Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Re: Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

#16 Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen » Pe Kesä 13, 2008 1:58 pm

Mun aikaan 6-7 -vuotiaat ei osanneet edes kirjottaa kunnolla. Lukeminenkin vähän takkuili.

Nykyajan nuoret ne vaan kehittyy entistä nopeammin. :o
Kuva Kuva

Ciel
Ammattimouhoaja

#17 Viesti Kirjoittaja Ciel » Pe Kesä 13, 2008 2:16 pm

Minun äitini ei edes tiedä koko virtuaalipuuhista. Jos tietäisi, luultavasti ei noteeraisi paljoakaan, tai sitten olisi kysymystulva-vaara.

Kaverit taas. No virtuaalimaailmaanhan minä tutustuinkin aluksi erään pari vuotta nuoremman tytön kautta, joten hän ja sitten pari muuta tietää. Mukaanlukien besta, muttei hänkään sitä noteeraa mitenkään. Ei luultavasti edes muista. Tai no, besta onkin melkein ainoa, joka tietää. Muille en ole jaksanut/viitsinyt kertoa.
hello, the end is near
hello, we're still standing here

Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

#18 Viesti Kirjoittaja Frisky » Pe Kesä 13, 2008 2:16 pm

Isälle olen ohimennen tästä touhusta saattanut mainita, mutta eipä tuo sen enempää siitä ole välittänyt. Äidille useinkin selitän ihan innoissani, että tuo koira valioitui ja tuo pääsee kohta tokossa VOI luokkaan yms. Ja äitiähän tää touhu jonkin verran kiinnostaa ja kattelee ihan mielellään, kun näytän koirien sivuja, vaikka ei juuri muuhun huomiota kiinnitäkkään kuin kuviin.

Kavereista taitaa olla vain kolme tietoisia tästä hommasta. Niille kerroin ehkä vuos sitten ja kaikki oli aika innoissaan ja halusivat omia kenneleitä perustaa. Tällä hetkellä vain yksi pyörii virt. maailmassa, mutta ei harrasta koiria vaan kaoja.

Lisäksi yhdelle entiselle kaverille kerroin joskus ja tuo levitti sitä eteenpäin omille kavereilleen, joten hyvällä tuurilla puoletkin vanhasta luokasta tietävät. Sainkin tuosta jonkin verran kuulla, että homma on ihan lapsellista yms. Näiden suhtautumista en kyllä yhtään ihmettele, sillä pelkästään eläimistä pitäminen, ratsastus, koiraharrastukset jne ovat kuulemma sairaan noloja juttuja.

Murhapolttaja
Turrilan Tukija

#19 Viesti Kirjoittaja Murhapolttaja » Pe Kesä 13, 2008 2:18 pm

Hook kirjoitti:Mun aikaan 6-7 -vuotiaat ei osanneet edes kirjottaa kunnolla. Lukeminenkin vähän takkuili.

Meillä ei kyllä ollut edes nettiliittymää vielä silloin, kun mä olin joku seitsemänvuotias. :D Silloin ennen vanhaan leikittiin kavereiden kanssa keppihevosilla eikä millään virtuaalipolleilla, nääs. Tosin orastava nettiriippuvuus tuli kuvioihin joitakin vuosia myöhemmin, kun tajusin että kirjastossa voi käydä päivittäin netissä ja sitten tietty löysin ne virtuaalitallitkin.
Of all the liars in the world, sometimes the worst are your own fears.

sorsa
Söi navetan kaksi nautaa

#20 Viesti Kirjoittaja sorsa » Pe Kesä 13, 2008 2:30 pm

Itse aloitin virtuaalikennelien parissa siinä 8-vuotiaana. Ensin hoitajana, myöhemmin perustin omankin kennel. Kyseessä oli jonkin sortin hoitola, jossa oli pari hoitajaakin. (!!!!!) Kennel oli GeoCitiesin PageBuilderilla väsätty. Se oli kuulkaas melko hienoa siihen aikaan, kun valtaosa porukasta käytti Expagea!

Ah. Niin. Asiaan.
Isänihän auttoi minua tuon ekan kennelini pystyttämisessä. Tai lähinnä tunnuksen rekisteröimisessä, en puhunut tuolloin kovin sujuvaa englantia. Eli porukat tiesivät virtuaalikoirailuistani, ja äiti on joskus jutellutkin sukulaisille harrastuksestani... Itse ole koskaan puhunut näistä mitään, paitsi jos joku on kysynyt. Taitavat tosin kaikki luulla, että lopetin jo vuosia sitten, koska kerroin heille niin koska en jaksanut kysymyksiä. Ei sillä, kyllä mä oon aika lahjakkaasti taukoillut useaan otteeseen. :D

Jotkut kaverit tietää, jotkut ei. Itseasiassa kaverini koiran kuvia oli mulla yhdessä kennelissä käytössä, niin vähän sitäkin kautta.
[18:40] Rotta: internetin huono puoli on et tyhmätki pääsee sinne

mio
Aspartaamin annostelija

#21 Viesti Kirjoittaja mio » Pe Kesä 13, 2008 2:33 pm

no meen mutsi ja faija tietää kyl, samoin pikkuveli.

