VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Maya
Nakkisotilas

Re: VKK:hon uudistuksia?

#31 Viesti Kirjoittaja Maya » La Tammi 31, 2009 1:19 pm

Selvä.

Tässä samalla hieman mainostelen ja kerron hieman suunnitelmiani ja kyselen alustavia mielipiteitä. Olen tässä jonkin aikaa suunnitellut järjestäväni nimellä kanakoirariehan tai kanakoirapäivät (anteeksi tämä ehkä hieman diktaattorimainen käytös :mrgreen: ) kanakoirille (siis FCI 7:n) suuren kisarykelmän/putken/tapahtuman, jossa kisalajeina olisi ainakin agility, toko, FCI 7 näyttely, mejä ja kaer. Kisan ajankohta olisi suurinpiirtein siinä maalis - huhtikuussa. Kisojan tarkoitus on hieman innostaa kanakoiraharrastajia, mutta taka-ajatuksena on myös kanakoirien kiinnostuksen kohottaminen/lisääminen. Haluaisin nyt kuitenkin kuulla teidänkin ehdotuksia, mielipiteitä ja kommentteja asiasta.

Kettu
Sukellusneuvos
Viesti:

#32 Viesti Kirjoittaja Kettu » La Tammi 31, 2009 2:02 pm

Olinpa taas selittänyt asiani harvinaisen tönkösti.. :mrgreen: Lause kerrallaan ja piste perään.

Mutta idea kuulostaa hyvältä ja lajimääräkin oikein hyvältä. Samalla voisi pykätä joukkoon vielä BH-kokeen kanakoirille? Siinä olisi sit oikein mukava paketti.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.

kirby
Höpsö veitikka

#33 Viesti Kirjoittaja kirby » La Tammi 31, 2009 3:47 pm

Maya, varsin hyvä idea! Kanakoirien suosio kaipaisi kohennusta ja itsekin lähden ilomielin mukaan :--D Etenkin näyttelyitä, kaer- kokeita ja agilitykisoja kannatan.
I'll find my way, find my way home
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Maya
Nakkisotilas

#34 Viesti Kirjoittaja Maya » La Tammi 31, 2009 8:47 pm

Kiva juttu, että saanut kannatusta ja positiivista palautetta. Palaan sen asian merkeissä myöhemmin, mutta mikäli on jotain kysyttävää tai jos joku tarjoutuu auttavaksi kädeksi tai muuta sen asian tiimoilta, niin ottakoon yhteyttä joko sähköpostitse tai YV:llä (sähköposti varmempi).
Samalla voisi pykätä joukkoon vielä BH-kokeen kanakoirille? Siinä olisi sit oikein mukava paketti.
Itse olen myös miettinyt tuota BH - koetta mukaan siihen. Se tuskin olisi kovin suuri vaiva. :)

// Niin ja tuossa kauhoin läpi noita vanhoja suunnitelmia VKK:n suhteen ja löysin muutaman jutun (ei omia kirjoittamia):
- Mukaan voisi tuoda KAME, KATU, tai KAKE -kokeet, nythän mukana on vain KAER. Näistä en sen enempää löytänyt tietoa, mutta jos joku on asiasta tietoinen niin minua ainakin kiinnostaisi tietää lisää näistä eri koemuodoista. En mene vannomaan, mutta onko nää muut koemuodot vaan eri maastoissa vai miten?
Itselläni olisi tällainen kamppanja/toiminta ehdotus. Mitäs jos rotujärjestys ja VKK yhdessä järjestäisivät oikein suuret toimintapäivät? Ei vain kanakoirille vaan ihan kaikille roduille? Pidettäisiin yhteisvoimin KV näyttelyt, pk-kisat, mejä, agility ja kaer, ehkä muutakin? Tämän yhteydessä voisimme julkaista pienen sivuston (jonne olisi kisasivustolta monta linkkiä), josta löytyisi pienet tietoiskut kanakoiraroduista ja muutamia linkkejä foorumille yms. Tai voisihan nämä jotens soluttaa myös kisasivuston yhteyteen.
(Jos kuitenkaan ei tälläistä synny, jokatapauksessa minulla on tarkoitus järjestää tuo kanakoirapäivät tjsp. Asia erikseen sitten, jos yllä oleva lainaus meinataan "järjestää". Idean tuohon kanakoirapäiviin sainkin juuri vanhasta muistista, kun tuollaisestakin oli joskus puhetta.)

