Virtuaaliharrastukseni historia

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Olivia
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Re: Virtuaaliharrastukseni historia

#16 Viesti Kirjoittaja Olivia » Ma Joulu 05, 2011 4:48 pm

Minun virtuaaliharrastukseni alkoi v. 2006, jolloin hoidin hoitokoiria eri kenneleissä. Vuoden 2006 lopulla syntyi ensimmäinen kennelini, Kennel Fiol, joka kasvatti siperianhuskyja. Fiolin kasvatusrodut vaihtuivat amstaffiin, staffiin ja beagleen. Jossain vaiheessa kasvatusrotuna oli myös basenjit. Kun olin pari kuukautta "kasvattanut" näitä rotuja, vuosi vaihtui ja lopetin Fiolin ja tein uuden kennelin. Vuosi 2007 alkoi uuden kennelin, amerikankääpiöterriereiden parissa. Kennelin nimi oli Kennel Powder's ja kasvatusrotuna siis akt. Vuonna 2008 löysin Karvaturrit -foorumin ja kennelini nimi vaihtui myös, ja siitä tuli Runaway's. Runaway'sin nimen alle ehti syntyä 2009 vuoden alussa yksi pentue.
Vuoden 2009 puolessa välissä Runaway's vaihto jälleen nimeänsä, ja kennelistä tuli Foxtrial.

Foxtrialin rinnalla on vuosien varrella ollut pari muutakin kenneliä mm. Tiagan shibas, Zafir Clawn staffords (entiseltä nimeltään Lelurumpalin). Lelurumpalissa kasvatin hetken myös pieniä lyhytkarvaisia portugalinpodengoja.

Tällä hetkellä on tullut kasvatettua amerikankääpiöterrierejä 4-vuotta. Edelleen jaksan rodun parissa virtuaalisesti pyöriä, vaikkei rodun kiinnostus virtuaalimaailmassa olekaan päätä huimaava. :-D Mutta ei ole kiinnostunut loppunut sen takia. Ehkä vielä joku päivä pikkuterriereistä jaksetaan kiinnostua, pitää vain laajentaa rodun mainetta. Heh..

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#17 Viesti Kirjoittaja Shady » Pe Joulu 09, 2011 11:44 am

Löysin virtuaalimaailmaan ensi kertaa vuoden 2005 alussa, jolloin hommasin ensimmäisen hoitohevosen itselleni. Pian sen jälkeen laitoin oman tallin pystyyn aivan mahtavalla paint ulkoasulla (mulla on vieläkin se tallella, on se sen verran komee!! ;D). Talli oli pystyssä alle puoli vuotta, kun jo kyllästyin koko touhuun ja hoitajien tarinoiden lukemiseen (josta loppuvaiheessa luistinkin aika paljon).
Sitten se tapahtui. Eksyin virtuaalikoira sivuille ja ihmettelin, että mikäs järki tässä tämmösessä on, kun ei ole edes hoitajia. Mikä idea semmosessa sitten on, kun ei mitään tee koko sivustolla. Siinä jonkun aikaa ihmettelin suunnattomasti miten tyhmiä ihmiset on kun tuommosia jaksavat, kunnes asia minullekkin valkeni. Löysin virtuaalisen kattojärjestön ja asiast alkoivat valaistua ja kiinnostamaankin.

Vuoden 2005 loppu puolella laitoin ensimmäisen kennelini sitten pystyyn. Kennel Arany's, joka kasvatti kultaisia noutajia. Kennelissä asusti myös yksi englanninspringerspanieli sekä yksi tolleri (Kokert Air Way, mun mies!<3). Arany'sissä ehti syntyä kaksi pentuetta, jonka jälkeen nimi muutettiin sen yhdistyessä toisen kennelini Huiskuhännän kanssa. Huiskuhännän nimen alle ehti samoin tulla pari pentuetta, kunnes nimi alkoi taas ärsyttämään ja se muuttui. Muutin sen aluksi Goldenfoxiksi, mutta melko pian huomasin, että kyseinen nimi olisi oikealla kennelillä käytössä vaikken aluksi ollutkaan sitä huomannut. Siitä sitten alkoi nimen miettiminen jälleen, jolloin päätin kasvatus nimeksi tulevan de la Dorado, rakkauden kenneli..

de la Doradon aikana innostuin virtuaalisesta kasvatuksesta enemmän ja aloin oikeasti miettimään tarkemmin millä koirilla niitä pentuja tehdään ja koska. Mielestäni olen tässä onnistunutkin kohtalaisen hyvin.

