Nauruloitsun basenjeja!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
mia
Kriisissä

Nauruloitsun basenjeja!

#1 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 10:00 am

Heipsistä! Aika on tullut kypsäksi kauan odotetulle Nauriksen seitsemännelle basenjipentueelle. Pentue on kauan odotettu siitä syystä, että se teetetään Nauriksen ekalle sijoitusnartulle ja hyvästä syystä oikeaa hetkeä on odotettu jo muutama vuosi. Pentue on kullanarvoinen myös siksi että suku polveutuu suoraan kantanartusta. Ruttunaamoille odotetaan siis hyviä, kivoja, aktiivisia, rakastavia ja pysyviä koteja.

Emänä toimii siis Henjillä sijoituksessa ollut narttu BH RH-E RH-F A Tk3 vPVA vJK-09 vFIN KVA-R* vjGERW-08 vjV-09 vFIN & vDK & vN MVA Nauruloitsun Bianca Biscuit, "Zawadi". Zawadi on väriltään brindle. Kuten tosta tittelirivistäkin näkee niin tämä leidi on kilpaillut ja pärjännyt erinomaisesti lukuisessa kirjossa lajeja - niin näyttö kuin käyttökin menee. Toivottavasti tulevat pennut perivät osan emänsä energisyydestä ja kelpoisuudesta sekä käyttöön että näyttöön. Luonteeltaan Zawadi on tosi basenjimainen. Se on vieraita kohtaan melko varautunut, eikä pidä myöskään tungettelevista vieraista koirista. Tuttujen koirien kanssa se mennä temmeltää mielellään moniakin tunteja.

Isänä on punavalkoinen evm. uros Ameriikan mailta Niemble Can't Be Messin' Around "Rico". Ricon kanssa on kilpailtu enemmän käyttölajeissa, se on agilityvalio ja kilpailee myös menestyksekkäästi tokossa. Poika käy myös näyttelyissäkin minkä muilta kisoiltaan ja treeneiltään ehtii. Luonteeltaan Rico on tosi energinen ja sillä on pitkä pinna - eli se jaksaa tehdä pitkään. Rico on myös leikkisä ja pitää ihmisistä, kunhan on saanut ensin tutustua niihin rauhassa.

Odotettavissa on siis ainakin brindlejä ja punavalkoisia pentuja. Zawadin suku on täysin brindle-punavalkoinen. Ricon molemmat vanhemmat ovat mustavalkoisia, emänemä on punavalkoinen. Pentueesta siis saattaa tulla myös mustavalkoisia pentuja sattumalta. :D

Aion luultavasti kokeilla realistisuuden lisäämistä nyt tämän pentueen kohdalla, eli emä käytetään ultrassa ja sen mukaan katsotaan kuinka monta pentua sieltä tulee. Pennuille tehdään myös pienet luonnetestit + eläinlääkärin tarkastukset ja rokotukset. Tiineys kestää 2 viikkoa ja luovutusikä on viikko syntymästä.
Tutustu myyntiehtoihin täällä.

Kun varaat pentua, muista kertoa mihin pentu menisi, mitä sen kanssa harrastaisitte ja onko muita tulevaisuudensuunnitelmia (esim. pentueita?)
Otan tähän pentueeseen max. 5-6 varausta, riippuen kysynnästä. Pentue kuitenkin teetetään jo näillä varauksilla.

1. mia, Nauruloitsun, brindle narttu
2. Henji, DeWolff, muva uros - Nauruloitsun Fidyan Farwah
3. Lilja, Cohzera, brindle uros/narttu - Nauruloitsun Farhanah Afrah
4. punavalkoinen uros - VAPAANA
5. cocoa, Sanjaras, punavalkoinen narttu - Nauruloitsun Fa'iz Ghanim

NIMISTÄ
Päätin ottaa nyt F-alkuiset nimet tälle pentueelle. Nimet ovat arabiankielisiä nimiä, jotka saatte itse päättää:
femine arabic names
masculine arabic names
Nimistä haluaisin kaksiosaisia, esim. Nauruloitsun Fa'iz Ghanim (voittaja & menestyvä). Toinen kriteeri on tietysti se että nimi alkaa F:llä!

// Lisäsin tiedot pentueen isästä!
höpötipöpötipöp

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Nauruloitsun basenjeja!

#2 Viesti Kirjoittaja Henji » Su Loka 24, 2010 10:49 am

Arabialaiset F-nimet (<3), F:llä alkavat vuoret ja kivet, F:llä alkavat kaupungit, F:llä alkavat joet USAssa... Näin muutama ehdotus. :D

Joo tosiaan, vahvistan varauksen. Olisko sulla tallessa / merkittynä ylös sitä kuvaa, mistä keskusteltiin jos saisin sen tälle pennulle käyttöön? En oo tallentanut kuvia koneelle eikä mun Turrilan yksityiskeskusteluiden historiasta löydy. Juteltiin asiasta niin kauan sit että ne keskustelut on jo poistunu multa. :S

mia
Kriisissä

#3 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 11:15 am

^ Hei kiitos! Alankin tutkimaan noita heti. Mulla on ne viestitkin vielä tallella. :> Se oli mun mielestä mustavalkoinen uros, mikä niissä kuvissa oli, pitää nyt kattoa millanen isukki tälle pentueelle saadaan et onko se ihan mahdollista. :D Vaik vissiin sovittiinkin jo, et on, mut mielellään kyllä tulis muva vaan punavalkoisesta uroksesta. Lähetin sille Kismit'sin pitäjälle että se voi ehdottaa mulle joko punavalkoista tai brindleä urosta, että kahtotaan nyt. Mut jokatapauksessa sulle tulee ne jotkut kuvat mistä puhuttiin!

