Tänään on Ti Syys 07, 2010 4:02 pm
* Kirjaudu sisään   * Rekisteröidy * UKK    * Etsi

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hienosukuisia valkkareita
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:22 pm 
Poissa
Aspartaamin annostelija
Käyttäjän avatar

Tarjolla olisi joulukuun loppuajalle valkoisiapaimenkoiria hyvistä vanhemmista koteihin, jotka ovat kiinnostuneita uskollisesta ja harrastuskelpoisesta ystävästä moneen menoon!

Pentue syntyy 11.12.

Isä?
BH Jk3 SchH3 Tk1 RH-E H-FL B RH-T B vLTW-08 vNW-08 vDKW-08 vLUXW-09 vLTW-09 vDKW-09 vLT & vFIN & vN & vDK & vLUX & vKRE MVA Daloros Diamond Replay

Oma rakkaani, aikuisena hoiviini saapunut Sly eli on tämän pentueen isä. Se on yhden tuloksen päässä käyttö- ja paimennusvalioitumisesta, ja nämä molemmat toivottavasti saadaan ennen pentuetta. Mutta tämän vain aika näyttää..

Sly on kokeillut useita eri lajeja eri menestyksin (näyttelyt, peekoo, koiratanssi, tottis, vepe, maastoesteet, paimennus, pelastuskoirakoe, valjakkoajo).. Näyttelyistä paras sijoitus on RYP-1. Se on ollut useita kertoja ROP-sijalla, eikä näitä kaikki ole edes lisätty tuloskalenteriin. Enemmän kuin tusinasti se on ollut mukana PU-kehän sijoituksissa eikä muistaakseni ole kertaakaan saanut laatuarvosanaa ERI huonompaa.

Kilpailukalenteri ei valitettavasti ole 100% päivitettynä, mutta melkeimpä ne tärkeimmät sivuilla toisaalta ovat. Luonteeltaan uros on avoin ja ystävällinen, jolla on hyvä tempperamentti ja toimintakyky ja joka on ehdottoman tottelevainen ja uskollinen. Se rähinöi toisten urosten kanssa erittäin harvoin.

Slyn suku:
i. BH vTURW-06 vGBRW-06 vLUXW-07 vGBR & vFIN & vLAT & vLUX & vN & vSWE & vTUR MVA Castor Dianov
ii. BH Jk1 SchH1 vITAV-06 vLUX & vRUS MVA 24's Jack the Black
ie. BH SchH2 vPVA vAVA vMV-06 vKANS & vN & vFIN & vSWE & vJAP MVA Murhapolttajan As The World Falls Down
e. BH Jk3 vFIN KVA vCAW-06 vjITW-06 vjTURW-06 vTURW-06 Wolfpoint Pola
ei. Space Oddity
ee. Love You Till Tuesday

Emo?
BH vPVA vFIN & vSWE & vF & vKANS vDK & vIT & vPOHJ PMVA JK3 PSWEW-08 PVV-09 vAVA vFIN KVA vPFRAW-09 RH-F B HK2 RH-FL A TK3 Wonder's Lots of Love.

Emo ei todellakaan jää häviöön Slylle, vaan kyseessä on mainio rotunsa edustaja, narttu Luna Kyse on ystävällisestä koirasta, joka leikkii mielellään tuttujen kanssa ja on erittäin ihmisläheinen, sekä pitää lapsista ja osaa ottaa näiden iän ja koon huomioon.

Narttu on erittäin monipuolinen ja kilpaillut paljon ja hienosti. Näyyttelyistä paras sija on RYP-2 ja lähes poikkeuksetta tulokset ROPpeja, kun muut Lunan kokeilemat lajit ovat: peekoo, paimennus, pelastuskoiratoiminta, tottis, flyball, agility, maastoesteet, vesipelastus ja koirapyöräily. Ennen pentuetta emosta saattaa tulla tottisvalio ja pelastuskoiratuloksia lisää, mutta omistajan sanoja lainaten, "eiköhän noilla nykyisillä tuloksilla kuitenkin pärjäillä", vai mitä? ;-)

Lunan suku (titteleistä en valitettavasti tiedä):
i. Wonder's Winnie the Pooh
e. Wonder's Be a Star

Kenelle?
Sen verran mitä olen selaillut ja katsonut, ei sukujen tulisi olla yleisiä. Myöskin molemmilla vanhemmilla pentue on ensimmäinen ja viimeinen. Pentueen kooksi tulee maksimissaan 4 pentua, mutta se syntyy jo yhden pennun kiinnostuksella. Sukua saavat tottahan toki pentujen omistajat tulevaisuudessa jatkaa niin kauan, kuin katselee suvun yleisyyttä ja käyttää järkeään pentueen koossa ja sulhasen/morsiammen valinnassa siinäkin suhteessa.

