VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
-Milla-
Kriisissä

VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista

#1 Viesti Kirjoittaja -Milla- » To Marras 20, 2008 11:43 am

Ajattelin vähän uudistaa VKK:ta kun on kauhea vimma tehdä jotain sen eteen. Ajattelin vaan kysästä kanakoiraporukoilta mielipidettä.

Kanakoira rekisteri
Löysin jonkun vanhan kanakoirarekisterin kun selailin vanhoja VKK:n sivuja. Mun mielestä ois melko kiva saada joku listaus virtuaalimaailman kanakoirista, jotta uudet harrastajat saisivat tietoonsa kenellä kanakoiria on ja minkälaisia yksilöitä. Rekisteriä en ajatellut mitenkään pakolliseksi vaan kivaksi lisäksi. En kyllä toistaiseksi ole keksinyt mitään oikeaa käyttötarkoitusta rekisterille.

Uusille kanakoiraroduille oikeudet kilpailla?
Ajattelin antaa uusille roduille koeajan joka kestäisi kuukauden. Sen kuukauden aikana niitten uusien rotujen tulisi osallistua kisoihin, muuten ei oikeuksia tule. Mä pidän kyllä huolen siitä että kokeita on ton kuukauden aikana.

Junkkarit mukaan VKK:n toimintaan?
Oon kypsytellyt tätä ideaa jo jonkin aikaa. Ainoa kompastuskivi on se etten oikeastaan tiedä kauhean paljon junkkareista ja mitä niiissä tapahtuu. Jos joku paljon viisaampi olisi valmis auttamaan muo niin miksei. Junkkarit voisivat olla taasen mukava lisä kanakoiraharrastukseen.

Mä oon ajatellu kaikkia näitä uudistuksia lähinnä sen takia että saadaan vähän enemmän kanakoirista kiinnostuneita harrastajia mukaan. Mikäli VKK:n toiminta on monipuolista niin ehkä se houkuttaa uusia...

//Pitää nyt laittaa tänne, niin ei tarvitse jokaisen kysellä. Eli noitten linkkejen tilanne on retuperällä, tunnustan. Asia on tarkoitus korjata nyt alkavan viikon aikana. Ällös siis huolehtiko.

Kendra
Höpsö veitikka

Re: VKK:hon uudistuksia?

#2 Viesti Kirjoittaja Kendra » To Marras 20, 2008 9:09 pm

Hei, mie lähetin sen tuomarikokeen, mut mitään vastausta ei ole kuulunut :) Olis kiva saada liitto toimii ku mul ei puolet linkeistä toimi.

Kyllä noi uudistukset vois tehä ihan terää.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

-Milla-
Kriisissä

#3 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Pe Marras 21, 2008 12:05 pm

Ei ole mulle postiin tullut yhtään tuomarikoetta. Laitappa uusiks tulemaan.

Joo noista linkeistä. Tarkoitus on varmaan sunnuntaina laittaa kaikki johtamaan johonkin. Jos en viikonloppuna kerkeä niin sitten seuraavalla viikolla.

Kettu
Sukellusneuvos
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Kettu » Pe Marras 21, 2008 12:19 pm

Juu junkkareille! Kun virtuaalinen saksanseisojakerho oli suunnitteilla, olisin ollut valmis auttamaan junkkaritoiminnan alkuun sen kanssa, mutta nyttemmin kun yhdistyksestä ei ole näillä näkymin tulossa mitään, niin voisin mahdollisesti autella sua ton junkkariasian kanssa. Tosin nyt on ainakin vuoden loppuun asti aika hektistä, eli voisin antaa nippelitietoa mut sit isompi vastuu (toteuttaminen ym.) jäisi sun harteillesi.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.

-Milla-
Kriisissä

#5 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Pe Marras 21, 2008 12:31 pm

Hienoa! Mä voin kyllä järjestää niitä, kuhan vaan tiedän niistä jotain. Pitäis varmaan tehdä joku esittely sivu junkkareille, mut mulla ei riitä tieto. Haluisik sä Kettu kirjoittaa pienen esittelytekstin minkä vois lisätä sitten VKK:n sivuille, jos teen erillisen junkkari sivun? Sä voit olla se viisaampi osa puoli ni mä oon se toimiva. Kuulostaa hyvältä.

Eli näillä näkymin Junkkarit ja uudet rodut toteutumassa. Mitäs mieltä immeiset on tosta rekisteristä?

