Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Veronica
Alkupalat

Kysymyksiä

#1 Viesti Kirjoittaja Veronica » La Kesä 21, 2008 5:28 pm

Olen hankkimassa itselleni harrastuskoiraa ja tuli mieleen, että miten otetaan vastaan ihminen jolla ei ole aikaisemmin ollut kuin yksi vkoira ja sen sivuja ei ole enää missään tallessa. Koira oli minulla kaksi vuotta sitten.

Onko muita joilla vain yksi kisakoira jonka kanssa haluaa harrastaa ja ehkä joskus käyttää jalostukseen?

Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Yksi vkoira

#2 Viesti Kirjoittaja Lansu_ » La Kesä 21, 2008 5:53 pm

Eipä tuolla koiramäärällä ole ainakaan mulle mitään väliä, kukin ottaa sen verran kun jaksaa kisata. Tosin en voi kieltää ettenkö kattos kieroon niitä joilla on ihan julmetusti koira. Yksi koira on sitä paitsi luultavasti paras keino tutustua virtuaalikoiramaailmaan, ei tarvitse stressata usean kanssa kisaamisesta ja jos innostus loppuu niin ei ole kauhea rumba elukoiden palauttelussa kasvattajilleen. Mä itseasiassa oon toisinaan toivonut että saatas yhden koiran omistajia enemmän (niitä ei taida tällä hetkellä olla juurikaan), mutta mä kyllä ymmärrän että kasvattaminen kiehtoo koirienystäviä.

Tervetuloa joukkoon! :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea

Veronica
Alkupalat

#3 Viesti Kirjoittaja Veronica » La Kesä 21, 2008 5:57 pm

Lansu_ kirjoitti:Eipä tuolla koiramäärällä ole ainakaan mulle mitään väliä, kukin ottaa sen verran kun jaksaa kisata. Tosin en voi kieltää ettenkö kattos kieroon niitä joilla on ihan julmetusti koira. Yksi koira on sitä paitsi luultavasti paras keino tutustua virtuaalikoiramaailmaan, ei tarvitse stressata usean kanssa kisaamisesta ja jos innostus loppuu niin ei ole kauhea rumba elukoiden palauttelussa kasvattajilleen. Mä itseasiassa oon toisinaan toivonut että saatas yhden koiran omistajia enemmän (niitä ei taida tällä hetkellä olla juurikaan), mutta mä kyllä ymmärrän että kasvattaminen kiehtoo koirienystäviä.

Tervetuloa joukkoon! :)

Kiitos! Enää tästä ei puutu kuin se koira :D Useampia tarjottu, mutta jotenkaan ei tule sellaista ahaa elämystä, että ton haluan.

Haluan tulevaisuudessa kasvattaa, mutta haluan omistaa itse aina vaan yhden. Eli omasta koirasta sijoitukseen ja sitten käytän sitä yhtä sijoituskoiraa sen pentua en enää laita sijoitukseen vaan pidän taukoa ja otan itselle uuden kun edellinen on käynyt vanhaksi. Jonkun mielestä varmaan raakaa mutta itse pidän itse tätä ihan hyvänä tapana.

heldy
Alkupalat

#4 Viesti Kirjoittaja heldy » La Kesä 21, 2008 5:58 pm

Itsekin olen vielä ihan uusi koko virtuaalimaailmassa, joten hyväpä mä olen mitään vielä sanomaan, mutta itse näin ainakin alkuun otan tasan vain ja yhden koiran, myöhemmin ehkä toisen, kolmannen. Mitään suurta koiralaumaa en halua, parempi että on vähän koiria joihin on panostettu kuin sata koiraa joihin ei panosteta. Kukin taplaa tyylillään - myös tässäkin. Jotkut tykkäävät että on enemmän koirioa, jotkut pärjäävät mainiosti vain yhdenkin kanssa.

tää on muuten vähän ottia, kysäsisin tässä samassa että miten virtuaalimaailmassa ylipäätänsä suhtaudutaan suvuttomiin tuontikoiriin? tuntuisi jotenkin mukavammalta niinsanotusti "tehdä" ensimmäinen koira kokonaan itse.
"Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani."

Tuohimopsi
Ei enää ikinä uudestaan

#5 Viesti Kirjoittaja Tuohimopsi » La Kesä 21, 2008 6:13 pm

heldy kirjoitti: tää on muuten vähän ottia, kysäsisin tässä samassa että miten virtuaalimaailmassa ylipäätänsä suhtaudutaan suvuttomiin tuontikoiriin? tuntuisi jotenkin mukavammalta niinsanotusti "tehdä" ensimmäinen koira kokonaan itse.
Suvuttomat tuontikoirathan omalla tavallaan ovat parhaita koiria, niiden kanssa voi tehdä ihan mitä haluaa eikä kukaan tule sanomaan että mitä sopii ja mitä ei sovi tehdä, kasvattajien kannalta ei tarvitse sitten ottaa paineita jos koira täytyy jostain syystä myydä tai muuten se heittää veivinsä, eikä sitten tarvitse pelätä kasvattajan suhtautumista, kisautuksenkin kannalta voi tehdä niin kuin huvittaa, saatika pennutuksen kannalta suku ei ole yleinen.
Kääntöpuolena on kyllä se, että jos ihmiset alkavat "tehdä" näitä suku evm-koiria niin sitten kasvattajat eivät saa pentujaan myyntiin eikä sitten tavallaan lopulta koko kasvatustouhussa ole järkeä jos pennut eivät menisi kaupaksi koska ihmisiet keskttyvät suvuttomiin koiriin.