äitsä ei pahemmin noteeraa, mitä nyt joskus katselee olan yli. isää taas kiinnostaa toi koodauspuoli ja ulkoasujutut, sillä hän tekee työkseen tietokonehommia ja osaa sellaiset asiat oikein hyvin. isältä olenkin oppinut suurimman osan koodaustaidoistani, ja häneltä voin aina kysyä ongelmien ilmaantuessa. pikkuveli ei välitä, koiraystävä kun ei pahemmin ole niin ei tajua tälläisistä asioista paljoa.

ja kaverit ei tiedä, tosin ei mulla niitä frendejä paljon ookkaan. :) paitsi tietysti ne kaverit joita olen tämän harrastuksen kautta saanut.
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.

Heidi
Le-ppä-ker-ttu

#22 Viesti Kirjoittaja Heidi » Pe Kesä 13, 2008 2:45 pm

Mä ole tainnut kertaakaan edes mainita perheenjäsenille näistä virtuaalitouhuista. Vähän Cielin tapaan, jos mun äiti saisi tietää niin joko vaan kuuntelis jutun ja unohtaisi, tai sitten tulis kysymystulva. Vähän tota jälkimmäistä epäilen, kun välillä naputtaa siitä että oon liikaa koneella...

Pari kaveria tietää, lähinnä sen kautta että itsekkin harrastavat koiria (tosin irl) ja oon kysynyt erilaisia juttuja ja vastaavasti ne kyselee mun jutuista. Ei mitenkään erityisesti suhtaudu - eipä ole tullut eteen että ajattelisivat lapsellisena tai omituisena. Parilla on itseasiassa ollut joskus ikä ja terveys sitten omiakin virtuaalijuttuja kehissä.
Pitkätauko.

Reetta
Ei enää ikinä uudestaan

#23 Viesti Kirjoittaja Reetta » Pe Kesä 13, 2008 3:01 pm

Pakko sanoa, että häpeän tätä harrastusta vähän. Joskus joku tulee kysymään mitä teen koneella ja on pakko valehdella, en kehtaa myöntää, että "vielä tämän ikäisenä" pyörin netissä virtuaalikoirien parissa. Pelkään sitä muiden kommenttia asiasta ja sitä, että he vain nauravat ja pitävät lapsellisena. Muutenkin huono itsetunto.. mutta asiaan. :) Vanhemmille sillon joskus muinoin kerroin, eivät välittäneet kauheasti, joskus tulivat katsomaan. Nyt ne ovat jo unohtaneet enkä kyllä usko, että niitä kiinnostaisikaan, ainakaan isää. Kavereille en kehtaa kertoa ja tiedänkin jo varmaan miten ne suhtautuisivat koko juttuun. Yhdelle kerroin silloin kun olin kutosella, kun puhui aivan avoimesti siitä, kun teki virtuaalitallin. Sen jälkeen ei olla puhuttu asiasta.

Grizz
Ei riitä.
Viesti:

#24 Viesti Kirjoittaja Grizz » Pe Kesä 13, 2008 3:12 pm

Selitin joskus kauan sitten äitille asian näin "Pelaan sellasta tavallaan peliä, jossa voi kisauttaa koiria ja teettää niillä pentuja. Mulla on siis virtuaalikennel joka kasvattaa samojedejä." Äiti oli silloin että ok ja on varmaan jo unohtanut koko asian. Isä nyt aina välillä kurkkii selän yli ja kyselee että oonko lisänny kuvia Janen sivuille, mutta sille en oo pahemmin kertonu. Pikkuveli ei välitä mitään huolehtii vaan siitä että saa olla koneella.
Everything is not what it seems.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#25 Viesti Kirjoittaja Henji » Pe Kesä 13, 2008 3:22 pm

Murhapolttaja kirjoitti:
Hook kirjoitti:Mun aikaan 6-7 -vuotiaat ei osanneet edes kirjottaa kunnolla. Lukeminenkin vähän takkuili.

Meillä ei kyllä ollut edes nettiliittymää vielä silloin, kun mä olin joku seitsemänvuotias. :D Silloin ennen vanhaan leikittiin kavereiden kanssa keppihevosilla eikä millään virtuaalipolleilla, nääs. Tosin orastava nettiriippuvuus tuli kuvioihin joitakin vuosia myöhemmin, kun tajusin että kirjastossa voi käydä päivittäin netissä ja sitten tietty löysin ne virtuaalitallitkin.

