Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Janina
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

#151 Viesti Kirjoittaja Janina » Ke Syys 30, 2009 6:11 pm

Muistaakseni avatartopicissa oli puhetta että kaikkia flickrin kuvia saa käyttää avatareina? Ite en kyllä täysin ymmärtänyt että miksi saisi. :mrgreen:

Kirsi
Höpsö veitikka

#152 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ke Syys 30, 2009 6:14 pm

^ Se on vähä periaate kysymys. Avatar on kuitenkin avatar, sen ei luulisi muuta kuin mainostavan kuvaajaa :D Nimittäin minä ainakin voin ihan hyvällä omalla tunnolla tehdä Googlenkin kuvista avoja :p Eri asia on tavalliset tallaajat (=ihmiset), jotka tuskin haluavat naamaansa kenenkään nimen alapuolelle. Mutta julkkiksetkin on taas eri asia, niistähän on tehty avoja noin miljoona ja yksi jokaisen käyttöön.
  • It's always darkest before the dawn.

Mallaskoala
Turrilan Tukija

#153 Viesti Kirjoittaja Mallaskoala » Ke Syys 30, 2009 7:27 pm

Ja ihan kaikkia Flickrin kuvia ei saa käyttää, teki niistä avatareja tai ei, osassa on lisenssi joka kieltää kaikenlaisen jatkokäytön. Ettei kannata sokeasti tuudittautua siihen, että "joku sanoi että näitä ihan kaikkia saa käyttää". Ei saa. Mutta eipä se montaa sekuntia vie, että tsekkaa sen lisenssin siitä kuvan vierestä.

Kirsi
Höpsö veitikka

#154 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ke Syys 30, 2009 9:17 pm

En mä kyllä silti tajua, kuka vetäisi halkokasvin nenäänsä valokuvastaan (esimerkiksi kukasta) tehdyn avataren. Onhan ihmisiä toki erilaisia, mutta itse olisin vaan imarreltu :cool:

Olisiko ihmisillä kiinnostusta vielä yhteen eläinlääkäriklinikkaan? Itse pidän eläinlääkärinä leikkimisestä, eikä tuo vPEK kovinkaan aktiiviselta vaikuta, joten ajattelin pistää pystyyn pienen yksityisklinikan. Eri asia vaan, että olisiko sinne edes asiakkaita, kun näitä klinikoita on kuitenkin sen verran paljon jo?

Janina
Höpsö veitikka

#155 Viesti Kirjoittaja Janina » Ke Syys 30, 2009 9:19 pm

^ No olis tosiaankin kiinnostusta ainakin tältä suunnalta, koska entiset tosiaan näyttävät vähemmän aktiivisilta. :)

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#156 Viesti Kirjoittaja Danay » Ke Syys 30, 2009 9:22 pm

^^ Toimiva eläinklinikka kuulostaa hyvältä, ja plussaa olisi, jos se toimisi myös muille lemmikkieläimille kuin vain koirille (jyrsijät, kanit, kissat). VPEK on tosiaan tainnut kuolla pystyyn, harmi :/

Esku
Ei riitä.

#157 Viesti Kirjoittaja Esku » Ke Syys 30, 2009 9:37 pm

Kysynnästä ei varmastikkaan olisi pulaa. Onhan meitä virtuaalikoiraharrastajia jo enemmän, kuin yksi eläinlääkäriklinikka pystyy hoitamaan. Itse ainakin kannattaisin uuden klinikan pystyttämistä, mutta musta siellä ei pitäisi hoitaa kuin koiria. Mun mielipide :roll:

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#158 Viesti Kirjoittaja Danay » Ke Syys 30, 2009 9:56 pm

Saisko Eskun mielipiteeseen perusteluja :)?

Kirsi
Höpsö veitikka

#159 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ke Syys 30, 2009 10:01 pm

Hmm :D Mua kyllä kiinnostaisi homma, mutta itse tuskin jaksaisin kaikkia potilaita alkaa hoitamaan. Kaikki virtuaalieläimet ottaisin kyllä mukaan, jokaisen "erikoisuuden" kohdalla täytyy sitten vaan hankkia enemmän tietoa netistä. Itse ainakin tykkään pyöriä vähän kaikkialla, joten ehdottomasti ottaisin muutkin kuin koirat :)

Mutta täytyy miettiä ja kysellä vähän, olisiko halukkaita eläinlekureita mukaan toimintaan. Tai sitten pidän yksityisenä ja teen jotain mielenkiintoista rajaa, että kuinka monta potilasta voi olla kerralla ajanvaraus viekussa. Mutta katsotaan ja mietitään!

