Kuinka moni liitto hyväksyisi dogsitterit?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Milly
Sumopainija

Kuinka moni liitto hyväksyisi dogsitterit?

#1 Viesti Kirjoittaja Milly » Ti Joulu 28, 2010 3:30 am

Laitoin tämän tähän samaan töpöön. :) VDSY on kohtapuoliin valmis, ja olemme ajatelleet, että dogsitterit voisivat kilpailla niissä lajeissa, missä liiton ylläpitäjä/t antavat luvan.

Eli, jos ylläpidät jotain liittoa, kerro, hyväksyisitkö dogsittereiden kilpailemisen alla olevin ehdoin. Jos ehdoissa on jotain huomautettavaa tai epäkohtia, niin ilmoita siitä minulle. Tarkoitus on saada laadittua sellaiset säännöt, että ne käyvät mahdollisimman monille liitoille.

Koiran omistaja ilmoittaisi myös dogsitterin kilpailuun, jotta estettäisiin se, että dogsittereiden avulla sama ihminen voi lisäillä enemmänkin koiria mukaan, kuin rajoitukset sallivat. Eli osallistuminen tulisi tähän tyyliin:
  • Musti, Pirkko
    Turre, Pirkko
    Fifi, Leena
Ja loppuun selvitys tyyliä "Leena on virtuaalinen dogsitter ja hoitaa koiraani Fifiä." ja VDSY linkitettynä.

Keskustelua aiheesta voi jatkaa vielä tässä topicissa, jos vaikka keksii parempia, tasapuolisia ratkaisuja asian toteuttamiseen. (:
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]

Rebecca
Höpsö veitikka

Re: Toisten koirilla kilpaileminen?

#2 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Ti Joulu 28, 2010 3:46 am

palveluskisoihin ei saa osallistuttaa muita kuin omia koiriaan. Mä lisään sen tonne vspklän sivuille seuraavalla päivityskerralla, en ole huomannut että se puuttuu, kun olen ottanut sen itsestään selvyytenä että porukat tajuaa sen, ettei toisten koirilla kisata.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#3 Viesti Kirjoittaja Netry » Ti Joulu 28, 2010 4:13 pm

Mun mielestä sen pitäs mennä joka liitolla niin, ettei toisten koirilla kisata. Se on epäreilua kuitenkin kaikkia kohtaan.. :/

Reetta
Ei enää ikinä uudestaan

#4 Viesti Kirjoittaja Reetta » Ti Joulu 28, 2010 4:45 pm

Olen myös pitänyt tätä itsestäänselvyytenä, joten tästä ei siksi löydy mainintaa VTLn sivuilta. Täytyykin lisätä sitten, kun ehdin. Entäs sitten sijoituskoirat, koska koirahan on kasvattajan ja uuden omistajan yhteinen, ennen pentuetta? Itse olen ajatellut, että sijoituskoiralla saa myös kasvattaja kisata.

Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Tilli » Ti Joulu 28, 2010 4:55 pm

Mun mielestä tämän dogsitteri toiminnan kanssa voitaisiin tehdä poikkeus, eli he saavat kisata toisten koirilla. Heillä on kumminkin hiukan eri tavoitteet käsittääkseni, kuin vain koirien massakisaaminen mahdollisimman monessa eri lajissa.. Lisäksi hehän eivät pitkiä aikoja yhtä koiraa hoida/kisaa, joten suurta vääryyttä tuskin monet tulisivat kokemaan?
Tilli somessa
twitter: @pemberleysim
google+: Pemberley

Rebecca
Höpsö veitikka

#6 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Ti Joulu 28, 2010 4:57 pm

Nomut jos henkilöllä X on 6 koiraa ja haluaa osallistua BH kokeeseen. Hän ilmoittaa 3 koiristaan sinne ja sit joku dogsitteri Y ilmoittaa 1 ja sit dogsitteri U ilmoittaa yhden, niin henkilöllä on 5 koiraa bh kokeessa ja henkilö X hyötyy siitä erittäin epäreilulla tavalla, koska saa ilmoitettua viisi koiristaan kilpailuun. Mun mielestä ei mitään poikkeuksia
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli

Sohvi
Syvällistä

#7 Viesti Kirjoittaja Sohvi » Ti Joulu 28, 2010 4:59 pm

Entäs sitten, jos on hoitaja-kennel, kuten minulla? Eikö se olisi ihan reilua, jos kennelistä osallistuu yhteensä kolme koiraa, mutta minä vaikka kisaisin kahta ja joku hoitaja hoidokkiaan? Minä tietenkin ilmoittaisin itse hoitajatkin, mutta näin hoitajat pääsisivät kirjoittamaan kisatarinoita. Aikaisemmin minulla on ollut kolmessa kilpailussa kisauttaja - Metellä BH -kokeessa, josta Ninsku kirjoitti tulosten tultua tarinan, Metellä paimennuksen perusradassa, jossa kisauttajana oli muistaakseni Ooky, mutta joka erosi ennen kuin ehti kirjoittaa tarinaa ja Kutrilla Beroepin palveluskoirakokeessa Juliétte, joka myös kirjoitti tarinan. Mutta minähän en hyötynyt tuosta millään epäreilulla tavalla, sillä ilmoitin kilpailuun kolme koiraa niinkuin kuuluukin - yhden vain hoitajan nimimerkillä.
Kuva

Milly
Sumopainija

#8 Viesti Kirjoittaja Milly » Ti Joulu 28, 2010 5:02 pm

Kiitos kaikille vastauksista! Olisin vielä kiinnostunut kuulemaan, onko Sohvin idea sallittu, eli jos koiran omistaja itse ilmoittaa myös dogsitterin, eikä koirien määrä silloin ylitä rajaa?
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]

Rebecca
Höpsö veitikka

#9 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Ti Joulu 28, 2010 5:06 pm

No mut kuka vahtii? Toki se olis jees, että jos omistaja osallistuttaa vain 1-2 ja sit joku hoitaja tjsp dogsitteri sitten yhden, jolloin yhdeltä omistajalta tulisi 3, mutta tota on niin vaikea valvoa, joten mä en kannata. Kyllähän mullakin oli hoitajakennel ja Haovcissa oli aikoinaan hoitajatoimintaa, mä järkkäsin ite niitä kisoja niille, kun niitä oli paljon + voihan tehdä tonne dogsitterliittoon joku semmonen missä voi kisata hoidokeillaan tjsp, semmosia epävirallisia kisoja tai jotain.

