Virtuaaliharrastukseni historia

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Spunky
Kanada
Viesti:

Virtuaaliharrastukseni historia

#1 Viesti Kirjoittaja Spunky » To Marras 17, 2011 5:39 pm

En ainakaan löytänyt tämän tyylistä topaa, joten kehitellään siis tällainen. Eli kertokaaha vähän virtuaaliharrastuksenne historiasta: milloin alotit, miksi aloitit ja löysitkö heti virtuaalikoirat vai aloititko harrastuksen kenties heppapuolella? Mielellään saa linkitellä vaikka nykyisiä virtuaalitallejakin.

Itse aloitin oman virtuaaliharrastukseni vuonna 2007 virtuaalihevosien parissa. Ratsastelin itsekin IRL niihin aikoihin ja netissä sitten tutustuin tähän virtuaaliharrastukseen. Aluksi hoitelin vain heppoja kaverini kanssa muiden talleilla, mutta sitten alkoi kehittyä idea ihan omasta tallista. Ensimmäiset sivuni olivat Suntuubissa ja nimi oli muistaakseeni Orisuon talli. Sitä pyörittelin erään kaverini kanssa yhdessä noin vuoden päivät, kunnes lopulta vaihdoin Websin puolelle. Sitten noita eri talleja olikin lukuisia määriä enkä muista läheskään kaikkien nimiä. Viimeisin tallini lopetti joskus vuonna 2010. Tallini kasvatti arabialaisia puoliverisiä nimellä Moon Castle. Olin lukion takia lopettanut ratsastuksen IRL ja innostus vain lopahti jotankin tällä kertaa ihan totaalisesti. Taukoja oli aikaisemminkin ollut, mutta ne ketivät yleensä korkeintaan parista viikosta kuukauteen.

Olin hetken aikaa harrastamatta virtuaalipuuhia lainkaan, kunnes kerran vahingossa löysin itseni erään virtuaalikennelin sivuja selaamassa. Olin aivan haltioissani ja aloin tutustua tarkemmin virtuaalisten koirien maailmaan, sillä pidän kovasti koirista ja virtuaaliharrastus oli kuitenkin jäänyt jotenkin veriin. Aloin sitten vuoden 2010 lopulla suunnitella ja toteuttaa omaa virtuaalikenneli projektiani ja tässä sitä nyt ollaan - vuosi virtuaalikoiria takana. Alku oli tietysti vähän hankala ja takkuinen, koska täytyi opetella aivan uudet kilpailusäännöt jne. Samaten Turrilan käyttö oli aivan hakusessa. Nyt tämä onkin sitten jo ihan arkipäivää. Virtuaalihevosienkin pariin olen ajatellut taas palaavani, mutta epäilen riittääkö kiinnostus kuitenkaan alkuviehätyksen jälkeen kantamaan projektia enää pidemmälle.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

Marcia
Höpsö veitikka

Re: Virtuaaliharrastukseni historia

#2 Viesti Kirjoittaja Marcia » To Marras 17, 2011 6:04 pm

Oma virtuaali-urani alkutaipaleet koin vuonna 2005, jolloin hoidin ahkerasti virtuaalikoiria muiden virtuaalikenneleissä. Jossakin välissä hoidin myös hevosia, mutta koirat vetivät aina enemmän puoleensa. 2006 alkoi pieni idea pyöriä mielessä: jospa sitä perustaisi virtuaalikennelin! Alunperin tarkoitus olisi saada paljon koiria, hoitajia ja hankkia näin mainetta. Kennelin sain pystyyn, mutta kuvia en löytänyt mistään. Tartuin helpoimpaan oljenkorteen ja kopioin kaikki kuvani Googlesta. Onneksi joku ystävällisesti ohjeisti tekijänoikeuslaista ja käytin loppupeleissä vapaastikopioitavia kuvia.

Tän viisivuotisen kennelharrastuksen tuloksena on nyt neljä kenneliä ja yksityiset, virtuaalitalli (tai no nykyään pelkkä virtuaalihevonen), kolme virtuaalikissalaa, gerbiililä sekä pidän muutamaa lajiliittoa. Muistan vielä kuinka hoidin pienempänä koiria ja hevosia ihan intopinkeenä ja mun suurin ihailun kohteeni oli Sparkin Lasimeren-kennel ja hevospuolelta Avalone Haflingers. Virtuaalihevoset kiinnostais mua edelleen, mutta niillä on niin hankalia sääntöjä ym että ehkä mä pysyttelen koirapuolella ja omistan tasan yhden virtuaalihevosen.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies

Yatsu
Sumopainija
Viesti:

#3 Viesti Kirjoittaja Yatsu » To Marras 17, 2011 6:24 pm

Nuoresta iästäni huolimatta hyppäsin nettiin vuonna 2006-2007, löysin virtuaalitallin jossa aloitin hoitamisen (shetlanninponi, nimeltään Rebecca, sitä hoidin, muistan sen yhä). En tällöin tiennyt yhtään mitään virtuaalikenneleistä. xD

No minä innostuin noista virtuaalitouhuista ja loin koirahoitolan. Mulla ei ollut aavistustakaan virtuaalikenneleistä, en ollut ikinä kuullukkaan. Keksin idean omasta päästä, kehitin sen vain hevoshoitolasta koirahoitolaksi. Sivut (kennelin koirat täällä) ovat yhä tallella ja voi herranjestas millanen urpo oon ollutkaan. Tai no olen yhä, mutta huhhuh. :D Koirilla oli kuvat jotka olin ottanut omalla kameralla koirarotukirjasta, mutta mua tultiin kovasti uhkailemaan että sakkolaput pamahtaa postiluukkuun ellen poista niitä. Ja siitä innostus hävisikin kun koirilla ei ollut edes kuvia!
Nuo koirantalo sivut taisivat sitten lopahtaa vuonna 2008..?

Ja sitten mä löysin 2009 vfci:n ja viralliset kisaliitot. Pysyttelin vielä kuitenkin taka-alalla niissä ja pidin ahkerasti taidesivuja. Sitten taidesivut vähän niin kuin jäi, ja 2010 loppu vuodesta aloin kiinnostumaan kunnolla virallisista virtuaalikisoista. :D
Siitä se sitten lähti vuoden 2011 alusta kun Tei Shinrai perustettiin.

jepjep.

