VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Viesti
Julkaisija
Reetta
Ei enää ikinä uudestaan

VTL - VALIOLISTASTA (lue viim. viesti!)

#1 Viesti Kirjoittaja Reetta » Pe Touko 21, 2010 3:51 pm

Aikaisemmin on tullut paljon kritiikkiä siitä, että emme lisää sellaisten kokeiden tuloksia, joita meille ei olla lähetetty. Ongelmana tuolloin on ollut ajanpuute, kokeita järjestettiin (järjestetään kyllä edelleenkin) paljon ja kokeiden määrä, josta tuloksia ei koskaan meidän suuntaan kuulunut, oli paljon. Tänä vuonna ihmiset ovat kuitenkin parantaneet tapojaan ja vain harvoista kisoista jää ne tulokset meille lähettämättä. Olemme kaavaileet jo varsin pitkään uutta sääntöä, jonka mukaan tällaisten meille lähettämättömien kokeiden tulokset tultaisiin lisäämään tulospalveluun.

Vaikka tämä sääntömuutos tulisi, olisi silti erittäin suotavaa ja melkeinpä pakollista, että tuloksista ilmoitettaisiin meille. Näin tulospalvelun päivittäminen olisi nopeampaa. Olen kaavaillut, että tällaisten kokeiden tulokset, joita meille ei ole lähetetty, lisättäisiin vasta sitten, kun 2kk määräaika tulosten lähettämiseen on umpeutunut. Näin ollen olisi siis kokeiden järjestäjienkin paljon järkevämpää lähettää edelleenkin ne tulokset meille suoraa, kuin odottaa sitä 2kk. Kuullostaako tällainen järjestely aivan turhalta? Totta on, että tuon 2kk aikana ne koirat, jotka ovat ko. kokeesta saaneet I-palkinnon, ovat saattaneet jo päästä ylempään luokkaan ja näin ollen tämän kokeen tulokset olisivat turhia. On kuitenkin myös paljon niitä, jotka eivät kisaa niin paljon, ja tällaisten kokeiden tulokset ovat tarpeellisia.

Haluaisin siis kuulla mielipiteennä koskien tätä sääntömuusta. Tulisiko se toimimaan vai olisiko teillä parempaa ehdotusta. Haluaisin myös kuulla mitä mieltä olette sellaisten kokeiden tuloksista, joista ei ole tullut kuin puolet. Pitäisikö myös tällaiset lisätä tulospalveluun? Lisäksi, joillekin ihmisille on ollut vaikeaa tuo kunniapalkintojen jako ja haluaisin tämän takia myös tietää, että löytyykö teistä VTLn sivuilta kaikki tarvittava helposti ja nopeasti? Esimerkkinä tässä juuri nuo kunniapalkinnot, löytyykö ohjeet niiden jakamiseen helposti ja onko ne ymmärrettävät? Saa myös esittää uudistusehdotuksia jos sellaisia on!

PITÄISIKÖ TULOSPALVELU POISTAA KÄYTÖSTÄ?
kyllä - ||||||||||
ei - ||||||||

Kirsi
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: VTL

#2 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Pe Touko 21, 2010 4:33 pm

Mun korvaani kuulostaa uusi sääntö mahtavalta verrattuna nykyiseen järjestelmään, mutta ihan suoraan sanottuna: mitä hemmettiä sillä tulospalvelulla edes tekee? Kaikista parhain (mun mielestä) järjestelmä olisi samanlainen kuin agilityssa: jokainen vastaa itse kisautuksestaan pitämällä huolen, että tarvittavat tulokset löytyy oman koiran kisakalenterista, eikä kenelläkään olisi syytä valittaa tulospalvelun hitaudesta tai epävirallisista tuloksista järjestäjien laiskuuden takia. Eikä teidän VTL:n pitäjien myöskään tarvisi stressata tai hukuttaa aikaanne näin valtavan lajin tulospalveluun.

Kyllä mä ymmärrän tulospalvelun hyvätkin puolet. Itse esimerkiksi tykkään lisäillessä tuloksia VPEY:n tulospalveluun (joka kyllä häipyy sivuilta sillä sekunnilla, kun saan oikean elämän) ja nähdä omien kasvattajien menestystä ilman niiden sivujen kyyläämistä. Vähän kisaavilla ihmisillä on helpompi katsoa "tauon" aikana tulleet tulokset tulospalvelusta, mutta onko se sitten ihan hirveää ottaa ylös ne kisat, joihin on koiransa ilmoittanut? Mullakaan ei mene kahta sekuntia, kun laitan kisat kirjanmerkkeihini. Vielä vähemmän copy pastella, jos laittaisin muistioon tvs. Tulospalvelussa on myös se hyvä puoli, että siitä on helppo katsoa kaikki koiran tulokset, jos kys. koira saa uuden omistajan tai sen sivut katoaa yms.