Vuonna 2008 alkoi innostus ja aika hiipua ja vuonna 2009 lopetin touhun täysin. Poistin sivut, en käynyt turrilassa ja katkaisin kaiken yhteyden virtuaali maailmaan sähköposteista lähtien. Enpä kuitenkaan saanut näppejäni pidettyä erossa ja jo vuoden 2010 lopulla alkoi uusi innostus heräilemään, mutta se ei saanut oikein tuulta alleen ja ajatus paluusta meni jäihin. Sitten vuoden 2011 loppu syksystä päätin, että nyt on aika palata. Kaivaa levykkeiltä vanhat sivut ja uudistaa niitä. Nyt on taas de la Dorado kovassa vauhdissa kisaamassa ja suunnittelemassa pentueita ja yksi pentue tässä alku talvesta jo on syntynyt.

Otin aluksi de la Doradoon ainoastaan kolme koiraa Huiskuhännän Chiquinquirán, Aamukasteen Arrivalin sekä Ebony de la Doradon - kultaiset rakkaani. Arrivalin laitoin kuitenkin melko pian hautaan, koska tajusin, ettei sitä kannata enää pitää sen ollessa multi sitä ja multi tätä sekä yhden pentueen isä. Sitten olikin aika uusien koirien. Ensin halusin ehdottomasti yhden flatin itselleni, jolloin toin itselleni Zirran Gipsy Girlin, aivan ihastuttavan mustan nartun, joka tulee varmasti olemaan kantanarttuni tässä rodussa. Ja koska olin nyt partanaamoihin niin ihastunut oikeassa elämässä olihan heti pakko sellainenkin saada. Päätin siis tuoda itselleni pippuri & suola snautserin Renmen Nan Vi Mwenin, hyvin menestynyt nuorukainen. Aika pian alkoi tulla lisää noutajia ja seuraavana vuorossa olikin Flattered Midnight Runner, jonka pentue ilmoituksen bongasin täältä karvaturreista. Melkein heti perään tuli toinen flatti Giallo Sole de Verano. Tässä vaiheessa aloin jo miettimään tuleeko koiria liian lyhyellä aika välillä, mutta eihän se silti riittänyt. Nyt oli aika lähteä hakemaan itselle tuonti chessie Uroreen Jack Daniels, jonka nimi juontaa edesmenneen kiharani nimestä (Uroreen Takku), tiedä sitten mistä tuo "Uroreen" on aikoinaan tullut. Tämän jälkeen oli ensimmäisen riisenin aika kotiutua, tosin tätä riiseniä olin odottanut jo kauan aikaa, neiti Kuolamyllyn Parrakas Filonella, virtuaalikoira jota olen odottanut varmasti eniten. Fionan innoittamana aika pian tuli myös kaksi muuta riiseniä musta uros Go With the Flow sekä pippuri & suola narttu Ricenpower's Glory Dream sekä ensimmäinen käppänämme Little Raindrop. Jossain vaiheessa eksyi keskustelemaan labradorinnoutajista yleisesti täällä turrilassa ja jollain kumman tavalla keskustelu menikin siihen suuntaan, että minä voisin ottaa yhden labukan.. No siitä sitten Susityttö minulle ehdotti pentuetta, jossa syntyisi vain kaksi pentua ja kyllähän siitä sitten uros minulle tulikin. Komea ruskea uros Lasipisaran Tuuliviiri. Samoihin aikoihin kun Fionan varasin Susitytöltä tein myös alustavan varauksen Kirsille pippuri & suola Snautseri urokseen, joka saapui tässä taannoin RG Bulletproof Cubid. Viimeisimpinä, muttei vähäisimpinä kenneliin saapui hetki sitten kaksi tolleri tyttöstä Ternen Nerration sekä Catacoger Desiree sekä am akita uros Jääkyyneleen Harha, joiden myynti ilmoituksen bongasin niin ikään täältä turrilasta.
Omasta mielestäni varmaan ne merkittävimmät ja eniten esillä olleet koirani kautta aikojen ovat Aamukasteen Arrival, Arany's Fire of Heard sekä Arany's Just For Me. Kolme hyvin voittoisaa koiraa, jotka ovat onnistuneesti jatkaneet sukua de la Doradon E- ja F-pentueiden vanhempina, joista itselläni tällä hetkellä molemmista yksi uros.