// Joo Spunky, todella :D Voi herranjöö kun luin sen pitkästä aikaa. :D Toivottavasti huomaatte tekin, etten välttämättä ole enää ihan tuon tasoinen tyyppi. x) Lähellä sitä, muttei toivottavasti ihan kuitenkaan enää tuollainen..
Olin joku 8-vuotias kun kirjotin ton. hmm.. ;)
Kuva

Spunky
Kanada
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Spunky » To Marras 17, 2011 6:45 pm

^ Lotina, toi oli niin suloinen tuo koirahoitolan etusivun teksti! ;D
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

kirby
Höpsö veitikka

#5 Viesti Kirjoittaja kirby » To Marras 17, 2011 7:54 pm

Tosi hauska idea!

Mä aloitin joskus ihan naperona virtuaalitallien parissa. Sen tallin nimi tais olla mielikuvituksellisesti joku Vihreä Omena! Mut ihan intona aina väsäilin niitä hulppeita geocities- sivuja, ja vaikka kaikki nyt muutenkin oli aika lailla humoristisella tasolla, mun sivut oli kyllä mun muistaakseen jopa ihan siistit ja hienot. Hienot vihreät borderit ja omenalogo! Jaksoin pyörittää sitä loppupeleissä aika kauan. 2 vuotta? Kyllä se sillon oli ihan superkivaa, kaikki kaverit hämmästeli et miten sä tommosia osaat ja joka ikinen halus itselleen hoitsun. Siihen se sit päättykin kun ystävillä rupes ilmenemään riitaa mm. kaikesta. :D Vieraskirjassa sodittiin oikeesti joka ikisestä asiasta. Vitsi kun näkis ne tekstit vielä..

Sen jälkeen multa katos innostus. Jossain kohtaa väsäilin sit jonkusen tallin, ja koodaustaito rupes pikkuhiljaa muodostumaan. Jaksoin nitkutella siinä kehityksen mukana hetken, ennenku löysin nää iki-ihanat, piirretyt kennelit. Eka kenneli mulla oli varmaan vuonna 2006, kun perustin irlanninsetterikennelin nimellä Janyary's, englanniksi (väärin..) kirjoitettuna Tammikuun. Kun inspis kennelin pitoon lakkas, löysin jotakin kautta turrilan ja tulin oikeesti johonkin toiseen universumiin. :mrgreen: Sit lähti Cottongrass nousemaan pystyyn.

vFCI ja kaikki muu hienous vaati kyllä opettelunsa, pitäis vaan olla kärsivällinen kun ne uudet aloittelijat kysyy, muistan vielä itekin että kuinka hukassa oltiin niiden kaiken maailman systeemien kanssa. Onneks täällä liikkuu mukavaa ja jeesaamisentahtosta porukkaa, ja kyllä mulle on jäänyt pari henkilöä mieleen jotka viitsivät auttaa oiken superpaljon. Heppojen pariin oon pari kertaa koittanut tässä vuosien aikana palata, mut se touhu on nykyään niin mystistä ja mutkaista että en taida jaksaa. Kaiken pitää olla viimeisen päälle ja kaikesta tehdään niin tähtitiedettä, jokainen myslinpala niille v-kopukoille lasketaan varmaan erikseen. Kaksi hevosta silti löytyy, vaikka treenaavat ja kilpailevat vain näennäisesti.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Susityttö
Höpsö veitikka

#6 Viesti Kirjoittaja Susityttö » To Marras 17, 2011 9:04 pm

Se tais olla vuosi 2004 kun oon ottanut ensimmäisen hoitohevoseni virtuaalipuolella. Olin silloin vielä IRL tosi aktiivinen heppaharrastaja. Oma virtuaalitalli oli pakko saada 2005vuoden alussa joten pystyyn nousi Silwoodintalli, kaikista parhaan IRL hoitohevoseni virallisesta nimestä väännetty. Talleja on ollut enemmänkin, mutta niistä ei oikeastaan mikään ole enää pystyssä eikä tuokaan talli ole enää mitenkään elinvoimainen, mutta koirapuoli siellä on. 2007vuonna Silwoodin rinnalle tuli Teräshampaan.

Jääkyynel (kyl se vielä pystyssä on! Oon vaan niin laiska vaihtaan ulkoasuja...) on noussut pystyyn 2006 vuoden toukokuussa. Alkuunhan painotin hoitajapuoleen (joita ei koskaan tullut), mutta 2006vuoden kesäkuussa aloittelin kuitenkin jo kisaamista virallisella puolella. Mä olen aina ollut tosi huono pitään pieni "koirahoitoloita" (/ yksityisten sivuja). Geisin takia nousi Lasipisara pystyyn 2006vuoden lopulla. Terrierien tullessa mukaan Lasipisaran rinnalle nousi Räyhän. Sit siirtelin Jääkyyneleestä tollerit omaan kenneliinsä (tän piti Lasipisaran tavoin olla myös "vain pieni projekti") Terneen 2007vuoden tammikuussa.

Sit mun toiseksi nuorin kennel Lintuhaukun, joka nousi 2009vuoden tammikuussa pystyyn. Näissä talvissa on kyllä joku juju, kun mun kaikki projektini tuntuu nousseen tammikuussa pystyyn. 2009vuoden syyskuussa nousi sitten pystyyn Kuolamyllyn. Yllätys yllätys, tämän myös piti olla vain "pari bernhardinkoiraa"-projektin tyylinen, mutta kummasti niitä vaan taas on kertynyt. Viimesimpänä BB, joka on kyllä yksi vanhimpiani, mutta tullut nyt vasta viime aikoina kunnolla esiin. BB tosin alkuun kantoi niinkin hienoa nimeä kuin "Veeran rakkaat", koska siellä oli mun kaikki yksityiseni 2010vuoden (?) alkuun asti jolloin päätin länttäistä paikalle nimen ja alkaa taas kerran "vain pienimuotoisesti" kasvattamaan.

Tässä sivussa oon pitänyt "uraa" pystyssä myös kissapuolella Villimirrin voimin. 2007vuoden tammikuussa (ylläri...) nousi nimellä Flamboyant-kissala, koska tarvitsin kissoilleni paikan. En kuitenkaan koskaan tykännyt tosta nimestä, koska niinkuin aiemmista nimistä voi päätellä niin tykkään enemmän suomalaisista nimistä, joten koettiin nimen vaihdos 2008vuonna.

