Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Janina
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

#406 Viesti Kirjoittaja Janina » Pe Huhti 27, 2012 11:14 pm

Tulin miettineeksi että olisko täällä kiinnostusta koiran sivuksi tarkoitettuja valmisleiskoja kohtaan? Tässä on nyt ihan tylsää ja haluisin olla luova, niin aattelin et olisko ees paria ihmistä jotka käyttäis. Meinaan siis näitä tämmöisiä mitä tossa alkupäässä on... tekisin kyl koristeellisempia jne

// Hienoo, ykskin ihminen riittää mulle joten rupeen tänään kokeilemaan jotakin. Kaikki saa käyttää jotka vaan halajaa :)

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#407 Viesti Kirjoittaja Sparkle » La Huhti 28, 2012 8:28 am

^Mua kiinnostais ainakin yksityisille ottaa! :) Tämä, tuo, tämä, tämä, tämä ja tämä miellyttivät silmää kaikkein eniten noista kaikista.

Spunky
Kanada
Viesti:

#408 Viesti Kirjoittaja Spunky » Ke Touko 02, 2012 1:20 pm

Siis nyt tarvitsen selvennystä. Voinko ilmoittaa kasvattajaryhmän Avénless moneen eri rotuun (samassa näyttelyssä) esim. labbiksiin JA kiharakarvaisiin noutajiin?

/ Tack Henji!
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#409 Viesti Kirjoittaja Henji » Ke Touko 02, 2012 2:01 pm

^ Jeps.

Susityttö
Höpsö veitikka

#410 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Ma Touko 07, 2012 12:46 pm

Mitä jos jälkeläisryhmissä on kahdessa eri ryhmässä koiralla samat kuvat? Jälkeläisryhmässähän ei tartte olla kuin emä ilmoitettuna näyttelyyn ja muut saa olla sit vaan lisättynä ryhmään, mutta empä oo koskaan miettinyt mitäs jos niillä samat kuvat on ja törmäsin nyt tälläiseen tilanteeseen.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#411 Viesti Kirjoittaja Henji » Ke Touko 09, 2012 5:22 pm

Mites toimitte nykyään, tuomarit.. Jos näyttelyssä esmes avoimeen luokkaan laitetulla koiralla on kuvat, joissa tiedätte koiran olevan vasta junnu. Annatteko tulokset normisti vai lätkäsettekö hylyn? Annatte tuloksen?

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#412 Viesti Kirjoittaja Sparkle » Ke Touko 09, 2012 8:15 pm

^Ite en oo vielä suorittanu loppuun tota VFCIn käytäntöosaa, mutta oon nähnyt hylkyjä paljon tuon takia ja itekki hyllyttäisin suoraan. Sehän on sille perusteelle, että väärään ikäluokkaan ilmotettu.

Esme
Kanada

#413 Viesti Kirjoittaja Esme » Ke Touko 09, 2012 8:21 pm

^^No toi on vähän hankala kysymys, koska aina se katsoja ei välttämättä ole oikeassa. Esim. kauan sitten mun westieuros sai hylkäyksen AVOssa perusteella että "koira on selvästi AVO-ikää nuorempi", nojaa, kyseinen koira oli kuvanotto hetkellä oikeasti vetsku...
Onnea On - border collies

Janina
Höpsö veitikka

#414 Viesti Kirjoittaja Janina » Ke Touko 09, 2012 9:17 pm

Nomut sillon pitääkin olla ihan ihan varma. ;) Kyl mä hylkäisin.

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

#415 Viesti Kirjoittaja Sparkle » To Touko 10, 2012 7:04 am

Henji kirjoitti:Jos näyttelyssä esmes avoimeen luokkaan laitetulla koiralla on kuvat, joissa tiedätte koiran olevan vasta junnu.
Kyllä ainakin omasta mielestäni aika hyvin useimmiten koiraroduissa näkee sen heti, että koira on ilmoitettu väärään luokkaan. Onhan se ihan eri asia jos koira on ilmoitettu avoimiin, joissa on +1v3kk ikäisiä koiria, mutta kuvissa on selkeästi joku 10kk ikänen junnu.

