VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Jenna
Kanada

Re: VKK:hon uudistuksia?

#16 Viesti Kirjoittaja Jenna » Ti Joulu 09, 2008 9:12 am

Kerään tässä ajatuksia itselleni. Olen suunnitellut lisääväni stabyhoundien määrää tuontikoirilla. Sijoitukseen en varmaan saa, koska rotu on harvinainen, mutta itselle on kolme uutta koiraa tulossa. Ekasta pentueesta tosiaan pentu meni Jääkyynelen kenneliin ja olen oikein iloinen, että sain edes yhden maailmalle. Pidin nartun itse.

Kuvalupia alan lisää kysellä ja näyttelyissä tarttis kuvata jos saisi annettua omia kuvia kasvattien mukaan edes osalle. Jos sillä saisi lisää harrastajia rodulle.

-Milla-
Onko sulla tietoa kuinka paljon FCI7 ryhmän koiria on toko:ssa ja agilityssa? Olen ajatellut pitää sellaisen suur viikonlopun johon tulisi molemmille päiville oma kanakoirakoe sen lisäksi yhdelle päivälle toko, agility, mejä, flyball ja kanden vnl:län alainen näyttely. Kaikki olisi tosiaan vain seiskoille. Mietin vaan, että laitanko VOI&EVL luokan

EDIT/
anoin äsken toko kokeen joka olisi auki vain FCI7 ryhmälle. Tällä on tarkoitus hahmottaa kuinka paljon seiskojen kanssa kisataan toko:ssa.

-Milla-
Kriisissä

#17 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ti Joulu 09, 2008 2:55 pm

Agilityn seiskoista en tiedä koska omien kanssa en agilityä säännöllisesti harrasta. Tokossa mulla on ainakin yksi koira EVL:ssä ja pari VOI:ssa. cazalla oli tokossa kisaavia koiria, mutta nyt kun Graz on lopettanut (?) tai ainakin tauolla niin en sanomaan pysty. ALO luokkaan varmasti löytyy, mutta ylemmistä en kehtaa mennä sanomaan mitään...Voin jossain vaiheessa katella tota tokon tuloslistaa ja poimia sieltä tuttuja nimiä. Jos siis kerkeän.

Jenna ja mä muuten voisin olla kiinnostunut v-stabysta, mutta en vielä pitkään aikaan. Tarkotuksena olis mulla saattaa nyt toi pointteri pentue maailmaan (mainos vink vink :lol: ) ja sen jälkeen vielä pk.weimari pentue. Mutta sitten joskus ehkä.

Kendra
Höpsö veitikka

#18 Viesti Kirjoittaja Kendra » Ti Joulu 09, 2008 3:58 pm

Mulla on ainakin menossa tottikseen kaksi lk weimaria :) En ymmärrä, en löydä sitä koetta mistään sähköpostista vaikka aivan varmasti olen sen laittanut...
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

caza
Syvällistä
Viesti:

#19 Viesti Kirjoittaja caza » Ti Joulu 09, 2008 6:09 pm

-Milla- kirjoitti:Agilityn seiskoista en tiedä koska omien kanssa en agilityä säännöllisesti harrasta. Tokossa mulla on ainakin yksi koira EVL:ssä ja pari VOI:ssa. cazalla oli tokossa kisaavia koiria, mutta nyt kun Graz on lopettanut (?) tai ainakin tauolla niin en sanomaan pysty.
Juu, Graz tosiaan lopetti, kun ei innostusta löytynyt. Sieltä löytyi kuitenkin ihan jopa neljä tokovaliota. Mielestäni on kyllä riittänyt kanakoiristakin kisaajia tokoon ja agilityyn, etenkin jos on ihan varta vasten niille järjestetty.
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.

Hubble
Ei enää ikinä uudestaan

#20 Viesti Kirjoittaja Hubble » Ti Joulu 09, 2008 7:28 pm

Jenna kirjoitti:Olen suunnitellut lisääväni stabyhoundien määrää tuontikoirilla.
Anteeks, mun on ihan pakko mainita asiasta kun näin jossain edellisessäkin viestissä kirjoitusvirheen. Eli se on stabyhoun ilman d:tä ;) Saattaa olla, että voisin itsekkin jossain vaiheessa olla kiinnostunut v-stabysta.

Täällä on tokossa aktiivisesti kisaava punainen irlanninsetteri. Vielä ALO:ssa, mutta on ilmoitettu 5-6 kokeeseen ja kärkyn jo uusia kokeita :D Olen muuten vähän miettinyt pistäväni jossain vaiheessa seiskalle ryhmiksen pystyyn. Onko VNL toiveita?

Ja ettei tämä mene nyt ihan ot:iksi niin mitenkäs se junkkari-suunnittelu etenee?

Kettu
Sukellusneuvos
Viesti:

#21 Viesti Kirjoittaja Kettu » Ti Joulu 09, 2008 9:25 pm

Ei vielä mitenkään. Jospa -Milla- vaikka lisäisi minut messengeriin, osoite on elohopeaa@hotmail.com, niin voidaan vähän jutskailla.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.