Kaikki kennelini oon pitänyt alusta asti pystyssä enkä oo yhtäkään lopettanut. Tänä aikana oon pitänyt yhden pisemmän tauon, mutta yhtäkään joltain muulta tullutta koiraa en oo pistänyt myyntiin. Koiramäärä on aivan järkyttävä ollut aina, mutta onneks tää on vaan virtuaaliharrastusta. Oon ollut aina tosi huono pitämään ittestäni kiinni koiramäärien kanssa, koska oon hyvin helposti suostuteltavissa ottamaan jonkun pennun johonkin kenneliin mihkä ei tän rotusta koskaan pitänyt tulla. Mulla on rotukirjo myös hirveän laaja ollut alusta asti ja oon tosi heikkona harvinaisempiin rotuihin. Koiramäärä olis varmaan vielä hirveempi, jos harvinaisemmille roduille löytys kuvia ja piirtotaito olis siunaantunut.

Tänhän lisäksi mä nousin vMJY:n ylläpitäjäksi Jennan kanssa 2008vuoden alussa (tai sit ihan 2007vuoden lopussa). Siinä mulle apukäsiks tuli Zellie ja Spyro Jennan lähdettyä, joista Zellie hyppäs aika alussa pois ja Spyro sit tänä vuonna. Ajoin myös vMJY:n läpi muissa maissa kisaamisen Jennan kanssa. vLBL:ssä oon pyörinyt 2007vuodesta asti. Ensin pelkästään Caritan kanssa, sit femm:n ja Caritan kanssa ja nykyään vain femm:n, tosin vLBL kokee osoitteen vaihdoksen sit kun opin käyttään tota domainia. vNNY:ssä oon todella tuore pärstä. Sen ylläpitoon pääsin vasta tänä vuonna touko-/kesäkuussa.

Niinkuin voi huomata niin aika monen rodun parissa sitä on tullut vuosien mittaan työskenneltyä ja rautoja on tulessa useammassakin osoitteessa. Kamalaa kuinka se aika menee! Musta tuntuu niinkun just äskön olisin saanut vMJY:n harteilleni ja siitäkin on kuitenkin jo kolmisen vuotta.

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Eros » To Marras 17, 2011 9:05 pm

Mä aloitin virt.touhut vuonna 2006, kun mentorini Hubble opasti minut tämän paikan hienouksiin. Hubblen kanssa pistettiin Filyra pystyyn, alun perinhän me kasvatettiin lk collieita, salukeja sekä faaraokoiria. Vielä samana vuonna hankin toisen kennelin itselleni, Sawquenin.
Sawquen toimi alunperin vähän sellaisena sekakennelinä, kunnes siirsin kaikki muunrotuiset koirat Filyraan ja Sawqueniin jäi vain salukit.
Vuonna 2007 me perustettiin Hubblen kanssa uusi ihQu kennel, joka kasvatti bretoneja sekä suursnautsereita. Se sai nimekseen kennel Käkkyrämännnyn. Kaksi? pentuetta ehti nimen alle syntyä, sen jälkeen innostus lopahti ja kennel jäi sille tielleen.
Vuosina 2007-2008 Filyrasta karsittiin pois lk colliet ja salukit.. Irlanninvesispanielit korvattiin näillä kahdella rodulla, mutta yhden pentueen jälkeen nekin heivattiin. :mrgreen: Jäljelle jäi sitten vain farkut.

Virtuaalituomariksi taisin kouluttautua vuonna 2006-2007, mutta jo vuonna 2008 minusta ja Marikasta tuli uuden vFCI:n tuomarikokeen ylläpitäjät. Marika jäi sittemmin pois ja nykyään hoidan hommaa yksikseen. Vuoden tuomari-tittelin sain vuonna 2008 ja 2010.

Eipä tässä muuta. Hitsit miten tää aika juoksee..

Wolfie
Höpsö veitikka

#8 Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Marras 17, 2011 9:44 pm

Mä aloitin suoraan koirapuolelta vuonna 2008 tammikuussa muistaakseni, vai olisko ollut peräti 2007 loppupuolella tai jotain. noel silloin aikoinaan tutustutti mut turrilaan ja siitä se sit lähti. En oo koskaan oikeestaan hoitanut virt. koiria. Jotenkin tosi huonosti kyllä yritin : D ei koskaan riittänyt inspi oikeestaan siihen. 12 vuotiaasta asti oon kuitenkin pyörinyt. Mulla oli se eka kennel Sagura's, mikä oli sekakenneli, mut sen niminen tanskandoggi virt. kennel oli, niin siitä tuli Wolfeye's. Se oli geocitieksellä ja sit sain hostipaikan sellaselta tyypiltä, jonka oon tuntenut 9 vuotiaasta saakka. Wolfeye's oli painottunut pk ja lk collieihin ja toimi aika pitkään sen nimisenä ja sit aloin tekemään hirveesti muita projekteja. Mulle tuli Bakemono niminen belgikennel ja Filth in the Beauty niminen bc kennel, mikä on vieläkin pystyssä. Mulla oli hirveesti intoa etenkin 14-15 vuotiaana, jollon mä tein myös Sarlovekin, mikä kasvatti tsekkoja ja saarlosseja, Tawaretin, missä oli juoksijoita ja McFarland nimisen shelttikennelin. Sit mulla on vieläkin pystyssä sakuja ja valkkareita kasvattava Intiaanitarujen, mihin siirsin kanssa kaikki mun belgit, koska mä silti pidän belgeistä huimasti. Oon useesti meittinyt, et jos jaksais, vois vetää Bakemonon taas jaloilleen.
Mulla sit kuitenkin yhdeksännellä luokalla alkoi into hiipumaan ja katkasin monet projektit. Mun piti kanssa muistaakseni 2010 vai peräti 2009 vaihtaa Wolfeye'sin nimen, koska sen niminen IRL kennel tuli FCI:n listoille. Sit Kirsi keksi kivasti Haovcin, mikä ei tarkoita yhtään mitään.

Mä kanssa sit jossain vaiheessa eksyin kissapuolelle, mut nyt oon pitänyt hirveesti taukoa, enkä mä tiedä palaanko edes koirapuolelle. Oon nyt antanut kaikki mun liitot ja projektit pois, eikä mulla ole kädessä enää hurjasti. Ajattelin yrittäväni uudelleen tammikuussa. Oon kattonut mun koiramäärää ja musta se on ihan sopiva, koska kisakoodit kuitenkin huutaa tyhjyyttään, oon vaan niin väsynyt, kun lukiossa on huomattavasti enemmän juttuja ja sit ei vaan jotenkaan inspaa, kun kukaan ei nykysin halua mun kasvatteja. Useesti oon joutunut pentueet tänä vuonna perumaan, kun ketään ei kiinnosta.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Häidee
Kriisissä

#9 Viesti Kirjoittaja Häidee » Pe Marras 18, 2011 4:19 pm

edit 26.04.12//
Ensimmäinen kosketus virtuaalikoiramaailmaan oli vuoden 2007 paikkeilla. Kaverini piti tuolloin hoitolaa, jossa oli tietenkin "laittomia" kuvia. Itsekin perustin hoitolakennelin, joka oli tietenkin Websin Easy-puolella ja kuvat olivat suoraan Googlen kuvahausta. Hoitajia taisi kuitenkin olla jopa viisi. :D Mulla oli myös myöhemmin saman kaverin innoittamana sivut webbisivu.com:ssa.

