain tämän yhden kennelin tarinan :D

Kiipelissähän ei siis aina ollut Kiipelissä, aluksi se oli kaikille varmasti ei-tuttu Dippi. Se tuli vanhassa turrilassa olleesta 'dippikastike'-tittelistä jota vain niin paljon rakastin :D Sen jälkeen en vain enää pitänyt nimestä, joten siitä tuli varaturrilan nimilistalta löytynyt englanninkielinen Untitled ;) Untitled olikin vähän pidemmän aikaa, kunnes sen niminen URL- ja IRL-kennel löytyi. Juttelin Kelmin kanssa mesessä, joka keksi uuden kennelnimen: KIIPELISSÄ! :) Nimi ei ole lähdössä mihinkään!

manna
Syvällistä

#15 Viesti Kirjoittaja manna » Su Maalis 08, 2009 8:33 pm

Colourful oli alkujaan hoitajakenneli, jossa oli muutama evm. koira ja hoitajat. Sivu oli freewebsillä Template-tyylillä ja html-koodeista en vielä silloin tiennyt mitään. Kennel kuitenkin jäi pitkälle tauolle 2007 loppuvuodesta. Entinen nimi, Blackherd tarkoittaa mustaa paimenta, mutta vaihdoin sen Colourfuliksi koska mielestäni musta paimen oli liian synkkä. Mikäpä muu olisikaan monia rotuja kasvattavalle kennelille parempi kuin värikäs? Niinpä valitsin Colourfulin lukuisten muiden ehdokkaiden joukosta. Nyt olenkin tyytyväinen nimeen enkä aio enää vaihtaa.

Finality osui silmääni sanakirjaa selatessani, nimihän on siis englantia ja tarkoittaa lopullisuutta. Nimi kuulostaa omaan korvaani kauniilta ja siinä on oma tunnelmansa. Vasta myöhemmin huomasin sen samankaltaisuuden Fidelityn kanssa, mutta mun mielestä se ei ole häiritsevä. Pidän Finalitystä kuitenkin hurjan paljon, ja ainakaan toistaiseksi en halua vaihtaa sitä mihinkään. Uskoisin, että se pysyy kennelin nimenä lopullisesti. Lopullisuuttahan se tarkoittaa (:
  • elämä vie, elämä tuo
      • ensin kädestä syö, sit sielusta juo
[/size]

Vastaa Viestiin