Eiköhän siinä sitä stooria ollut kerrakseen. Jälleen siis täällä ja täysillä mukana toiminnassa mm. flatti liiton voimin. ( Ainiin unohtui ihan mainita, että joskus ylläpitänyt flatti liittoa, kultsu rinkiä, kihara kerhoa sekä ollut mukana erinäisten muiden liittojen kuten vsnj'n ylläpitämisessä ja pk koulari tulospalvelun päivittelyssä. )
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017
Vuoden Liitonpitäjä, Pilkunviilaaja & Ulkoasuntekijä 2018

VFCI - Käräytys - KultsuRinki - VTL - PIVIKO - Virkakoirat - Canis Rabiosi - Vuoden näyttelykoira - Vuoden näyttely PIVIKO

mia
Kriisissä

#18 Viesti Kirjoittaja mia » Ti Joulu 20, 2011 9:50 pm

Mun virtuaaliharrastus alkoi oikeastaan aika sattumankaupalla. Oli muistaakseni vuosi 2002, joka tapauksessa ikää oli jotain 9 vuotta eli kaikki tämä on tapahtunut kymmenen vuotta sitten - huisia. :o Olin lukenut Lemmikit lehdestä artikkelia, missä kerrottiin vaihtoehdoista sellaisille ihmisille jotka eivät esim. allergian takia voi ottaa omaa lemmikkiä. Siellä mainittiin netissä olevat virtuaalitallit ja -kennelit ja kiinnostuin heti asiasta.
Eräänä kauniina päivänä olin sitten veljeni ja naapurinpojan kanssa Porvoon kirjastossa koneella ja naapurinpoika päätti ihan muuten vaan laittaa osoitteeksi neliapila.net ja katsoa mitä sivulta löytyisi. Eiköhän se sitten ollutkin virtuaalitalli Neliapila! : D Sellainen oli mun ensikosketus virtuaalimaailmaan. Aloin hoitaa jotakin heppaa ja hoitaminen toimi sähköpostin kautta. Tää oli aivan mahtava harrastus mulle sillä mulla oli rutkasti mielikuvitusta. Pian löysin myös kennelit, Kennel Tuhat tassua taisi olla eka missä hoidin koiria. Vuonna 2003 (muistaakseni) löysin Karvaturrit ja täällä oon ollut sitten siitä asti. 8--)) Omistin jossain vaiheessa Auringonpilkun tallin mut siihen mulla ei kovin pitkään riittänyt kiinnostus...

Mä muistan että mulla oli kauhea ongelma alkaa tekemään omaa kenneliä, koska en osannut ollenkaan mitään. :--D Vasta kun juulia Kotkansiiven -kennelistä lupautui auttamaan alkoi munkin eka kenneli nousta pystyyn vuoden 2004 alussa. Kennelin nimi oli Alppiruusun ja tein sen geocitiesin pagebuilderilla. :--D Kuvat oli tietysti laittomia varmaan kaikki. Siitä tultiinkin sanomaan mulle aika pikaiseen. Muutaman kuukauden kuluttua, varmasti karvaturrien vaikutuksesta muutin mun kennelin nimen Southcastiksi, vaihdoin pagebuilderista html-koodeihin ja valitsin itelleni kasvatusrodut: lagotto, brasilianterrieri ja irlanninterrieri. Tää tapahtui siis joskus vuoden 2004 keväällä. Vuoden 2004 syksyllä tuli kaksi uutta kasvatusrotua: basenjit ja tollerit. Siinä mä sitten vuoden noita kasvattelin ja basenjit alkoi tulla mulle koko ajan vaan rakkaammaksi. Niinpä vuoden 2005 syksyllä valmistui Nauruloitsun joka kasvattaa ainoastaan basenjeja. Tänä syksynä Nauris täytti siis kuusi vuotta vuhuu!
Southcastin pitämiseen loppui into muistaakseni vuonna 2008.

Oon tehnyt virtuaalimaailmassa vaikka mitä ja mulla on ollut jos jonkinlaista kennelviritystä aina muutaman kuukauden verran. Jossain välissä mulla oli Flama Azul -kennel, joka kasvatti kaikkia rotuja. Mikään kenneli ei oo kuitenkaan vetäny vertoja Naurikselle ja mun basenjeille. Mä muistan vieläkin mun ekan basenjin: Alppiruusun Zelila. Se vissiin löytyy vieläkin jonkun sukutaulusta. : D
Nythän mulla on kanssa ollut jonkun vuoden verran maatila Averima. Tällä hetkellä mun virtuaalikoirailu on kuitenkin niin kuollutta (ollut jo viimeisen vuoden) että en tiedä minkään kennelin kohtalosta tai tulevaisuudesta. :/
höpötipöpötipöp

