Tulokset ja niiden saamisen vaikeus

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
matty
Keilapallo

Tulokset ja niiden saamisen vaikeus

#1 Viesti Kirjoittaja matty » Ma Elo 22, 2011 6:40 pm

Muutama elämää helpottava linkki!
Aktiiviset käyttölajien tuomarit, joihin voi lähes kaikkiin ottaa yhteyden yksityisviestillä jos ei sähköpostiin jaksa raahautua. Kaikilla on aikaa rutista Turrilassa, niin miksei myös samalla pistää pikaviestillä jollekin ystävällistä pyyntöä ja kisasivun osoitetta?
Jos sitä tuomaria ei löydä tuoltakaan tai on yksinkertaisesti liian laiska laittaakseen yhdelle tai useammalle tuomarille yksityisviestiä, voi kilpailusivun törkätä Virtuaalikilpailut, joihin haetaan tuomaria -ketjun topiciin, jotka lähes tulkoon poikkeuksetta löytyy aina joku tuomaroimaan. Huomitoihan, että ystävällinen pyyntö ja järkevä syy osuvat tuomarien silmiin paremmin kuin "joku voi tuomaroida jos on tylsää" ja "tän voi tuomaroida jos haluu" -mutinat.

----

Kuten moni vanhempi harrastaja varmastikin tietää, mäkin olen aikoinani ollut holtinen pikkuvirtuaalikoiraharrastaja, jättänyt kilpailuja kesken ja koiria kisaamatta, kunnes kävin hevospuolella viisastumassa. Aktiivisena kilpailunjärjestäjänä päätin tuoda saman asenteen myös koirapuolelle tänne palatessani - paljon kisoja, nopeasti tulokset. Harmikseni koirapuolen kilpailurintama on pääsääntöisesti erittäin hiljaista ja noin kolmasosa kilpailuista jää tuloksetta ikuisuudeksi eikä kukaan sen kummemmin huutele perään. Esimerkiksi hevostalli.netin Virtuaalitallit -osiossa on ainakin kerran kuukaudessa topic, jos "käräytellään" tuloksettomia kisoja ja imho se on osoittautunut ihan käteväksi.

Koirapuolella on helppo arpoa tulokset, imho monet tuomarointisäännöt on tehty turhan vaikeiksi. Esimerkiksi pk-lajeissa, tokossa, paimennuksessa, agilityssa ja koiratanssissa voi käyttää työhevoskilpailujen arvontakonetta, joka arpoo koirille pistemäärän 0-haluamasi maksimimäärä ja laittaa valmiiksi br-tagit. Agilityssahan voi vain käyttää perinteistä tulosautomaattia. Moni pistää tuloksien viivästymisen syyksi kiireet, osaamattomuuden tai ajanpuutteen. Näyttelyt ovat toki kinkkisempi juttu, ja tarvitsee itse tuomaroidakseen enemmän osaamista, itsellänikin suunnilleen 2kk vanha näyttely odottaa yhä osaa tuloksista tuomareilta, mutta olen tasaiseen tahtiin hönkinyt tuomareiden niskaan. Uskon, että tarpeeksi "ahdistelemalla" saa kyllä tulokset järkevyyden rajoissa.

Yksi, ehkä suurin asia, mitä en ymmärrä, on se, että tuloksia ei voi
a) arpoa heti luokan mentyä täyteen
b) arpoa heti viimeisen ilmoittautusmispäivän mentyä
c) laittaa sivuille ennen kilpailupäivää

Itse arvon tulokset heti kun luokat ovat täynnä tai viimeistään VIPin jälkeen. Moni jättää arpomiset VIPin ja kisapäivän välillä, ehkä jopa kisapäivän jälkeisiksi päiviksi, jolloin tulee esimerkiksi pk-lajeja järjestäessä helposti kymmenenkin luokkaa eli ihan törkeä määrä. Ymmärrän, että tässä vaiheessa kun tuijottaa kymmentä tai jopa useampaa arvottavaa luokkaa, arvaa jo ramaista. Juuri siksi kannatankin tätä heti luokan täytyttyä arpomista, jota harrastan myös hevospuolella, jossa luokkakoot ovat yleensä isommat ja luokkia useampia.