Mutta onko noi hyvät puolet kuitenkaan tarpeeksi hyviä kumoamaan teidän kulutettua aikaa tai närkästystä nopeasti kisaavien ihmisten kohdalla? Nimittäin mulla on ainakin vtuttanut monen monesti, kun koirat sattuu saamaan KP:n laiskan järjestäjän kisasta, ja joudun seuraavat puoli vuotta odottamaan seuraavaa kunniapalkintoa, ja toivoamaan sen ilmestyvän tulospalveluun. Toki tämä on nyt korjautumassa, kiitos siitä ihan hirveästi, mutta kyllä ihmiset varmaan tykkäisivät ilmoittaa koiraansa seuraavaan luokkaan samantien toisen ykköspalkinnon tullessa, eikä odottaa sitä kahta kuukauttakaan (jos siis sattuu olemaan laiska järjestäjä).

Tulospalvelu on kiva pienemmissä lajeissa, mutta näin isossa lajissa kuin TOKO, se vain ärsyttää suurimmaksi osaksi.

//
Lansu_ kirjoitti:Mä kanssa koen, että tulospalvelut on jo vähän aikansa eläneitä. En tiedä kuinka paljon tokoyhdistyksen ylläpitäjillä on aikaa, mutta tuon kokoisessa liitossa uskoisin tulospalvelun päivittelyn vievän aika paljon resursseja. Tulospalvelun hävittäminen keventäisi varmasti päivittelyä huomattavasti ja toisaalta voisi ehkä helpottaa tuomarienkin töitä.

Mun nähdäkseni tokoa (tai mitään muutakaan lajia) harrastaville ei pitäisi olla mikään ongelma omien koiriensa kisakalentereiden päivittely. Se on sitten vähän voivoi, jos ei jaksa edes omien koiriensa kisakalentereita päivitellä. Tokoliiton ylläpitäjät ovat tähän asti jaksaneet huolehtia kaikkien tokokoirien tulosten päivittelystä. Se on vähän voivoi, jos joku ei jaksa edes omien koiriensa kisakalentereita päivitellä kun toiset on kuitenkin huolehtineet satojen koirien tuloksista. ;)

Liiton ylläpitäjien jaksamisesta ja innostahan se tulospalvelun tulevaisuus on lähinnä kiinni. Itse en kuitenkaan koe palvelua pakolliseksi missään lajissa.
Mä niiiin komppaan Lansua_!

Natali
Nostaa rautaa

#3 Viesti Kirjoittaja Natali » Pe Touko 21, 2010 5:43 pm

Mä olen aina pitänyt tokon tulospalvelua ja koko tokoliittoa yhtenä aktiivisimmista ja nopeiten päivittyneistä liitoista. Mun mielestä tokoliiton toiminnassa ei tarvitse muuttaa mitään, sillä se on hyvä jo sellaisenaan, mutta jos haluatte niin tulospalvelu on kyllä vähän turha.

Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Frisky » La Touko 22, 2010 12:17 am

Täällä olis kanssa yksi, joka kannattaisi agilityssä käytettävää järjestelmää. Juurikin noista Kirsin mainitsemista syistä sekä myös siksi, että ainakin itsestäni on paljon mukavampaa, helpompaa ja nopeampaa tarkistaa tuomaroidessa tulokset koiran kisakalenterista kuin etsiskellä niitä tulospalvelusta. Tokossa 60 koiran luokkia on todella puuduttavaa tuomaroida, mutta agilityssä tuokin määrä menee ihan näppärästi.

Iivi
Sumopainija

#5 Viesti Kirjoittaja Iivi » La Touko 22, 2010 8:05 am

Tulospalvelu on mielestäni turha, samoista syistä kuin mitä Kirsi ja Frisky kertoivat.

MUTTA, mikäli tulospalvelu edelleen säilyy, niin kannatan ehdottomasti sitä että kaikista kisoista tulleet tulokset (vaikka tulokset olisivat tulleet vain osittain) lisättäisiin tulospalveluun. Ja sitten kannatan myös sitä, että ne tulospalvelusta puuttuvat tulokset saisi linkittää osallistumisen perään, koska on niin rasittavaa ottaa ja antaa hylkyjä vaikka tietää että periaatteessa koiralla olisi oikeus siihen luokkaan.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko

Reetta
Ei enää ikinä uudestaan

#6 Viesti Kirjoittaja Reetta » La Touko 22, 2010 6:17 pm

Kiitos mielipiteistänne! Tulospalvelu on kyllä iso ja raskas päivitettävä, mutta jotenkin pidän siitä. Ihan noista syistä, mitä Kirsi tuolla mainitsikin. On kuitenkin totta, että toko on sen verran iso lajia, että tulospalvelun ajantasalla pitäminen on melkeinpä täysin mahdotonta. Eihän sitä aina ehdi olla lisäämässä kokeiden tuloksia. Täytyykin pistää nyt sitten kunnolla mietintämyssyyn, että pitäiskö tulospalvelu ottaa pois käytöstä. Jotenkin vaan tuo tulospalvelu on niin pinttynyt tokoon ja olisi niin sääli ottaa se käytöstä pois. Järjestelmä on kuitenkin niin vanhanaikainen, että ehkä sen olisi jo hyvä siirtyä eläkkeelle.

