VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.

Tulisiko CACIBin olla jaettavissa myös JUN-koirille virtuaalinäyttelyissä? (lue aloitusviesti!)

Äänestys päättyi Pe Elo 30, 2013 9:07 pm

A) Ei, nykyinen käytäntö on hyvä
5
11%
B) Ei, mutta koirien sivuille täytyy asettaa iänmerkitsemispakko
4
9%
C) Kyllä, mutta vain silloin, kun koira on jo valioitunut kyseisestä maasta ja näin ollen kilpailee VAL-luokassa
13
30%
D) Kyllä, JUN-koiran tulisi olla aina KV-näyttelyissä oikeutettu CACIBiin
22
50%

Ääniä yhteensä: 44

Viesti
Julkaisija
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

#76 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Ma Joulu 02, 2013 2:45 pm

Musta tuon vetskuvoittajatittelin vois ottaa suoriltaan käyttöön. Eihän ihmisten ole sitä pakko koirilleen pistää, jos ei miellytä. Ja kuitenkin IRL ainakin viime vuonna Suomessa jaettiin vetskuvoittajatittelit. Musta tää olis myös siinä mielessä hyvä, että hyvän vetskun ei musta kuulukaan olla parempi kuin nuoret koirat (mennään eteenpäin kasvattamisessa, jolloin rakenteiden tulis parantua yms) ja kuitenkaan virtuaalipuolella musta tuomarit ei välttämättä osaa arvostaa erinomaista vetskua siinä missä IRL, koska kuvista harvoin välittyy iloinen ja pirteä vanhuksen esiintyminen ja hyvä liikkuminen eli juuri ne asiat, joita itse arvostan veteraanien esiintymisessä. Tällöin ne virtuaalivetskut harvoin oikeasti pärjää ihan PU/PN-luokissa, että niillä olis mitään mahollisuutta esim muotovalion arvoon tai ees yhteen SERTiin ja olishan se kiva saada tunnustusta sille hienolle veteraanille, vaikka se ei niiden nuorien ohitse menisikään.

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#77 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Ma Joulu 02, 2013 2:55 pm

Susitytöltä hyviä pointteja!

Tuli muuten kans mieleen et tää "linkityskuvake" voi myös olla vFCI:n varsinainen logo tulevaisuudessa (ton nykyisessä ulkoasussa olevan tassukuvioisen sijaan) jos kukaan ei halua lähteä uutta logoa koittamaan. Muutenkin ollut pitkään käytössä järjestöä linkitettäessä eri sivustoilla niin vFCI:n tunnistaa tästä jo aika helposti.

Kuva
KuvaKuva

Kurris
Kanada

#78 Viesti Kirjoittaja Kurris » Ma Joulu 02, 2013 2:57 pm

^Susityttö on juuri oikeassa. Ihmettelinkin Shadylle viime viikolla sitä miksei Suomen voittajassa jaettu vetskuille titteleitä.

Sigi, tuohon logoon ois kiva saada suomenpystykorvan, karhukoiran tai jonkun vastaavan siluetti :)
Taukoilen

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#79 Viesti Kirjoittaja Eros » Ma Joulu 02, 2013 3:35 pm

Vetskutittelit vaan käyttöön, en usko että kukaan niitä vastustaisi?

Mä olisin myös innostunut kokeilemaan logoa, jos sillä ei ole hirvittävä kiire? Ehkäpä vois laittaa topicin pystyyn pienen ohjeistuksen kera ja valmiit logot lähetettäisiin vaikka yksärillä tiettyyn päivään mennessä. Äänestyksellä valittaisiin sitten paras työ.

Timberwolf
Höpsö veitikka

#80 Viesti Kirjoittaja Timberwolf » Ma Joulu 02, 2013 3:43 pm

Mä ylläripylläri kannatan myös pystykorvaa, mutta tuli mieleen, että muistuttaisiko se sitten liikaa oikean Suomen Kennelliiton logoa... Toki jos logon design on muuten erilainen, niin ei silloin uskoisi olevan ongelmaa!

