Furry-Paws #2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Re: Furry-Paws #2

#166 Viesti Kirjoittaja horros » La Joulu 01, 2012 11:36 am

Jee minäkin Furry Paws!

Eukko koukutti kyseiseen peliin, ja kolmellä tunnuksellahan sitä sitten nyt mennään:

dremota (#1082420) on ykköskennelini, ja siellä yritän saada itselleni korkean H:n belgejä, sekä jalostaa bordercollieille värejä unohtamatta terveyttä. Jahka saan toivotunlaisia terveys- ja värituloksia koirille, alan kasvattamaan pentueihin myös statseja.

gibernatsija (#1083379) kasvattaa borzoita, joille korkeat H:t ja hyvät statsit. Akita inuille, koolieille ja mäyräkoirille myös korkeat H:t, mutta näissäkin näkyy värikasvatusta.

giber (#1084687) kasvattaa tällä haavaa vain riiseneitä. Halusin vähälukuisen rodun, jota voin onnessani parannella kasvattelemalla H-tuloksia ja leveleitä.
Vuoden 2012 kennelinperustaja

Janina
Höpsö veitikka

#167 Viesti Kirjoittaja Janina » Su Joulu 02, 2012 5:55 am

^ Jee, seurailen innolla sun bortsuvärejä!

Sain sitte Gene Geniessä 407 oikein, ja sit menin puoliunessa klikkaamaan ee-keltaista vaikka tekstissä luki BLACK sable ;____; Kärsin. Ei tota master-titteliä vaan voi saada! Keskittyminen herpaantuu ku pitäs saada joku 1000. Kertokaa toki jos onnistutte joku sen saamaan...

horros
Toistolla tehoa
Viesti:

#168 Viesti Kirjoittaja horros » Su Joulu 02, 2012 11:33 am

^ Senhän voi keskeyttää. Ei tartte heti putkeen saada kaikkia kasaan :D Ainakin satasen jälkeen eukko pystyi jatkamaan kun vahingossa sivun sulki.

Janina
Höpsö veitikka

#169 Viesti Kirjoittaja Janina » Ma Joulu 03, 2012 12:13 am

Aijaa, voi vai :o Täytyypi kokeilla joskus!

Minäpä puksautin mun kahella ekalla sheltillä mukeloita, neljä tuli! Oon täs viimeset 30 minuuttia miettiny et minkä noista pitäis, ja päädyin sit fawn merle -narttuun. Odotuksia yhdistelmältä oli lähinnä edes jotakuinkin hyvät statsit, ja myös toi ihana vaalea fawn merle -väri, koska pentueen emä on yksi vaaleimmista mitä olen shelteissä nähnyt. Olis vaan pitänyt tajuta tehdä toi yhdistelmä eilen, niin olisin vielä saanut astuttaa ton nartun jollakin 24HH -uroksella kun olis ollu 100 päivää vanha. :__:" Noh, kaikkea ei oi saada. Oon ihan tyytyväinen tohon narttupentuun minkä tosta nyt jätän, vaikka siellä olis tietty ollut se ay/a-pentukin. Onneks a tulee isältä, sillä nyt on vielä mahdollista teettää pentuja. :D Tällä pidettävällä nyt kuiteski 8HH 3hh lala ja boostaa spd ja cha, eli vois sopia rally-tokoiluun melkoisen hyvin?

Niin kaikkia varmaan kiinnosti hurjan paljon mun shelttivaavilöpinät. :::D Jooh.

poisonsky
Epätoivoinen katse

#170 Viesti Kirjoittaja poisonsky » Ma Joulu 03, 2012 3:48 pm

^ Ei sulle mahtuis toista shelttipenikkaa? ;)

Meille syntyi pari päivää sitten shelttipentuja yhdistelmästä Buddyx Akalei. Isä on 10 HH ja emä 8 HH. Isukki on tällä hetkellä levelillä 14 ja emä 21. Tuo isä on tosiaan mun omistuksessa. Kaikkien pentujen väri on periytynyt isältä, Red and White (Irish) with Black Sable. Pentuja on yhteensä kuusi, 3 u ja 3 n. Neljällä pennulla on 10 HH, yhdellä on 9 HH ja yhdellä 8 HH.

Meille on myös tulossa jossain vaiheessa kahdesta eri yhdistelmästä nahkacollieita, sitten bortsuja, kääpiövilliksiä ja isovilliksiä, jos jotakuta kiinnostaisi.
  • alchemy

Janina
Höpsö veitikka

#171 Viesti Kirjoittaja Janina » Ma Joulu 03, 2012 4:35 pm

Chessie kirjoitti:^ Ei sulle mahtuis toista shelttipenikkaa? ;)

Meille syntyi pari päivää sitten shelttipentuja yhdistelmästä Buddyx Akalei. Isä on 10 HH ja emä 8 HH. Isukki on tällä hetkellä levelillä 14 ja emä 21. Tuo isä on tosiaan mun omistuksessa. Kaikkien pentujen väri on periytynyt isältä, Red and White (Irish) with Black Sable. Pentuja on yhteensä kuusi, 3 u ja 3 n. Neljällä pennulla on 10 HH, yhdellä on 9 HH ja yhdellä 8 HH.

Meille on myös tulossa jossain vaiheessa kahdesta eri yhdistelmästä nahkacollieita, sitten bortsuja, kääpiövilliksiä ja isovilliksiä, jos jotakuta kiinnostaisi.
Uskon että mahtuis hyvinkin, tietty hinnasta vähän riippuen koska nyt jäljellä enää 69,000 : D Katselen noi illemmalla ja editoin sit vaik tähän.