Minnea
Kanada

#6 Viesti Kirjoittaja Minnea » Pe Marras 21, 2008 8:25 pm

Ihan mielenkiinnosta, että mitkä nuo junkkarit ovat?
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä

Kettu
Sukellusneuvos
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Kettu » Pe Marras 21, 2008 10:44 pm

Junkkari on nuorten kanakoirien (eli FCI 7 kuuluvien rotujen, jotka ovat 9-24 kk vanhoja) jalostuskatselmus. Junkkareissa on kaksi osaa; ulkomuotokatselmuksessa arvostellaan koiran ulkomuoto ja käyttöominaisuudet arvostellaan peltoriistalla suoritettavalla nuorten luokan KAER-kokeella.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.

Hubble
Vuohenruokaa

#8 Viesti Kirjoittaja Hubble » La Marras 22, 2008 5:21 pm

Kiva kuulla että mun 'lapseni' virtuaaliset kanakoirakokeet on vielä hengissä :D

Onko yhdityksen sivujen osoite nykyään http://www.freewebs.com/kanakoirakerho/? Onko sivut kesken vai mistä johtuu ettei ainakaan minulla toimi kuin pelkkä 'kanakoirat' linkki?
Varsinaisesti en enää virtuaalisesti kanakoiria harrasta (vaikka vähän olen jotain pientä suunnitellut..), mutta voisin vähän kommentoida näitä VKK:n juttuja. Ensinnäkin ihmetyttää miksi Mannermaisten kanakoirarotujen listalta ei löydy stabyhounia? :o Niitä kuitenkin löytyy virtuaalisesti ja voisin kuvitella että niitä on kuitenkin enemmän kuin esim. drentchejä. Ja jos jotain perusteluja tarvitsee niin niillä on myös irl oikeudet käydä kaer kisoissa, vaikka niitä ei kyllä niissä oikeastaan ole vielä nähty. (Pieni ot. että toivottavati vuonna 2009 nähdään kun suunnitelmissa on suunnata muutaman Birdien lapsen kanssa nimenomaan junkkariin 09 :mrgreen: )

Junkkarista sitten. Täälläkin kannatetaan! Kuten kettu sanoikin niin siihen kuuluvat ulkomuotokatselmus ja riistaosuus. Saksanseisojakerhon koesäännöissä kerrotaan näin:
JUNKKARIKOKEEN SÄÄNNÖT
1 § Kokeen tarkoituksena on vuosittain rekisteröityjen koirien kokoaminen pentueittain samaan kokeeseen niiden luontaisten metsästystaipumusten selvittämiseksi jalostustyötä varten.
2 § Kokeeseen ovat oikeutettuja osallistumaan syntymävuottaan seuraavana vuonna kaikki mannermaiset kanakoirat, jotka SKL-FKK tai sen tunnustama ulkomainen kenneljärjestö on hyväksynyt.
3.§ Kasvattajan tai koiran omistajan on ilmoitettava koirat kokeeseen hallituksen päättämällä tavalla. Ilmoittautumisen yksityiskohdat julkaistaan Saksanseisoja-lehdessä Junkkarikoe-kutsussa.
4 § Koe on kaksiosainen. Kokeen ensimmäisessä osassa koirat laatuarvostellaan noudattaen kanakoirien erikoiskokeiden nuorten luokan sääntöjä. Kukin tuomari ehdottaa ryhmästään koirat kokeen toisessa osassa suoritettavaan loppukilpailuun. Koiran kokeen ensimmäisessä osassa mahdollisesti saama laatupalkinto ei vaikuta loppukilpailuun pääsyyn.
Junkkarin ulkomuotoarvostelussa puutteelliseksi todettu koira ei voi osallistua loppukilpailuun.
5 § Kokeen toisessa osassa suoritettavassa loppukilpailussa nimetään kolme parasta koiraa noudattaen kilpailuarvostelua, tuomarin vapaan harkinnan mukaan. Koirat voidaan kokeilla myös parihaussa.
6 § Saksanseisojakerho ry:n hallitus määrää kokeen päätuomarin sekä riittävän määrän ryhmätuomareita. Lopullinen ratkaisuvalta on päätuomarilla.
7 § Junkkarikokeen yhteydessä järjestetään jalostuskatselmus.
8 § Muutoksia näihin sääntöihin voi tehdä Saksanseisojakerho ry:n hallitus.
Rekisteristä voisin sanoa sen verran, että vaikka kanakoiria ei mitään huisia määriä ole niin varmasti helpompaa jos olisi vaikka joku koodattu rekisteri (nimim. joskus niitä rekisteröintejä sinne koodimössön sekaan tunkenut).