+ Yritän lähipäivinä saada kehiteltyä jotain purkkafiksiä rekisteröintilomakkeeseen, kunhan ehdin joskus koneelle pidemmäksi aikaa kuin puoleksi tunniksi :-D
Kuva

Vuoden avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017
Vuoden lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010
Vuoden kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017
Vuoden avatar 2015
Vuoden liitonpitäjä 2017

whokilledbambi
Höpsö veitikka

#81 Viesti Kirjoittaja whokilledbambi » Ma Joulu 02, 2013 3:56 pm

Pysyykö nykyinen värimaailma (onko noista väreistä tulleet vfci:n "teemavärit") vai mihin suuntaan värejä tulisi lähteä muuttamaan?
Sanoisin tähän että kyllä voisi pysyä noissa väreissä ja niistä voisi tehdä ne teemavärit.

Jos otsikkoon tulee koiran kuva, minkärotuinen olisi sopiva?
Eipä suuremmin väliä, mutta onko siihen ihan pakko tunkea joku suomirotu? Eikö Suomen Kennelliitto sitä pystäriä luukuttanut aika kauan viime ulkoasussaan? Toki nyt sen on korvannut iiiiihanat nappisilmäpennut. Saisko siihen kollaasin jokaisen roturyhmän edustajasta tai vaihtuvan kuvan, jossa esitellään yksi rotu jokaisesta roturyhmästä? Valittu rotu olisi sellainen että vähän höynähtäneempikin tajuaa "ahaa, tämä on siitä paimenkoiraryhmästä". Esimerkkinä vaikka bullterrieri joka kuuluu terrieriryhmään - moniko katsoo sitä koirarotua ja ajattelee "siis toi on niin tyypillinen terrieri"?

Tuleeko tuo vFCI:n logo sisällyttää myös uuteen ulkoasuun jonnekin vai onko se jo "vanhentunut", eli tarvitsemmeko ehkä jopa uudistetun logon (siis tuo ympyränmallinen linkkien alla)?
Mikä on vFCI:n logo? :mrgreen: Luulin aina että tuo linkityskuvake ois se! Eli joo, logoksi tuo linkityskuvake ja logo mukaan ulkoasuun.

Miten haluatte linkkien sijoittuvan, onko nykyinen hyvä (erityisesti kunkin sivun ylälaidassa olevat linkit mikäli aiheeseen liittyy muitakin sivuja esim. koulutetut tuomarit - tuomarikoulutus) vai pitäisikö tätä jalostaa jotenkin pudotuslinkein tms selvemmin?
Linkkien pitää olla selkeästi löydettävissä ja joku pudotuslinkkisysteemi voisi olla hyvä. Esimerkiksi Tuomaritoiminnasta tulisi esiin pudotuspalkit Koulutetut tuomarit ja Tuomarikoulutus. Jos pudotuspalkit ei jollakulla toimi niin tehtäisi Tuomaritoiminnasta myös oma linkkinsä - kun joku ei saa auki pudotuspalkkeja, he klikkaavat "Tuomaritoiminta"-päälinkkiä joka vie sivulle josta löytyy erikseen tekstilinkit koulutettujen tuomareiden ja koulutuksen sivuille.
2009 omaperäisin nimimerkki (whokilledbambi), • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#82 Viesti Kirjoittaja Sigitius » To Joulu 05, 2013 12:43 pm

Voidaanhan me nyt sit varmaan sopia että vetskutittelit otetaan käyttöön. Valinnaisesti tänä vuonna vielä mahdollisesti tulevissa voittajissa (esim jos joku sen maailmanvoittajan saisi vaikka aikaiseksi, belwiin mä voin kyllä lisätä ne jaettavaksi), mutta pakollisesti ensi vuoden alusta lähtien kaikissa vai miten?
Ja taas joutuu infoamaan tuomareita.. :roll:

Mä tein tosta logo-hommasta nyt triidin tänne
http://karvaturrit.net/viewtopic.php?f=18&t=26891

omgosh, moni on sen suomirodun kannalla nyt ollut ja mikäli suomenpystykorva ei miellytä jo ihan oikean kennelliiton takia niin voidaanhan me etsiä joku kuva vaikka karjalankarhukoirasta tai ajokoirasta. Ajokoira on rakennemalliltaan vaan aika lähellä tuota nykyistä kuvaa.
Menisikö se turhan tiiviiksi mikäli siinä olisi joka roturyhmästä rotu?
+ sä osasit tiivistää ton mun pudotuslinkki-selityksen paljon fiksummin, tota mä siis itsekin tarkoitin aikaisemmin :mrgreen:
KuvaKuva

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#83 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Su Joulu 08, 2013 4:34 pm

Kukaan ei vastannut vetskutitteleitä koskeviin tuumailuihin, höh.

