Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Vera
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Kysymyksiä 2

#346 Viesti Kirjoittaja Vera » La Huhti 02, 2011 5:20 pm

Pitääkö tokon kisasivulla olla jo ennen anomista tuomari tiedossa?
Kutsusivulta tulee löytyä:
kokeen päivämäärä ja VIP (näiden väli enintään viisi (5) päivää!)
VTL mainittuna ja linkitettynä
kokeen tuomari
ilmoittautumisohjeet
mitkä luokat ovat mukana ja mahd. rajoitukset
the weather changes

Kendra
Höpsö veitikka

#347 Viesti Kirjoittaja Kendra » La Huhti 02, 2011 5:23 pm

Ei. Kai. Ei ainakaan mulla ole ollu aina.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

Vera
Ei enää ikinä uudestaan

#348 Viesti Kirjoittaja Vera » To Huhti 07, 2011 5:31 pm

Sori minä nyt toisen kerran, mutta nyt joku saa selittää mulle yksinkertaisesti kuinka tuomaroida toko. Osasin käyttää sitä vanhaa tuomarointikonetta ja tuomaroinkin mm. mejää, agilityä ja koiratanssia, mutta noista random-nimisistä arvontakoneista en tajua mitään. Elikkä tajusin kaksi ensimmäistä vaihetta, eka tarkistin ettei tule hylkyjä ja sitten laitoin siihen smallest/largest value kohtiin 90 ja 200. Mutta entä sitten?
the weather changes

Kirsi
Höpsö veitikka

#349 Viesti Kirjoittaja Kirsi » To Huhti 07, 2011 5:37 pm

^ Käytä tätä arvontakonetta, niin pääset paljon helpommalla. Laita THS-pisteet -kohtaan suurin pistemäärä minkä koira voi saada ja sitten se arpoo osallistujat ja laittaa niille vielä pisteetkin valmiiksi. Sulle jää tehtäväksi vain pisteiden jakaminen 1-3 palkintoihin.
  • It's always darkest before the dawn.

Vera
Ei enää ikinä uudestaan

#350 Viesti Kirjoittaja Vera » To Huhti 07, 2011 5:39 pm

^ Siis toi on just se mitä osaan käyttää, mut luulin ettei se toimi, koska joskus se ei siis todellakaan toiminut.. mut miksei tokoliiton sivuilla sitten mainita tosta mitään?
the weather changes

Kendra
Höpsö veitikka

#351 Viesti Kirjoittaja Kendra » To Huhti 07, 2011 5:50 pm

Jep joskus oli alhaalla.

Oon täällä vähän sitä mieltä, että ton käyttäminen ei ole kannattavaa, sillä siinä ei saa rajattua tuota pienintä määrää eli se heittää sinne 0-200/300 eli jos ne suoraltaan lähettää kisanjärjestäjälle on tuloksena väärät pistemäärät ellet sit käsin lähde niitä muokkaamaan. Oon nähny muistion ja tän ihan toimivana yhdistelmänä. Kopioit osallistujat, otat pisterajat, arvot nuo pisteet ja kopioit tarvittavan litannian/vähän enemmän ja alt+c'llä + alt+v'llä vetelet ne koirille ja sen jälkeen jaat ne sinne pisterajojen sisään, vedät yhden <br> -tagin ja taas alt+c/alt+v -combo ja täs ei ees mene kauaa kun sen on hogannu. Oliskos 30 koiran tuomaroinnissa joku 5-10min tarkastuksen ja tuomaroinnin kera.

Ja sit jos haluaa vedellä kaikki ihan sekasin, ni pelkkien koirien nimet ja ohjaajat tohon THS-arvontakoneeseen ja sit ottaa sieltä järjestyksen ja heittää vielä ne epäjärjestyksessä olevat pisteet mukaan. Itse en tee näin sillä mulla on aina ollu noi pistemäärät ihan hyvin sekasin.

Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

#352 Viesti Kirjoittaja Noina » To Huhti 07, 2011 5:56 pm

Tuota THS-arvontakonetta ei voi käyttää tokossa, koska sen antaa myös alle 90p. Eli jotkut kilpailijat voivat saada vaikka 3p. mikä ei ole ihan reilua. Tällä arvontakoneella laitat smallest ja largest value kohtiin oikeat pistemäärät ja painat "Get sequence". Kopioit osallistujat sitä ennen vaikka muistioon. Tulee sellainen sivu, missä on pitkä lista numeroita. Kopsaat siitä niin monta kuin on osallistujia ja liität osallistujien alle muistioon. Sitten alkaa copypastettaminen, laitat pisteet siinä järjestyksessä jokaiselle kilpailijalle. Näin minä ainakin teen.

/ Kendra olikin nopeampi.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS

Kirsi
Höpsö veitikka

#353 Viesti Kirjoittaja Kirsi » To Huhti 07, 2011 6:12 pm

Mikä siinä ei ole reilua, että jotkut kilpailijat voivat saada vaikka 3p.? Sehän on ihan sama minkä pistemäärän saa, jos ei ole saanut ykköspalkintoa. Ja mun mielestä on myös realistisempaa, että ne pisteet menevät sinne nollaan asti. Voihan joillain koirilla olla huonompi päivä. ;)

/ Nii ja voihan ne tietysti arpoa tavallisella tulisielun arvontakoneellakin, ja sitten heittää ne pisteet omasta päästään. Tai sitten käyttää tuota THS:ää ja muokkaa alle 90 pisteet. Ei kukaan tuota randomia pakota käyttämään. :D
  • It's always darkest before the dawn.