Suosittelen sinua tekemään niin kuin parhaaksi näet, mutta kuitenkin pyydän sinua edes vilkaisemaan noita pentua ja/tai myynti-ilmoituksia jos siellä olisi kuitenkin joku joka kohtaisi sydänmesi, näin sekä koiran entinen omistaja olisi tyytyväinen, samoin sinä. Vmaailmassa en ainakaan minä ole kohdannut tuontien syrjimiseen, mutta kun katsoo kuinka monta koiraa on myynnissä ja vertaa kuinka monta koiraa halutaan ostaa niin kannattaisin ostamista.
Skynet knows
Vuoden omaperäisin nimimerkki 2012

heldy
Alkupalat

#6 Viesti Kirjoittaja heldy » La Kesä 21, 2008 6:17 pm

Repo, paljon kiitoksia sulle hyvästä vastauksesta, joka pisti suuresti mietityttämään.. Taidan ensimmäiseksi koiraksi katsoa helpommaksi ratkaisuksi valita itse tekaistun tuonnin, koska tosiaan vielä on vähän hankala sanoa miten tämä virtuaalimaailma vie mukanaan - olisi todella inhottavaa selitellä kasvattajalle että "joo ku nyt ei enää homma kiinnostakkaan, täs ois koira takasihin".

Tuohimopsi
Ei enää ikinä uudestaan

#7 Viesti Kirjoittaja Tuohimopsi » La Kesä 21, 2008 6:22 pm

Niin, onhan tuokin totta, jotkut kasvattajat (varmaan suurin osa, en tiedä) kyllä ymmärtävät jos touhun kiinnostus lopahtaa, mutta on tietenkin niitäkin jotka eivät tästä kovinkaan mielissään ole, joten ensimmäinen koira olisi varmaan paras tuonti.
Skynet knows

Harmaharjun kennel
Alkupalat

#8 Viesti Kirjoittaja Harmaharjun kennel » La Kesä 21, 2008 7:15 pm

Määkin oon uus enkä tajua mistään mitään. ( No okei, ehkä hiukan :lol: )

Tuohimopsi
Ei enää ikinä uudestaan

#9 Viesti Kirjoittaja Tuohimopsi » La Kesä 21, 2008 7:20 pm

Juu, no multa voi ainakin tulla kysymään jos on jotain, kuten monilta muiltakin. Täällä pyörii suurimmaksi osaksi ystävällistä porukkaa ^^
Skynet knows

Harmaharjun kennel
Alkupalat

#10 Viesti Kirjoittaja Harmaharjun kennel » La Kesä 21, 2008 7:24 pm

Ok. Kiitti. Hei missä kilpailuja järjestetään, voiko niitä tehä ite? Kertokaa kisoista mulle jotain, ku en tiä vielä mitään.

heldy
Alkupalat

#11 Viesti Kirjoittaja heldy » La Kesä 21, 2008 7:32 pm

Tää ei nyt yhtään liity tähän, mä en tiedä pitäiskö tänne tehä joku uus topikki meille aloitteleville idiooteille :lol: , mutta miten koirien ikääntymiset menee? onko niille joku tietty ikääntymissääntö, saako sen itse päättää, tms?

Veronica
Alkupalat

#12 Viesti Kirjoittaja Veronica » La Kesä 21, 2008 7:54 pm

mä voisin vaihtaa otsikkoa ni tähän vois kirjottaa alottelijoiden opasta :D

Timberwolf
Höpsö veitikka

Re: Aloittelijoiden kysymyksiä

#13 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » La Kesä 21, 2008 7:58 pm

Vastaukset lähestulkoon kaikkiin kysymyksiinne löytyvät virtuaalisesta FCI:stä:
http://virtuaalikoirat.net/

Lukekaa kunnolla (ja ajatuksen kanssa) läpi ja kyselkää sitten lisää.
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017
Vuoden aktiivikävijä 2018
Vuoden koirapersoona 2018 - Kettu ♥

heldy
Alkupalat

#14 Viesti Kirjoittaja heldy » Ma Kesä 23, 2008 11:34 am

Kiitoksia, kyseisen sivuston avulla ainakin jokunen asia selvisi meikäläiselle :-)
Sitä vielä kyselisin, että voiko virtuaalikoirilla käyttää virtuaalihevosille tarkoitettuja ikääntymis"kalentereita?" http://www.tulisielu.net/virtuaalisia/index.htm

Edith
Epätoivoinen katse

#15 Viesti Kirjoittaja Edith » Ma Kesä 23, 2008 11:36 am

^ Kyllä, minun näkemykseni mukaan. Kun ikääntymiselle ei ole oikeastaan mitään 'yhteisiä sääntöjä', vaan tosi paljon käytetään omia ikääntymisiä jne. :)
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH

Viestiketju Lukittu