Susityttö
Höpsö veitikka

#7 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Su Touko 23, 2010 12:35 pm

Iivi kirjoitti:mikäli tulospalvelu edelleen säilyy, niin kannatan ehdottomasti sitä että kaikista kisoista tulleet tulokset (vaikka tulokset olisivat tulleet vain osittain) lisättäisiin tulospalveluun. Ja sitten kannatan myös sitä, että ne tulospalvelusta puuttuvat tulokset saisi linkittää osallistumisen perään, koska on niin rasittavaa ottaa ja antaa hylkyjä vaikka tietää että periaatteessa koiralla olisi oikeus siihen luokkaan.
Samaa mieltä, mutta haluaisin, että tulospalvelu säilytetään (:

Juippi
Syvällistä
Viesti:

Re: VTL - tulospalvelu asiaa!

#8 Viesti Kirjoittaja Juippi » Su Touko 23, 2010 12:39 pm

^ samaa mieltä ja haluaisin minäkin että tulospalvelu säilytetään (: Ainakin parin koiran kanssa jonka olen ostanut ei ollut kisakalenteriin kaikkia kisoja merkattu, joten oli hyvä tarkistaa ne sitten tulospalvelusta

Nora
Kanada
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Nora » Su Touko 23, 2010 1:38 pm

Mä tykkään tulospalvelusta, vaikka siinä onkin työtä (teille :D).

// Joo mustakin VTL'n tulospalvelu ja VTL muutenkin on yksi aktiivisimmista liitoista, kiitos :)
Et hätt noch immer jot jejange.

tellu.
Floodari

#10 Viesti Kirjoittaja tellu. » Su Touko 23, 2010 1:40 pm

Säilyttäkää. Miten muutenkan tarkistaa voisiko koira kisata missäkin luokassa. Ja jos tulospalvelu otetaan poies käytöstä, täytyy osallistumiseen liittää koodi -joka menee suoran koiran sivuille. Muuten kisojen tuomarit eivät tiedä, missä luokassa koirien kuuluisi kisata. Lisäksi tulospalvelu on huomattavasti kätevämpi ym. Ja itsekkin olen pitänyt VTL aktiivisimpana liittona : ))

olipa taas hyvä puolustus perustelu : DD
LOPETTANUT!!

Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Frisky » Su Touko 23, 2010 2:19 pm

^
Mun on pakko kysyä onko siinä niin kamala homma vaihtaa koirien tokokoodeihin linkki koiran sivuille? Okei mullakin on parisen kymmentä koiraa, mutta ei siinä niin iso homma ole. Ja jos sä tallennat ilmoittautumiskoodit, vaikka sähköpostin luonnoksiin ne saa napattua sieltä tosi kätevästi eikä se aiheuta ylimmääräistä hommaa. : )

Niin kuin jo totesin ainakin omasta mielestäni tuomarointi on paljon helpompaa, kun tarkistaa tulokset koiran omasta kisakalenterista. Tietenkin tää on mielipidekysymys, joten turha kai asiasta on väitellä.

Kendra
Höpsö veitikka

#12 Viesti Kirjoittaja Kendra » Su Touko 23, 2010 2:41 pm

^ Mutta onko kaikki kisakalenterit ajantasalla?

Itse ainakin tarkistan tulospalvelusta tuoreet ykköstulokset, ainakin jos unohdan seurailla kisojen tuloksia. Muutaman koiran kohdalla olen huomannut, että ykköstulos löytyy tulospalvelusta, mutta kisasivua ei ole missään ja näin ollen en saa esim. tuomaria ja pistemäärää kisakalenteriin. Mitäpä tehdään sitten, jos tulospalvelu otetaan käytöstä pois ja minulla on noita tuomarittomia ja pistemäärättömiä ykköstuloksia? Oma vikani tietysti, etten ole tajunnut ajoissa katsoa. Annetaan esimerkkinä vaikka Countin luokkanousu voittajaluokkaan. Toisesta avoimen luokan tuloksesta ei ole tuomaria eikä pistemäärää tiedossa.