Jenna
Kanada

#22 Viesti Kirjoittaja Jenna » Ke Joulu 10, 2008 8:29 am

Hubble kirjoitti:
Jenna kirjoitti:Olen suunnitellut lisääväni stabyhoundien määrää tuontikoirilla.
Anteeks, mun on ihan pakko mainita asiasta kun näin jossain edellisessäkin viestissä kirjoitusvirheen. Eli se on stabyhoun ilman d:tä ;) Saattaa olla, että voisin itsekkin jossain vaiheessa olla kiinnostunut v-stabysta.

Täällä on tokossa aktiivisesti kisaava punainen irlanninsetteri. Vielä ALO:ssa, mutta on ilmoitettu 5-6 kokeeseen ja kärkyn jo uusia kokeita :D Olen muuten vähän miettinyt pistäväni jossain vaiheessa seiskalle ryhmiksen pystyyn. Onko VNL toiveita?

Ja ettei tämä mene nyt ihan ot:iksi niin mitenkäs se junkkari-suunnittelu etenee?
Mulla on pakko miele työntää taas sinne tuo d-kirjain :lol:

En tiedä mistä se tulee kuulosti vaan hieman oudolle kirjoittaa stabyhounien määrää paljon luonteikkaammin meni stabyhoundien määrää :mrgreen:

viesti lähes ot/

-Milla-
Kriisissä

#23 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ke Joulu 10, 2008 4:04 pm

Kettu, lisäilen sut niin saadaan ehkä vähän puhtia tohon junkkari asiaan.

Ja tosiaan yleensä jos on varta vasten seiskoille järkätty niin osallistujia varmaan riittää. Mä haluan sanoa toive vnl eestin. Parilla koiralla on sieltä kaikki sertit mutta jeannelta, eli jos jonkun muun vielä sais tuomariks niin &.&

Maya
Nakkisotilas

#24 Viesti Kirjoittaja Maya » Pe Tammi 02, 2009 4:18 pm

Kanakoira rekisteri
Löysin jonkun vanhan kanakoirarekisterin kun selailin vanhoja VKK:n sivuja. Mun mielestä ois melko kiva saada joku listaus virtuaalimaailman kanakoirista, jotta uudet harrastajat saisivat tietoonsa kenellä kanakoiria on ja minkälaisia yksilöitä. Rekisteriä en ajatellut mitenkään pakolliseksi vaan kivaksi lisäksi. En kyllä toistaiseksi ole keksinyt mitään oikeaa käyttötarkoitusta rekisterille.
Rekisteri vois olla kiva, mutta mulla ei riitä taito.
Tästä kanakoirien omasta rekisteristä oli puhetta joskus kauan silloin vielä, kun jeannekin oli toiminnassa mukana, mutta (kukaan, ainakaan minä :D ) ei oikein ymmärtänyt sen ideaa. Myös tarkoitus olisi ollut, että rekisterin yhteydessä koiran terveystilanne käytäisi (voih, en nyt saa sitä oikeaa sanaa suuhun) ja annettaisi se jollain tietyllä logiikalla (itsehän en enää muista/tajunnut siitä juurikaan, joku prosentti idea siinä oli). Tosin tätä ei koskaan saatu käytäntöön, koska sitten alkoi "lama", kun monet alkoivat hiipua innostuksesta. Kanakoirillahan oli oma lehtikin, mutta nykyisin taitaa olla aika jäässä. No jos ei edes rekisteriä saataisi toimimaan, niin itse ainakin ehdottaisin, että listattaisi tämän hetkisiä kasvattajia johonkin.
Lisäks jos jollain on mielenkiintoa/aikaa tehdä jotain rotuesittelyjä niin olisin kiitollinen.
Tämäkin olisi ihan kiva juttu. Itse (vaikka -Milla- tarjoutuikin) voisin ehkä jonkun näköistä rotuesittelyä bretonista kyhätä, jos ei -Milla- aikonut.
Oon kyllä meinannu että jos järkkäis muitakin kisoja kanakoirille ku vaan noita KAER kokeita. Pitää pistää korvan taakse ja mietintään.
Ennenhän VKK:ssa oli erilaisia toimikuntia: agility, toko ?, näyttely, KAER ja jalostustoimikunta. Jokaisella toimikunnalla oli oma(t) vastuuhenkilö(t), jotka järjestivät kisoja. Esim. agilitytoimikunta järjesti agilitykisoja VKK:n nimissä, jotka olivat avoinna vain kanakoirille. Myöhemminhän sitä ajateltiin, että tulisi näyttelytoimikunta, kanakoirakoetoimikunta, harrastetoimikunta (sisältäen mm. agilityn, mejän, tokon jne.) ja jalostustoimikunta. Näin pyrittiin takaamaan suht. aktiivisen kisailun kanakoirien parissa.