Esku
Ei riitä.

#160 Viesti Kirjoittaja Esku » Ke Syys 30, 2009 10:04 pm

Tota, öö.. :)
Jos sinne tuotais kaikenmaailman kilpikonnat ja puput (en väheksy yhtään), niin eläinlääkäreillä tulisi liikaa potilaita ja homma kaatuis pystyyn. Eläinlääkärituloksia joutuisi odottamaan hiton kauan ja sitten kun ne saisi, niin se olisi nopeasti hutaistu muutaman rivin mittainen -kirjoitus. Toki muille eläimille vaikka voisi olla oma ilmoittautumiskirja, periaatteella koirat ensin ja sitten muut. Oishan siitä periaatteessa hyötyä, kun itsellänikin on kissala, mutta kyllä varmaan pärjättäis vaan koiraklinikallakin.

Timberwolf
Höpsö veitikka

#161 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » Ke Syys 30, 2009 10:08 pm

Eikö se ole sama vaiva kirjoittaa lääkärisepustus koiralle ja kilpikonnalle?
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017
Vuoden aktiivikävijä 2018
Vuoden koirapersoona 2018 - Kettu ♥

whokilledbambi
Höpsö veitikka

#162 Viesti Kirjoittaja whokilledbambi » Ke Syys 30, 2009 10:11 pm

Janina kirjoitti:Muistaakseni avatartopicissa oli puhetta että kaikkia flickrin kuvia saa käyttää avatareina? Ite en kyllä täysin ymmärtänyt että miksi saisi. :mrgreen:
Kaikkia Flickrin kuvia ei saa käyttää avattarena lisenssien(+ tekijänoikeuksien) takia. Helpoiten flickristä löytää muokattavia kuvia(muistaakseni ND kieltää kuvan muokkaamisen millään tavalla, edes rajaamalla tai lisäämällä 1px x 1px kokoisen mustan köntin kuvaan) osoitteesta http://flickr.com/search/advanced , alas ruksittaa "Only search within Creative Commons-licensed content" sekä "Find content to modify, adapt, or build upon". Mikäli lisenssissä on BY, (vaikka BY NC SA), on kuvaajan nimi ja lisenssi laitettava vaikkapa allekirjoitukseen(foorumilla suosin laittaa allekirjoitukseen vaikkapa "avattaren kuva [*URL=http://linkkikuvaanflickrissä.com]kuvaaja[/URL*])
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja

Nath
Höpsö veitikka

#163 Viesti Kirjoittaja Nath » Ke Syys 30, 2009 10:12 pm

Jos vertaa virtuaalikoirien määrää vaikka virtuaalikissoihin, -jyrsijöihin jne., niin eiköhän niitä koiria ole loppupeleissä niin paljon, että olisi ihan sama, pitääkö klinikkaa myös muille eläimille. Niiden osuus olisi asiakaskunnasta joka tapauksessa huomattavasti pienempi kuin koirien osuus.

Esku
Ei riitä.

#164 Viesti Kirjoittaja Esku » Ke Syys 30, 2009 10:13 pm

Timberwolf kirjoitti:Eikö se ole sama vaiva kirjoittaa lääkärisepustus koiralle ja kilpikonnalle?
On, on, mutta en mä sitä tarkottanutkaan. Oon huono selittämään. :/

Jos sulla on 5 kilpikonnaa, 7 koiraa, 2 kissaa ja 4 pupua tarkastettavina
TAI
Jos sulla on 8 koiraa tarkastettavana...

...niin kummalle ryhmälle tulee huolellisemmin kirjoitetut tarkastukset? Epäilen, että vain pelkille koirille, koska niitä on vähemmän. Tajusitteko nyt? Mutta tehkää minkälaisen tahdotte, yritin perustella vain oman mielipiteeni. (:

//EDIT Ja toi mitä Nath sano, on osittain kyllä totta...

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#165 Viesti Kirjoittaja Danay » Ke Syys 30, 2009 10:26 pm

^ Tämäkin tosin riippuu ihan ihmisestä. Minun mielestäni homma on niin, että jos työhön ryhtyy niin tekee sen myös kunnolla työn määrästä riippumatta. Varmasti puuduttavampaa kirjottaa 999999 samanlaista rokoteselostusta koirille, kuin saada vaihtelua toisistakin eläimistä.

// Mutta tosiaan, jos kunnollista ideaa eläinklinikalle kasvaa, niin parempi tehdä sille oma töpönsä ennenkuin kysymys-topa täyttyy tästä keskustelusta. :)

Viestiketju Lukittu