Jotenkin aika vain meni ja seitsemännelle luokalle mennessäni löysin turrilan Vandan Runaway's kennelin kautta. Liityin sitten heti tänne ja hankin ensimmäisen "virallisen" virtuaalikoirani, bichon frisé Komppiksen. Komppiksen kanssa kilpailin vain vähän ja sain kuin sainkin Vandalta amerikankääpiöterrierin, Runaway's Cinderellan. Myöhemmin ostin Foxtrial Black Reflectionin myöskin Vandalta. Ihastuin akt:hen rotuna, joten perustin ensimmäisen kennelini Tidy Minet's:in, jonka nimi vaihtui varmasti yli 20 kertaa. Kasvatusrotukin taisi muutamaan kertaan vaihtua.

Tidy Minet'sin rinnalle tuli Ogawa's, joka alkoi innostuksesta ajokoiriin (suomenajokoira ja beagle). Ogawa's:ssa asui Rosslayne Plastic Dolls, sisarukset Usagin Prinssi Rohkea ja Prinsessa Ruusunen, Sometime's Metsämies ja yksi evm.-ajokoiranarttu. Myöhemmin kuitenkin nämä palautuivat kasvattajilleen. Hävettää, kun en pitänyt koiria ja lupauksiani kodeista. Pystyisipä nykyään korjaamaan kaikki virheeni näiltä ajoilta.

Lopulta monet rodut kokeiltuani ostin kiinanharjakoiran, Debesis Don't Surrender, Reetalta. Lyyli oli minulla noin kaksi vuotta, kunnes lopetin sen. Lyylin seurana oli niin ikään Reetan kasvatti Debesis Eliminate The Rest, joka oli myöskin melko kauan minulla. Lopulta kuitenkin veri alkoi vetää paimenkoiriin. Lopulta perustin Tidy Minet'sin seuraajan, Hollywood Madness:n, jonne muutti mattylta Cudar jc. Cudarin myötä mudit alkoivat kiinnostaa ja Rajutin pentueesta HM sai toisen mudiasukkaansa, Rajut Csilla-Tempon. Myöhemmin toin itselleni sileäkarvaisen collien, Genuwine Last Berry of Year:n. Hollywood Madness oli nyt slk. collieita kasvattava kennel. Collien seuraksi muutti Haovc D.L.N., komea piirrosuros. Näille kahdelle suunnittelin jo pentuettakin hyvin pitkälle, mutta ei siitä mitään tullut. Paimenten seuraksi liittyi vielä shetlanninlammaskoira vuosien takaa, Twistelin Celine Dion. Celine sytytti liekin sheltteihin uudelleen ja nyt päästäänkin nykypäiviin.

Hollywood Madness muuttui Repeatiksi. Shetlanninlammaskoirat IRL tärkeänä rotuna sulattivat sydämeni ja tässä sitä ollaan. Myin/lopetin lähes kaikki koirani. Jätin itselleni afgaanin, basenjin ja salukin. Ostin näiden seuraksi Roadrunner Coyote's:n pentueesta uroksen, RC Detroit City Rockin. Päätin tuolloin, että Rocket tulee olemaan historiani ensimmäisen pentueen isä, mutta nyt en ole asiasta ollenkaan varma.

Nyt vuosi 2012 on jo pitkällä ja Repissä on kolme koiraa, Nauruloitsun Etten säikytä kaloja (sij.), RC Detroit Rock City ja Bordersky Mor. Tavoitteena olisi kesän jälkeen, lukioon mennessä, lopettaa virtuaalikoirailu. Säikylle tulee pentue, koska se on jo tarpeeksi valmis siihen, Rocketille vielä paimennus- ja agivalionarvo ja Morin kanssa kilpaillaan ihan rauhassa (ehkä pentueen toivossa).
61°07 45 N 21°30 20 E

Hide
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

#10 Viesti Kirjoittaja Hide » Pe Marras 18, 2011 4:54 pm

Aloittelin suoraan virtuaalikennel puolella samoihin aikoihin kuin welmu, joka saatteli minutkin näihin piireihin, eli noin huhtikuussa 2010. Ensimmäisenä olivat epäviralliset kennelit ja niistäkin ensimmäinen oli Whisper, joka oli myöhemmin selvisi olevan jo käytössä IRL-kennelillä, Whisper perustettiin Toukokuussa. Whisperissä kasvatettiin pk collieita, toisen ylläpitäjän haluamana.Tämän toisen ylläpitäjän kanssa pyörimme turrilassakin molemmat samalla nickillä whisper. Whisper kuitenkin lopetettiin saman vuoden elokuussa.

Sitten hoitelinkin jonkinaikaa welmun Sodassa, mutten kauaa. Seuraava kennel taisi olla myös epävirallinen Whise ja sitten oli vielä Wenig Liebe, jota pidimme welmun kanssa, kaksi viikkoa:D

Tämän jälkeen pidin puolen vuoden tauon virtuaalikenneleistä, mutta kuitenkin turrilassa taisin silloin pyöriä.

Helmikuussa 2011, laitoin pystyyn, ylläripylläri welmun avustuksella ensimmäisen webs sivuni, joka toimittaa edelleenkin yksityisten virkaa. Samoihin aikoihin palasin epävirallisiin. Ensimmäinen "virallinen" koirani oli Siara Àupres De Ma Blonde "Milly". Joka asuu "vieläkin" yksityisissäni.

Huhtikuussa 2011, kiinnostukseni kasvoi virallisesta toiminnasta ja perustinkin Keppostelijan, joka myöhemmin tänä vuonna on siirtynyt myös welmulle. Keppostelijan ensimmäinen kasvatusrotu oli shetlanninlammaskoira.