Molemmat vanhemmat ovat aktiivisia ja älykkäitä, miksi haluan nähden pentujen kilpailevaan vähintään paimennuksessa ja jossain toisessa lajissa tavoitteellisesti. En tarkoita että joka kuukausi pitäisi kilpailutta koiraa kuin kilpailukonetta, ei missään nimessä, mutta lojumaan nämä eivät todellakaan kenellekkään tule.

Varaajat? (5/5)
Henji, Kyushu Gendai - n. Hoshiyo Hazuki of Kyushu Gendai "Hazuki"
vaani, Royal Marines - u. Hiro Hideki of Kyushu Gendai "Hide!"
Kati, Hight Wish - n. Hayaka Hideyo of Kyushu Gendai "Janda"
Spiegel, Näkijän - u. Hayao Heita of Kyushu Gendai "Hymni"
Lalina, Usagi - n. Honako Hana of Kyushu Gendai "Hani"

Nimet?
Pentueen teema jatkaa jo aloitettua ajatteluani. Ensimmäinen valkkaripentueeni oli "Japanilaiset A -nimet", sillä kenneli sijaitsee Japanissa. Nyt on vuorossa Japanilaiset H -nimet, ja alta linkeistä löydät valinnanvaraa. Huom! Nimet tulevat olemaan kaksiosaisia. Ensimmäinen pentue oli vain omaan käyttööni, mutta siinä syntynyt uros oli nimeltään "Akashi Akane". Tajusitteko - valitsette siis kaksi nimeä. Olen selittämisen mestari.. ;-)

Pojanklopeille täältä ja hienostoleideille täältä. Samaa nimeä EI saa käyttää kahdella pennulla, eli tarkista jos joku on je kerinnyt varata ajattelemasi nimen!

Vinttikuvaluvat -lista

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hienosukuisia valkoisiapaimenkoiria
ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:36 pm 
Poissa
Floodari
Käyttäjän avatar

Mulle! Anteeks nyt tää huono tarjous, mutta:

Pentu tulisi aloittelemaan kisauraansa ensi vuoden puolella Royal Marinesissa (ent. Ice Q's) ja lajeina tulisi olemaan toko, agi ja palveluskoirapuoli. Jalostukseen en tule pentua ainakaan vielä käyttämään, tulevaisuus on avoin. Mulla on nyt RM'ssä kolme valkoistapaimenkoiraa 2 narttua ja 1 uros, joten valkkariporukkaan sopeutuisi uusi koira täysin. Kisautusnäyttö Jojo.

Varmaan urosta haeskelisin :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 22, 2009 8:42 pm 
Poissa
Nostaa rautaa
Käyttäjän avatar

Mä voisin kans vienosti udella josko pupsi lähtis meille edellisen valkkarin, Zolan seuraksi. Ja siis tietty HWhen ;D Kisausnäyttöä onkin koirien sivuilla jaja. Kyllä sä vissiin loput tiätkin :D (Ja tarvii sit vaan sopia noista BtW'n kuvista jos pentu lähtee ja sille kuvat sieltä ottaisin :D)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 8:44 am 
Poissa
Aspartaamin annostelija
Käyttäjän avatar

Molemmille lähtee napero helposti, koska tedät molemmat kohtuullisesti kennelienne kautta tiedän. Ja isoa plussaa se että rotu on entuudestaan tuttu. ;) Kertoilkaa sukupuolia kun tiedätte.

Kati, ilmotat vaan mulle mitkä kuvat otat, sulla oli vissiin tuolta luvat ennen mua, ja kunnioitan sitä. ^^

Ajattelin että otan itse tästä pentueesta sittenkin naperon ja sörkin näitä mun kenneleitä vähän lisää. Katana samurai saa sittenkin vain muuttaa nimensä (nykyinen nimi siirtyy toiselle kennelilleni) ja jatkaa vain hyyyvin pienitoimisesti. Sly on itselle sen verran rakas (aika lailla yksi ensimmäisistä koirista), että siitä haluan itselle jonkun jatkoon ellei sijoituskotia löydy.