Kirsi
Höpsö veitikka

#172 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ma Joulu 03, 2012 4:53 pm

Mulle tuli muuttipentuja, statsit jäi kyl ihan surkeiks, kun en tajuu noist mitään. Luulin et ois ollu isommat, kun vanhemmillakin on ihan hyvät, mut ei näköjään. :mrgreen: Pitäs varmaan alkaa opettelee kaikkee, kun FP vaikuttaa tosi kivalt ja monipuoliselt mestalta mut jää pelaaminen vähän vajaaks, kun en tajua mistään mitään. Noi väri- ja genetiikkajututkin on mulle ihan täyttä hepreaa.
Kuva It's always darkest before the dawn.

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#173 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Joulu 03, 2012 5:00 pm

^ Kannattaa odottaa että vanhemmat on vähintään sen 20-25 levelisiä niin sitten varmaan tulis parempia pentuja. :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Kirsi
Höpsö veitikka

#174 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ma Joulu 03, 2012 5:47 pm

Joo, Coma oli ihana ja vähä perehdytti mua. Nyt mun tekiski mieli tehä itelleni uus tunnus ja alottaa iha alusta. :D
Kuva It's always darkest before the dawn.

Cookiemonster
Kanada
Viesti:

#175 Viesti Kirjoittaja Cookiemonster » Ti Joulu 04, 2012 7:48 am

Kirsi kirjoitti:Noi väri- ja genetiikkajututkin on mulle ihan täyttä hepreaa.
Et oo ainoo, et ollenkaan. :mrgreen: Oon yrittäny kanssa ottaa niistä ihan kunnolla selvää, mutta ei vaan tunnu menevän lakottiin ne kaikki. Huh, ehkä joskus jossain vaiheessa oppis sisäistämään ne.
Guthrun - bordercolliet vuodesta 2010
Narvik - saksanpaimenkoirat vuodesta 2012
Stepmaker's - venäjänvinttikoirat vuodesta 2016
Gloomkiller - lyhyt-ja pitkäkarvaiset colliet vuodesta 2018

Virtuaaliset virkakoirat
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015

stoic
Toistolla tehoa
Viesti:

#176 Viesti Kirjoittaja stoic » Ti Joulu 04, 2012 4:05 pm

^ Sama täällä, en tajua.. Olis kyllä kiva pärjätä siinä gene genie -pelissä, pitäis jaksaa opiskella noita juttuja :D

Kai muuten ootte huomanneet että tuollakin on joulukalenteri? Sieltä saa kaikkea pikkukivaa, esim. leluja piskeille ja UXP -pisteitä.

horros
Toistolla tehoa
Viesti:

#177 Viesti Kirjoittaja horros » Ti Joulu 04, 2012 4:54 pm

Geenipeli on ihan vammainen, kun se noudattaa osaksi oikeaa genetiikkaa, mutta isoksi osaksi ei. Valitettavan usein ainakin itsellä menee homma mönkään kun muistelen oikeaa genetiikkaa FP-genetiikan sijasta. Mutta onnekseen "käytännössä" tuo genetiikka toimii suurin piirtein kuten pitääkin, ja loppujen lopuksi tietynlaisen koiran luominen ei ole kauhean vaikeaa.

Tietäähän ihmiset laskimista? Niillä voi tesmailla mahdollisten yhdistelmien genetiikkaa, ja kaikki kolme käsittelee geenejä vähän eri tavoin.

Coma
Analysaattori

#178 Viesti Kirjoittaja Coma » Ti Joulu 04, 2012 6:08 pm

horros kirjoitti:Geenipeli on ihan vammainen, kun se noudattaa osaksi oikeaa genetiikkaa, mutta isoksi osaksi ei. Valitettavan usein ainakin itsellä menee homma mönkään kun muistelen oikeaa genetiikkaa FP-genetiikan sijasta. Mutta onnekseen "käytännössä" tuo genetiikka toimii suurin piirtein kuten pitääkin, ja loppujen lopuksi tietynlaisen koiran luominen ei ole kauhean vaikeaa.

Tietäähän ihmiset laskimista? Niillä voi tesmailla mahdollisten yhdistelmien genetiikkaa, ja kaikki kolme käsittelee geenejä vähän eri tavoin.
Ah, kiitokset tosta linkistä! Oon pitkään jo kaivannut tollasia laskimia, mitä vanhan fp:n puolella oli.

Janina
Höpsö veitikka

#179 Viesti Kirjoittaja Janina » Ti Joulu 04, 2012 6:38 pm

Hei kuis muuten valitsette koirille noi pannat, hihnat ja ruoat? Korostatteko parasta taitoa vai laitatteko kaikkiin kolmeen mitä koiran harrastamassa lajissa tarvitaan? Ite oon laittanut aina sekä pannan, hihnan että ruoan nostamaan parasta taitoa, mutta nyt oon aika hämilläni kun yhdelle corgille olen laittanut spd-tarvikkeita ja nyt sillä paras taito onkin int... o__o Kuinka siis kannattais toimia jotta koira saatais mahdollisimman korkealle levelille ennen eläkkeelle laittamista?

Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

#180 Viesti Kirjoittaja Eros » Ti Joulu 04, 2012 6:48 pm

Salukeilla on yleensä stm, spd ja str eli niitä mä tasapuolisesti korostan, koska niitä se tarttee kisoissa. Yksi hyvä taito ei riitä. Tietääkseni se on aika normaalia että korostetaan niitä statseja, joita koira omassa lajissaan tarvitsee.

Viestiketju Lukittu