Tuloksettomia kisoja voisi "käräytellä" tähän jos tahtoo keskustelun lisäksi, mutta ei ole tarkoitus mustamaalata ketään enkä toivo minkäänlaista mustamaalausta, minä, kuten varmasti moni muukin, tahtoisi vain tuloksia vanhoihin kilpailuihin. Muutamaan olen laittanut sähköpostiakin, että tahtoisin tehdä koirakkojen osalta vaihtoja, sillä tuloksissa on mennyt niin kauan, että moni ALO-luokkaan ilmoittamani koira on jo VOI-luokassa ja niin edelleen, mutta vastauksia ei ole kuulunut.
olin kerran herranterttu

Vinta
Söi navetan kaksi nautaa

Re: Tulokset ja niiden saamisen vaikeus

#2 Viesti Kirjoittaja Vinta » Ti Elo 23, 2011 2:49 pm

Olen ihan samaa mieltä mattyn kanssa. Itsekin olen kysellyt tulosten perään ja usein en saa edes vastausta. Miksi järjestää kisoja jos niitä ei kerran pysty pitämään loppuun silloin kuin pitäisi ? Ketään nimeämättä, eräät pitävät jatkuvasti kisoja, mutta eivät saa päivitettyä osallistujia tai lisättyä tuloksia ajoissa. Myönnän, että itse en joka kerta pysty heti kisapäivänä lisäämään tuloksia sivuille, mutta katson sentään, että kisa tulee pidettyä kunnialla loppuun viimeistään pari kolme päivää kisapäivästä.

Kisoja joihin kaipaan tuloksia
VIP 04.08. / PVM 04.08. - http://sarpatzu.fi/weexthex/pelastus01.html
VIP 08.08. / PVM 10.08. - http://sgolan.webs.com/Sgolan/WAGI2.htm
VIP 30.07 / PVM 03.08. - http://visly.webs.com/k/2011/pk1.htm
Entinen Varga

Chirana & Illusian

Häidee
Kriisissä

#3 Viesti Kirjoittaja Häidee » Ti Elo 23, 2011 3:06 pm

Tää nyt on vähän kisoista poikeeva asia, mutta hei, miks agiliitto on päivitetty viimeks kuukaus sitte? Onko osoite vaihtunut tmv.?
61°07 45 N 21°30 20 E

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Indy » Ke Elo 24, 2011 3:09 pm

VIP 08.08. / PVM 10.08. - http://sgolan.webs.com/Sgolan/WAGI2.htm

mä olen vALiin laittanut säpöä, että voisivatko he peruuttaa kisani.
Vastausta ei ole kuulunut.

/ Jaa-a, mukana oli kaikki luokat. Joten en sitten turhaa viitsi, jos olen oikeasti kaikki luokat mukaan ottanut.
Kuva

Kirsi
Höpsö veitikka

#5 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ke Elo 24, 2011 3:20 pm

^ Miksei voi tuomaroida noita luokkia, mitkä ovat tallessa? Miksi pitää peruuttaa koko kisa?
Kuva It's always darkest before the dawn.

Coma
Analysaattori

#6 Viesti Kirjoittaja Coma » Ke Elo 24, 2011 6:35 pm

^^ Tuomaroi nyt vaan nuo jäljellejääneet luokat. Mulla on mm. koiria siellä ja on hemmetin turhauttavaa kun kisoja ei pidetä loppuun. Tossa on kuitenkin osa osallistumisista tallella ja se on parempi kuin ei mitään!

Vinta
Söi navetan kaksi nautaa

#7 Viesti Kirjoittaja Vinta » To Elo 25, 2011 5:42 pm

^ Tulokset noihin jäljellä oleviin luokkiin tahdon minäkin !
Entinen Varga

Chirana & Illusian

Yatsu
Sumopainija
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Yatsu » To Elo 25, 2011 7:30 pm

Samaa mieltä edellisten kanssa, jos vain mitenkään se olis mahdollista?
Kisoihin kun täyttyy niin nopeasti paikat, ja nyt kun on päässyt mukaan niin ei kovin kivaa olis jos tuo nyt peruutettaisiin. :l
Kuva

lumienkuli
Ei riitä.

