Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: Kysymyksiä

#421 Viesti Kirjoittaja Sparkle » Pe Touko 11, 2012 10:54 pm

^Sen verran voin sanoa, että jonon viimeisiä eivät kyllä mun näyttelyissä tähän asti ole olleet! Siis jos FCI1-ryhmää niin yllättävän paljon shelttejä tykätään tuomaroida. Bortsut ja belgithän sinne yleensä viimeiseksi aina jää, mutta kyllä shelteille melkosen nopeesti saat tuomarin, - luulis ainakin, jos muitakin rotuja mukana on.

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#422 Viesti Kirjoittaja Danay » Su Touko 13, 2012 1:47 pm

Mitä mieltä muut v-koirailijat on kuolleiden koirien sivujen säilyttämisestä ym? Tekeekö sivuttomat sukulaiset, jotka ei kuitenkaan ole evm. vaan sivut on poistettu/hävinneet koiran kuoltua, elossa olevasta sukulaisesta jotenkin arvottomamman? Esim. v-hevospuolella sivuttomat sukulaiset tuntuis olevan jotenkin yhtä tyhjän kanssa, vaikka hevonen olisi joskus ollutkin olemassa, tittelirivit ym muistissa ja valionarvot listattuna sivuille ja Googlettamalla hepan elämästä löytyisi merkkejä.

Omasta mielestäni muistosivujen ylläpito ja väsääminen jokaikiselle hauvalle ei ole mitenkään välttämätöntä, vaikka jälkikasvua olisikin, eikä se tee jälkikasvun suvusta mitenkään "vähäarvoisempaa" jos kaikkia 48095 polvea ei saa linkitettyä jollekin sivulle edesmenneestä v-koirasta.

Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

#423 Viesti Kirjoittaja Mima » Su Touko 13, 2012 2:06 pm

^Mä oon jättänyt omista kuolleista koiristani sivun tallelle, jossa sitten selvästi näkyy, että koira tosiaan on jo kuollut. Alunperin taisin aloittaa noiden tekemisen ihan vain sen takia, että itseäni ketutti suunnattomasti kadonneet sivut vFCIn rekisterissä.

Susityttö
Höpsö veitikka

#424 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Su Touko 13, 2012 3:28 pm

Mä arvostan, jos kuolleille koirille jätetään sivu ja varsinkin, jos siellä sivulla on sukutaulu. Esimerkiksi virtuaalitollereitten sukulaisista on tosi vähän tietoa, koska geon ilmaissivut poistu joskus ja siinä meni monien vanhempien tollerien ja niiden kasvattajien sivut. Se on kuitenkin kaikessaan helpompi katsoa sen koiran sivulta tulokset, suku yms kuin googlettaa kaikki tiedot, koska silloin esimerkiksi tittelirivi ja sukulaiset jää tosi paljon arvailujen varaan. Se helpottaa suvun tutkimista esimerkiksi kuuden vuoden päästä todella paljon!

Kirsi
Höpsö veitikka

#425 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Su Touko 13, 2012 3:53 pm

Saksanpaimenkoirien tietokannan pitäjänä (silloin harvoin, kun jaksan alkaa sitä päivittämään ajantasalle...) arvostan toooosi paljon kuolleiden koirien sivujen säilyttelyä, kun Google ei aina ole kaveri. :D
  • It's always darkest before the dawn.

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#426 Viesti Kirjoittaja Sparkle » Su Touko 13, 2012 5:52 pm

Sitten kun omia koiria täytyy ruveta saattamaan paremmille maille, niin kyllä ehdottomasti aion jättää sivut olemaan. Yksinkertaistan varmaan jonkin verran, ja kuvat pois, mutta kaikki mahdollinen tieto, mitä kuolleesta koirasta saan irti, jää sivulle. (Pentueet, sisarukset, niiden mahdolliset pentueet, kisatulokset, väritykset, rekisteritunnukset, terveystulokset jne.)

Ihan vaan siksi, että ihmisten on helpompi myöhemmin tutkia koiriensa sukuja. Ite kanssa arvostan ihan mielettömästi, jos koirien suvusta löytyy useiden sukupolvien päähän sivuja.

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#427 Viesti Kirjoittaja Danay » Su Touko 13, 2012 6:03 pm

Mites sitten, kun sivut katoaa esim. juuri geocitiesin tekemien temppujen tavoin, serverin kuollessa alta jne? Pitääkö kaikille kuolleille koirille alkaa väsäämään muistosivuja uudelleen pystyyn, vai onko silloin ihan hyväksyttävää jättää homma siihen?

Esme
Kanada

#428 Viesti Kirjoittaja Esme » Su Touko 13, 2012 6:06 pm

Mitä mieltä ootte siitä, että sulla on kuva koirasta x, olet siis itse ottanut kuvan. Laitat kuvan virtuaalikoirallesi a ja koira niittää kuvalla usean maan valionarvot. Koira a sitten kuolee ja otat kuvan sivuilta pois, tiedät että kuvalla niittää valionarvoja ja laitat sen uudelle virtuaalikoirallesi b.

