VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Maya
Nakkisotilas

Re: VKK:hon uudistuksia?

#46 Viesti Kirjoittaja Maya » Pe Helmi 06, 2009 2:30 pm

Kyselisin vain, että onko tietoa, että onko FCI 7:n koiria paljonkin piirroksellisia? Ihan tuon näyttelyn kannalta, eli kannattaisi järjestää myös piirroskoirille oma näyttely? Kenelläkään tietoa?

kirby
Höpsö veitikka

#47 Viesti Kirjoittaja kirby » Pe Helmi 06, 2009 2:33 pm

^ Epäilenpä, että ei, vaikka pivikoja ei ole tullut kauheasti seurailtua.. ;>
I'll find my way, find my way home
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Susityttö
Höpsö veitikka

#48 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Pe Helmi 06, 2009 3:08 pm

^^Minulla on piirretty stabyhoun ja Spyrolla pk. saksanseisoja. Sitten Sintsulla on seitsemän kanakoiraa (Bourbonnaisinseisoja, Epagneul picard, Pont-audemerinspanieli, Sininenpicardienseisoja). Mulle tulossa myös kolme piirrettyä ranskanseisojaa (kunhan saan jonkun piirtämään kuvat).

Maya
Nakkisotilas

#49 Viesti Kirjoittaja Maya » La Helmi 07, 2009 4:52 pm

Onko mulla oikeus kanakoirakisoja tuomaroidessa hylätä koira, mikäli sillä on riittävät tulokset VOI luokkaan? Otin vapauden ja tein näin kahdessa KAER kisassa (tuomaroin oman ja toisen kisat). VKK:n sivuilla ei lue asiasta mitään muutakuin että koira hylätään, jos sen pistemäärä on alle 50 (puhun nyt AVO ja JUN luokasta), mutta eihän se itse kisauttaja tee niillä tuloksilla sitten mitään ja ns. "turhaa" kisannut AVO/JUN luokassa. Toivottavasti en toiminut täysin pöljästi ja ajattelmatta. Niin ja jos on valittamista, niin tuomaroin toki uudestaan.

-Milla-
Kriisissä

#50 Viesti Kirjoittaja -Milla- » La Helmi 07, 2009 5:20 pm

Mä en oo koskaan hylänny, laittanu vaan huomautuksen asiasta. Mutta eipä sillä niinkään oo väliä tosiaan kun mikään luokkanousu tai vastaava ei siitä riipu.

Maya
Nakkisotilas

#51 Viesti Kirjoittaja Maya » La Helmi 07, 2009 5:35 pm

Aivan. Kiitos kuitenkin vastauksesta, vielä en ole tuloksia pistänyt eteenpäin, mutta taidan kuitenkin "hylätä" ne, kuinka ikävältä se kuulostaakaan. Älkää tulko heittämään kirvestä selkääni sen takia sitten. :lol:

//Laiskuuttani en jaksa tuomaroida uudestaan.

-Milla-
Kriisissä

#52 Viesti Kirjoittaja -Milla- » La Helmi 07, 2009 5:36 pm

Eihän sun ees tarttis tuokkia uusiks. Tai siis no mä laitan kyllä saadut pisteet näkyviin vaikka hylkäisinkin.

Maya
Nakkisotilas

#53 Viesti Kirjoittaja Maya » Ti Helmi 24, 2009 9:34 am

Tuli tuossa mieleen yksi päivä, että voisi tuoda myös hieman lisää, jos voisi järjestää myös erikseen vesikokeen. Toisalta, voisihan siitä tulla ehkä hieman turhakin, mutta ajattelin mainita.

"Tässä puheena oleva vesikoe on Kanakoirien erikoiskokeen (kaer), eli sen varsinaisen metsästyskokeen, osasuoritus jolla testataan koiran kyky/halu noutaa vedestä. Kokeella tavoitellaan sorsanmetsästyksen kaltaista tilannetta, josta syystä osalla luokista noutoesineenä on vesilintu." Vaikka pisteethän lasketaan automaattisesti Kaer-kokeen pisteisiin..

Ehkä hieman hullu ajatus, jos saataisi jotenkin tuo junkkari toiminta mukaan, niin eiköhän siinä olisi jo jonkinnäköistä toimintaa toistaiseksi. Kunhan vain ehdottelin ;)

-Milla-
Kriisissä

#54 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ti Helmi 24, 2009 9:40 am

Tokihan tollanen olisi kiva, mutta junkkarikin on hankala laittaa vmaailmaan, lähinnä ton ulkomuoto osion kannalta. Mä oon muuten kokonaan unohtanu sen teijän harrastetoimikunnan. Kauheesti ollu kaikkea. Yritän taas paneutua asiaan nyt kun on taas enemmän aikaa.

