Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Liv
Lassien tassuhiki

Re: Kysymyksiä 2

#256 Viesti Kirjoittaja Liv » Pe Loka 04, 2013 9:01 am

Nyt kun on toi virtuaalipankki Jupiter, niin mistähän kaikesta sitä maksua vois pyytää? Tuntuis vähän tylsältä pyörittää sitä ihan vaan pennuista saaduilla rahoilla. Mitä ootte mieltä kisojen osallistumismaksuista? Tai vastaavasti jostain rahallisista palkinnoista jossakin virtuaalisessa kisassa? Nyt vois pyöriä paremmin jotkut virtuaaliset palvelutkin niinku esim vaikka just joku klinikka, kun on tää pankkisysteemi. Musta ainakin olis kiva järjestää jotain toimintaa mikä maksais, mutta siitä vois jotain voittaakin.

Mä en käyttänyt sitä edellistä v-pankkia, sillonkun se oli. Mistä kaikesta pyysitte sillon maksua?
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#257 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Pe Loka 04, 2013 9:29 am

No mun mielestä sitä voisi juurikin käyttää kisamaksujen maksamisessa (saa nähä rajoittuuko koiramäärätkin jos näyttelyihin otetaan jotkut 50ve/koira ilmot :mrgreen: ). Tämän lisäksi, olisiko ideaa jos vaikka kisan järjestämiseen menisi rahaa, koska tilan/kentän "vuokra".
Lisäksi tulee mieleen ottaisivatko yhdistykset jotain jäsenmaksuja ym. Jos nyt yhtään aktiivista yhdistystä on.

Myöskin tuomareille, ainakin näyttelytuomareille, jotain palkkaa tuomaroinnista. Samaten ulkoasusta tai kuvista voisi antaa palkkaa.

En tiedä, pari ideaa tässä!
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Kurris
Kanada

#258 Viesti Kirjoittaja Kurris » Pe Loka 04, 2013 10:36 am

Mun mielestä tuo pankki systeemi on aivan syvältä kisauksen kanssa ._. Oon muutenkin niin laiska ilmoittelemaan kisoihin niin vielä tuo maksu.

Ehkä pitäis vain asennoitua uudestaan kun oon niin vastaan kaikkea uutta :s Toivon vaan että tuo pankki ois vaan tällainen hetken hullutus.
Taukoilen

Deneo
Kanada

#259 Viesti Kirjoittaja Deneo » Pe Loka 04, 2013 11:49 am

^Eihän tämä pankki käyttämättömille paljon vaivaa tuo, ei tartte kun käydä klikkailemassa sähköpostista maksupyyntö :)

Canis Rabiosin tokossahan on nytkin osallistumismaksu, ja lisäksi vois jakaa just jotain palkintorahoja. Ite olisin myös valmis maksamaan jos lainaan joltain urosta/narttua, ja sit tietenkin kun ostaa pennun. Tuomareille voisin kans maksaa palkkaa. Jos sillä sais näyttelytuomarit vähän aktiivisemmiksi, niin ehkä voisin joskus jopa järjestää jonkun pienen näyttelyn :D Ite mietin eilen noita summia, paljon ois esimerkiksi sopiva pyytää pennusta? Oisitteko valmiit maksamaan überkäyttökoirien pennusta enemmän kuin "vain" näyttelykoirien?
Don't you wanna live before you die

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#260 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Pe Loka 04, 2013 12:18 pm

Eikä koko pankkia ole pakko käyttää, jos ideasta ei tykkää lainkaan. Jos Kurris ei tahdo niin tuskin kukaan pakottaakaan. :)
En mä ainakaan jaksa käyttökisoista ruveta mitään maksuja maksamaan, maksimissaan joistain näyttelyistä voin harkita. Kisoista on ehkä vähän turha pyytää samoja hintoja kun oikeesti, monella kun on niin monta koiraa ja ilmoittaa niin moniin kisoihin että siinä olis vararikossa ihan hetkeessä.