Syyskuussa 2011, Indy kaipaili kaveria uuteen virtuaalikenneliin, syntyi Kookire's kelpiet, kuvalupia ei kuitenkaan sitkeästi saatu, joten rotu vaihtui Suomenlapinkoiraan ja nimikin vaihtui Adjakasiksi.

Tällä hetkellä pyörii Adjakas, Yksityiset, Keppostelijan ja muutama epävirallinen kennel, joista en ole pysynyt erossa!<:

//Unohtuipa välistä Rising Sun's,jota pidin welmun kanssa (ylläri!), kasvatusrotuna oli nöffi ja taisi olla roolipeliainesta tai tavaraa!<: Rising Sun's oli siis sittenkin ensimmäinen webs-sivustoni, joka taisi pyöriä vuoden 2010 Elokuusta-Marraskuuhun.
Kuva
virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.

Twiggy
Balettineuvos

#11 Viesti Kirjoittaja Twiggy » La Marras 19, 2011 6:45 am

Mä alotin vuonna 2003, hoidin pari vuotta gerbiilejä, hamstereita, hevosia. En tiennyt koirapuolesta mitään, ja tuolloin en tiennyt koiristakaan mitään. Hevoset oli vielä siinä vaiheessa vahvasti se mun juttu : )
Virtuaalikoirailu alkoi 2004, ja ensimmäinen 'kennel' oli hoitola Pikkuamsu. Pikkuamsu-nimi tuli mun hoitokoirasta, Amadeus nimisestä tolleriuroksesta.
Pikkuamsu kopioi kuvansa Googlesta : ) Yhtäkään hoitajaa ei sinne koskaan eksynyt.

Seuraava projekti tulikin sitten varmaan joskus 2005-2006 välillä, ja se oli nimeltään Sawque Saluqis :mrgreen: Tosiaan, Sawque Saluqisin perustin minä ja Sira (jo aikaa sitten jättänyt virtuaalihauvat taakseen), kesti kai muutaman kuukauden tuo hauskuus, jonka jälkeen kennel 'siirtyi' Erokselle. Mitään kasvatustyötähän me ei tolla nimellä ehditty tehdä, ett kaikki kunnia Erokselle vaan Sawquen menestyksestä!

Sit seuraavaksi pystytin Ashaniarin, kasvatusrotuna samojedinkoirat. Sammarit muuttui jossain vaiheessa tervuiksi ja sille nimelle syntyi mun ihka eka pentue ja hyvin menestyneitä hauvoja olikin. RIP ensimmäinen virtuaalitervuni Iiro, BH Jk2 vAVA vPVA vFBV vKTV EST & N & UKR & FRA & NL & SWE & RUS & KRE & BEL & LT & KANS MVA ESTW-07 RUSV-07 BELW-07 MV-07 Ashaniar Sounds Of Fire Ei ollut tosiaan Assun kasvatti, olin vaan tuolloin niin tyhmä että laitoin evm sukuiselle oman kennelnimen eteen. Iiro oli Ashaniarin A-pentueen isä. Se pentue jäikin sitten viimeiseksi : D

Vuodesta ei ole nyt mitään käsitystä, veikkaisin että 2007. Ashaniar lopetti ja tuli kuvioihin bordercollieita kasvattava Trival, josta saatiin myös yksi pentue maailmaan ennen lopettamista. Trival Atalyalla on vielä sivut olemassa.

2008 alkoi sitten se kausi, milloin olin virtharrastukseni 'huipulla'. Thema oli saanut alkunsa ja kasvatusrotuna lyhytkarvainen collie. Pentueita ehti syntyä 6, ja kasvatit pärjäsivät mielettömän hyvin. Thema onkin mulle ehdottomasti se rakkain muisto koko harrastuksen ajalta, mutta lopetin senkin noin vuos sitten, kun into lopahti kokonaan. Into palaili sitten myöhemmin, mutta päätin etten enää yritä saada Themaa pystyyn kun se olisi saattanut saada uuden kyllästymisen aikaiseksi.

Tällä hetkellä ainut aktiivinen virtuaalikennelini on Weldenvarden, joka tulee kasvattamaan aussieita ja bortsuja. Yhtäkään pentuetta ei ole vielä syntynyt. Yksityisiä koiria on myös melko monta, ja niille tulee myös oma mesta nimeltä Ravenscroft, mutta se on vielä kesken.

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja Juinttu » La Marras 19, 2011 9:31 am

Mie aloitin virtuaaliharrastuksen vuonna 2007, kun keksin, että haluan virtuaalikissoja. Nokkelana pikkulikkana sitten otin kissalan nimeksi IRL-kasvattajanimemme (jonka taitavasti vielä kirjoitin väärin), elikkä Gayaneeh (oikeasti Gayaneh). Tuolloin en vielä edes tiennyt, että virtuaalielukoiden kanssa voisi esim. kisata, otin noille vaan hoitajia jne. Sitten eksyin jotain kautta Eskun kissala Calypson sivulle - omg toinen ragdollkissala. ;oo Calypson kautta löysin Maukujat-foorumin ja opin virtuaalikissojen idean, että niitä pääosin kisataan ja tuollein. Aiemmin olin pitänyt pääajatuksena vaan sitä hoitamista. Tuolloin mulla oli pääosin ragdolleja ja onnistuin kyllä pilaamaan virtuaaliset ragdoll-linjat niin taitavasti, ettei voikkaan olla. Pian jokaisen kissan sukutaulu oli täynnä Gayaneheja jne. Onneksi Rosa potki kerran sitten päähäni järkeä ja tajusin, ettei tuosta mitään tulisi. Nyttemmin mulla on

Tuolloin taisin olla mukana jo turrilassakin, muistaakseni löysin virtuaalikoiraharrastuksen niinkin tyhmästi, että hain virtuaalista kissatemppuliittoa googlesta sen lyhenteellä vKTL, joka on myös virtuaalikoirien tanssiliitto. Eksyin sitten silloista temppuliiton sivua selaamaan ja eksyin Karvaturreihin. Taisin samantien sitten tänne tunnuksenkin tehdä, tai ainakin lähipäivinä tuon jälkeen... Tuolloin alkoi polttelemaan oma kennel, joten siitä sitten nousi pystyyn hyvin lyhytikäinen virtuaalikissalakennel Onnela, jossa minulla oli pari akitaa ja itämaista kissaa. Sitten jossain kohtaa kyllästyin Onnelaan ja muutin sen nimen Lounatuuleksi, en muista pysyikö se pystyssä paria päivääkään kun muutin sen jo joksikin Hurriganez'siksi, en tarkalleen muista. Puhun nyt ajasta heinäkuu 2008, ihan btw. :---D Niin, tuolloin minulle tuli kaksi ensimmäistä virtuaalisuomenlapinkoiraani: Pakkashelmen Karvarousku ja Deattan Simsalabim, kaksi kaikkien aikojen rakkainta ja tärkeintä koiraani. Mulla tällä hetkellä jatkuu Karvarousku-linjani sijoitusnartussani Klarassa, ja Simsalabim-linjat ilmeisesti vaan Pojussa, jonka pentuja kyllä innolla odotan.