Kannatan tulospalvelun jatkamista sillä mielestäni se kuuluu tokoliittoon ja on varsin toimiva järjestelmä. Tulospalvelu myös pitää tavallaan liiton aktiivisena ja minunkin mielestäni tokoliitto on aktiivisin liitto. Tuossa annoin tuon yhden esimerkin, miksi tulospalvelu on hyödyllinen, mutta on mulla toki negatiivisiakin ajatuksia kys. palvelusta, esim. juuri teidän työmääränne, mutta eikö sitäkin saa vähennettyä jos tulospalvelu siirretään eri sivustolle ja otetaan ylläpitoon useampi henkilö? Yhtenä mahdollisuutena on ottaa tulospalvelu pois käytöstä, mutta säilyttää se esimerkiksi websissä.

Tuon koodinpätkän muokkaaminen ei ole minusta mitenkään iso juttu jos päädytään siihen, että tulospalvelu otetaan pois käytöstä. Onhan mulla näitä koiria, mutta ei se ole sen kummallisempi juttu, kun näyttelykoodien kirjoittelu. Sähköposteihin saa tallennettua luonnoksiin kys. koodit ja sieltä on kätevä siirrellä koirat toisiin luokkiin luokkanousuihin oikeuttavien tulosten jälkeen :)

// Eikä musta ole iso homma katsoa noiden koirien tuloksia tulospalvelusta. Ctrl + F on aika kätevä :)
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose

Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Frisky » Su Touko 23, 2010 2:56 pm

^
Tällöinhän se on juuri koiran omistajan vastuulla pitää ne kalenterit ajan tasalla eikä siihen vaikuttaisi tulospalvelun päivittäjien lomailut sun muut. Tietenkin, jos päivittäjiä on useita tätä ongelmaa tuskin tulee.

Mulla itselläni ei ole koskaan ollut tapana merkata ykköstuloksiin pistemääriä, mutta jos kyseessä on luokkavoitto sen saatan merkitä. Agilityssähän tulokset tarkistetaan koiran kisakalenterista eikä tällöin kalenterin ajantasalla pitäminen näytä tuottavan kenellekään ongelmia. Mulla on muutamia koiria, joilla on tuloksia joiden tuomari ei ole tiedossa ja silti olen niistä saanut valiot. Esimerkiksi Corusant's Raindrop, joka löytyy agilitynvaliolistalta, vaikka yhden tuomarin kohdalla onkin kysymysmerkki. Kyllä mä luulen, että myös tokoliitossa tässä voidaan joustaa, mikäli tälläistä ei jatkuvasti tapahdu jonkun tietyn ihmisen kohdalla. Eiköhän porukka sen verran luotettavaa ole etteivät lähde tuloksia vääristelemään.

Ja kyllä, mäkin käytän Ctrl + F systeemiä tokoa tuomaroidessa, mutta juurikin isojen luokkien kanssa toi kopioi - liitä systeemi alkaa käydä rasittavaksi, 30 koiran luokkien kanssa se on vielä ihan okei. Ehkä mä sitten olen vain sitten erityisen laiska tai jotain. (;

Lansu_
Höpsö veitikka

#14 Viesti Kirjoittaja Lansu_ » Su Touko 23, 2010 3:48 pm

Mä kanssa koen, että tulospalvelut on jo vähän aikansa eläneitä. En tiedä kuinka paljon tokoyhdistyksen ylläpitäjillä on aikaa, mutta tuon kokoisessa liitossa uskoisin tulospalvelun päivittelyn vievän aika paljon resursseja. Tulospalvelun hävittäminen keventäisi varmasti päivittelyä huomattavasti ja toisaalta voisi ehkä helpottaa tuomarienkin töitä.

Mun nähdäkseni tokoa (tai mitään muutakaan lajia) harrastaville ei pitäisi olla mikään ongelma omien koiriensa kisakalentereiden päivittely. Tokoliiton ylläpitäjät ovat tähän asti jaksaneet huolehtia kaikkien tokokoirien tulosten päivittelystä. Se on vähän voivoi, jos joku ei jaksa edes omien koiriensa kisakalentereita päivitellä kun toiset on kuitenkin huolehtineet satojen koirien tuloksista. ;)

Liiton ylläpitäjien jaksamisesta ja innostahan se tulospalvelun tulevaisuus on lähinnä kiinni. Itse en kuitenkaan koe palvelua pakolliseksi missään lajissa.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea

tellu.
Floodari

#15 Viesti Kirjoittaja tellu. » Su Touko 23, 2010 4:49 pm

No tarkemmin ajatellen, onhan se työlästä liiton ylläpidolle. Mutta itse kysyisin, pitääkö koirien kalenteriin sitten liittää linkki kisaan -josta vaikka tämä ykkös tulos on saatu ? Minulla itselläni ei ole ainakaan ongelmia koirien kalentereitten päivittelyssä, päivittelen sen mukaan mitä kisoihinkin osallistutaan. Mutta tuo tulospalvelu on jotenkin vaan niin tuttu juttu tokossa : )
LOPETTANUT!!

Vastaa Viestiin