Niin ja nämä kaikkihan on luettavissa täällä

-Milla-
Kriisissä

#35 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Su Helmi 01, 2009 9:15 pm

Oij, vanha ja jokseenkin kuollut foorumi. <3

Mutta siis mulla ei tällä hetkellä ole energiaa oikeasti ruveta järkkäämään tollasta kaikille roduille juttua, mutta voin kyllä tuomaroida (vaikka KAERia) jos tarpeelliseksi tulee ja/tai ettiä tuomareita. Muuten musta ei paljoa irti saa. Osallistun tietty sankoin joukoin. Juu ja tosiaan munkin korvaan toi kanakoirarieha (tai mikä nyt onkaan) kuulostaa hyvältä. Pyörittelen tässä vielä sitä että onko mulla aikaa suveta järkkäämään VKK:n puolesta mejää, tokoa tai agia. Saa nähdä.

Kaikille nyt yleiseksi tiedoksi
Otin noista koeaika roduista nyt osan mukaan toimintaan. Jos on valittamista niin postia mulle päin. Vaikka noi ehdot ei nyt ihan täyttyny niin ajattelin olla mukava ja hyväksyä uusia rotuja. Eli kisaamaan vaan.

kirby
Höpsö veitikka

#36 Viesti Kirjoittaja kirby » Ma Helmi 02, 2009 2:51 pm

Ja minä haluan auttaa kanssa (: eli mulle voi tyrkyttää vaikka tän graafisen suunnittelun :--D (ulkoasut jne.)
vuoden kadehdituin 2012

Maya
Nakkisotilas

#37 Viesti Kirjoittaja Maya » Ma Helmi 02, 2009 7:47 pm

irkkulikka, tarkoitatko siis tuota minun kanakoirariehaani, vai ajattelitko tuota myöhempää ehdotusta, että kanakoiraharrastajat yhteistuumin järjestäisi yhteisen kisan? Oli kummin oli, hienoa otan mielelläni apusi vastaan :) Olen kuitenkin jo alustavan grafiikan tuolle riehalle tehnyt, mutta toki voit vielä tarjota apuasi.
Pyörittelen tässä vielä sitä että onko mulla aikaa suveta järkkäämään VKK:n puolesta mejää, tokoa tai agia. Saa nähdä.
Jos ymmärsin oikein, että lisäisit VKK:hon noita, ns. harrastetoimikunnan, niin tuskin olisi järkevää ottaa kaikkia kisojen järjestämistä omille kontoille. Varmaankin täällä on porukkaa, jotka mielellään auttaisi. :)

-Milla-
Kriisissä

#38 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Helmi 02, 2009 8:17 pm

Juu siis harrastetoimikuntaa mietin. Ja tosiaan jos sellainen tulee niin jonkun voisin ottaa sitä hoitamaan. Sillon mun kontolle jäis kanakoirakokeet ja mahdollinen jalostustoimikunta... ( ;) ) Mutta siis pyörittelen vielä ideaa ja jos tullaan siihen että ottaisin jonkun mukaan niin laitan siitä kyllä etsintäkuulutuksen. :D . Saatan ehkä vaikuttaa vähän omistushaluiselta mutta en mielellään jaa mitään salasanoja (huonoja kokemuksia...). Mutta will see.