-Milla-
Kriisissä

#9 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Su Marras 23, 2008 5:23 pm

Joo osoite on toi. Kaikki linkit eivät toimi (kaikilta sivuilta kaikkialle), mutta ajatuksena on korjata se tän viikon aikana. Noista linkeistä /etusivulta klikattuna) kyllä pitäisi toimia kaikki paitsi vieraskirja, jalostus ja muu toiminta. Stybyhoun on kyllä kilpailevien rotujen listalla, mutta on näköjään tipahtanut tuolta kanakoira osiosta pois. Eli stabyhouneilla on oikeus kilpailla.

Onko kellään mitään ideoita miten toi ulkomuoto osuus junkkarista suoritettaisiin? Ihan kuin näyttely vai? Mä en tosiaan kauheesti tiiä junkkareista.

Rekisteri vois olla kiva, mutta mulla ei riitä taito. Vapaaehtoisia otetaan. Lisäks jos jollain on mielenkiintoa/aikaa tehdä jotain rotuesittelyjä niin olisin kiitollinen.

Jenna
Kanada

#10 Viesti Kirjoittaja Jenna » Ma Marras 24, 2008 11:45 am

Itse omistan ja kasvatan virtuaalisesti Stabyhoundeja joten toimintaa odotetaan kovin =)
Junkkari on mulle ihan uus asia, mutta kuulostaa oikein kivalle ehdotukselle. Pääasia, että saatais kisoja ja niihin osallistujia eli ihmisiä innostumaan 7 ryhmästä ja niiden kanssa kisaamisesta muuallakin kuin näy, toko & agi ei sillä ei noissa lajeissa mitään vikaa ole =)

-Milla-
Kriisissä

#11 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Marras 24, 2008 4:12 pm

No siis kanakoirakokeet on aktiivista. Mulle ei oo vaan tullu anomuksia pitkään aikaan ja muutenkaan en oo kauheesti ehtiny tsekata noita kisoja mitä siellä on nyt meneillään. koeviikko on bitch. Oon kyllä meinannu että jos järkkäis muitakin kisoja kanakoirille ku vaan noita KAER kokeita. Pitää pistää korvan taakse ja mietintään.

Laitan varmaan kohta etsintäkuulutuksiin kasvattajat ja mahdolliset esittelyn tekijän kanakoiraroduista.

Hubble
Vuohenruokaa

#12 Viesti Kirjoittaja Hubble » Ma Marras 24, 2008 4:49 pm

^ Mä voin tehä stabyhoun esittelyn jos semmosta tarvitsee ;) Ja nyt kun noi koesivutkin toimii taas niin kaipa sitä vois jonkun kokeen laittaa pystyyn..

-Milla-
Kriisissä

#13 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Marras 24, 2008 5:06 pm

Oij, se olis tosi kiva. Mä voisin kokeilla väsätä jotain bretoneista ja vaikka pointtereista, jahka aikaa revin jostakin.

Susityttö
Höpsö veitikka

#14 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Ti Marras 25, 2008 9:49 pm

Musta noi kaikki kolme on ihan hyviä ideoita (:

-Milla-
Kriisissä

#15 Viesti Kirjoittaja -Milla- » Ma Joulu 08, 2008 9:56 pm

Kiitos.

Nyt on sitten koeaika alkanut uusille roduille. Mulla oli tosi hauskaa kun mietin noita rotukoodeja, eli jos joku löytää jotkus hienommat (ja järkevämmät) koodit jostain niin laitetaan uudet rotukoodit sitten listalle hyväksytyille roduille. Noita en enää viitsi muuttaa. Ehdot on aika tiukat koska en halua listalle rotuja jotka eivät kisaa ollenkaan. Otin suoraan kennelliiton sivuilta noi rodut, eli jos jollain on vielä ehdotuksia niin pikapikaa mulle yv:tä tai sähköpostia (löytyypi VKK:n sivuilta). Yritän nyt muutenkin taas löytää jostian aikaa VKK:lle vähän enemmän.

Vastaa Viestiin