Rajut F-bordercollieita (s. 01.03.)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
rust
Kanada

Rajut F-bordercollieita (s. 01.03.)

#1 Viesti Kirjoittaja rust » To Joulu 30, 2010 8:01 pm

E-MUDIT
Isänä pentueelle tulee toimimaan vähän ylienerginen, mutta sitäkin hyväsydämisempi mudiurokseni Yawn Hooray for Hollywood, tuttujen kesken Hyde. Hyde on niittänyt mainetta lähinnä näyttelypuolella, mutta voittajatitteleiden lisäksi se on pärjännyt jonkun verran myös käyttöpuolella (mm. vPVA). Tällä hetkellä tittelirivistöltä löytyy BH Jk2 RH-F B Tk1 vPVA vjFRAW-10 vjISV-10 vjESTW-10 vjKREW-10 vKREW-10 vAMJW-10 vjDKW-10 vjLUXW-10 vjNLW-10 vjSWEW-10 vjFINW-10.
Hyden luonteesta voi lukea lisää sen omilta sivuilta, mutta lyhyesti kuvailtuna se on aktiivinen ja elämäniloinen hössöttäjä, josta löytyy virtaa kuin Duracell-pupusta. Vähän häsläkin se on, ikuinen pentu, mutta sydän on puhdasta kultaa ja tarkoitusperät aina hyvät.
Hyden isä on kokonaan evm. Emä High 5 bolhás "Nysä" on High 5:n toisesta pentueesta, jonka isänä toimi evm.-sukuinen Èktiz ja emänä myöskin evm.-sukuinen Nallitun Damaa. Tiedot Nysän vanhemmista ovat vähän rajalliset, mutta isä Èktiz oli ainakin vPVA & KVA ja emä Nallitun Damaa ainakin vKVA & PVA & AVA.

Emäksi olen valinnut evm.-nartun. Chirp "Hilla" on Pohjois-Suomessa asuva kaunis, musta mudityttö. Hilla on pärjännyt lähinnä pk-jäljellä, joten pennuilla on hyvät edellytykset pärjätä jäljestyksessä ainakin vanhempien puolesta!
Hilla on energinen koira, mutta kuitenkin huomattavasti rauhallisempi ja harkitsevaisempi luonne kuin Hyde. Siinä missä Hyde rrrrakastaa kaikkia ihmisiä, on Hilla huomattavasti varautuneempi vieraita kohtaan eikä tosiaankaan rynni suoraan uusien tuttavuuksien syliin. Tutustumisvaiheen jälkeen Hillasta kuoriutuu kuitenkin mitä lempein ja ihmisystävällisin koira!
Kuten arvata saattaa, Hillan suku on itse koirankin tapaan kokonaan evm. Isä Zoltan ja emä Velvet toimittavat kumpainenkin lähinnä agility- ja kotikoiran virkaa.

Myyntiehdot ovat aika vapaat. Oikeus pieneen pentueeseen löytyy kaikilta, enkä kisautusehtojakaan juuri aseta. Toivoisin kuitenkin näkeväni kasvattiani paimennuksen lisäksi myös jonkun muun lajin parissa! Jos kisautuksesi on vähäisempää, olisi kiva nähdä jollain muulla tapaa, että koira on vielä hengissä.
Haluaisin saada tiedon kasvattini kuolemasta ja mahdollisesti myös pentuesuunnitelmista. Muut kuulumiset ovat aina plussaa, mutta ketään en pakota! Jos olet aikeissa myydä kasvattini, ota ensin minuun yhteyttä, sillä saatan haluta koiran takaisin itselleni.
Jos en ole useampaan kuukauteen bongannut kasvattini sivuilta mitään toimintaa, otan omistajaan itse yhteyttä.

Pentueen syntymäpäivä oli 23.01.

Varauksia otan pentueeseen korkeintaan kolme.

--

F-BORDERCOLLIET Pentueen isä tulee olemaan komea käyttöurokseni Eloi, virallisemmin Filthy Night's Cold Symphony. Titteleitä pojalta löytyy BH SchH3 vFIN KVA Hk1 RH-FL B Tk2 vPVA, näyttelyissä ei olla käyty kertaakaan.
Luonteeltaan Eloi on riehakas ja rasavilli perusbortsu, koko ajan pitäisi olla menossa eikä paikallaan pysytä millään. Paimentaessaan Eloi on keskittymiskykyinen ja rauhallisen itsevarma. Sillä on myös poikkeuksellisen vahva suojeluvietti, josta kielii jo SchH3-tunnus ja valioiduttiinkin tosiaan pk-suojelusta.
Eloin isä oli Borderweld Add Again ja emä Thema Best to Be the Winner, vanhemmat ovat kumpainenkin kuolleet. Eloin isän sukutaulu löytyy täältä ja emän sukutaulu täältä.