Niin että miksi ihmiset nykyään eivät harrasta kovinkaan liikkumista? ;)
Eli siis tuo on aivan totta. Nykyään tapitetaan näyttöä ja kaikki muu unohtuu. :S

maniac.
Alkupalat

#26 Viesti Kirjoittaja maniac. » Pe Kesä 13, 2008 3:35 pm

Minun virtuaalipuuhista ei tiedä kuin veli - joka onkin mukavasti pitänyt suunsa kiinni - ja mahdollisesti äiti, joka tunki nokkansa ruutuun joskus puoli vuotta sitten kun olin päivittänyt VRL 'ssä tiedot yhdelle hevoselle, katto aika pitkään muttei sanonu mitään eikä oo siitä sen koommin mitään puhunutkaan.
The road to hell is full of good intentions
Say farewell, we may never meet again
The road to hell is full of good intentions
Travel left-hand highway with no sinister regrets

neelam
Sumopainija

#27 Viesti Kirjoittaja neelam » Pe Kesä 13, 2008 4:25 pm

Itse olin ala-asteella sillon, ku alotin virtuaalitouhut. Taisin olla vitosella, eli vuosi oli ehkä 2002...?

6-8 -luokilla taisin ehkä eniten näitä virtuaalihommia kuitenkin harrastella, ja sillon kutosella vielä saatoin äitille välistä kertoa jotain koirajuttuja ja siskon sain mukaan virtuaalitouhuiluun. Yläasteella en enää puhunut virtuaalikoirista tvs mitään. En myöskään ole kertonut että pyörin täällä Karvaturreissa. Ei miun mielestä se ole niiden asia mitä koneella teen.

Kaks parasta kaveria on tienny näistä virtuaalihommista, en tiedä luuleeko ne että miulla vieläkin on joku virtuaalikennel. Toisen kavereista olen tuntenut ihan pennusta asti, niin oonhan mie sillekin näitä selittänyt ja yrittänyt saada mukaan. Se vaan ei ole koskaan mikään koiraihminen ollut, joten ei oo kiinnostunut. Toinen kaveri (tunnettu seiskasta eteenpäin) taas harrastelee virtuaalihevostelua, sen kanssa tuli seiskalla vähän puhuttua näistä hommista.

//ot
Miun veli on kohta 15, se kirjottaa aina tikkukirjaimilla, ei osaa tavuttaa (jos se joutuu kesken sanan vaihtamaan riviä, niin kirjottaa sanaa niin pitkälle kuin pystyy, tunkee viivan ja jatkaa uudelle riville, esim. ett-ä, tap-uttaa jne) ja sille tulee ihan älyttömästi aina kirjoitusvirheitä. Ääneenlukeminenkin tuottaa aika paljon vaikeuksia, lukee hitaasti ja välillä ihan päin honkia.. Onneks se saa kohta lasit, ehkä se sit sais teksteistäkin selvää.
i ain't waiting for a miracle, i ain't waiting for the world to change

Henny
Alkupalat
Viesti:

#28 Viesti Kirjoittaja Henny » Pe Kesä 13, 2008 6:49 pm

Mä en maininnut virtuaalitouhuista vanhemmilleni, enkä ole hirveästi mainostanut puuhiani myöskään kaveripiirissä. Jotkut harvat kaverit tietävät, ja suurin osa heistäkin harrastaa itse virtuaalitouhuja, niin on vaan tullut jossain vaiheessa puheeksi. Mutta mitenkään suuremmin ei kukaan tutuistani virtuaalitouhuista tiedä. Vanhemmat olen jättänyt ulkopuolelle ihan siitä syystä, että ei niitä kuitenkaan kiinnostaisi. Tai sitten tulisi se Cielin ym. mainitsema kysymystulva, ja mä vaan en yksinkertaisesti jaksa vastata. Ja muutenkin pidän oikeutenani puuhata netissä mitä huvittaa, onhan mun vanhemmilla ihan sama oikeus.

Reetta, mulla on osittain sama juttu. Kavereille voin kyllä kertoa, mutta esimerkiksi edelliseltä poikaystävältä salasin touhun tyystin. Mulle tuli jotenkin todella kakara-olo, joten en kehdannut kertoa mitään virtuaaliharrastuksestani. Eikä mieleenikään tulisi mainita tästä harrastuksesta mitään esimerkiksi työkavereille yms. : D
Tapa jolla katsot saa sydämeni hakkaamaan.<3

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#29 Viesti Kirjoittaja Henji » Pe Kesä 13, 2008 6:58 pm

^Musta kyllä tuntuu et saattaisivat työkaverit tosiaan ihmetellä ja hieman toiset jopa mulkoilla sen jälkeen kun kuulisivat. :S "Maailma ei tahdo hyväksyä poikkeavuuksia vanhoista tavoista". ;)

Heidi
Le-ppä-ker-ttu

#30 Viesti Kirjoittaja Heidi » Pe Kesä 13, 2008 7:04 pm

^Mun mielestä se on jotenkin tavallaan niin hassua, että ihmiset tällasista asioista rupee kattomaan nokkaansa pitkin (tai voisivat ruveta). Harrastus sekin, kuten jollekkin joku hmm.. nettipelit? :') En nyt tiedä voiko noita verrata, mutta ehkä pointti tuli esille, jollakin tavalla.
Pitkätauko.

Vastaa Viestiin