Maya
Nakkisotilas

#55 Viesti Kirjoittaja Maya » Pe Kesä 19, 2009 8:28 pm

Kyselisin nyt mielenkiinnolla VKK:sta, että mitä nyt loppujen lopuksi on tekeillä/tuleeko vielä jotain uudistuksia (Näköjään "muu toiminta" linkin alla on jo näyttelytoimikunta, hienoa!) ? Minähän olen tosiaan kanakoirien kasvattamisen lopettanut, mutta olisin kiinnostunut jatkamaan ainakin jollain tavalla toiminnassa mukana, vaikkakin hieman aina täältä sivusta katsojana (Varmaan tässä jokunen päivä järjestän taas jotain kisoja teille, älkää huoliko ;) ). Niin ja onkos tuonne sivuille tarkoitus tulla roduista "rotuesittelyitä"/onko semmoiselle kiinnostusta. Itse voisin jonkun rotuesittelyn kirjoittaa, jos vain tarvetta vaatii. : ) Nyt vaan kunnon buumi, niin saadaan innokkaat kanakoirailijat hereille ja muutkin kiinnostumaan tästä roturyhmästä. : )

//Niin ja edelleen olisin ehkäpä valmis ylläpitämään harrastetoimikuntaa varman ja kuitenkin aktiivisesti täällä pyörivän kaverin kanssa, jos tälläinen olisi tulossa.

-Milla-
Kriisissä

#56 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Pe Kesä 19, 2009 8:45 pm

Joo, mä oon siis tosiaan tehny näyttelytoimikunnan ja nyt kun IRL kiireet on hellittäny niin oon miettiny jo maatakin minne sen anoisi. Onko toiveita?

Niin ja mulle vois laittaa tietoa jos on kiinnostunu tosta harrastustoimikunnan pidosta. Siihenhän tosiaan vois kuulua toko, mejä, agi ja muut käyttölajit. Mä en ainakaan koe hupilajeja tärkeiks mutta jos niitä haluaa mukaan niin sitähän voi puhua kans. Eli ilmeisesti sä Maya olisit kiinnostunut?

Maya
Nakkisotilas

#57 Viesti Kirjoittaja Maya » La Kesä 20, 2009 2:50 pm

Joo, olisin kiinnostunut ainakin kaverin kanssa. Toivottavasti tämä aihe ei mene ihan meidän kahden väliseksi jutusteluksi :D Mutta kyllä kyllä. Ja juuri olen tuuminut, että toko, agility, mejä ja sitten joitain muitakin kisoja silloin tällöin avoinna vain tosiaan kanakoirille. Ja kerran yhdessä/kahdessa kuukaudessa ainakin yksi kisa.

-Milla-
Kriisissä

#58 Viesti Kirjoittaja -Milla- » La Kesä 20, 2009 6:38 pm

Kuulostaa hyvältä. Nyt vaan jos saat kamun jostain. Mä en kehtaa lupautua koska mul on jo Koe- ja näyttelytoimikunta.

kirby
Höpsö veitikka

#59 Viesti Kirjoittaja kirby » La Kesä 20, 2009 7:15 pm

Aa hienoa kun saadaan toi näyttelytoimikunta! Ja jos mun apu kelpaa niin mä voin toki tehdä liiton hyväksi kanssa jotain :) Mä voisin varmaan Maya sun kanssa tota harrastetoimikuntaa pyörittää?

Ja mäki oon tässä pientä kisaputkea järjestämässä, nyt on menossa aktiiviteettia BH- kokeen ja setterierkkarin merkeissä ja kohta taas vähän kaeria. (lisää löytyy kilpailualueelta)
I'll find my way, find my way home
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Maya
Nakkisotilas

#60 Viesti Kirjoittaja Maya » Su Kesä 21, 2009 10:07 pm

Kyllä mä voisin irkkulikan kanssa tuota harrastetoimikuntaa pyörittää. Voin vain sen verran varoitella, että olen sellaista tyyppiä, että olen aika kiireinen joissain vaiheissa aina, mutta siinä vaiheessa jos ei ala kuulumaan johonkin aikaan minusta, niin herättelee minua sitten vaikka sähköpostilla tai pommittaa yksityisviestillä. Mutta jos irkkulikka osaa varautua tälläiseen tempaukseen, niin eikun tuumasta toimeen. :)

Niin ja mainittakoon vielä sen verran, että kiitoksia -Milla-:lle liiton/kerhon hyvästä ylläpidosta!

Vastaa Viestiin