Kasvatuksessa voisin kokeilla, nimenomaan juuri urosten lainaamisessa ja pentujen hinnoissa yms.
Pyytäisin samaa hintaa url kuin mitä noista pyydetään livenäkin, nahkacollieista n. 900 - mä en sit tiedä onko se virtuaalisesti liikaa, mutta sen näkee sitten. Sama hinta siis riippumatta siitä miten vanhemmat ovat kisanneet.

Kurris
Kanada

#261 Viesti Kirjoittaja Kurris » Pe Loka 04, 2013 12:22 pm

Siis en ole täysin tuota pankkia vastaan vaan ainoastaan kisautuksessa :D Pentueissa yms. muussa en näe sitä pahaksi.
Taukoilen

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#262 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Pe Loka 04, 2013 12:23 pm

Mun mielestä pennusta joku hyvä hinta ois siinä 700-1200vE paikkeilla. Rodusta riippuen. Ja kyllä mä ite voisin kuvitella, että nostaisin pennun hintaa edes vähän jos sen vanhemmat on kovin menestyneet. Esimerkiksi perus vPVA bc vanhempien pennusta pyytäisin ehkä 800vE (mulla ei tosiaan ole käsitystä mitä IRL bc maksaa), mutta sitten taas neljän lajin valioiden pennusta 900-1000vE. Haluun mie jotain takasinkin siitä uurasteksesta minkä oon kisoihin pistänyt. Sama homma urosta lainatessa.
Ja siihen voisi tulla uusi käytäntö (jota en tiedä kuinka paljon onko koirapuolella, mutta kissapuolella ainakin), että ihan vaan kisakoira myydään halvemmalla, kun koira jota tullaan jalostukseen käyttämään. Esim. kisakoira 600vE ja kasvatuskoira 800vE.

Munkaan mielestä kisoista ei sinällään ole järkeä pyytää rahaa, koska näissä se on kuitenkin niin arpapeliä. IRL sä voit maksaa tokokokeesta, kun sä voit ainakin olla varma, että "jes nyt mennään hakemaan ykköstä", mutta näin virtuaalisesti se on eri asia. Tai sitten hintaa on kisassa jotain maksimissaan ihan pari vE/koira. Näyttelyistä tosiaan sitten taas voi pyytää rahaa kun niissä menestyminen ja menestymättömyys on vähän paremmin ennalta-arvattava.

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#263 Viesti Kirjoittaja Shady » Pe Loka 04, 2013 2:14 pm

Mulla on nyt lähteny ihan kunnolla tuon pankin käyttö käyntiin ja tosiaan tuleville labrapennuille olen asettanut 600v€ hinnan (aika tasan puolet IRL hinnasta). Samoin Canis Rabiosin kisat ovat jatkossa maksulliset. Nyt meneillään olevassa tokossa esimerkiksi hinta on 1v€/koira, joka on mielestäni jo vähintäin kohtuullinen. Miettisin hintaa vähän sillä silmällä, että kaikki ilmottais sen maksimi määrän, mutta, ettei hinta kohoaisi järjettömiin. Tuossa esimerkiksi maksimissaan saa maksaa sen 16v€. Mun mielestäni olisi järjetöntä alkaa realistisia hintoja pyytämään, koska ethän sä IRL kokeeseen 16 koiraa ilmoita :D

Olen myös miettinyt vPEUWn tuomareille rahapalkan, jonka summa on vielä mietinnässä. Sekin pitäisi saada jollain järkevällä tavalla suhteutettua tuomarointi määrään. Eli ei voi laittaa mitään tiettyä summaa, jolla voi tuomaroida yhden rodun tai kokonaisen ryhmän.