Mutta sitä mä tulin sanomaan, että koirien rekisteröinti toimii jälleen normaalisti.
Erityiskiitos Timbelle työpanoksesta tämän osalta :)
KuvaKuva

Quattro
Vuohenruokaa

#84 Viesti Kirjoittaja Quattro » Su Joulu 08, 2013 4:43 pm

Mä kannatan vetskutitteleiden käyttöönottoa ensi vuoden KV-näyttelyihin :)
If you can dream it you can do it

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#85 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Pe Kesä 27, 2014 1:53 am

Mä nyt viimein sain itseeni taas jotain liikettä. Oon niin huono aloittamaan projekteja ja viivytän ikuisuuksia jollei ole vetoparia apuna.

Mietin niitä pudotuslinkkejä, onko näissä muutettavaa? (huomioiden mun kursivoidut kommentit)
Halusin tiivistää ja niputtaa asioita mahdollisimman paljon ettei päälinkkejä tule miljoonaa.
ETUSIVU

YHDISTYS
> Esittely (virt.koirista eri kielillä, ainakin suomi & eng)
> Opas virtuaalikoirailuun
> UKK

KOIRAREKISTERI
> Koirarodut
> Ohjeita
> Rekisteröi koira
> Rekisteritunnukset

NÄYTTELYT
> Näyttelysäännöt
> Tuomarikoulutus
> Koulutetut tuomarit
> Piirrettyjen näyttelyt (linkki piviko)
> Näyttelyliitot (linkki yvnl)

KILPALUT
> Lajiliitot ja -yhdistykset (lista sisältäen myös piviko & yvnl linkit)
> Arvontakone (linkki: http://viuhku.net/cantarel/random/)
> Kilpaileminen tiivistetysti (se opas, joka tiivistäisi kaiken?? kuka sitä suunnitteli aiemmin?)

JALOSTUS
> Virtuaalimaailman kennelliitto (linkki vmkl)
> Rotujärjestöt
> Jalostussuositukset
> Pentuehaku (uusi vieraskirja? linkki turrilan pentueisiin? jääkö kokonaan pois?)

MUUTA
> Linkit/ä
> Kiitokset
Muuten tiivistelin noita ulkoasu-juttuja sitä ulkoasuhaku-topiccia varten tän verran
Haussa vFCI:lle uusi ulkoasu, joka on entistäkin tyylikkäämpi, virallisempi ja helppokäyttöisempi.
Lähelle nykyistä värimaailmaa (pysyvät teemavärit, erityisesti sininen - neutraali, raikas, virallinen).

Linkit pudotusvalikkoina.
etusivu, yhdistys, koirarekisteri, näyttelyt, kilpailut, jalostus, muuta

Logo oltava näkyvillä ulkoasussa (saa pienentää tästä koosta kunhan on selkeä)
http://viuhku.net/random/turrila/logo5.png

Kuvaksi joku suomalainen rotu (mistä/keneltä kuvia??)
Vaihtoehtoisesti vaihtukuva kuva, johon rullaamaan joka roturyhmästä idioottivarmasti tunnistettava rotu
KuvaKuva

Liv
Lassien tassuhiki

#86 Viesti Kirjoittaja Liv » Pe Kesä 27, 2014 1:22 pm

Mä en tiedä onko teillä jo ulkoasu tai onko sitä nyt joku tekemässä, mutta kokeilin tämmöistä. Kuva on vaan joku random kuva eikä tuota sitten tietenkään oikeasti käytettäisi, mutta tosiaan tuohonhan saisi sen vaihtuvan kuvasysteemin kivasti. Meinasin eka että laitan yksärillä, mutta laitetaan nyt kaikkien nähtäväksi niin voi muutkin sanoa jotain. :)
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#87 Viesti Kirjoittaja Shady » Pe Kesä 27, 2014 1:36 pm