Maya
Nakkisotilas

#39 Viesti Kirjoittaja Maya » Ma Helmi 02, 2009 8:49 pm

Selvä juttu, ainakin minä voisin olla halukas toimimaan jonkinnäköisenä harrastetoimikunnan pitäjänä, mutta ottaisin mielelläni kaverinkin siihen rinnalle (ja vaikka useammankin). Niin ja välttämättäähän sen ei tarvitse pakko olla sillä palvelimella sen harrastetoimikunnan, senhän voi tehdä erikseenkin johonkin eri osoitteeseen ;) (saman osoitteen alle tehtäisi ne kaikki kisatkin, niin ainakin ei menisi sivutila "hukkaan").

-Milla-
Kriisissä

#40 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Helmi 02, 2009 9:54 pm

Niin joo. No mä pyörittelen koko hommaa päässä vielä jonkin verran. Ja kiinnostuneita varmaan löytyykin, en mä sitä epäillykkään.

kirby
Höpsö veitikka

#41 Viesti Kirjoittaja kirby » Ti Helmi 03, 2009 2:56 pm

Maya, mä voin helppiä sua apulaissivunpitäjänä :mrgreen: (ja sitten vielä vähän mainostusta, kilpailut- alueella onkin jo ilmoitusta setterinäyttelystä.. :--D)
vuoden kadehdituin 2012

Jenna
Kanada

#42 Viesti Kirjoittaja Jenna » Ke Helmi 04, 2009 11:08 am

VKK on ihanasti lähtenyt eteenpäin toiminnan kanssa! Suuri kiitos -Milla- olet todella ahkerasti työntänyt asioita eteenpäin. Hienoja uudistuksia luvassa ja täällä innolla odotetaan kaikkea =)

-Milla-
Kriisissä

#43 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ke Helmi 04, 2009 6:10 pm

Kiitos Jenna!

Mä tulin nyt siihen tulokseen että vois ottaa jonkun muun toimikunnan tohon (harraste toimikunta kanske...?) VKK:hon ja siitä laittelen varmaan kohta etsintäkuulutuksiin juttua. Tiedän että Maya ja irkkulikka ovat kiinnostuneita, mutta katsotaan jos tulis muitakin. Saatte sitten laittaa kunnon hakemukset, koska viimesin asia mitä mä haluun on tulla potkimaan persuksille sitten kun ei enää jaksa...

Samaiseen etsintäkuulutukseen tulee varmaan sitten kasvattajien kuulutus. Niin saan jotain puhtia tähän mun aiottuun jalostustoimikuntaan. Mitä teijän mielestä pitäis sisällyttää tohon jalostustoimikuntaan? Tai siis mitä haluisitte? Ainakin kasvattaja listaus on tulossa, jonkin sortin pentuneuvonta (ehkä) ja vois ehkä miettiä hyvien jalostusurosten ja narttujen listausta...

Susityttö
Höpsö veitikka

#44 Viesti Kirjoittaja Susityttö » To Helmi 05, 2009 1:50 pm

^Musta toi jalostusurosten / -narttujen listaus on aika turha, koska itsellä ei ainakaan oo tapana lähetellä koiriaan sinne. vLBL'n yhtenä ylläpitäjänä olen huomannut, että niinkin isossa rodussa (labradorinnoutaja) ei kukaan ilmoittele jalostusuroksia listalle.
Toi kasvattajalistaus on hyvä idea, itse ainakin tykkäisin siitä. Ja joku pentuvälityksen tapainen olis kiva, vNNY'ssä on hyvänlainen pentuvälitys.

-Milla-
Kriisissä

#45 Viesti Kirjoittaja -Milla- » To Helmi 05, 2009 5:03 pm

Joo mäkin oon kattonu tota vNNY:n koko jalostustoimintaa vähän sillä silmällä. Joku pentuvälitys voisi tosiaan olla hyvä. No pitää pyöritellä...

Vastaa Viestiin