Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Nath
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

#361 Viesti Kirjoittaja Nath » Pe Helmi 24, 2012 4:21 pm

Mut sehän riippuu ihan tuomarista kuinka tarkkaan tiiraa ne koiran tiedot, joskin minusta tuossa ei pitäisi tehdä yhtään mitään poikkeuksia. En tiedä muista, mutta minua rassaa toisinaan nämä perssilmällä hommansa hoitavat tyypit, jotka antavat näyttelyissä valiokoirille cacibit ja sertit, vaikka niille olis varmasti muitakin ottajia. Samaten ne, jotka eivät edes viitsi vaivautua tarkistamaan koiran sivuja käyttöpuolen kisoissa, isketään vaan nimet arvontakoneeseen ja homma on sitten siinä. IMO jos sitä hommaa ei jaksa oikeasti hoitaa kunnolla, niin olis parempi olla tuomaroimatta. Vuosi vuodelta tämä tuomaroimisen taso tuntuu kaiken lisäksi vain laskevan, eikä yhtä yhtenäistä linjaa tunnu olevan enää missään lajissa. Joo ei ole mikään kuolemanvakava asia, mutta ihmetyttääpä silti.

Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

#362 Viesti Kirjoittaja Hanna-81 » Pe Helmi 24, 2012 5:46 pm

Juu ei todellakaan tuomarit katso sivuja tarkkaan. Miten ihmeessä joku on antanut koiralle näyttelyssä EH vaikka sillä ei ole edes seisontakuvaa :roll:
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino

Marcia
Höpsö veitikka

#363 Viesti Kirjoittaja Marcia » Pe Helmi 24, 2012 6:26 pm

Mikä on yleinen linjaus kasvattajaryhmissä? Jos rodussa on kolme kasvattajaryhmää, muodostuuko kasvattajaryhmän voittaja siitä, kenen kasvatti on ollut ROP kys. näyttelyssä vai siitä, kenen kasvatit ovat yleisilmeeltään samantyyppisiä?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies

Janina
Höpsö veitikka

#364 Viesti Kirjoittaja Janina » Pe Helmi 24, 2012 6:45 pm

Marcia kirjoitti:Mikä on yleinen linjaus kasvattajaryhmissä? Jos rodussa on kolme kasvattajaryhmää, muodostuuko kasvattajaryhmän voittaja siitä, kenen kasvatti on ollut ROP kys. näyttelyssä vai siitä, kenen kasvatit ovat yleisilmeeltään samantyyppisiä?
Mulla ensisijaisena perusteena voittajaryhmän valitsemiselle on se että kasvatit on mahdollisimman samaa tyyppiä. Sit katon myös kaikkien kasvattajaryhmään osallistuvien neljän koiran tuloksia. Jos siellä on se yks ROP ja kolmella muulla T:t, niin sit ei tuu kyllä ROP-kasvattajaa siitä. :mrgreen:

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#365 Viesti Kirjoittaja Eros » Pe Helmi 24, 2012 6:54 pm

Marcia kirjoitti:Mikä on yleinen linjaus kasvattajaryhmissä? Jos rodussa on kolme kasvattajaryhmää, muodostuuko kasvattajaryhmän voittaja siitä, kenen kasvatti on ollut ROP kys. näyttelyssä vai siitä, kenen kasvatit ovat yleisilmeeltään samantyyppisiä?
Mulla se ryhmä voittaa, jossa on vähintään 3 ERI:n saanutta koiraa. Jos kaikissa olisi 4 ERI:n saanutta koiraa niin sitten menisi tarkempaan syynäykseen joka ryhmä.

Pilvi
Balettineuvos

#366 Viesti Kirjoittaja Pilvi » Ti Helmi 28, 2012 1:15 pm

Mulla on aika sama homma kuin Erikalla. Pääasiassa katson sitä tyyppiä, kasvattien tulisi olla suhteellisen samantyyppisiä keskenään ja toki mahdollisimman lähellä rotumääritelmää. Tuloksia en tuijottele niin tarkkaan, esimerkiksi 3xERI+1xEH voi voittaa 4xERI-ryhmän, jos tyyppi on enemmän yhtäläinen.
Kuva

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#367 Viesti Kirjoittaja Danay » Ti Helmi 28, 2012 4:27 pm

En muista miten ratkaisin tämän ongelman viime PIVIKOillani, joten:
Haluan säilyttää koirallani sen ns. oikean syntymäpäivän (eli eilisen : D), jolloin koiran ikä olisi siis irl n. yksi päivä. PIVIKOn säännöissä vaaditaan koiran iän selvittämistä, joten riittääkö pelkät "NUO" ja "oma ikääntyminen"-maininnat vai hylkääkö joku, jos varsinaisia _numeroita_ ei näy missään?