Karvarouskun ja Simsalabimin myötä halusin pian täysin lapinkoirakennelin, mutta toisaalta halusin siihen jonkin rodun kaveriksi. Noina aikoina oli jo noussut pintaan ajatus omasta Joikusta, joten siitä kätevästi väänsin kennelnimeksi Joikhas (joka muuten on varmaan parasta mitä oon elämäni aikana onnistunut keksimään, niin varmana myös mun IRL-kennelin nimi tulee olemaan). Toiseksi roduksi tuli ihan sattumalta venäjänvinttikoira, olin jutellut mesessä mikälie ryhmäkeskustelu se onkaan nimeltään, muistaakseni noelin, Rosan, Tanjan ja Pärskyn ( :mrgreen: :mrgreen: ) kanssa ja Pärsky sanoi siihen sitten, että vinttikoira. En sitten kerro, kuka tämä koodinimeä Pärsky kantava henkilö on. >P) Fiksuimmat arvaa itse. ^.^ Menin sitten netistä selaamaan vinttikoirarotuja tyylillä "ruma, ruma, ruma..." sitten venäjänvinttikoiran kohdalla asenne muuttui "wow, vähänkö ihana!". Siitä alkoi rakkauteni venakkoihin. <3 Tuolloin Joikhas oli venakko-lappalaiskennel, ehti ensimmäisen pentueen kasvattamaankin venakkoja. Sitten eräs kaunis päivä keksin, että haluan eristää vinttikoirat toiseen kenneliin. Muistaakseni Mordon Girdle's ehti hetken olla nimeltään jokin aivan toinen, mutta muuttui pian Mordon Girdle'siksi. Nimeen en ole hirmu tyytyväinen, mutta olen sen verran siihen jo kiintynyt, enkä ole onnistunut parempaa keksiä.

Mordon Girdle's syntyi venäjänvinttikoirakenneliksi, mutta on kyllä nyttemmin laajentanut melkein kaikkiin vinttikoirarotuihin. Sitten nousi Liirun Laarun, sillä olin jostain saanut päähäni tervuerenrakastumisen. Hetken ajan oltuaan tervukennel sinne ilmestyi vähän muunkin rotuisia kuin belgejä, sitten tuli groenendael, malinois... Siinä vaiheessa muutin Liirun Laarun belgianpaimenkoirakenneliksi. Sitten se muuttui paimenkoirakenneliksi, mutta se tuntui sen laajalta ja tyhmältä, että tässä hiljaittain muutin sen sitten belgianpaimenkoira-mudi -kenneliksi. Mudi-innostus tuli mattyn kasvatin Hymyn kautta. <3 Liirun Laaruun on jo tuloillaan ensimmäinen mudipentuekkin tällä hetkellä.

Sitten tuli niitä pieniä tähdenlentoja, jotka sammuivat hyvin äkkiä kun innostus johonkin rotuun lakkasi. Tällä hetkellä mulla noita pienempiä projekteja on Jam & Speed Demon - showlinjaiset koirat (ja kissat), Modern Times - ns. yksityinen metsästys yms. tyyppisille koirille, Kolpix - weimarinseisojille ja sileäkarvaisille noutajille ja Ken'ketun - yhdessä yössä syntynyt pikkuinen projekti siperianhuskyille ja samojedinkoirille.

Palataksemme vielä kissapuolelle, Gayaneeh muutti tässä taannoin nimeä, sillä meillehän saattaa tulla tässä parin vuoden sisään IRL-Gayaneh -kissoja! Tällä hetkellä Gayaneeh löytyy nimellä Copélia, ragdoll-itämaiskissala. Oon muuten tyytyväinen mun ragdollkantaani, tällä hetkellä niitä on kaksi, uros jonka emon puolelta löytyy vähän vanhempaa virtuaaliragdollkantaa (emona on kasvattini, jonka isä on minun ja Rosan tuontiragdoll ja emo on eräästä pienenstä virtuaalikissalasta ostettu), ja yksi naaras, joka on tuonti. Olen siis kokonaan haudannut noi pieleen menneet vanhat ragdoll-linjat.

Tällä hetkellä mun virtuaalikoirakanta on kovin suuri, yritän sitä tässä pienennellä (pentujaa<3). En jaksanut tohon sepustaa kauhean yksityiskohtaisesti kaikkea mm. kenneleiden yhdistämisprojektistani, jokaisesta pentueesta jne. :mrgreen:

Niin ja pitää vaan sanoa, että noi rodut mihin aikoinaan virtuaalikoirien kautta rakastuin, on edelleen niitä miun ykkösrotuja, ja varmana tulen vielä omistamaan joskus IRL-venakon ja -tervun.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Kirsi
Höpsö veitikka

#13 Viesti Kirjoittaja Kirsi » La Marras 19, 2011 11:30 am

Mun virtuaalikoiraharrastus alkoi joskus 2003, 2004 tai jotain sinne päin virtuaalihoitoloilla. Niitä oli Firmalassa ja sitten Freewebsissä ja varmaan muuallakin, mutta en muista kuin yhden: Kultakävyn. En muista kauan tuo oli pystyssä, mutta tuo taisi olla niitä viimesimpiä ellei ihan viimeinen hoitola mitä mulla oli.

Vuonna 2006 cantarel-Anni omien sanojensa mukaan puolipakotti mut tänne "viralliselle" puolelle. :mrgreen: Silloin taisi olla jo vihreä bullterrieri-ulkoasu täällä Turrilassa. Anni opetti mulle kaiken tarpeellisen ja tein ensimmäisen virallisen puolen kennelini, siperianhuskyja kasvattavan Dicen. Dicen jälkeen tuli Snuffie, josta mulla on vielä leiskakin tallella! Snuffie kasvatti ainakin FCI kakkosia, tosin leiskan mukaan mukana näytti olevan huskytkin. Ekojen kennelien aikaan mun nimimerkki oli Bee. Ei pidä sekoittaa houkutus.netin pitäjään, hän tuli myöhemmin, kun olin jo eri nimimerkillä.