Adelia
Epätoivoinen katse

#19 Viesti Kirjoittaja Adelia » To Joulu 22, 2011 7:09 pm

Virtuaalimaailmaan, easy-Websin puolelle eksyin muistaakseni vuonna 2006. Isosiskon kaverin isosisko oli tehnyt virtuaalikennelin nimeltä Sudenkuu, josta sain ensimmäisen hoitokoirani. Sudenkuun kautta löysin muitakin kenneleitä ja talleja ja aloin elätellä toivetta omasta sivustosta. Polluxin kerholehdestä löydettiinki pian ohjeet kuinka tehdä ilmaiset sivut, sivun nimeä en muista, jokin "freehost" suuntainen. Emme kuitenkaan saaneet sivuja tehtyä eikä vanhemmatkaan sitten innostuneet ideasta. Odoteltiin vuosi, tutustuttiin myös Suntuubiin ja edistettiin hoitajauraamme. :D Sittemmin 3. luokalla eli vuonna 2007 tein Websiin ensimmäiset kotisivut, myös Suntuubiin ja muutamiin muihin (joiden nimiä en muista) ilmaishostaussivuille tuli tehtyä roppakaupalla kenneleitä, talleja, kotisivuja... harva niistä ikinä valmistui. :D Ehkä edistyneimmät sivuni olivat Kennel Huisku sekä Hevostila Fabrice, jonka annoin eteenpäin Mantan ylläpidettäväksi kun oma innostus hiipui. Domaineja oli kaksi, Pilvenpiilo.net ja seuraavana vuotena Littlemiss-sunshine.net ja molemmat olivat vaihtelevasti personalsivuja sekä portteja omille sivuilleni joita oli vaihtelevasti about. 1-5. :D Viralliseen virtuaalimaailmaan tutustuin rakkaan IRL-ystäväni Juliétten kautta, joka kärsivällisesti mulle opetti perusniksit kisailemiseen. Meillä oli myös yhteinen kennel, Fühzer, sen nykyisestä kokoonpanosta ja toiminnasta en enää kyllä tiedä. Oma menestynein virallisesti kisaava virtuaalikennel oli Gentle & Reckless, mutta ehkä mä en osaa sitoutua enkä siksi pysy saman kennelin ylläpitäjänä kauaa... :D G&R:n jälkeisestä ajasta en paljoa muista, olin kai perustamssa koirakotia sun muuta, kisailin yksäreillä ja olin palailemassa heppapuolelle ja tutustumassa kissapuolelle mutta jotenkin nettisivut vaan jäi ja tuli pitkänpitkä tauko, LM-S.netti kuoli yksinäisyyteensä enkä käynyt Turrilassakaan pitkään aikaan.
Sun vuokses mitä vaan, kaiken antasin
Saat mut sekasin, ku oisin vetäny ekstasii

Spunky
Kanada
Viesti:

#20 Viesti Kirjoittaja Spunky » Ma Tammi 23, 2012 2:04 pm

Lätisen nyt vähän luvattomasta kopioinnista, kun se tuntuu liittyvän aika monen harrastushistoriaan.
Moniko vharrastaja on rikkonut aikoinaan tekijänoikeuksia?

Täältä löytyy ainakin yksi syyllinen. Muistan, kun aloitin väkräämään ensimmäistä omaa vtalliani suntuubiin ja kopioin Sukupostista sinne sitten hevoskuvia. Mainittakoon etten siis todellakaan tiennyt tekeväni väärin. Sitten jossakin vaiheessa luulin, että ulkomaalaisilta sivustoilta saa kuvia kopioida vapaasti, eli suomalaisilta vain täytyy kysellä lupia. En tajunnut, että tekijänoikeussuoja koskee yhtälailla vaikka egyptiläistä kuin suomalaistakin tallia. Merkitsin kyllä aina kyseisen sivuston, joilta kuvia nappasin, copyihin mut lupaahan en ollut siis koskaan pyytänyt ja luulin tosiaan tekeväni aivan oikein. :D

Ei mulle tullut mielenkään, että muut oikeasti kyselee sähköpostitse käyttöoikeuksia eikä vaan kopioi huolettomasti niin kuin minä tein. Ei tullut koskaan kyllä mitään sanomistakaan. Sitten niitä hevosia myytiinkiin toisille vtalleille kuvien kera, joihin ei ollut itselläkään minkäänlaisia oikeuksia. Jossakin vaiheessa sitten heräsin, kun ikää tuli ja tutustuin säännöksiin tarkemmin. On oikein hävettänyt miten olen ollut niin taukki joskus! Nykyisin taas olen niin mielettömän tarkka kaikesta materiaalista. No, oppia ikä kaikki!