Emä tulee tässäkin pentueessa olemaan evm. Utuisen Maailma On Sun "Loimu" on pärjännyt mainittavan hyvin haussa, agilityssä ja tokossa.
Loimu on luonteeltaan hänkin aika villikko, mutta osaa kyllä tarvittaessa rauhoittua.
Loimun isä on suomalainen I Walk Alone and Wander Here ja emä ruotsintuonti Blinka Lilla Stjärna Där.

Myyntiehdot ovat samat kuin mudipentueessakin: oikeus pieneen pentueeseen löytyy kaikilta, enkä kisautusehtojakaan juuri aseta. Toivoisin kuitenkin näkeväni kasvattiani paimennuksen lisäksi myös jonkun muun lajin parissa! Jos kisautuksesi on vähäisempää, olisi kiva nähdä jollain muulla tapaa, että koira on vielä hengissä.
Haluaisin saada tiedon kasvattini kuolemasta ja mahdollisesti myös pentuesuunnitelmista. Muut kuulumiset ovat aina plussaa, mutta ketään en pakota! Jos olet aikeissa myydä kasvattini, ota ensin minuun yhteyttä, sillä saatan haluta koiran takaisin itselleni.
Jos en ole useampaan kuukauteen bongannut kasvattini sivuilta mitään toimintaa, otan omistajaan itse yhteyttä.

Pentueen syntymäpäivä 01.03.2011

Varauksia otan tähänkin pentueeseen korkeintaan kolme.
feel love before it's gone

Sikko
Lassien tassuhiki

Re: Rajut E: mudeja

#2 Viesti Kirjoittaja Sikko » To Joulu 30, 2010 8:17 pm

Tuun vähän pätemään tuosta suvusta, sikäli mikäli ei haittaa! :--)

Hyden mama on tosiaan High 5:n toisen mudipentueen lapsonen. Nysän äiti Nallitun Damaa on varmaan yksi virtuaalimaailman ensimmäisistä mutiaisista, ja on näin ollen suvuton kuten olettaa saattaa! Nysän iskä on myöskin suvuton Leevisaran (mikäsenyttäälläon?) keksimä mudiuros, joka ainakin omien muistikuvien mukaan pärjäs loistavasti kisakentillä.

Eli vanhaa ja hyvää sukua on tämä kyllä!
you know what i like about people?
their dogs

rust
Kanada

#3 Viesti Kirjoittaja rust » To Joulu 30, 2010 8:25 pm

Ja isot kiitokset Sikolle tästä sukuselvityksestä, korjailin aloitusviestiin! :)

Deneo
Kanada

#4 Viesti Kirjoittaja Deneo » To Joulu 30, 2010 8:48 pm

Ja Éktiz oli btw ainakin vPVA & KVA :> Ja Damaa KVA & PVA & AVA.

Mulla on jo Hyden sisko Swing, mutta saattaisin silti olla kiinnostunut mudinaperosta, sillä haluaisin suvullisen koiran enkä tiedä milloin tulee seuraavan kerran tilaisuus tällaiseen. Mietin vaan, että osaatko sanoa yhtään tarkemmin milloin nämä tulisivat syntymään? Mulla tulee todennäköisesti olemaan abt tammikuun puolesta välistä helmikuun loppuun vähän taukoa, sillä pääsen käymään koneella lähinnä viikonloppuisin. Eli sivut saattaisivat tulla vähän jäljessä yms.
Don't you wanna live before you die

rust
Kanada

#5 Viesti Kirjoittaja rust » To Joulu 30, 2010 9:17 pm

Deneo, yritän kisauttaa Hydeä aktiivisesti käyttölajeissa lähiaikoina, joten uskoisin, että (varaajista riippuen) pentue voitaisiin saada ulos jo tammikuun aikana. Mua ei haittaa sivujen viivästys tai mikään muukaan, kun jo näin etukäteen tiedotit, että tauko on tiedossa. :)
Sulle voisi siis hyvin lähteä pentu!

Narri
Nakkisotilas

#6 Viesti Kirjoittaja Narri » Pe Joulu 31, 2010 5:42 pm

Hmm, kiinnostaisi kovasti tämmöinen mudi... Pitää miettiä vielä.

rust
Kanada

#7 Viesti Kirjoittaja rust » Su Tammi 02, 2011 5:42 pm

Narri, mieti toki ihan rauhassa, tuskinpa nuo varaukset tuosta ihan hetkeen täyttyvät. :mrgreen:

Hydellä muuten nyt myös Tk1!