Tämä husky oli ilmoitettu Ruotsin voittajassa nuokkuihin, vaikka tuo koirahan on ihan selvästi pentuluokan koiria. Ja tämä oli avossa, vaikka ihan selkeä junnu. Hylyt heitetty molemmille, tietenkin.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#416 Viesti Kirjoittaja Henji » To Touko 10, 2012 9:16 am

Ookkei, eli tällä linjalla tunnutaan menevän edelleen. Joskus tähän kiinnittelin huomiota, mutta nyt en hetkeen ole tullu reagoineeksi.

En usko että kukaan ihan heppoisin perustein menee hylkäämään iän puolesta, mutta joskus vaan saattuu tuomarillakin väärä arvio, ja koira vain näyttää hänen silmissään todellista paljon nuoremmalta. Varsinkin jos rotu ei ole huiman tuttu, voi kehityksen kanssa tulla myös vääriä arviointeja (eikös sheltteissä ollut joskus tullut esille tällaista puhetta). Osa roduistakin "aikuiseksi" kehittyneitä joskus 1v iässä, toiset esmes 3v. Tässä tapauksessa vaan ei oo mitään epäilystä, kun tiedän koiran ja oon kuvannu sen itte. :mrgreen: Koira ehkä menisi vanhemmasta kuin on, mutta ei mun mielestä kunnon tuloksella sillä nuoruutta huomaa.

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#417 Viesti Kirjoittaja Eros » To Touko 10, 2012 9:47 am

Henji kirjoitti:Mites toimitte nykyään, tuomarit.. Jos näyttelyssä esmes avoimeen luokkaan laitetulla koiralla on kuvat, joissa tiedätte koiran olevan vasta junnu. Annatteko tulokset normisti vai lätkäsettekö hylyn? Annatte tuloksen?
Minä en yleensä hylkää, jos en pysty todistamaan sitä mitenkään. Mutta laatumainintaa laskee reilusti, varsinkin jos on tosi kehittymätön.

Susityttö
Höpsö veitikka

#418 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Pe Touko 11, 2012 12:37 pm

Susityttö kirjoitti:Mitä jos jälkeläisryhmissä on kahdessa eri ryhmässä koiralla samat kuvat? Jälkeläisryhmässähän ei tartte olla kuin emä ilmoitettuna näyttelyyn ja muut saa olla sit vaan lisättynä ryhmään, mutta empä oo koskaan miettinyt mitäs jos niillä samat kuvat on ja törmäsin nyt tälläiseen tilanteeseen.
Miten tuomarina toimisit tässä tilanteessa?

Haluaisin myös kuulla, että mitenkä tuomarit reagoi takakorkeuteen? Oon nyt kattellut tota laatumainintaa töpöä ja siellä ainakin yksi junnu on saanut lähes joka laatumaininnan yhteydessä mainintaa häiritsevästä takakorkeudesta. Joo eihän koira saisi olla takakorkea, mutta kun miettii, että kaikki koirat kehittyy eri tavalla ja isommilla kestää pisempään olla valmis kuin pienillä. Ne kasvaa epätasaisesti - suurimmalla osalla taitaa takapää olla usein korkeammalla kuin etupää jossain kohtaa. Takakorkeuden voisi sanoa kuuluvan siihen kasvuvaiheeseen niin kuinka paljon siitä rokotetaan? Nimimerkillä oma 16kk näyttää tältä.

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#419 Viesti Kirjoittaja Eros » Pe Touko 11, 2012 1:23 pm

^ Junnulla pieni takakorkeus ei laatista kauhesti laske mutta jos kyseessä on aikuinen koira niin asia on eri. Tai jos koira on todella selkeästi takakorkea.

Janina
Höpsö veitikka

#420 Viesti Kirjoittaja Janina » Pe Touko 11, 2012 10:35 pm

Onko shelteille nykyisin vaikea löytää tuomareita näyttelyihin? Tässä pohdiskelin että kun mulla on valtaosa virtuaalimaailman shelteistä (lähemmäs 70 kpl), niin olis varmaan aikamoinen helpotus jos ilmoittaisin näyttelyihin vain ne, joista kyseinen tuomari on aiemmin pitänyt tai ei ole vielä tuomaroinut. Tää vaan teettäis mulle aika paljon lisätyötä nyppiä sieltä listasta ne ei-sopivat aina pois, mut luulen että olis näin parempi. Sitä niin tosiaan aattelin tiedustella että kuinka shelteille niille on löytää tuomareita nykyisin. Jos ei oo ollenkaan vaikeeta niin kyllä mä sitten mieluusti kaikki shetlandishurttani lätkäisisin mukaan.

Viestiketju Lukittu