#9 Viesti Kirjoittaja lumienkuli » To Elo 25, 2011 8:03 pm

Minä voin vaikka tulokset arpoa, jos se sinulle niin vastenmielistä on... Vaikka en kisaan olekkaan osallistunut. Inhottaa vain suunnattomasti jos joku jättää tulokset arpomatta...

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Indy » Pe Elo 26, 2011 9:12 pm

Mulla OLI tokosta kilpailunjärjestämiskielto, joka 'loppui/kumottiin' tai jotakin sellasta.
Tulokset on ny sit tässä, tyytyväisiä?
Kuva

matty
Keilapallo

#11 Viesti Kirjoittaja matty » La Elo 27, 2011 12:23 am

Täysin rehellisesti sanoen ihmettelen, miten Indy saa edes pitää kilpailuja enää, muistaakseni niin moni jäänyt jo kesken ja kilpailusivu yksinkertaisesti poistettu netistä. Mitä jos vain ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja yrittäisit vetää edes yhdet kilpailut kunnialla loppuun? Maine on virtuaalimaailmassa tärkeä juttu, nopeasti innostuvalle, jolla kiinnostus lopahtaa pienen vastoinkäymisen jälkeen, ei kyllä paljoa hyvää sanottavaa tipu. Lisäksi "laitelkaa sähköpostiin tuloksia jos tahdotte ne" -asenne on naurettava. Voisit edes itse yrittää hankkia tuomaria kilpailuihisi, esimerkiksi lumienkuli ystävällisesti mainitsi voivansa tuomaroida, miksi et tarttunut siihen kiinni ja ystävällisesti pyytänyt häntä tuomaroimaan? Tarkoituksenani ei ole lytätä ketään maahan, haukkua tai mitään, lähinnä ystävällissävyisesti huomauttaa muutamasta oleellisesta seikasta, joten älä ota itseesi turhia.
olin kerran herranterttu

Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

#12 Viesti Kirjoittaja Hanna-81 » La Elo 27, 2011 8:26 am

Mä sitten tuomaroin myös kaikkia käyttökisoja ilman palkkaa. Eli yksityisviestillä vaan yhteyttä !
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino

Nikke
Kanada

#13 Viesti Kirjoittaja Nikke » La Elo 27, 2011 11:10 am

Mä oon nyt monta kertaa katsonut sivut läpi, koska tuloksia tulisi näihin kisoihin! Oon laittanut s-postia, mutta mitään ei olla vastattu :o

VIP 08.04. / PVM 10.04. - http://beroep.webs.com/kisat/pk2.html
VIP 30.03. / PVM 01.04. - http://ilkikurinen.net/waor/kisat/pk001.htm

Wolfie
Höpsö veitikka

#14 Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Elo 27, 2011 12:00 pm

Joo, ja sit Waorin kennelin pitäjä on yrittänyt anoa uutta kisaa, mut mulla on lista noista kaikista, joilta ei ole tullut tuloksia, joten uusia kisoja noi ei myöskään saa anoa, ennen kuin nuo on tuomaroitu.

Näin on käynyt todella useiden ihmisten kanssa, anoo uusia kisoja, mutta vanha vielä kesken, jos ei jaksa sitä edellistäkään kisaa pitää loppuun asti, niin miksi anoa toista?
Entiset vSPKL:än tyypit ovat antaneet kisa-anomis bannit ihmisille, jotka poistavat kisasivunsa ennen tuloksia tai sitten liian nopeasti kisojen hyväksymisen jälkeen. Mä nyt päätin, et kaikki jotka tekee niin, saa vuoden kisa-anomuskiellot ja siinähän sit miettii. En tiedä kiinnostaako niitä sit se yhtään, mut rangaistus mikä rangaistus.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

#15 Viesti Kirjoittaja Noina » La Elo 27, 2011 12:27 pm

Tuloksia kaivataan...
VIP 31.07. / PVM 01.08. - http://vicshepherds.webs.com/Kisat/pok1.htm
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS