Aamurauhan harvinaisuudet ! SYNTYNYT

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Aamurauhan harvinaisuudet ! SYNTYNYT

#1 Viesti Kirjoittaja Indy » Su Kesä 19, 2011 5:47 pm

Aamurauhaan on suunnitteilla ensimmäinen pentue. Rotuna tietenkin islanninlammaskoira. Issikoitahan ei kovinkaan montaa virtuaalimaailmassa ole, tahdomme että rotu yleistyisi hieman, ei liikaa.

Isänä tällä pentueella tulee olemaan Nökkvi frá Lokkadís aka Nuka. Nukalla on tällä hetkellä koossa vain BH RH-E TK2 vLTW-11 vNW-11 vISLYW-11 vMV-11 vGERW-11 . Nykyisin Nuka on SERTiä vaille Liettuan valio, paimennuksessa A2, agilityssä kaksi vKUMAA ymsyms. Kisaamista ei tullutkaan niin paljoa kuin olisi pitänyt, vaikka pentue syntyikin, tullaan Nukaa kisaamaan.

Emänä toimii Litgeisili Dola Dinger, samalta kasvattajalta kun meidän oma Della on. Dinan meriittilistalta löytyy BH vFIN & vGER & vNOR & vFRA MVA vFIN TVA vAVA vPVA HK2. Dina on hyvin tyypillinen islanninlammaskoira, upean luonteen omaava narttu. Dinan ensimmäinen pentue. Ei virtuaalimaailmassa.

Tämmöinen pentu lähtis nyt sitten kisaavaan kotiin, me ei tahdota että se pölyyntyy nurkissa. Ennen kun varaat pentua lue tämä !

Pentueen ajankohtaa emme vielä osaa sanoa, riippuu kysynnästä. Jos pennuille on paljon kysyntää, sen reippaammin me Nukaa kisaillaan.

VARAUKSET:
Indy & Iiskala, Aamurauha, Narttu, Aamurauhan Áshildur Arfa
liljamar, Ryytisalvia, Narttu, Aamurauhan Apla Ásjóna
Henji, Katana Samurai, Uros, Aamurauhan Arnljótur Aldavinur

NIMET:
Tämä siis on A - pentue. Nimet ovat kaksiosaisia, alta saat valita.
Valitse täältä pennullesi kaksiosainen nimi. Samoja ei saa käyttää.

Pentue sivu viimeisessä viestissä

Pentua varatessasi kerro mihin se muuttaa, miten sitä kisattaisiin, ja kaikkea olennaista.
Kuva

Vera
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Aamurauhan harvinaisuudet !

#2 Viesti Kirjoittaja Vera » Ma Kesä 20, 2011 5:09 pm

Mitä kaikkea islanninlammaskoiralla voi harrastaa? (: Olisin ehkä kiinnostunut, mietitään vielä..
the weather changes

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#3 Viesti Kirjoittaja Indy » Ma Kesä 20, 2011 5:15 pm

PKta, agia, tokoa, paimennusta, koiratanssia, flyballia, maastoesteitä, mun mielestä ainakin monipuolinen harrastuskoira.
:)
Kuva

Vera
Ei enää ikinä uudestaan

#4 Viesti Kirjoittaja Vera » Ma Kesä 20, 2011 5:29 pm

^ Juu kyllä mä noi tiesin, mutta onkos mitään "erikois/ominais"-lajia? (: Jotain niitä porohommeleita?
the weather changes

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Indy » Ma Kesä 20, 2011 5:38 pm

Ei oo mun tietääkseni ?
/ Selvä se.
Kuva

Vera
Ei enää ikinä uudestaan

#6 Viesti Kirjoittaja Vera » Ma Kesä 20, 2011 6:03 pm

^ Okei. No, en sitten varmaan tiedä... varsinkaan kun ei tuosta rodusta satu olemaan kuvia. :/
the weather changes

liljamar
Alkupalat
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja liljamar » To Kesä 23, 2011 9:48 am

Täällä voisi olla yksi alustavasti kiinnostunut, riippuen toki millainen emo pentueelle valitaan. Issikka on tuttu rotu entuudestaan ja niitä löytyykin ennestään Ryytisalviasta tuontien muodossa yksi uros ja kaksi narttua. Koirieni kanssa kisailen mahdollisimman monipuolisesti eri lajeissa.

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Indy » To Kesä 23, 2011 5:19 pm

Selvä, jos vielä kerrot tarkemmin kisaussuunnitelmista. Emä on näillä näkymin oma tuontimme.
/ Mä kysyn Iiskalalta mitä mieltä se on, mun puolesta sulle lähtee kyllä pentu.
Kuva

liljamar
Alkupalat
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja liljamar » To Kesä 23, 2011 7:54 pm

Mitähän noista kertoisi :) Näyttelyt ja paimennus mulla on islantilaisen kohdalla ykkösenä, niissä pyrin pääsemään jokaisen koiran kanssa mahd. pitkälle, mielellään valioitumiseen asti. Myös tokoa ja agilityä on tarkoituksena kisata säännöllisesti toivottavasti vaativimpiin luokkiin. Koiratanssia ja sen sellaista harrastellaan myös siinä ohella. Monenlaista menoa siis, kun nämä otukset mulla pääasiassa harrasteotuksina ovat.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Henji » To Kesä 23, 2011 9:16 pm

Vera kirjoitti:^ Juu kyllä mä noi tiesin, mutta onkos mitään "erikois/ominais"-lajia? (: Jotain niitä porohommeleita?
Tungen tähän topaan turpani. ;-)

Islantilaisella voi harrastaa mitä tahansa. IRLissäkin ne ovat olleet lajissa kuin lajissa mukana, haastavimpana varmaan tuon kokoiselle koiralle on lajina tähän asti ollut vesipelastus. Mitään "erikoislajia" ei noille ole (virtuaalisesti ei muutenkaan ole oikein millekkään rodulle), mutta tuo paimennushan se olisi.

Hiisi kun mulla on Katana Samuraissa islantilaiskiintiö aika täynnä, ei mahtuisi uutta riittävän laajasti/"aktiivisesti" kisautettavaa. Muuten olisi ollut mukava tiedustella tästä pentueesta kakrua matkaan. Varsinkin, kun Nukan kuvissa on oman Brennani yliupea puoliveli Arri.

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Indy » To Kesä 23, 2011 9:25 pm

Voi harmi :/
Nuo Nukan kuvat on musta aivan upeat ! (:
/ Pentueen isä Nuka suoritti tänään TK1 tuloksen ja sai näyttelystä vISLYW-11 meriitin, kera SERTin.
Kuva

Iiskala
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

#12 Viesti Kirjoittaja Iiskala » Ma Kesä 27, 2011 12:49 pm

Perjaatteessa kilpailemisen tulisi enimmäkseen tapahtua näyttelyissä sekä paimennuksessa + muut aktiviteetit olisivat vain plussaa :D Älkää siis ottako paineita kisaamisen suhteen, kyllä me sitten ilmoitamme kun siltä alkaa näyttää... Ja myös otamme erityisen mielellämme sijoituspentuja, joiden kisaamisessa autamme parhaamme mukaan!
Vain yksi voi olla täydellinen
Se on Mimosa

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Henji » Ma Kesä 27, 2011 2:24 pm

^ Mraah mraah mraah!!! :mrgreen: Mä pistän harkintaan tällasen. Sais vähän muutakin verilinjaa ittelle kuin täysiä tuonteja tai omia koiria.

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#14 Viesti Kirjoittaja Indy » Ma Kesä 27, 2011 2:44 pm

Hyvä Henji !
Tottakai sä nyt tämmösen pikku söpöliinin tahdot (--:
Kuva

liljamar
Alkupalat
Viesti:

#15 Viesti Kirjoittaja liljamar » Ma Kesä 27, 2011 7:51 pm

Pitää tulla vielä varmistamaan että olenko Iiskalankin mielestä kelpo pennunvaraaja? ;) Että osaan jatkossakin seurailla tätä töpöä aktiivisesti.

Vastaa Viestiin