Ja mä voisin ainakin valmis tekemään tämän VKK:n eteen, ruveta päivittämään jotain jne. Joku pikku jobi.

-Milla-
Kriisissä

#25 Viesti Kirjoittaja -Milla- » La Tammi 03, 2009 5:02 pm

Oon nyt päättänyt etten jaksa mitään rekisteriä ruvata puuhaamaan mutta oon kyllä tekemässä jonnekkin VKK:n sivuille jonkin sortin kasvattaja listaa ja mahdollisesti jalostustoimikuntaa. En kyllä vielä tiedä. Noita toimikuntia tosiaan oli enemmänkin joskus.No joo pitää miettiä. Hitaasti mutta varmasti...

Toi uusien rotujen koeaika on nyt mennyt vähän plörinäksi siinä suhteessa että ehdot ei ole täyttynyt joten luultavasti hyväksyn listalle silti jotain uusia rotuja, vaikka noi ehdot ei ookkaan ehkä 100% täyttyny.

kirby
Höpsö veitikka

#26 Viesti Kirjoittaja kirby » Ke Tammi 07, 2009 9:50 am

Rekisteri on hurjan hyvä idea, ja itse näen sen jopa tarpeelliseksi (: Itse olen enempikin näyttelypuolen ihmisiä, vaikka irl- ja url nyt kanakoiran/koiria omistan. Minä voisin esittelyn hoitaa ainakin punaisesta irlanninsetteristä, tarpeentullen muistakin settereistä. Tuosta esittelystäkin hieman, tarvitaanko kuvia? Itse olen jonkin verran saanut kuvia punaisita irlanninsettereistä, että jos vain tarve on niin multa saa siihen esittelyn yhteyteen.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

-Milla-
Kriisissä

#27 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ke Tammi 07, 2009 5:27 pm

irkkulikka kirjoitti:Rekisteri on hurjan hyvä idea, ja itse näen sen jopa tarpeelliseksi (: Itse olen enempikin näyttelypuolen ihmisiä, vaikka irl- ja url nyt kanakoiran/koiria omistan. Minä voisin esittelyn hoitaa ainakin punaisesta irlanninsetteristä, tarpeentullen muistakin settereistä. Tuosta esittelystäkin hieman, tarvitaanko kuvia? Itse olen jonkin verran saanut kuvia punaisita irlanninsettereistä, että jos vain tarve on niin multa saa siihen esittelyn yhteyteen.
Rekisteriin ei mulla ole energiaa. Mä oon kohta valmis sen bretoni esittelyn kanssa ja seuraavaks alotan tekemään englanninsettereistä. Mä ainakin laitan kuvia, jotain omia ja sitten varmaan pitää käyttää Flickr:iä apuna koska haluan kaikki bretonin värimuunnokset esille. Mutta siis irkkulikka jos pystyisit punaisista tekemään rotuesittelyn niin olisihan se hienoa. Mä oon laittanu tohon omaani historiaa, luonnetta, miten metsästää (tätä pidän todella tärkeänä...) ja sitten vähän eri linjoista ja "bretonit virtuaalimaailmassa" osion. Mutta jos rupeet punasista tekemään niin tee toki oman lainen.

kirby
Höpsö veitikka

#28 Viesti Kirjoittaja kirby » To Tammi 08, 2009 10:56 am

Juu (: Kattava tieto ulkonäöstä, luonteesta ja käyttötarkoituksista, sekä rodun historiaa ja nykypäivää. Olen joskus koulussakin jonkinlaisen esitelmän punaisista tehnyt, eli löytyy vähän pohjatietoa tästä rodusta.

ja myöskin jos "agilitysettereistä" juttuja kaivataan, niin minä voisin siitäkin jotain vääntää. tosin v- maailmassa kovin montaa agilitysetteriä ei ole näkynyt, ihan vain muutama näkyy kisoissakin.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Maya
Nakkisotilas

#29 Viesti Kirjoittaja Maya » Pe Tammi 30, 2009 11:24 am

Utelisin, että mihin suuntaan vai onko menny mihinkään suuntaan tämä Junkkari suunnittelu?

Niin ja mikäli tälläinen "harrastetoimikunta", joka järjestäisi FCI 7:n koirille säännöllisesti kisoja, niin voisin olla halukas järjestämään kisoja tai osallistumaan jotenkin sen toimintaan. Yksin en kyllä välttämättä ryhtyisi, mikäli tulisi sellaisia kausia, että jostain syystä ei pääsisikään järjestämään toimintaa jne.

Kettu
Sukellusneuvos
Viesti:

#30 Viesti Kirjoittaja Kettu » Pe Tammi 30, 2009 2:53 pm

Teoriapohjaista suunnittelua on ollut. Käytännössä vaikeampi toteuttaa. Käytännössä toteuttaminen vaatiikin sitten hieman laaja-alaisempaa pohdintaa. Saksanseisojakerhon säännöt ja ohjeet Junkkariin ovat kuitenkin hieman keltanokalle varsin puutteelliset.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.

Vastaa Viestiin