Vinttikuvaluvat -lista

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 9:04 am 
Paikalla
Söi navetan kaksi nautaa
Käyttäjän avatar

Oo, oonkin odottanut valkkaripentuetta! Eli mua kiinnostaisi urospentu Näkijään (tekstit pikkaisen kesken). Kisaamaan tultaisiin suht monipuolisesti, painotettaisiin paimennukseen, PK-lajeihin (suojelu) ja pelastuskoirakokeisiin. Kisa- ja sivunäyttöä voi katsoa Näkijän koirilta, tai sitten hieman pitempään kisatuilta Kiiwiltä ja Vihdalta. Mulla on hieman kiire, joten en ehdi enempää kirjoitella, eli kysy jos on kysyttävää (: Kuvat löytyy, samoin jalostusoikeus kiinnostaisi.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hienosukuisia valkoisiapaimenkoiria // sijoituskotia?
ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 10:09 am 
Poissa
Aspartaamin annostelija
Käyttäjän avatar

Sinne myös kersa. Ja sukupuolta saa ilmoitella. :)

Enää mahdollinen sijoituspentu vapaa!

Vinttikuvaluvat -lista

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hienosukuisia valkoisiapaimenkoiria // sijoituskotia?
ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 3:34 pm 
Paikalla
Söi navetan kaksi nautaa
Käyttäjän avatar

Mainitsinkin tuossa viestissäni, että haluaisin uroksen. (:

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hienosukuisia valkkareita / nimet!
ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 4:17 pm 
Poissa
Aspartaamin annostelija
Käyttäjän avatar

Oho, luin vain osan "pentu" tuosta sanasta. Istuin koulussa ja piti nopeasti lukea viesti läpi, opettaja kuitenkin olis ruvennut mölöttämään kaikkea jos olis huomannut että teen muuta kuin vaadittua. ;)

Itselle tulee narttu ja Kati vahvisti myös nartuksi oman pentunsa. Nimet päätin jo julkaista, tsekatkaa aloitusviesti! Omastani tulee Hidemi Hideyo, kasvattinimi on vielä auki..

Vinttikuvaluvat -lista

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 4:53 pm 
Paikalla
Söi navetan kaksi nautaa
Käyttäjän avatar

Heh, mäkin kirjoittelin viestini kiireessä koulussa, että ihan ymmärrettävää :D Mun pojalle jos saisi nimeksi Hayao Heita.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 5:03 pm 
Poissa
Vuohenruokaa
Käyttäjän avatar

Äää, määkin tahon pennun !! Varailin jo CV, mutta kennel meni hiatukselle, joten pentue ei syntynyt. Onko mahdolista saada vielä ?? Henji, sinä tiedät kyllä että kisaisin koiran kanssa ym. Pliis, haluun valkkarinpennun. Kun toi toinen valkkarineitikin jää meillä eläkkeelle. Niin tuolle aikaisemmalle CV kasvatille virkeämpää kaveria. Ja mulle uus paimenkaveri : >>

entinen Lalina

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 5:07 pm 
Poissa
Nostaa rautaa
Käyttäjän avatar

Hayaka Hideyo mun pennun nimeksi ;>

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 6:21 pm 
Poissa
Floodari
Käyttäjän avatar

Mun urokselle nimi Heita Hideki.

// Vinkkivinkki, RMään on tulossa pentue jos et tästä saanut pentua. Anteeksi :D

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hienosukuisia valkkareita
ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 7:24 pm 
Poissa
Aspartaamin annostelija
Käyttäjän avatar

Lania, viides pentu on valitettavasti mahdollinen vain jos se olisi ilman jalostusoikeutta, ja sitä tuskin haluaisit? Sukua en halua kuitenkaan yleistää liikaa. Ja vaani tuossa yksi viesti ylempänä omaani mainosti itselleen tulossa olevaa valkkaripentuetta. :D

vaani, Spiegel tuolta aikaisemmin jo nappasi tuon Heita -nimen ("Samaa nimeä EI saa käyttää kahdella pennula"), joten jos valitset listasta toisen. :)

Spiegelin ja Katin naperoiden nimet lisätty.

Vinttikuvaluvat -lista

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 7:29 pm 
Poissa
Vuohenruokaa
Käyttäjän avatar

En minä nyt valkkaripentuetta tekisi nimeni alle. En halua suvun yleistyvän siis. Eli kävisikö viides pentu ?

entinen Lalina

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 23, 2009 7:46 pm 
Poissa
Floodari
Käyttäjän avatar

Aijai. Nyt mulla ei sitten ole pennulle ollenkaan nimeä :D Muut kun eivät oikein iskeneet, pitää kattoa vielä noita.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava