VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
-Milla-
Kriisissä

Re: VKK:hon uudistuksia?

#61 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Kesä 22, 2009 8:51 am

Kiitos kehuista Maya! :D

Mutta siis, haluisitteko laittaa sen harrastetoimikunnan VKK:n websiin vai haluatteko tehdä ihan kokonaan oman? Ja irkkulikka, pystytkö/jaksatko hoitaa hommia jos Mayalle tulee IRL kiireitä? Tossa on meinaan jokseenkin paljon lajeja sitten. Jos haluutte sivut VKK:n websiin niin sitten mä voin autella kun salasanat on mullakin, päävastuuta en vaan kehtaa ottaa.

kirby
Höpsö veitikka

#62 Viesti Kirjoittaja kirby » Ma Kesä 22, 2009 4:34 pm

Njoo enköhän mä selviä! :) Itsekin olen vähän sitä tyyppiä että saattaa joskus herpaantua aktiivinen päivittely mutta sen verran liikaa datailen että eiköhän sitä aikaa löydy. Tää kesä-heinäkuu on mulle vähän kiireistä aikaa, kun tulee paljon sukulaisia sekä täs on vähän hevostelua kans mutta jos sä Maya saisit jollain tavalla alkuun tän niin mä sit autan omalta osaltani :) En ole nyt kovinkaan aktiivisesti tätä topaa seuraillut, että jos on multa jäänyt jotain huomaamatta niin sanokaa ihmeessä.
I'll find my way, find my way home
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Maya
Nakkisotilas

#63 Viesti Kirjoittaja Maya » Ma Kesä 22, 2009 10:43 pm

Kyllä minä voin tuon homman alkuun pistää. Ja minun mielestäni tuolle asialle voi kyllä ihan omat sivut tehdä, tai miten nyt kukanenkin haluaa.

Elsa
Kriisissä

#64 Viesti Kirjoittaja Elsa » Ma Kesä 22, 2009 10:52 pm

Pikkumünsteristä voisin esitttelyn tehä ;)
FiW-13 HeW-13 NordW-13 Nummituvan Elmeri 2/08 <3

-Milla-
Kriisissä

#65 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ti Kesä 23, 2009 9:14 pm

Hienoa ja kiitos Elsainen! Sitä voi vaikka sitten laittaa mulle tulemaan yksärillä tai osoitteeseen vkennuchien[at]luukku.com niin lisäilen sitten VKK:n sivuille.

Mites onko muita halukkaita rotuesittelyn tekemiseen? Mulla oli melkein valmis bretoni esittely mutta mun läppäristä pamahti emolevy ja idiootit HP:n ihmiset sitten alusti myös mun kovalevyn (joka niiltä nimenomaan kiellettiin) joten menetin sen sinne. Teen sen kyllä uudelleen ja mä olisin kanssa tekemässä englanninsettereistä. Lisäks voisin gordoneista ja pointtereista väsätä jotain ellei jollain ole sen suurempaa mielenkiintoa just noihin rotuihin.

Niin ja mites teillä olisi kiinnostusta gordonipentuihin? Mulla olis Vilma narttu joka rupeis olemaan aikas hyvässä vaiheessa pennuille. Niin ja vink vink, mulla on tulossa pk. weimareita eli kiinnostuneet ilmottautumaan (lisää tietoa löytyy topiikista "Olvidan C:t ja Sea-pentue", pentue osiosta). Siin ois aika harvinaista herkkua tarjolla. :D

Maya
Nakkisotilas

#66 Viesti Kirjoittaja Maya » Ke Kesä 24, 2009 1:10 pm

Minä voisin EHKÄ tehdä unkarinvizsloista, ainakin lyhytkarvaisista mahdollisesti rotuesitelmän. Oletko sitten yleensä rotuesitelmään tehnyt esim. rodun historiasta, käyttäytymisestä, sen tilanteessa virtuaalimaailmassa/irl maailmassa ja mitä ylipäätänsä olet kirjoitellut, niin pääsisin työstämään sitä. Kovin suurta kokemusta ei kuitenkaan tuosta rodusta ole kuin jonkin verran, mutta toivotaan ettei se kovasti haittaa. Niin ja jokaisesta rotuesitelmästähän tulee toki omanlaisensa.

Niin ja silmään pisti tuo, että kanakoira - sivuilla on kaksi kertaa spinone (pilkkuaviilaan), ajattelin näin ohi mennen mainita. Niin ja mitä tuonne "jalostus" - sivulle on sitten kaikenkaikkiaan tulossa, sille ei näköjään vielä ole sivua ollenkaan.

Niin ja mainostuksena kaikille kanakoirailijoille, toki muillekkin, että Fiancén lopetettua koirat ovat myynnissä. Kotia kaipaa vielä 2 bretonia, sekä 1 pointteri. Voit tutustua lisää täältä. Kiitos.

Maya kuittaa nyt.

//Niin ja jos minulta löytyy vielä ne kuvat joistain näyttelyistä, niin rotuesittelyihinhän voisi aina laittaa jonkun koiran kuvan malliksi? Ja tod. näköisesti tässä lähi päivinä olen menossa uudestaan näyttelyyn, että yritän sieltä napsia sitten vielä kanakoirista kuvia. :) Tarpeen tullen voin ehkä myös antaa niitä halukkaille käyttöön.

