Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Re: Kysymyksiä 2

#241 Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen » Ma Heinä 08, 2013 12:03 pm

Mulla jostain syystä Photarissa joskus ei paineentunnistus toimi. Korjaantuu sillä, että käynnistän photarin vain uudelleen. Hieman ärsyttävää toisinaan, kun tällä iänikuisen vanhalla koneella Photoshopin käynnistys vie tosi paljon aikaa.
Piirtopöytä on kyllä toiminut koko ajan hienosti, vaikka on tosiaan vanhempi kuin kamerani (joka on sekin jo 6v vanha) ja välissä on vähän rotta jyrsinyt kynää ja sellaista pientä. :)
Kuva Kuva

Vita
Le-ppä-ker-ttu

#242 Viesti Kirjoittaja Vita » Ma Heinä 08, 2013 9:05 pm

Mulla on ongelma piirtopöydässä tai koneessa. Välilä tekee sitä että se piirtojälki tulee 10s myöhemmin sen tekemisestä siihen lautaan ja se vänkkyröi ihan miten sattuu, joskus ei myös ota kunnolla kosketusta. Voishan tuon giganttiin viedä korjaukseen mistä se on ostettukkin mutta viimeksi kun ei toiminut lainkaan ja vein sinne niin sanottiin vaan "joo ei voitu korjata tätä, saatte tosta 120e lahjakortin tilalle." Myöhemmin tutkin tilannetta ite eikä tarvinnut kun päivittää ajuri uuteen Wacomin nettisivuilta.

Trustia on pidetty jotenkin huonona piirtopöytänä ja Wacomia hyvänä. Mutta älkää uskoko ihan sinisilmäsesti, Wacomilla on omat vikansa.
I blame it on my own sick pride

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#243 Viesti Kirjoittaja Sparkle » Pe Heinä 12, 2013 9:10 pm

Chodsky pesit virtuaalinäyttelyissä. Pitäiskö hyväksyä mukaan vai ei? Mä en ole ainuttakaan ottanut mukaan tuohon Yhdysvaltojen voittajaan, mutta esimerkiksi Canis rabiosin näyttelyssä nämä bööminpaimenkoirat olivat mukana. Syy, miksi epäröin tätä, löytyy vFCI:n koirarotujen listalta. Kyseistä rotua ei löydy vFCI:n hyväksymänä, ja näin olen päässäni mieltänyt, ettei niillä olisi myöskään oikeutta näyttelyissä kilpailla.

Marcia
Höpsö veitikka

#244 Viesti Kirjoittaja Marcia » Pe Heinä 12, 2013 9:25 pm

Nehän kuului ennen EFRään, mutta jos ne on FCIn hyväksymä rotu, niin sittenhän ne menee ykkösiin.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#245 Viesti Kirjoittaja Shady » Pe Heinä 12, 2013 9:25 pm

^ Mä oon sitä kysynyt Rotalta jonkin verran ennen mun näyttelyn vippiä, mutta vastausta ei ole tullut. vFCI'n sähköposti ei edelleenkään toimi, joten olin häneen turrilan kautta yhteydessä. Mä noi tonne sivuille heittelin, kun niitä kerta ilmoitettiin ykkösiin. Uskoin, että saan vastauksen ennen näyttelyn päivämäärää, mutta olkoon nyt sitten siellä.. Eikö noi kuitenkin IRL kuulu ykkösryhmään?

vFCIn rotulista taitaa vissiin muutoinkin olla päivityksen tarpeessa?
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017
Vuoden Liitonpitäjä, Pilkunviilaaja & Ulkoasuntekijä 2018

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

horros
Toistolla tehoa
Viesti:

#246 Viesti Kirjoittaja horros » Pe Heinä 12, 2013 9:35 pm

Minähän yritin huudella täällä, että keltä pitää kysyä aiheesta kun yritin chodsky pesiä saada FCI1:seen. Oikeasti se tosiaan on FCI1-rotu, joten periaatteessa sen pitäisi olla virtuaalisesti. Vaan onhan tuo lista aika pahasti jäljessä.
Vuoden 2012 kennelinperustaja

Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

#247 Viesti Kirjoittaja Mima » Ma Elo 12, 2013 10:02 am

Onko muolla miten paljon sitä ilmiötä, että kisailmoittautumiset ei mene perille/koiria ei lisätä sivulle? Kun ite yritin ilmottautua puuhuilu.net -sähköpostilla, lisättiin viidestä ilmoittautumisesta yksi sivulle. Nyt kun vaihdoin takaisin gmailille, on noita katoamisia tullut aika paljonkin vastaan, vaikka sähköpostiosoite olisi varmasti oikea ja ilmoittaisin koirat ennen vipin menoa..