Bee-nimimerkin aikoina kenneleitä oli Snuffien lisäksi ainakin suomenlapinkoiria kasvattava Suklaasilmän, josta sain valituksia, kun sattumoisin IRL:issä on myös olemassa lappareita kasvattava Suklaasilmän. Tuo oli kyllä täysi vahinko, muistan vielä kuinka yritin miettiä sopivaa nimeä liittyen lappareiden luonteeseen ja ulkonäköön. Suklaasilmän kuiteski loppu nopsaan ilman pentueita, samoin kuin Snuffie ja Dice. Noiden lisäksi oli myös Dashcol's, joka kasvatti ainakin collieita ja dobermanneja. Dashi on vielä nykyäänkin pystyssä, tosin kissalana. Dobermanneja ja terriereitä kasvattavan Kylmän Tuulen perustin myös vuonna 2006, ja tuo onkin nykyään Lilithia.

Olin Beenä vuosina 2006-2007, jolloin piskimääräkin kasvoi ja kasvoi. Tosin mulla on nykyäänkin kaksinkertainen määrä koiria, mutta tuollloin en ymmärtänyt, että olisin voinut valita jokaiselle koiralle pari omaa lajia eikä yrittää tunkea kaikkia kaikkiin. :mrgreen: Hermo meni kuitenkin ja lopetin koko touhun jättäen piskit oman onnensa nojaan.

Eihän touhu kuitenkaan siihen loppunut (niin kuin näette), ja palasinkin about puolen vuoden jälkeen erittäin häpeissäni eri nimimerkillä (Del). Ainoastaan Anni-cantarel tiesi kuka olin ja yritin myös pitää tiedon salassa, kun häpesin niin paljon hirveää koirien laiminlyöntiäni. Toin pari evm-sukuista koiraa ja päätin pitää lukumäärän tuossa. Kyllähän se määrä myös kasvoi, mutta tällä kertaa osasin vähän jakaa noita lajeja ettei tullut sitä hirveää tunkua. Jossain vaiheessa myös Del-nimimerkki alkoi kyllästyttää ja muutin sen Deleteksi. Delete tuli ihan näppäimistön deletestä, olin niin ihana angstiteini tuolloin ja halusin myös jotain angstikasta nimimerkkiä. Jossain vaiheessa myös "paljastin" henkilöllisyyteni ja yritin saada joitain koiria takaisin. Muutaman sainkin, tälläkin hetkellä mulla on vielä Meadow Spring's Acquiella ja Corsair Fairytale Gone Bad.

Delete alkoi myös nopeasti kyllästyttämään ja vaihdoin nimimerkin pois kokonaan ja aloin käyttämään omaa nimeäni. Sen jälkeen ei nimimerkki olekaan muuttunut. Paitsi, että vähän aika sitten aloin käyttämään kisoissa nimimerkkiä Kitsune. Tuo sen vuoksi, että mua häiritsi joidenkin koirien nimessä oleva kirsi-sana (kirsikankukka esimerkiksi), joka häiritsi tuloksien tarkastamista. Perfektionistia, myönnän.

Kylmän Tuulen muuttui Puolenyöksi vuonna 2008, Ricea taisi vielä keksiä sen nimen. Silloin vaihdoin dobberit ja terrierit saksanpaimenkoiraan ja sileäkarvaiseen kettuterrieriin. Puolenyön-nimi kesti about vuoden, kun kyllästyin siihenkin ja nimi muuttui Lilithiaksi. Lilithia tuskin tulee muuttumaan vähään aikaan, rakastan henkilökohtaisesti tuota nimeä monestakin syystä. Sk ketut siirtyivät pois vuonna 2010 tammikuussa.

Rainvalleyn perustamista en edes muista, mutta ensimmäinen pentue, suomenpystykorva, syntyi jo vuonna 2008. Eli joskus vuonna 2008, uskoisin. Vuonna 2008 perustettiin Vivin kanssa myös Dotempra, joka kasvatti tiibetinmastiffeja, pyreneittenmastiffeja ja japaninpystykorvia. Dote siirtyi jossain vaiheessa minulle ja lopetin tuon monen muun kennelin tapaan vuonna 2010 tammikuussa.

Royal Street, nykyinen Royal Gris, on perustettu vuonna 2009. Kasvatin silloin irliksien lisäksi bulleja. Lopetin RS:n muiden tapaan vuonna 2010, mutta nostin sen takaisin pystyyn pelkkien irliksien kanssa uudella nimellä viime vuonna. Päivämäärä on näköjään jäänyt laittamatta etusivulle, hups! Undisclosed Rose on perustettu viime vuoden maaliskuussa ja vielä jatkuu aktiivisena. Brindleway's me perustettiin Twiggyn kanssa tänä vuonna.

Scene Action (myöhemmin Eluria) ja Kadotetun alkoivat vuonna 2009 ja loppuivat myös viime vuonna. Elurian alle syntyi yksi huskypentue ja Kadotetun alle suomenpystykorvapentue. Nykyinen Tinworth kasvatti ennen belgejä. Naiad kasvatti vähän aikaa nöffejä ja landseereja, ehti yksi nöffipentuekin syntyä. Rebeccan kanssa kasvatin Vaikean-kennelissä 2009-2011 rottweilerejä ja dobermanneja, tosin vain yksi rottispentue ehti tulla mun koiralle. Vaikean me lopetettiin tämän vuoden alussa kiinnostuksen loppuessa molemmilta.

Liittoihin en jaksa edes mennä, mutta vuosien varrella on tullut kerättyä itselleen VHKL, VLL, VVL, VPEY ja VPSKL sekä VMKL:n koirapuolelta. Kissapuolelta omistan VKTY:n ja VKAL:n. Virtuaalinen eläinklinikka Sudenkuoppa myös löytyy, tosin tuon lopettamista tai eteenpäin siirtymistä olen harkinnut - kiinnostukseni on aika lopahtanut. Nykyiset kennelini ovat siis Rainvalley, Lilithia, Undisclosed Rose, Royal Gris, cantarelin kanssa pitämä Tinworth ja Twiggyn kanssa pitämä Brindleways. Kissaloita mulla on vanha kunnon Dashcol's ja Minthe.

Paljon toimintaa on siis vuosien varsille mahtunut ja vielä innostusta löytyy. Pakkohan sitä on, kun on noin paljon liittoja ja vastuuta tullut kerättyä harteille. :mrgreen:
  • It's always darkest before the dawn.