En usko, että kovin moni virtuaaliharrastaja tahallaan kopioi luvatta, vaan kyse on vain puhtaasta tietämättömyydestä. Harmi, että se tietämättömyys on johtanut siihen et meitä vtouhuissa mukana olevia karsastetaan kovin suomalaisissa piireissä.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#21 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Tammi 23, 2012 11:04 pm

^Googlettamalla aikoinaan etin kivoja ragdollkuvia. Tunnustan. :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Mona
Nostaa rautaa
Viesti:

#22 Viesti Kirjoittaja Mona » Ma Tammi 23, 2012 11:24 pm

Spunky kirjoitti:Moniko vharrastaja on rikkonut aikoinaan tekijänoikeuksia?
Meitsi.

Aloitin vuoden 2002 hoitamaan jossain Expage-kennelissä Hessu-nimistä cockerspanielia ja vähän myöhemmin pistin Jenin kanssa pystyyn (myöskin Expageen) LonelyWolf's-nimellä dobbereita ja englanninbulldoggeja kasvattavan kennelin, jonka yhteydessä toimi toki myös Marsulandia. Kävijöitä taisi olla tasan yksi, kummitätini, ja hänkin kertaluontoisesti :mrgreen: . Siitä siirryin nopeasti Geocitiesiin ja perustin Lamourinan labradorikennelin, johon syntyikin yksi pentue. 2003 rekisteröidyin Karvaturreihin, kun Callista (VFCI:n perustaja?) ystävällisesti vinkkasi vieraskirjassa, että tämmöinenkin paikka olisi olemassa. Sen jälkeen minulla on ollut varmaan n. 20 eri kenneliä (pentueita tosin vain: Jezabel's nöffit, Point Out colliet, Elm's saksanseisojat, Elm Street sakemannit ja Devonia snautserit, muita en muista), olen toiminut nly-tuomarina, ylläpitänyt paria VNL:ää ja tehnyt lukemattomia ulkoasuja, mm. nykyisen VFCI:n ulkoasun.

Tällä hetkellä minulla on Elm Street ja Devonia (löytyvät allekirjoituksesta), jotka tosin ovat olleet melkoisen kuolleita jo yli 2 vuotta. En tiedä, jaksanko enää palata virtuaalikoirien pariin ollenkaan. Ihan huippuharrastus kyllä mielestäni!
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.

Eveliina
Analysaattori
Viesti:

#23 Viesti Kirjoittaja Eveliina » La Helmi 04, 2012 5:55 pm

Haa! Kirjotankohan ekan kerran tänne virtuaaliset koiraystävät-puolelle tämän turrilan aikaan! Varmaan :D.

Mulla ei oo mitään muistikuvaa, että miten olisin eksynyt ensimmäiseen virtuaalikenneliin, mutta jotenkin päädyin johonkin pommeihin ja muihin pikkukarvapallokoiria "kasvattajaan" hoitajakenneliin, joka oli suht suosittu ja hoitajia oli varmaan kaksikymmentä. Vuosi oli öööö varmaan 99? Jonkin aikaa hoidettuani päätin perustaa omankin kennelin. Isälläni oli kotisivutilaa ja hän opasta miten wordilla pystyin tekemään sivuja, tallentamaan niitä html-muotoon, linkittämään keskenään ja sitten ws-ftp:llä siirtämään hänen kotisivutilalleen. Näin syntyi kennel Sous, joka olikin sitten pystyssä koko virtuaaliharrastukseni ajan. Aluksi Soussissa oli monia rotuja ja pelkästään hoitajatoimintaa ja hypimme jopa ykköspaikalla siinä jossain ihme sivulistauksessa, joka oli kovajuttu joskus, muistaako joku? Niitä bannereita pistettiin sivuille ja sitten klikkailujen mukaan nousi listalla tms.

Depsun kanssa teimme jonkinsortin yhteistyötä ja järjestimme kisoja ja joskus tuli puheeksi, että pitäisi olla joku kokoontumispaikka meille virtuaalikoiraharrastajille. Sitten eräänä päivänä Depsu heitti mua mesessä linkillä ja sano että hän pisti tämmösen foorumin pystyyn kun Karvaturrit ja pyysi että katon sen läpi et mitä muutoksia sinne pitäs tehä. Touhuttiin sit sen kanssa hetki ja alettiin mainostaa aktiivisesti vieraskirjoissa. Täällä sitten syntyikin paljon näyttelyliittoja ja muuta yhteistyötä ja harrastusta virtuaalikoiraharrastajille.

Jossain vaiheessa mulla oli myös pk collieita kasvattava Metsätähden ja Sous alkoi pikkuhiljaa vähän keskittymään sheltteihin. Lisäksi hetken toimi myös pieni kenneli nimeltään Never Mind, jossa oli yksittäisiä rotuja. Mitään havaintoa mulla ei ole siitä, että millon se innostus sitten vaan lakkasi ja millon oikeasti lopetin. Kenneleitä ei vissiin missään netissä enää roiku tietääkseni. Harmi, koska en esimerkiksi yhtään muista että miltä esim Sous näytti.

Muistan että mun shelttejä pidettiin joskus tosi arvossa, mulla oli monessa rodussa jotain multivoittajia ja olen tuomaroinut maailmanvoittajanäyttelyitä ja tarkistanut joitain uusia tuomarikokeita läpi ja kaikenlaista.

Mutta aivan mieletön harrastus kaikinpuolin! Muistan vieläkin sen tunteen kun se oma koira voitti jotain hienoa, tai kun keksi pentueelle loistavia nimiä tai sai jonkun uuden inspiraation ulkoasusta, tai uudesta jalostussuunnitelmasta. Aijaijai, harrastakaa niin kauan kun vaan jaksatte!

mia
Kriisissä

#24 Viesti Kirjoittaja mia » Su Helmi 05, 2012 12:14 am

Spunky kirjoitti:Lätisen nyt vähän luvattomasta kopioinnista, kun se tuntuu liittyvän aika monen harrastushistoriaan.
Mä! Niinkun tossa aikasemminkin jo taisin sanoa. Mut siis mä kysyin iskältä silloin joskus asiaa ja se sano et kyl Googlesta saa kopioida kuvia. Iskä on aina oikeessa. Ehkä se ei vaan tajunnu että mä olin niitä ihan julkisille sivuille laittamassa. Tai sit se ei oikeesti vaan tienny, eihän meilläkään siinä vaiheessa ollu ollu nettiä ku vasta pari vuotta. :mrgreen: Koulussa kyllä kans opetettiin että Googlesta saa ottaa kuvia ja laittaa omille sivuilleen, kun joskus ala-asteella tehtiin jotkut omat kotisivut. Aika hämmentävää.
Silloin kun mä perustin mun kennelin mulla oli diili jonkun mun nettikaverin kanssa et se ettii ne kuvat. Ei kyllä hajuakaan et miks tällanen diili tehtiin kun ei se ollut ees sen kennelin toinen omistaja tai mitään. :--D Ja tosi fiksuu etten sitte ite yhtään tienny mistä ne oli. Jostain webshotsista tai jostain niitä oli kopioitu ja varmaa suoraan Googlen kuvahausta kans. Kaikki loppu siihen ku joku dobermannien kasvattaja tuli sanomaan luvattomista kuvista!
höpötipöpötipöp

Eveliina
Analysaattori
Viesti:

#25 Viesti Kirjoittaja Eveliina » Ti Helmi 07, 2012 12:29 pm

Mulla oli aivan aluksi piirrettyjä kuvia, joita olin itte piirtäny ja sitten tuli mukaan nämä google-kopioimiset, jotka ei kyllä jatkunu kovin kauaa, koska iskä selitti ettei niin saa tehdä :D. Aloin sit suht nopeesti kyselemään oikeilta kenneleiltä kuvia ja kuvaamaan myös itte, että ihan hirveen kauaa en rikollinen ollu :D.

poisonsky
Epätoivoinen katse

#26 Viesti Kirjoittaja poisonsky » To Helmi 09, 2012 2:26 pm

Oma harrastukseni alkoi jossain vuoden 2010 paikkeilla, kun perustin ensimmäisen kennelini suntuubiin. Kennelissä oli kyllä hoitajia, mutta eihän kennel nyt mikään maailman laadukkain ollut. Olihan siellä välillä niin oikeiden koirien kuvilla varustettuja asukkaita, kuten myöskin tämmöisiä pixeli koiria (?). Ja tämähän oli sekakennel. Kennel oli pystyssä reilun vuoden, jonka jälkeen en enää jaksanut sitä. Sen jälkeen tuli taas kennel, mutta olinhan silloin kokemusta viisaampi, joten tiesin edes vähän tästä virtuaalikoiraharrastuksesta. Nykyäänhän minulla on websissä että suntuubissakin kenneleitä. Ei mitenkään hirveän pitkä tai mielenkiintoinen historia, mutta tulipahan kerrottua (:
  • alchemy

shonna
Vuohenruokaa
Viesti:

#27 Viesti Kirjoittaja shonna » Ti Helmi 14, 2012 4:58 pm

Mä olen harrastanut virtuaalihevosia vuodesta '98 lähtien. Bongasin jonkun expage-tallin linkin Hevoshullusta ja siitä se lähti. Tosin lopetin virtuaalihevostelutkin ihan lopullisesti viime vuonna. Ja kyllä, luvattomat kuvat oli käytössä ensimmäisinä vuosina. Expageenhan ei edes saanut vissiin aluksi kuin niitä valmiita clip art-kuvia. (Ja vetoan siihen, että vielä nykyään aikuisetkaan ihmiset ei tiedä tekijänoikeuksista yhtään mitään! Sillon 90-luvun puolella oli melko vähän vielä mitään informaatiota suomeksi). Mulla on ollut kautta virtuaalihevoshistoriani lähinnä arabeja ja puoliverisiä. Olen ollut myös hyvin taitava kerämään kaikkia "vanhoja helmiä" tiedostoihini, joita aina säännöllisin väliajoin kuvittelin elvyttäväni..

Virtuaalikoiria harrastin viime vuonna yhden kennelnimettömän pentueen, neljän parsonin ja kahden russelin voimin. Ei sekään sit lopulta innostanut niin paljon, että olisin jaksanut jatkaa. Virtuaalikoirien myötä eksyin tälle foorumillekin, mutta totesin että ot-puolella on paljon mielenkiintoisempaa ja aktiivisempaa toimintaa. :D Virtuaalikoirissa vissiin ikäjakaumakin on enemmän alaikäisten puolella, hevospuolellahan tosi monet on jo täysi-ikäisiä.
"Nojaa. Eihän sitä aina voi ystävällinen ja seurallinen. Ei yksinkertaisesti ehdi."
Kennel Rhosgobel

Kuva

Litsikoira
Nakkisotilas

#28 Viesti Kirjoittaja Litsikoira » Ti Huhti 24, 2012 2:21 pm

Mä alotin mun virtuaaliharrastuksen siinä heinäkuussa 2011, jolloin perustin oman virtuaalikennelini. Olin 10-vuotias (oon kyllä vieläkin, täytän kesäkuussa 11.v) ja perustin sitten sen ekan kennelin Websiin. En tietenkään tajunnut melkein mistään mitään, kunnes aloin sitten vain kokeilla asioita. Olin heti perillä tekijänoikeuksista, joten kopioin kuvani Paperiliittimestä ja Koirafanituksen kopioitavista kuvista. Ja se idea kennelin perustamiseen tuli siitä, kun luin Koirafanituksesta virtuaalikenneljuttuja. Minulla oli kestänyt joku kaks vuotta tajuta mikä se virtuaalikennel on (aloin ihmetellä virtuaalikenneleitä kun olin 8-vuotias) ja vihdoinkin, kun löysin Kultahipun, tajusin mikä se virtuaalikennel on. No, aloin heti sitten kehitellä sitä virtuaalikenneliä, ja sen nimeksi tuli Litsin. Koirat olivat kaikki samalla sivulla, ja kennel Easylla, enkä osannut tehdä koirilleni omia sivuja. Aluksi en välittänyt siitä, mutta kun en voinut osallistua kaikkiin kilpailuihin sen takia, niin se alkoi vähän harmittaa. Kokeilin monenlaisia keinoja saada ne koirien sivut tehtyä Websin Easylle, mutta en vain tainnut keksiä miten tehdään selvät sivut koirille. Joten Litsin muutti Suntuubiin. Litsin on vieläkin pystyssä, ei oo kertaakaan tullu mieleen lopettaa sitä. Nyt mulla on sit vielä Avokadon, joka on Websin HTML-versiossa. Siellä kisataan mahdollisimman aktiivisesti koirilla, ja kasvatusrotuja on monta, kennel on ehkä tavallaan sekakennel, koska sinne tulee välillä lisää kasvatusrotuja :D Molemmat on siis vielä pystyssä. Tässä oli nyt mun virtuaalihistoriani :)
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?

Litsikoira
Nakkisotilas

#29 Viesti Kirjoittaja Litsikoira » Ti Huhti 24, 2012 2:27 pm

[quote="Spunky"]Lätisen nyt vähän luvattomasta kopioinnista, kun se tuntuu liittyvän aika monen harrastushistoriaan.