Häidee
Kriisissä

#8 Viesti Kirjoittaja Häidee » Ma Tammi 03, 2011 12:34 pm

Miksi oi miksi pitää laittaa tällaisia houkutuksia...Pakko saada yksi!
Elikkä, jos mulle lähtee yksi niin pääsisi asustelemaan Hollywood Madnessiin (klikkaa itsesi sivuille ak:sta). Kilpailtua tulisi agilityssä, paimennuksessa ja PK:ssa (ja sitten vielä näyttelyissä, kun saan kuvailtua). Jos vain on mahdollista niin jalostukseen tulisin käyttämään yhden (tai kahden) pentueen verran (evm-uroksella). Näin ollen olen nartusta kiinnostunut.
Kisanäyttöä voit katsoa näiltä kahdelta koiralta.
Jotain muuta vielä?

//Jos siellä on joku kaunis narttu niin olisko mahdollista, että kuvaisit? Jos ei ole niin voisin joltain kenneliltä kysellä lupia. :)
///Hyvä! ;)
61°07 45 N 21°30 20 E

rust
Kanada

#9 Viesti Kirjoittaja rust » Ma Tammi 03, 2011 3:55 pm

Eiköhän sulle lähde mudilapsi. :) Yksi pentue evm.-isällä on ok!
Mä saatan muuten päästä 16.1. kuvaamaan, ja jos vaan ehdin, niin mudikehänkin käyn kuvailemassa. Tohon näyttelyyn on ilmoitettu kolme mudia, en sitten tiedä, ovatko kaikki paikalla jne., mutta katsellaan!

// Joo, sitä vähän meinasinkin. :) Jos vaan ehdin itse kehälle, niin kuvaan kyllä jokaisen mudin, joka linssin eteen osuu!

Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Juliétte » Ma Tammi 03, 2011 6:01 pm

Lähtiskö mulle ja pullamursulle yksi mudilapsonen meidän mudeja ja pumeja kasvattavaan kenneliin? vielä tekeillä, mutta valmistuu pian Narttu voisi olla sukupuoleltaan. :)
Koiraa tultaisiin kisauttamaan paimennuksessa, tokossa, agilityssä, pk:ssa jne. Aktiivista kisautusta on joka tapauksessa luvassa. Kuvista riippuu, tulleeko koirasta seka- vai pelkästään käyttölinjainen.
Ja kuvista puheenollen, voisiko olla mahdollista kuvata meillekin siltä näyttelystä, jos vain koiria riittää ;)
pizza, love & understanding

Palailemassa takaisin virtuaalimaailmaan :)

rust
Kanada

#11 Viesti Kirjoittaja rust » Ma Tammi 03, 2011 8:58 pm

Kyllä mä varmaan sullekin uskallan antaa pennun, yksi pentue evm.-isällä on ok. :)
Jos koiria riittää ja tosiaan ehdin sinne kehälle, niin voin kyllä kuvata!

Narri
Nakkisotilas

#12 Viesti Kirjoittaja Narri » Ti Tammi 04, 2011 8:23 pm

Aaa enkai mä nyt voi kieltäytyä tästä. :D
Kisauksesta en liikoja lupaile, aloitetaan paimennuksella, tavoitteena valiotua siitä. Siinä sivussa jotain pk-lajia, näin alustavasti hakua. Tokoilua ja agia sitten aina kun keretään.
Jalostuksesta mahdollisesti yksi pentue myöhemmin, katsotaan. Sukupuolelta uros varmaan, muut näyttäisi narttuja olevan. Niin Merripit Houseen tulisi, sivuilla ulkoasunvaihdos menossa (sielläkin!) joten linkki tulisi hippasen myöhemmin jos käy. Haluasitko kisausnäyttöä?

rust
Kanada

#13 Viesti Kirjoittaja rust » Ti Tammi 04, 2011 8:32 pm

Narri, mun pitää kysellä Deneolta ensin, kun ajattelin tosiaan jättää pentuekoon kolmeen ja Deneo ilmaisi ihan ensimmäisenä olevansa kiinnostunut. :) Mutta katsellaan, jos Deneo päättääkin, ettei ota pentua, niin mudilapsi lähtee sulle!

Deneo
Kanada

#14 Viesti Kirjoittaja Deneo » Ke Tammi 05, 2011 7:16 am

Jos tuo tauko ei kerran haittaa, niin taidan napata tästä uroksen :> Pentu tulee Standby'sin sijasta vielä hieman keskeneräiseen Devious Lightiin, jonka sivut heitän sitten kun ne ovat valmiit. Vielä näin jälkeenpäin kuitenkin kisanäyttönä Gaia joka tulee myös asustelemaan DL:ssä, jotta näet vähän että millaista kisaus tulee olemaan.
Don't you wanna live before you die

Narri
Nakkisotilas

#15 Viesti Kirjoittaja Narri » Ke Tammi 05, 2011 4:00 pm

Jep, Deneolle nyt taitaa mennä. Odotellaan seuraavaa pentuetta. :)

Vastaa Viestiin