Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Mallaskoala
Turrilan Tukija

Re: Kysymyksiä

#166 Viesti Kirjoittaja Mallaskoala » To Loka 01, 2009 11:57 am

Kirsi kirjoitti:En mä kyllä silti tajua, kuka vetäisi halkokasvin nenäänsä valokuvastaan (esimerkiksi kukasta) tehdyn avataren. Onhan ihmisiä toki erilaisia, mutta itse olisin vaan imarreltu :cool:
On, ja sä et vissiin valokuvaakaan ammatiksesi. Joku muu ehkä tekee niin, ja voin kyllä veikata että sellaista ihmistä vituttaa, jos joku pikkuteini on "ihan vaan vähän lainannut" valokuvaa, jonka käytöstä kaikki muut joutuvat maksamaan ja jonka käyttöoikeus on ehkä jopa vielä myyty vain jollekin tietylle henkilölle, jolloin kellään muulla ei tosiaan ole oikeutta koskea koko kuvaan pienillä limaisilla näpeillään. Mutta mitäs, onhan tekijänoikeuslakikin vaan laki eikä laista tarvitse aina niin piitata, vähän voi kävellä punaisiin ja ajaa ylinopeuttakin kun kukaan ei näe, vai miten se meni. Ollaan kiltisti vaan silloin kun poliisi tai joku muu auktoriteetti näkee. Huoh.

Jostain sunnuntaikuvaajasta se ehkä voikin tuntua siltä että mitä väliä, yksi kuvahan se vaan on ja noin pienikin vielä, mutta heillä harvemmin se elanto on kiinni juuri niissä kuvissa. Ihan sama, ette tekään haluaisi että joku "vähän vaan lainais" ilman lupaa vaikka jotain esseetä jota ootte hikihatussa kirjoittaneet viikkoja. Ihan yhtä lailla vaikka just se essee on teidän oma teos kuin valokuvakin on kuvaajansa, eikä muilla oo mitään oikeuksia siihen.

Kirsi
Höpsö veitikka

#167 Viesti Kirjoittaja Kirsi » To Loka 01, 2009 12:06 pm

^ Onhan tuokin tietysti totta ja hyvin ymmärränkin. Mutta oletko sitten vastaan esimerkiksi julkisuuden henkilöistä tehtyjä avatareja? Niitähän kuitenkin on miljoonia ja niitähän eniten avatareina käytetäänkin.
  • It's always darkest before the dawn.

Mallaskoala
Turrilan Tukija

#168 Viesti Kirjoittaja Mallaskoala » To Loka 01, 2009 12:23 pm

Mä puhuinkin nyt ihan lähinnä vaan tästä Flickrin kuvien käytöstä... Mutta mitä julkkisavatareista? Asiahan kun kuitenkin on niin, että kuvan oikeudet omistaa se kuvaaja (tai joku, jolle ne on myönnetty / myyty), ei välttämättä se julkkis tai julkkiksen manageri tai muu. Ja jos kuvaajan mielestä kuvien käyttö on okei, niin mikäs siinä sitten, siinä vaiheessa se on aivan sama onko kuvassa julkkis vai kukka vai talo vai puu.

Tässä nyt kuitenkin taidettiin tarkoittaa sitä, että haetaan vaan Googlella jonkun julkkiksen kuva ja laitetaan se avatariksi ja ei, ei se mun mielestä ole oikein, jollei kuvan käyttöön ole lupaa. Yhtälailla ne julkkisten kuvatkin on jonkun omaisuutta, vaikka se kuvien kohde ehkä onkin jollain tasolla "yleisempi" ja tavallaan julkista riistaa. Ei se mun mielestä silti kumoa tekijänoikeuslakia. Mutta toisaalta on ymmärrettävää, että kun netti on kuitenkin pullollaan kaiken maailman paparazzi- ja promokuvia ja muita, niin eihän niiden leviäminen tekijänoikeuksien valvominen ole enää niin helppoa... Vaikka toisaalta justiinsa tällaiset paparazzi- ja promokuvat on mitä luultavimmin sellaisten ihmisten ottamia, jotka repii sen elantonsa juurikin valokuvaamalla.

Mä en itse henkilökohtaisesti lähtisi ihan vaan randomilla lainaamaan muiden ottamia kuvia, mutta jokainen päättäköön itse, miten asiaan suhtautuu. On se jo monesti nähty, että se kuvien luvaton lainaaminen on ihan luvattoman helppoa joillekin.

Vivienne
Ei riitä.

#169 Viesti Kirjoittaja Vivienne » To Loka 01, 2009 8:43 pm

Mitä teen, jos huomaan agikisoja tuomaroidessani että sama omistaja on ilmoittanutkin kolmen sijasta neljä koiraa? Tuleeko hylkyä vikalle niistä vai ?
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.