-Milla-
Kriisissä

#14 Viesti Kirjoittaja -Milla- » La Marras 19, 2011 12:03 pm

Eros kirjoitti:Vuonna 2007 me perustettiin Hubblen kanssa uusi ihQu kennel, joka kasvatti bretoneja sekä suursnautsereita. Se sai nimekseen kennel Käkkyrämännnyn. Kaksi? pentuetta ehti nimen alle syntyä, sen jälkeen innostus lopahti ja kennel jäi sille tielleen.
Ahh, mä muistan Käkkyrämännyn. Mun ensimmäinen oikea virtuaalikoira oli Käkkyrämännyn Ainoa Annie. :D

Mutta siis mä alottelin tätä mun harrastusta varmaan vuonna 2005. Sattumalta löysin jotain hoitaja kenneleitä ja sitä kautta kiinnostuin vkoirista. Tosin ikinä en ruvennut hoitamaan, koska tietenkin halusin tehdä kaiken ITSE. Elikkä siis ensimmäinen kenneli oli kennel Mozart. Nimeämisen lahjat on ollu kovat. Mozartissa oli hoitaja toimintaa, mutta en ikinä saanut sinne hoitajia. Yllättäen kiinnostus lopahti. Mozartin tuhkista nousi sitten Chien D'ârret. Siellä ei enää ollut hoitaja toimintaa ja yritin epätoivosesti saada jotain aikaseksi. Satuin eksymään jotenkin turrilaan (ei mitään muistikuvaa miten, liian pitkän aikaa sitten) ja löysin Eroksen Käkkyrämännyn. Siitä se sitten lähti. Aluksi oli vain bretoneita ja tollereita. Sitten kun kiinnostus siirtyi kanakoiriin, niin totesin että nimen on vaihduttava. Tattadadaa, Olvida oli syntynyt. Oiskohan vuosi ollu jotain 2007. Tosiaan nyt on ollut pitkä tauko. Jotenkin vaan putosin koko hommasta ulos. Kävi tosi vaivihkaa. Nyt veri vetää takasin, tai jotain. Eli tällä hetkellä mulla on vieläkin Olvida ja ehkä nousemassa vielä Shideh. Saa nähdä miten kiinnostus ja jaksaminen kantaa.

Herranjumala siitä on aikaa ku mä oon alottanu, 6 vuotta...

Marras
Turrilan Tukija

#15 Viesti Kirjoittaja Marras » Su Joulu 04, 2011 10:05 am

Mulla alkoi virtuaaliharrastus 2000 luvulla, olin Jippiin pikachatissa (apua, en muista sen nimeä enää, mutta siellä oli tosi söpöjä maskotteja jotka kasvoi kun vietti aikaa chatissa) ja mua pyydettiin hoitamaan Expage-kennelin Sissi collieta. Suostuin ja hoidinkin sitä kunnialla, mistä lähti sitten oma kiinnostus perustaa virtuaalihoitola, joka mun piti tehdä yhdessä siskon kanssa, koska äiti pakotti :D. No se oli ihan onnistunut ensimmäiseksi ja muutama hoitajakin oli. Tästä lähti sitten kiinnostus tehdä nettisivuja ja opiskella html:ää, luin monia oppaita mitä temppuja Expagessa voi tehdä ja opin sitä kautta jo kohtalaisen paljon.

Tähän aikaan meille tuli Merri, perheen ensimmäinen ja nykyinen ainoa koira.

Seuraava kenneli oli sitten nimeltään Black Fang's, jonka tein Geocitieksen kotisivueditorilla. Siellä tein hurjan "mullistuksen" ja käytin samaa taustakuvaa jokaisella sivulla. Muistan kuinka sain sivuarvosteluja, joissa sanottiin, että "todella tylsää kun jokaisen sivun tausta on sama". Siellä oli myös otsikkotekstejä tehty sellaisella tekstigeneraattorilla, joka oli hyshys ja vain "parempien" tiedossa XD. Niitä sitten tein kun toiset pyysivät, oli kauhea jono. Black Fang'sissa mulla oli sekalaisia rotuja, ei mitään tiettyä, hoitajiakin muutama ja sen sellaista. Ei mitään erityistä.

Kolmas kenneli oli sitten Story's, jonka tein kokonaan html:llä. Geocitieksessa tämäkin ja kasvatin hovawarteja (pyysin ensimmäiset kuvaluvat tänne). Värimaailma oli kohtalaisen synkkä, mutta oon aina tyytyväinen siihen, mitä osasin tehdä koodaustaidoillani. Värinä oli tummavioletti ja tekstit olivat mustaa tahomaa. Muistan, että yksi kaveri auttoi mua pääsemään alkuun koodaamisessa, mutta pääsääntöisesti opin kaiken yksikseni lukemalla tutoriaaleja ja kokeilemalla miten homma toimii. Mulla ei tainnut olla hoitajia tässä kennelissä? Vaikea muistaa, eikä oikeastaan oleellinen asia omasta mielestäni.

Vuoden jälkeen Story'sistä tuli Guardias, joka kasvatti edelleen hovawarteja ja tämä on kenneli, joka on pysynyt kauiten pystyssä omista tekeleistäni. Ja oon ollut aina todella ylpeä Guardiaksesta!

Sitten alkoi kenneleiden pyörittely, on ollut Heinähattua (parsonrussellinterrierit) ja ties mitä, en jaksa edes muistaa. Nyt en ole kahteen kolmeen vuoteen ollut kiinnostunut enää virtuaalikenneleistä, koska en vaan yksinkertaisesti löydä enää sitä aikaa, joka ennen oli näiden asioiden pyörittelyyn. Haluaisin silti osallistua kilpailuihin ja mulla onkin yksi virtuaalikoira, mutta olen jotenkin kadottanut sen osaamisen. Yritin tuossa yksi päivä katsoa kilpailuja, mutta kaikki oli täynnä ja tuntui, ettei kukaan enää järjestä kisoja :D.

En tiedä mitä muuta kirjoittaisin, tällä hetkellä en muista mitään muuta. Nimimerkkejä mulla on ollut Ankelo, Anka ja sittemmin ankie.

Hassua miten asiat hoidettiin ennen Turrilaa ^^. Kirjoiteltiin viekkuihin, lähetettiin sähköposteja sun muuta.. Mitenköhän löysin itseni silloin aikoinaan ensimmäiseen Turrilaan? Kaipa joku kirjoitti vieraskirjaan, että rekisteröidy tänne.

Vastaa Viestiin