OT/ ^ On muuten hieno! <3_<3 /OT
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#88 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Pe Kesä 27, 2014 2:15 pm

Ei ole mittään ulkoasua saati tekijää, yleinen haku piti tehdä mutta saas nähdä tarvitseeko tämän jälkeen.. :mrgreen:
Livin tekele on todella hieno ja minusta tuo voisi olla kyllä ihan toimiva ulkoasu itse käytössäkin.

Toivon toki useamman ihmisen mielipidettä ettei myöhemmin murista siitä, ettei joku kohta miellytä. Niin ja siis kilpailevia ulkoasujahan saa kans tehdä jos siltä tuntuu.

Samoin haluan mielipiteitä myös noista pudotuslinkeistä, erityisesti
a) tullaanko vkans mva-listaa pitämään vfci:ssä enää, entisen päivittäminen loppunut jo ajat sitten
b) onko aloittelija-info kisauksen suhteen oikeasti hyvä idea ja jos on niin ketkä sitä lähtee työstämään (t. laiska)
c) pentuehaku?? mä itse tykkäisin ehkä laittaa linkin ainakin turrilaan ja erillisen vfci:n alaisen vieraskirjan varmuuden vuoksi jos uudistuva vfci houkuttaisi vaikka suntuubilaisia mainostamaan siellä, avaisi mahdollisuuksia kaikille
KuvaKuva

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#89 Viesti Kirjoittaja Shady » Pe Kesä 27, 2014 2:36 pm

Mun mielestä tuon vKANS MVA listan voisi ottaa kokonaan pois, koska suurin osa tuskin tulis sinne koiriaan ilmottamaan. Nykyään tosi vähän mihinkään valiolistoille ilmoitetaan koiria, joten ei se ainakaan mitään kattavaa tietoa antaisi valioiden määrästä. Turhaa ylimääräistä työtä siis mun mielestä.

Aloittelija-info on mun mielestä enemmän kuin erinomainen idea! Monet uudet ovat kuitenkin aivan ulalla koko touhusta ja olis todella hyvä, jos olis joku yleispätevä info sivu miten pääsee harrastuksen alkuun. Siellä voisi kisaamisen aloittamisen lisäksi olla infoa kuvien käytöstä, kuva luvista, piirroskoirista ja joku pikku pläjäys kasvatuksesta. Mä voisin olla mukana sen rakentamisessa, mutten voisi olla itse lopputuloksen kirjoittaja huonon kirjoitustaitoni takia :roll:

Pentuehaku olis munki mielestä hyvä olla suoraan turrilaan. Vieraskirja voisi olla siinä sivussakin, mutta mä luulen, että se jäis aika vähäiselle käytölle. Mutta jos se saisi lisää suntuubilaisia siirtymään viralliselle puolelle ni ehdottomasti!

Mun mielestä "Kasvatus" palkin nimeksi voisi muuttaa "Jalostus". Se on omasta mielestäni vähän virallisemman kuuloinen.

Tuohon Livin ulkoasuun voisin parannuksena ehdottaa sivupalkkiin jotain elävöittämistä (esim sellasta hienoa liukuväriä mitä näkee paljon virallisilla sivuilla, kuten kennelliitto) ja linkit vois erottua paremmin (nyt valkoinen teksti ja vaalea tausta ei ehkä toimi niin hyvin), sihen voisi käyttää ihan vaikka haaleita reunuksia, tummempaa taustaa, varjostusta tmv.
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

Liv
Lassien tassuhiki

#90 Viesti Kirjoittaja Liv » Pe Kesä 27, 2014 2:51 pm

Linkit kannattaa muutenkin tehdä ihan vaan tekstinä, jolloin niihin voi sitten css-muokkauksilla tehdä noita varjostusjuttuja jne. :) Voin muokkailla tuota miten vaan jos se otetaan käyttöön.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014

Vastaa Viestiin