//// Tuossa tuli muuten mieleen, että olisi ihan kiva idea ehkä (mutta ei tarvi todellakaan vielä ainakaan toteuttaa), että jos kerättäisi semmoinen sähköpostilista, kaikkien kanakoirailijoiden, miksei muidenkin kiinnostuneiden, jotka haluavat sähköpostit ja tiedotettaisi aina joskus sinne jotain, jos on jotain tiedotettavaa kanakoiriailijoille. Esim. mainostaa kisoja, pentueita tai osto/myynti juttuja. Olis sellainen lista ja sillä voisi tavoittaa kaikki nopeasti, jotka siihen "lista" juttuun haluaa mukaan tulla. En tiedä loppujen lopuksi, onko ideassa mitään ideaa, mutta ajattelin jakaa sen näin teidän kanssa.

-Milla-
Kriisissä

#67 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ke Kesä 24, 2009 2:15 pm

Mä nyt yritän vastata kaikkiin sun kysymyksiin, sano jos jää jotain puuttumaan. :D

Rotuesittelyyn mä ainakin laittaisin historian, metsästystyyli (esim. hakukuvion lajuudesta ja missä maastossa toimii parhaiten ja tyyliin että toimiiko myös esim. noutajana. Nyt kuiteski puhutaan metsästyskoirista), luonne, ulkonäöstä (esim. bretoneilla tyyppillinen askellaji on laukka, ei ravi ja sitten vähän turkista, rakenteesta ja väreistä) ja URL tilanne (kasvattajat, rodun suosia, mitään kuuluisia koiria, missä lajeissa vkoirat kisaavat...). En koe kauheen tärkeeks tota IRL tilannetta. Mielellään kuvia rotuesittelyihin. Multa saa kanssa kysellä. Melkein kaikista roduista löytyy kuvatuksia.

Pitääkin korjata toi spinone juttu. :D

Jalostus sivulle olen suunnitellu sellasta ikäänkuin pentuvälitys juttua. Sinne voisi ilmoittaa pentueensa ja jalostukseen tarjolla olevat koirat. Myös kielletyt yhdistelmät (ei koske kun bretoneita töpö x töpö on kielletty). Ja sitten kasvattaja lista kera pienin esittelyin. Niin ja uutta kotia etsivät koirat vois myös tunkea sinne. En nyt sitten tiedä tartteeko sinne enempää.

En sitten tiedä tosta maili listasta. Mulla ei ainakaan oo mielenkiintoa eikä välttämättä aikaakaan. Nyt jos pistän VKK:hon ihan kunnolla kaikkea tätä uutta tulemaan, niin en jaksa enää sitten mailitusta.

Maya
Nakkisotilas

#68 Viesti Kirjoittaja Maya » Ke Kesä 24, 2009 11:08 pm

Lähinnä ajattelin, että halukkaat voisivat ilmoittaa omat mailit johonkin sivulle listalle ja halukkaat voivat tallentaa sen listan ja mahdollisesti laittaa viestiä, jos on itse asiaa/haluaa mainostaa yms. Mutta niin, turhaan kai mitään ylimääräisiä tässä sen enempää rupeaa.

Elsa
Kriisissä

#69 Viesti Kirjoittaja Elsa » Ke Kesä 24, 2009 11:15 pm

Oishan toi iha ok, mut en mä ainakaan haluais mun sp-osotetta nettiin kaikkien nähtäväks (:

-Milla-
Kriisissä

#70 Viesti Kirjoittaja -Milla- » To Kesä 25, 2009 6:30 pm

Aa, mä Maya ymmärsin vissiin vähän väärin sun idean. Ajattelin että haluut jotain listaa VKK:n puolesta ja siihen mulla ei oo aikaa.

Maya
Nakkisotilas

#71 Viesti Kirjoittaja Maya » To Kesä 25, 2009 9:01 pm

Jep, huomasin, että ymmärsit hiukan väärin. Niin ja tuosta harrastetoimikunnasta, voiko se ulkoasu olla muunkinlainen kuin VKK:n tämän hetkinen ?

-Milla-
Kriisissä

#72 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Pe Kesä 26, 2009 2:22 pm

Mun puolesta voi. Toki se olisi ehkä vähän selkeämpää jos niillä olisi sama ulkoasu. Harrastetoimikunta on kuitenkin VKK:n alainen. Varmaan ainakin samantyylinen värimaailma ois ihan jees. Tai siis olis se vähän kummaa jos vihreestä pomppaa yhtäkkiä vaikka punaseen (tai muuhun silmiin iskevään...) :D

//Enkkujen rotuesittely on valmis. Tadaa! Kuvat on vielä lisäämättä, mutta nekin on tulossa. Ei kellään sattuis olemaan käyttölinjasten kuvia?

Elsa
Kriisissä

#73 Viesti Kirjoittaja Elsa » Pe Kesä 26, 2009 2:24 pm

-Milla- kirjoitti: //Enkkujen rotuesittely on valmis. Tadaa! Kuvat on vielä lisäämättä, mutta nekin on tulossa. Ei kellään sattuis olemaan käyttölinjasten kuvia?
oioi, vähän pitkä (: :D nyt mun münsteriesittely tuntuu minimaaliselta :D

-Milla-
Kriisissä

#74 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Pe Kesä 26, 2009 2:27 pm

En vielä lisännyt sitä sun esittelyä (unohdin, sori :oops: ) eli jos haluut lisätä jotain niin ihan vapaasti.

kirby
Höpsö veitikka

#75 Viesti Kirjoittaja kirby » Ti Kesä 30, 2009 9:07 am

Ihan tälleen ohimennen, tietääks joku missä kunnossa virtuaalinen setteriliitto on? :)
I'll find my way, find my way home
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Vastaa Viestiin