Mä en ala raha palkkioita jakamaan kokeissa, koska siitä tulisi vähän epärealistinen fiilis, kun eihän muutoinkaan koiraharrastuksissa mitään rahoja jaeta. Tuosta tilan, kentän yms vuokristakaan en toistaiseksi mitään aijo maksaa, koska sillon mun pitäis alkaa miettimään kennelillekin kaikki vuokra yms kulut enkä ainakaan tässä vaiheessa halua siihen lähteä. (Koska kyseessä kisakeskus ja oletan kisakeskuksen omistavan tilat, joissa kokeita järjestää)

Mä en myöskään ehkä lähtis pennuista maksamaan IRL vastaavia hintoja, eli sitä tonnia tai jopa yli.
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017
Vuoden Liitonpitäjä, Pilkunviilaaja & Ulkoasuntekijä 2018

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

Nortsi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#264 Viesti Kirjoittaja Nortsi » Ti Loka 08, 2013 2:37 pm

Moniko merkitsee koiran sivulle sisaret ja jälkeläiset? Fixiousissa olen koirien sivuille merkinnyt sisaret ja jälkekäiset, mutta Sladodelin koirien sivuille ajattelin etten sitä tekisi, koska en saa sisaria ja jälkeläisiä sommiteltua koiran sivulle mitenkään järkevästi. Tuskin tämä on välttämätöntä, auttaa vain ehkä pysymään helpommin kärryillä sisarien jalostus suunnitelmista tms ja voi mennä helposti sekaisin montako sisarta kullakin koiralla on, ja onko sisarilla jälkeläisiä varsinkin jos on paljon koiria, mutta kun Sladodel on ns. pienehkö kennel eikä koiria olekaan kuin 2 tällä hetkellä.
Fixious, Sladodel, Yksityiset & vKUJ -- VUODEN KENNELINPERUSTAJA 2013

PIENTÄ HILJAISELOA

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#265 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ti Loka 08, 2013 3:18 pm

^ Mulla useimmiten koirat saavat vain yhden pentueen verran jälkeläisiä, joiden jälkeen ne joutuvat kuoppaan, joten jälkeläisiä en ole vaivautunut merkitsemään (paitsi parille Pennyroyalin koiralle).
Joikhasin sivulle joskus merkitsin koirille sisarukset. Tiedä sitten miksei enää tule merkittyä, pitäisi kai joskus...

Elly
Syvällistä

#266 Viesti Kirjoittaja Elly » Ma Loka 14, 2013 3:34 pm

Mun mielestä noissa pentujen hinnoissa järkevää olis siitä irl hinnasta puolet. Koska joku tonni on aika paljon virtuaalikoiralta, esim. jostakin hyvin menestyneestä käyttöbortsusta joku 600-800 v€.
"Välillä täytyy kohdata pettymyksiä, jotta seuraavana päivänä jaksaa taas esittää täydellistä"

Nortsi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#267 Viesti Kirjoittaja Nortsi » To Loka 24, 2013 8:28 pm

Tietääkö joku jonkun hyvän arvontakoneen PAKKin tuomarointiin? Tulisielu.net ei toimi, joten en saa arvontakonetta auki.
Fixious, Sladodel, Yksityiset & vKUJ -- VUODEN KENNELINPERUSTAJA 2013

PIENTÄ HILJAISELOA

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#268 Viesti Kirjoittaja Shady » To Loka 24, 2013 8:43 pm

Käytä vaikka sitä taulukko ohjetta. Yhtä näppärä kuin THS, mutta joutuu vaan beeärrät lisäämään manuaalisesti.
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017
Vuoden Liitonpitäjä, Pilkunviilaaja & Ulkoasuntekijä 2018

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

Elly
Syvällistä

#269 Viesti Kirjoittaja Elly » Ti Marras 05, 2013 5:35 pm

Shady kertoi jo tuon taulukko ohjeen, mutta onko netissä jotakin ths tapaista arvontakonetta/osaisiko joku tehdä tuollaisen tms?
"Välillä täytyy kohdata pettymyksiä, jotta seuraavana päivänä jaksaa taas esittää täydellistä"

mecr
Alkupalat
Viesti:

#270 Viesti Kirjoittaja mecr » To Marras 14, 2013 11:01 am

Onko täällä/yleisestikkin virtuaalimaailmassa paljon boksereiden kasvattajia?

Viestiketju Lukittu