Eli siis onko saman kuvan kierrättäminen oikein? Voitko siis ottaa kuolleelta koiralta kuvan pois ja laittaa sen toiselle koiralle näyttelyuraa jatkamaan?
Onnea On - border collies

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#429 Viesti Kirjoittaja Sparkle » Su Touko 13, 2012 6:14 pm

Danay kirjoitti:Mites sitten, kun sivut katoaa esim. juuri geocitiesin tekemien temppujen tavoin, serverin kuollessa alta jne? Pitääkö kaikille kuolleille koirille alkaa väsäämään muistosivuja uudelleen pystyyn, vai onko silloin ihan hyväksyttävää jättää homma siihen?
Riippuu pitkälle ihmisistä ja siitä, miten kauan sitten koira kuoli.
Jos koira kuoli eilen ja tänään webs lopetti palveluntarjoamisen, niin jonkinlaista pienimuotoista uutta muistosivua voi ruveta jo väsäämään. Jos koira kuoli 2 vuotta sitten ja webs pisti tänään pillit pussiin, niin ei. Tuskin siinä kohtaa kovin moni enää muistaa tarkemmin koiran tietoja. Syntymäpäivät saattaa olla helppo selvittää, kalentereita ei voi palauttaa, ja ne tiedot, mitä sivulle voi koota, löytyy periaatteessa googlesta ja pentuesivuilta.
Toisinaan ihmiset lopettaa virtuaalitouhunsa, ja ei niitä enää mitenkään voi tavoittaa - silloin vaan on hyväksyttävä se asia, että isänisänemänisästä ei tiedä enää yhtään mitään.

Kyllä mun puolesta sen muistosivun väsäämisen voi kuitenkin suosiolla jättää, just geocitiksien tilanteessa. Tärkeintä virtuaalikoiramaailmassa on varmaan se, että koiran nimi säilyy tiedossa, eikä sen tilalle tuu tuntematon, vaikka jostakin se löytyy. On kuitenkin yleensä aika tarkkaa, että nimet ei toistu taulussa.
Tai ainakin mä oon siinä tarkka.

Esme kirjoitti:Mitä mieltä ootte siitä, että sulla on kuva koirasta x, olet siis itse ottanut kuvan. Laitat kuvan virtuaalikoirallesi a ja koira niittää kuvalla usean maan valionarvot. Koira a sitten kuolee ja otat kuvan sivuilta pois, tiedät että kuvalla niittää valionarvoja ja laitat sen uudelle virtuaalikoirallesi b.

Eli siis onko saman kuvan kierrättäminen oikein? Voitko siis ottaa kuolleelta koiralta kuvan pois ja laittaa sen toiselle koiralle näyttelyuraa jatkamaan?
Tää on vähän kakspiippunen asia, koska yleensä menee vaan niin, että virtuaalikoiran kuva on iso osa sen persoonaa, ja sitä, miten sitä katsoo ja miten sen kanssa harrastaa.
Sitten kun sen kuvan taas laittaa taas eri koiralle, voisin kuvitella, että jotenkin mielenkiinto ja inspiraatio häviää sitä koira kohtaan. En sitten tiedä.
Toisaalta taas onhan se hyvä kuva aina etu, mutta riippuu pitkälti varmaan ihmisestä.

Marcia
Höpsö veitikka

#430 Viesti Kirjoittaja Marcia » Su Touko 13, 2012 6:18 pm

Mun on pakko myöntää, että ennen poistelin sivut tosta noin vaan heti kun koira kuoli. Nykyään kuolleiden sivut siirtyvät osoitteeseen jookuolleet.webs.com/koirankutsumanimi.html :--)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies

Kirsi
Höpsö veitikka

#431 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Su Touko 13, 2012 6:19 pm

Esme kirjoitti:Mitä mieltä ootte siitä, että sulla on kuva koirasta x, olet siis itse ottanut kuvan. Laitat kuvan virtuaalikoirallesi a ja koira niittää kuvalla usean maan valionarvot. Koira a sitten kuolee ja otat kuvan sivuilta pois, tiedät että kuvalla niittää valionarvoja ja laitat sen uudelle virtuaalikoirallesi b.

Minä ainakin kierrätän.
  • It's always darkest before the dawn.

Spunky
Kanada
Viesti:

#432 Viesti Kirjoittaja Spunky » Su Touko 13, 2012 6:55 pm

Minä kyllä kierrätän myös. En koe sitä itselleni mitenkään "moraalittomana" tai edes mielenkiintoa laskevana seikkana.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

elena
Syvällistä
Viesti:

#433 Viesti Kirjoittaja elena » Ti Touko 15, 2012 9:48 pm

Mä haluaisin nyt todella alustavasti kysellä, että monellako ois kiinnostusta ottaa virtuaalinen dogo argentino? Kun mulla on toi Rauer pystyssä, ja sitten kun sen ensimmäisen pentueen aika on, että oisko niitä varaajia ollenkaan. :D En nyt oo varma, kuuluuko tää tänne, en parempaa paikkaa löytänyt. Mutta kiinnostuneita ois mukava kuulla. :)

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#434 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Ke Touko 16, 2012 7:31 pm

^ Mua saattais kiinnostaa muuten, mut kuvia on vissii vähän vaikee saada :s Voishan sille piirtää toki kuvat, mut mieluummin iha oikeilla kuvilla :D:D
.
.
  • Kuva

Shady
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

#435 Viesti Kirjoittaja Shady » Ke Touko 16, 2012 7:43 pm

^^ Mä oon jo kauan miettiny cimarronin lisäksi argentinoa, mutten ole vielä hankkinut, koska on niin paljon keskeneräisiä "väärän rotuisia" kennelissä tällä hetkellä. Elikkä siis täällä olis yks kiinnostunut ainakin :)
Vuoden Kasvattaja 2013
Vuoden Ratamestari & Tuomari 2013
Vuoden Kennelinpitäjä, Pokaalikahmija & Aktiivikasvattaja 2014
Vuoden Liitonpitäjä 2015
Vuoden Kennelinpitäjä, Ratamestari, Aktiivikasvattaja & Liitonpitäjä 2016
Vuoden Pokaalikahmija, Ratamestari, Ulkoasuntekijä & Aktiivikävijä 2017
Vuoden Liitonpitäjä, Pilkunviilaaja & Ulkoasuntekijä 2018

VFCI - Käräytys - KultsuRinki

Viestiketju Lukittu