Kendra
Höpsö veitikka

#248 Viesti Kirjoittaja Kendra » Ma Elo 12, 2013 10:03 am

Mima kirjoitti:Onko muolla miten paljon sitä ilmiötä, että kisailmoittautumiset ei mene perille/koiria ei lisätä sivulle? Kun ite yritin ilmottautua puuhuilu.net -sähköpostilla, lisättiin viidestä ilmoittautumisesta yksi sivulle. Nyt kun vaihdoin takaisin gmailille, on noita katoamisia tullut aika paljonkin vastaan, vaikka sähköpostiosoite olisi varmasti oikea ja ilmoittaisin koirat ennen vipin menoa..
Mulla kävi noissa lomakkeissa kerran silleen, että olin tasan varmasti ilmoittanut koirat oikeisiin luokkiin ja tarkastanutkin ne, mutta ei tulosten tullessa ne olivat siirtyneet ihan vääriin luokkiin :D

Mulla ei ole gmailin kanssa tosin ollut ongelmia, tai sitten en vaan ole huomannut.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

Janina
Höpsö veitikka

#249 Viesti Kirjoittaja Janina » Su Elo 18, 2013 3:50 pm

Täytyyks PIVIKOn kuvat olla väritetty? : ) Ei oo ihan mun paras laji toi väritys, joten mielelläni jättäsin valkosiks... Tai sit täytyy piirtää vaan bichoneita. :mrgreen:

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#250 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Su Elo 18, 2013 4:03 pm

Mun mielestä jos sulla on vaikka black&tan koira, niin ei riitä että sillä on vaan linekuva, johon on mahdollisesti piirretty värityksen rajat. Joskin eiköhän pivikonäyttelyssä riitä että se väritys on sinne päin, ettei tarvitse olla mitään karva kerrallaan piirrettyä hypersuper aitoa väritystä ja turkkia. :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Janina
Höpsö veitikka

#251 Viesti Kirjoittaja Janina » Su Elo 18, 2013 4:40 pm

Ookei. Mun kaks koiraa on joskus vuonna 2009-2010 hylätty koska piirros ei ollut teknisesti (? mikä se sana on) riittävä. Entäs jos merkkaa värin koiran sivulle ja laittaa vaikka jotain väripalettia tms?

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#252 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Su Elo 18, 2013 4:45 pm

^ Lol okei. :'D Itse en ainakaan hylkää, ellei koira oo piirretty esim jollain mangatyylillä että silmä on puolet päänkoosta ja koira on muuten ulkonäöltään... Epäluonnollinen? Mutta ite sanoisin että melkeimpä just joku näin hieno väritys riittää (joskin olisihan se hyvä jos väri ei mene koiran rajojen ulkopuolelle.
Tosta paletista en tiedä, toki jos siinä on selkeästi selostettu että minkä värinen on mikäkin koiran osa ja blaa blaa niin saattaisi mennä läpi?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Kendra
Höpsö veitikka

#253 Viesti Kirjoittaja Kendra » Su Elo 18, 2013 5:03 pm

PIVIKOn näyttelyihin osallistuvan koiran sivuilta on löydyttävä:

Piirretty koiran rakennekuva (= kuva, jossa koira seisoo) sivulta päin kuvattuna
Copyright-merkinnät esillä
Virallinen nimi
Rotu
Sukupuoli
Syntymäaika sekä ikä/ikääntyminen
Säkäkorkeus
Väri, jos koiran kuva on mustavalkoinen
KÄY- ja VAL-luokkaan osallistuttaessa, luokkiin oikeuttavien tulosten on oltava merkittynä koiran kisakalenteriin
Lukee PIVIKO:n omilla sivuilla.

Ansk
Toistolla tehoa
Viesti:

#254 Viesti Kirjoittaja Ansk » Su Elo 18, 2013 7:53 pm

^Tuosta heräsi mielenkiinto, että miten nyt käsitellään 'mustavalkoisuus' esimerkiksi tuon black & tan koiran kuvan kohdalla? Pitääkö koiran olla kuitenkin väritetty jollain tumman sävyllä vai riittääkö, että kuvassa on mustalla piirretty lineart ja vieressä väripaletti? :D

Kendra
Höpsö veitikka

#255 Viesti Kirjoittaja Kendra » Su Elo 18, 2013 7:58 pm

Esimerkiksi tuomarikokeessa on näin piirretty dalmis eli pelkkä lineart pitäisi riittää.
Mitään piirustustyylejä ei saa laittaa toisen edelle. Poikkeuksia ovat tilanteet kahdesta samanarvoisesta koirasta, joista toisen kuva on väritetty ja toinen ei, voidaan värillinen koira laittaa värittömän edelle tuomarin omaa harkintakykyä noudattaen.
Lisätään vielä tämäkin nyt tähän, vaikkei asiaa kummemmin kosketakaan.

Joskus oli puhetta, että väripaletin voi laittaa kuvien yhteyteen ja tietysti mainita väri tiedoissa. Näin ihan hyväksyttävää.

Viestiketju Lukittu