Liv
Lassien tassuhiki

#170 Viesti Kirjoittaja Liv » To Loka 01, 2009 9:01 pm

Vivienne kirjoitti:Mitä teen, jos huomaan agikisoja tuomaroidessani että sama omistaja on ilmoittanutkin kolmen sijasta neljä koiraa? Tuleeko hylkyä vikalle niistä vai ?
Mun mielestä hylky tulee just sille parhaiten sijoittuneelle koiralle..
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014

Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

#171 Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen » To Loka 01, 2009 10:21 pm

^
Ei se koira pääse suorittamaan rataa ollenkaan, joten ei se voi sijoittuakaan mitenkään (hylätään ennen arvostelua).
Aika jännää olisi jos se ensin saisi jonkun tuloksen ja sitten vasta hylyn. Ei mitään järkeä.
Eiköhän se ole se listalla viimeinen, "ylimääräinen" koira, joka hylätään.
Kuva Kuva

whokilledbambi
Höpsö veitikka

#172 Viesti Kirjoittaja whokilledbambi » Pe Loka 02, 2009 7:02 am

Vivienne kirjoitti:Mitä teen, jos huomaan agikisoja tuomaroidessani että sama omistaja on ilmoittanutkin kolmen sijasta neljä koiraa? Tuleeko hylkyä vikalle niistä vai ?
Näin mä oon tehnyt, et jos rajoitus on 3 koiraa/omistaja/luokka ja koiria tulee 4, nii hylkään vikan mut yleensä laitan sähköpostilla "Rajoitus XXX luokkaan on 3koiraa/omistaja, ilmoitit 4 koiraa. Onko joku noista jolle ei ole niin tärkeää saada kisamahdollisuutta vai voinko suoraan hylätä neljännen koiran?".
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja

Janina
Höpsö veitikka

#173 Viesti Kirjoittaja Janina » Pe Loka 02, 2009 1:30 pm

^ Tää voi olla vaikeampaa, jos omistaja on ilmoittanut koirat eri viesteissä. Mulle on joskus yritetty ilmoittaa jopa kuutta koiraa samaan luokkaan käyttämällä hyväksi eri viesteissä lähettämistä.

Kirsi
Höpsö veitikka

#174 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Pe Loka 02, 2009 1:32 pm

^ Tai sitten se on ollut vain vahinko, kun ei ole ollut kiireessä huomannut onko jo ilmoittanut koiriansa mukaan ;3 Kun kuudenkin koiran laumassa huomaa hyvin saman omistajan ja se hylkääminen sellaisen asian takia on hieman noloa. Joten en mä nyt sanoisi, että kukaan on välttämättä sitä tahalleen yrittänyt.

Mutta kyllä mäkin hylkäisin sen neljännen koiran ja laittaisin syyksi osallistumisrajan.
  • It's always darkest before the dawn.

Iivi
Sumopainija

#175 Viesti Kirjoittaja Iivi » Pe Loka 02, 2009 2:08 pm

Jos koirani on kolmella sertillä vahvistamaton Suomen muotovalio, pystynkö vahvistamaan muiden maiden muotovalionarvoja, joista on vain yksi sert? Vai pitääkö tuo Suomi saada ensin vahvistettua?
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko

Vivienne
Ei riitä.

#176 Viesti Kirjoittaja Vivienne » Pe Loka 02, 2009 2:11 pm

Kyllä mä väittäisin, että pystyt, koska tällähän hetkellä ei pysty vahvistamaan Suomen muotovalioutta. Siis mikäli sun koiralla on myös BH suoritettuna toki.
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.

Liv
Lassien tassuhiki

#177 Viesti Kirjoittaja Liv » Pe Loka 02, 2009 5:12 pm

laitoin omenapaistokseen yli 50g liikaa voita, nyt toi voi ritisee ja pärskii hirveästi ja vähän "savuaakin" tuolla uunissa.. otanko ton mössön suosiolla uunista pois? :D
Vuoden Herranterttu 2014

Rebecca
Höpsö veitikka

#178 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Pe Loka 02, 2009 5:14 pm

^Tänne kuuluu ymmärtääkseni kaikki ne kysymykset, mitkä liittyvät virtuaalikoiriin. Suljetulla osaastolla on sitten joku kysymys topic jonne tulee kaikkia ei virtuaalikoiriin kuuluvat kysymykset.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Liv
Lassien tassuhiki

#179 Viesti Kirjoittaja Liv » La Loka 03, 2009 10:52 am

Oho, mä sekotin nää topat kokonaan kun on saman nimisiäkin :DD sinne siis.

/hei mitenkäs, jos koira X on saanut vuonna 2007 vkumia joistakin agilitykilpailuista, mutta niitä kutsusivuja ei enään löydy, mitätöityykö siis ne X koiran vkumat, koska niitten tuloksien olemassaoloa ei voida todistaa?
Vuoden Herranterttu 2014

Rebecca
Höpsö veitikka

#180 Viesti Kirjoittaja Rebecca » La Loka 03, 2009 11:03 am

^ ei mitätöidy.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Viestiketju Lukittu