Kendra
Höpsö veitikka

#354 Viesti Kirjoittaja Kendra » To Huhti 07, 2011 6:19 pm

Mut ajatellaan, että niillä koiralla voi olla mahdollisuus parempaakin tulokseen tuolla 90-200 rajotuksella esim. ALOssa ja AVOssa suoraan. Ellei sit muuta niitä minne haluaa, mikä kyl vähän on epäreilua.

Tai sit heittää randomilla niille tulokset, mutta ehkä liikaa venkslausta..?

Elina
Analysaattori
Viesti:

#355 Viesti Kirjoittaja Elina » Pe Huhti 08, 2011 7:57 am

Kirsi kirjoitti:Mikä siinä ei ole reilua, että jotkut kilpailijat voivat saada vaikka 3p.? Sehän on ihan sama minkä pistemäärän saa, jos ei ole saanut ykköspalkintoa. Ja mun mielestä on myös realistisempaa, että ne pisteet menevät sinne nollaan asti. Voihan joillain koirilla olla huonompi päivä. ;)

/ Nii ja voihan ne tietysti arpoa tavallisella tulisielun arvontakoneellakin, ja sitten heittää ne pisteet omasta päästään. Tai sitten käyttää tuota THS:ää ja muokkaa alle 90 pisteet. Ei kukaan tuota randomia pakota käyttämään. :D
Minun logiikalla välillä 90-200 on pisteitä 110 ja välillä 0-200 pisteitä on 200. Eikö se ole aika selvää, että on todennäkösempää saada väliltä 90-200 ne paremmat pisteet kuin väliltä 0-200. Siitä seuraa se, että niitä 0-tuloksia tulee enemmän. Minusta pisteiden muuttaminen taas ei ole mitenkään järkevää/reilua jne. Randomilla vaan vetasee siitä listasta jonku 30 ensimmäistä numeroa, heittää ne ja luettelon osallistujista muistioon/wordiin/wordpadiin tai mitä sitten ikinä käyttääki. Sitten lisää järjestyksessä jokaiselle osallistujalle sen pistemäärän. Ei luulis olevan liian vaikeaa. :p
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec

Kendra
Höpsö veitikka

#356 Viesti Kirjoittaja Kendra » La Huhti 30, 2011 1:29 pm

Valioituuko vaikka ei olekaan saanut vCACIAG ia?

1. Kendra, Wolftame's Made of Gold VKUMA x
1. Kendra, Wolftame's Made of Gold vKUMA x
26.03.2011/21.03.2011 Kisakeskus CK maxi III 2. sija vKUMA

Dee.

Sama juttu Zelyan kaa.
Zelya

14.04.2011/13.04.2011 Mimmu VAL maxi III Mimmu 3. sija vKUMA
30.04.2011/28.04.2011 Milado's VAL maxi III Camilla 1. sija vKUMA
4. Kendra, Wolftame's Zelya Zandria vKUMA

Susityttö
Höpsö veitikka

#357 Viesti Kirjoittaja Susityttö » La Huhti 30, 2011 1:32 pm

^Jos koira ei saa viimeisen kolmannen vKUMAn mukana vCACIAGia niin sen saa itse lisätä (näin muistaisin VAL:n sivulta lukeneeni) ja valioituu.

Kertoisko mulle joku saako näitä kuvia käyttää vapaasti?
Yksi kasvatin omistaja kysyi kelpaako nuo kuvat ja mä en vastannut vielä mitään, koska en oo ymmärtänyt yhtään noita flickrin kuvien lupia enkä sitä mistä ne edes näkee.

Nath
Höpsö veitikka

#358 Viesti Kirjoittaja Nath » La Huhti 30, 2011 1:42 pm

^
Kun klikkaa jotain tuon kuvagallerian kuvaa ja se aukeaa uuteen sivuun, niin sivun oik. laidasta katsoo kohdan, jossa lukee kuvan lisenssi. Esim. tällä kuvalla on lisenssi, joka antaa oikeuden jakaa kuvaa tietyin ehdoin (Licences-kohdan alla "Some rights reserved", ja tuota teksitä kun klikkaa niin pääsee lukemaan tarkemmin mitä kuvalle voi tehdä ja mitkä ehdot täytyy täyttää, että kuvaa voi käyttää). Nää lisenssit on kuvakohtaisia, eli kannattaa käydä jokainen kuva läpi ja katsoa onko niille laitettu lisensisä vai lukeeko reunassa "All rights reserved", jolloin kuvaa ei saa käyttää.

Susityttö
Höpsö veitikka

#359 Viesti Kirjoittaja Susityttö » La Huhti 30, 2011 1:44 pm

Kiitos kovasti Nath! :) Mä ehkä ekaa kertaa ymmärsin.

Kendra
Höpsö veitikka

#360 Viesti Kirjoittaja Kendra » La Huhti 30, 2011 1:52 pm

Susityttö kirjoitti:^Jos koira ei saa viimeisen kolmannen vKUMAn mukana vCACIAGia niin sen saa itse lisätä (näin muistaisin VAL:n sivulta lukeneeni) ja valioituu.
Kiitos! :)

Viestiketju Lukittu