Mut toki jos sä ilmoot hoitajan nimimerkillä, niin musta olis tosi jees jos ilmoittais kisanpitäjälle ton tilanteen, koska mä oon useesti heivannut jo lisäämisvaiheessa, jos on näin
lähettänyt : esimerkki[at]kattimatti.stfu
Koiran nimi/Esmes
Koiran nimiii/Esmes
Koiran nimihi/Yrlö

niin aivan varmasti Yrlön heivaan, ksoka sen pitäisi ilmoittaa _itse_ koiransa kisaan mukaan. Mut jos ton tilanteen selittäisi, niin kyllä mä sitten päästäisin mukaan, aina ei vaan tiedä että milloin on pyydetty jotain palvelusta "hei voitko kisaa mun koiril ku meen lomalle" tjsp.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli

Milly
Sumopainija

#10 Viesti Kirjoittaja Milly » Ti Joulu 28, 2010 5:12 pm

No me voitaisiin DS-yhdistyksen sivuille kirjoittaa tuosta selvitys ja ilmoittautuja voisi siihen osallistumiseen laittaa jonkun "Yrlö on virtuaalinen dogsitter, joka osallistuu kilpailuun koirani Nimihin kanssa" tms. ja vaikka linkata dogsitteryhdistyksen, niin kisanpitäjäkin saa asiasta selvityksen.
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]

Sohvi
Syvällistä

#11 Viesti Kirjoittaja Sohvi » Ti Joulu 28, 2010 5:15 pm

Ja vaikka virt. kennel maailmassakin on tietysti myös epärehellisiä ihmisiä, lähtökohtaisesti uskon, ettei kukaan niin kilpailuhenkinen ole, että haluaa hyötyä tuolla tavoin dogsittereistä/hoitajista.
Kuva

Rebecca
Höpsö veitikka

#12 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Ti Joulu 28, 2010 5:51 pm

Joo kyllä mä sen tiedän, mutta sit kuitenkin, kyllä tota avittamista on nähty tän kolmen vuoden aikana mitä mä oon täällä ollut ja kun se kuitenkin hämmentää kisajärkkääjiä, jos ei ole missään selvitystä ja monet kuitenkin sitten hylkää ja se taas hämmentää kisaosallistujia.

Musta toi on loistava toi Millyn ehdotus ja kahden liiton pitäjänä + kisanjärkkääjänä mä hyväksyisin tuon.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Netry » Ti Joulu 28, 2010 6:27 pm

Onhan toi tosi hyvä idea, mut sit lopulta tossa ois taas niin helppo huijata :/

Milly
Sumopainija

#14 Viesti Kirjoittaja Milly » Ti Joulu 28, 2010 6:56 pm

Nettei, selventäisitkö vähän? Mä en keksi tapaa jolla tuossa asiassa voisi oikeasti huijata niin, että siitä hyötyy. Jos omistaja itse ilmoittaa ne koiransa, mutta yksi (tai mahdollisesti useampi) koira on vain eri ohjaajan nimissä, niin mun mielikuvitus ei riitä keksimään hyvää huijauskikkaa. Voihan kilpailessa tämän asian suhteen huijata muutenkin erittäin helposti, koska sitä on kuitenkin vaikea valvoa, että ilmoittaako joku jonkun toisen koiria kilpailuihin.

Voisihan asian tehdä niinkin, että kysyisimme jokaiselta liitolta, hyväksyvätkö dogsitterit kilpailemaan liiton alaisissa kilpailuissa edellä mainituilla ehdoilla, ja ds:t hyväksyneistä liitoista ja lajeista voisi tehdä listauksen VDSY:n sivuille.
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]

Rebecca
Höpsö veitikka

#15 Viesti Kirjoittaja Rebecca » Ti Joulu 28, 2010 7:01 pm

No siis toki mulle tulee äkkiseltään mieleen että voisi huijata näin.
Osallistuttaa kolme dogsitteriä/hoitajaa.
Mut sitten lähettää myöhemmin uudet 3 koiraa omalla nimellään. Et kisanpitäjien pitäis olla tosi tarkkoina jos tollasta yritetään, mä harvemmin jätän niitä ilmoja enää säpöön, poistan ne suoraan lisäyksen jälkeen, mut jos tää otettais käytäntöön niin ihan varmasti silmä kovana katon ku haukka ja jos on vähääkää epäilyttävää niin sit täytyy kyl keksiä jotain muuta, ei joo täälä usein huijata mutta kyllä niitä linssinviilaajia löytyy joka puolelta.

/mut sit toki jos tekee noin, niin se X voi lähettää ne kolme muuta koiraansa omalla nimellään sitten jostain toisesta säpöstä eikä sitä tod. näk. saada siitä kiinni. PAITSI että nykyään melkeen joka lajissa täytyy linkittää koiran sivut mukaan, jolloin viimeistään tuomarin pitäisi saada huijari kiinni.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli

Vastaa Viestiin