Mä en oo :) Mä olin mun mielestä jo kahdeksanvuotiaana (kun vielä unelmoin virtuaalikennelistä) perillä tekijänoikeuksista, ja kun kymmenenvuotiaana perustin oman kennelin, niin siellä oli sitten luvalliset kuvat :) En sitten yritä "olla paras", näin se vaan tapahtui.
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?

Nath
Höpsö veitikka

#30 Viesti Kirjoittaja Nath » To Huhti 26, 2012 1:16 am

Spunky kirjoitti:Lätisen nyt vähän luvattomasta kopioinnista, kun se tuntuu liittyvän aika monen harrastushistoriaan.
Minäkin. Silloin kun minä tämän harrastuksen aloitin (1999) tekijäinoikeus ei ollut niin pinnalla kuin tällä hetkellä. Ja kun kaikki muutkin niin minäkin, mutta luvaton kopiointi loppui siihen paikkaan, kun eräs henkilö kävi ystävällisesti vinkkaamassa, että käytän luvattomia kuvia ja Googlesta ei saa kopioida - eihän mulla ollut tuolloin aavistustakaan mistään tekijäinoikeuksista :D Noihin aikoihin suomalaisilta kenneleiltä sai kuvalupia eikä tullut vittuperkelettä vastaukseksi......

Minä aloitin virtuaaliharrastuksen virtuaalisten pokémon-hoitoloiden kautta (tuohon aikaan kun oli se paras huumakin meneillään!). Hoidin tosi pitkään yhdessä hoitolassa Vulpix-pokémonia, mutta sen lopetettua piti keksiä jotain muuta, ja päädyin hevospuolelle. Siellä en kuitenkaan kauaa viihtynyt, kun mulla alkoi olla se heppatyttövaihe jo ohi ja päädyin lopulta koirapuolelle palloilemaan. Jossain vaiheessa omistin muutaman arabin ja harrastinkin niiden kanssa jotain, mukana oli kaiken maan lisenssit ja seurat ja tuommoiset, mutta tuo heppapuoli ei vaan oikein sytytä, joten pollet saivat jäädä :P Mulla on ollut jossain välissä jopa taruolentohoitolakin :D Muistan miten joku "feimi" mikälie yksisarvishoitolan pitäjä repi palkokasvit nenäreikiin, kun huomasi ettei ollutkaan ainoa, jolla oli taruolentoja hah.
Ensimmäinen kennelini taisi olla virtuaalikennel Max, sitten tuli DogStorm, BlueCastle, FascinateDreams, PastoralAnima's, Gaara..... Ja nyt on Helluva. Minun on ollut hirveän vaikea luopua bittipiskeistäni, ja oon aina siirtänyt niitä uuteen paikkaan, tälläkin hetkellä mulla taitaa olla PastoralAnima's-aikaisia koiria.... Tai sitten jälkeläisiä näistä linjoista.
Olen välillä pitänyt parin vuoden taukoa koko virtuaalikoiratouhusta, välillä oon ihan intopinkeänä kisaamassa ja rakentamassa sivuja jne. Helluvan kanssa on nyt menossa se vaihe, jolloin ei oikein mikään nappaa, mutta eiköhän se into taas tule. Loppupeleissä kyllä tulee ihmeteltyä mikä siinä on, että vaikka kennelin lopetan niin päädyn kuitenkin haalimaan jonkin ajan päästä uusia koiria.... En vaan jaksa enää stressata kisaamisista, kisataan silloin kun huvittaa ja kun ei huvita, niin ollaan tauolla :P
Helluvan lisäksi olen ylläpitäjänä virtuaalisessa koiratanssiliitossa. Muita liittoja en olekaan koskaan ylläpitänyt :D Tuntuu, että oon vähän hidas tässä muussa touhussa, sillä vaikka olen täällä pyörinyt jo yli 10 vuotta hankin vasta viime vuonna tuomarointioikeudet muutamaan roturyhmään.

Voivoi, minä muistan Eveliinan Sousin ja Metsätähden, ankien Guardiaksen (jonka ulkoasuihin olin aina ihan rakastunut) ja Heinähatun, Depsun ja ensimmäisen Karvaturrit-foorumin, ja sitten mulle tulee mieleen Blumh ja Sliptz(?), jotka olivat kaksosia, toinen kasvatti sakemanneja ja toinen saisi kasvattaa pehkoja.... Välillä tulee mietittyä mitähän heillekin nykyään kuuluu ja monille muille jo harrastuksen lopettaneille.

Vastaa Viestiin