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#368 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Ti Helmi 28, 2012 4:38 pm

^ Riittää hyvin, kunhan sivuilla on jollain tapaa mainittu edes luokka johon koira näyttelyissä kuuluu (antaa osviittaa sen iästä).

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#369 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Ti Helmi 28, 2012 4:41 pm

Mulla on vähä pimennossa sellanen asia, että pitääkö jokasella koiralla olla oma erillinen sivu? Tuleeko hylky, jos pistän kaikki koirat samalle sivulle niitten kisakalentereitten kanssa ja ilmottan sen sit jonnekki kisoihin?
.
.
  • Kuva

Spunky
Kanada
Viesti:

#370 Viesti Kirjoittaja Spunky » Ti Helmi 28, 2012 4:43 pm

^ Onhan esim. bambillakin ne samalla sivulla.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#371 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Ti Helmi 28, 2012 4:45 pm

Nii onki, mut onks se sallittua. Sitä kysyin :---D Ku oon jostain ollu lukevinani, että niin ei sais tehrä ja nyt tulin sitä kyselemää.

/ nii tekee! Siks mietinki et pitääkö hylätä vai miten, koska se on vähän sekavaa ku joskus näkyy kakski koiraa samaa aikaa jos toisella ei oo paljoo tuloksia, eikä tee sitä kisakalenteria sillee pitkäks.

// Kiitti Sigi! Tottaha se on, että jossain ne on just sitä et se pitää ehtii ite tuolta kaikkien koirien seasta, mut toi tosiaan tollee kivasti ettei iha tarvi harhailla pelkkä nimi tiedossa ettimäs koiraa sivuilta. (:
.
.
  • Kuva

Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

#372 Viesti Kirjoittaja Hanna-81 » Ti Helmi 28, 2012 4:45 pm

Tekee tosin hieman mun mielestä sekavaksi tuomaroida.
Ei mahdottomuus tosin.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino

Sigitius
Keilapallo
Viesti:

#373 Viesti Kirjoittaja Sigitius » Ti Helmi 28, 2012 4:49 pm

Mun mielestä samalle sivulle listaaminen on ihan okei etenkin jos koiralle on silti määritettävissä ns. "oma osoite", esim. http://lacherry.net/virt/rc/#hypno ja muutoinkin niiden koirien erottelu toisistaan on kohtuullisella tavalla selvä.
Jos sen oikean koiran joutuu sieltä itse selailemaan niin siinä kohtaa alkaa mennä tuomarointien kannalta aikaa vieväksi ja sekavaksi.

whokilledbambi
Höpsö veitikka

#374 Viesti Kirjoittaja whokilledbambi » Ti Helmi 28, 2012 6:05 pm

Mä itseasiassa itsekin mietin tota sekavuusjuttua kun tein sivuja, mutta mun mukavuudenhaluisuus (kaikille koirille kerralla uudet kisatulokset) vei voiton. Oon pyrkinyt tolla nimien otsikolla ja sen alla olevalla viivalla "selkittyttämään" noita osioita, mutta oon myös miettinyt, että joka toisen koiran tiedot vois olla vaikka oranssilla ja joka toisen sinisellä, jolloin se väri jo antais osviittaa että nyt joku muuttui. Yhtäkään ei ole vielä hylätty (ja mun mielestä noi on niin selkeästi ettei siitä saa hylätä) eikä ole huomautettu asiasta. Jos asiasta huomautetaan useaan otteeseen eri tuomarien tahoilta niin teen isompia, selkeämpiä muutoksia.

Mun mielestä se, että koiran sivulle linkitetään erikseen kisakalenteri (jolloin polku on "kisasivu -> koiran sivu -> kisakalenteri") on jo niin keljumaista että siitä sietää huomauttaa. ;D
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja

Danay
Söi navetan kaksi nautaa

#375 Viesti Kirjoittaja Danay » To Maalis 01, 2012 7:00 am

Voiko kisat järjestää myös foorumilla? Ajattelin ihan omaa taakkaani (ja sivutilaani) helpottaakseni kyhätä pienen foorumin, jonne lykkäisin tasaiseen tahtiin kisoja. Kullekin kisalle oma töpö, joka toimisi siis kutsuna. Normaalien sivujen lisäksi on tullut nähtyä blogihässäköitä ym, mutta mites foorumitöpöt? Menee varmaan läpi kuten mikä tahansa muukin kutsusivu, mutta varmistusta kaipaisin!

// Seelvä, kiitos Henji! En mene töpöjä siirtelemäänkään, tietenkään c:

Viestiketju Lukittu