JA muillekin tiedoksi että jos kuvista on pulaa niin multa kyllä löytyy!
höpötipöpötipöp

Cian
Kriisissä
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Cian » Su Loka 24, 2010 12:04 pm

Oi että, mun on aivan pakko saada tästä pentu! Mulle on tosiaan tulossa skotlanninhirvikoira ja koitan saada muutaman juoksuoikeuden omaavan koiran lisää Telmeen (joiden koirien sivuja olen ruvennut siirtämään uuteen ulkoasuun, mutta kaikilla on roppakaupalla lisää tuloksia tullut viime päivityksestä !), mutta tottakai pennulla tultaisiin harrastamaan muitakin lajeja, agia, tokoa, mejää, koiratanssia ainakin näin aluksi!

Varsinaista kilpailunäyttöä voit katsella Dammen koirilta.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am

mia
Kriisissä

#5 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 12:11 pm

^ Joo, sulle lähtee ehdottomasti pentu! Kisasuunnitelmat kuulostaa oikein hyviltä. Haluisitko uroksen vai nartun?
höpötipöpötipöp

cocoa
Sumopainija

#6 Viesti Kirjoittaja cocoa » Su Loka 24, 2010 12:53 pm

Mä just eilen kattelin että mulla on vaan nartuista Ani, Windy ja Ninja eli nartulle olisi tilaa!

Kävin sitten katsomassa jos sulle olisi tulossa pentuja kun muistin nähneeni sulla joskus ilmotuksen mahdollisista tulevista pennuista.
Mielenkiinto heräsi Zawadin pentua kohtaan, mutta minulla on kyllä kyseisen nartun veli Bono (baloo bear) mutta tuskin se nyt ihan kauheasti haittaa?

Koira pääsisi siis Sanjarakseen kisautuksestani tiedät aika paljon kun minulla on nuo sinun kaksi karvattiasi :) Niin siitä nyt en kauheasti sepusta näyttelyitä siis kierreltäisiin ja tokossa & agilityssä kisailtaisiin sillon tällön :D Nyt kun olen innostunut tuosta vinttikoirajuoksusta niin sillekkin saralle koira pääsisi kisailemaan!

Bonosta on nyt myös tullut kre mva ja olen hankkimassa sille lisenssiä juoksuista kun kaikki koejuoksut on suoritettu!

Hille siis jonka kait sinulta joskus ostin niin siirtyi muille maille 23.10.

Toivottavasti yksi pieni narttu voisi meille muuttaa.

Cian
Kriisissä
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Cian » Su Loka 24, 2010 1:11 pm

mia, nartusta tykkäisin, kuvia ei tosin omasta takaa, eli jos kerran kuvia kasvateille luovutat niin kummasta sukupuolesta löytyy kivempia kuvia? :)
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Henji » Su Loka 24, 2010 4:09 pm

Muistelisin joo et se oli mustavalkonen otus jota olin kattellu. Kiva et sulla oli tiedot tallessa! Ja meinasit et voit tehdä poikkeuksen tohon realistisuuteen. Oonhan mä ihan ok:sti kisannu tuota Zawadia, ja ennen kuolemaansa siitä tulee agilityvalio ja maastoestevaliokin vielä. :mrgreen: ;) Mun pentu voi olla joku ihmemutaatio!

Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Mima » Su Loka 24, 2010 4:52 pm

Vaikken pentua otakaan niin ajattelin ehottaa näitä nimiä ;)

Teemaksi sopisi esim. Fresh jajokuluontokappale, kuten Fresh Mountain, -Flower, -Streem...

Toivottavasti oli apua :)

mia
Kriisissä

#10 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 5:23 pm

cocoa, eiköhän sulle yks pentu sieltä lähde! :--)
Cian, no molemmista oikeastaan löytyy kivoja, se riippuu ihan en minkä tyyppistä ja väristä haet. ;D Laitan sulle pm:llä linkkiä kuviin.
Henji, joo! Mutaatio it is. :mrgreen: Eivaa, kyllä niitä semmosia pentueita on ihan oikeestikin syntynyt mihin on tullut kaikkia mahdollisia värejä.
Frisu, kiitos! Mä tosiaan aloin just miettiä ton tyylisiäkin nimiä. :>
höpötipöpötipöp

cocoa
Sumopainija

#11 Viesti Kirjoittaja cocoa » Su Loka 24, 2010 6:13 pm

Jeejee :))

Mäki voisin mielelläni katella noita kuvia?

mia
Kriisissä

#12 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 6:41 pm

^ Laitoin sullekin pm:ää.

// Lukekaa aloitusviesti! Laitoin sinne tietoa nimistä!
höpötipöpötipöp

cocoa
Sumopainija

#13 Viesti Kirjoittaja cocoa » Su Loka 24, 2010 7:02 pm

Ok.

Jos tuo esimerkki nimi ei lähde sulle niin mä voisin ottaa sen :D?
Nauruloitsun Fa'iz Ghanim

Katselen kyllä vielä muitakin nimiä.

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

#14 Viesti Kirjoittaja Henji » Su Loka 24, 2010 7:23 pm

Eikös mulle tulevissa kuvissa ollut uros..? Mulle Nauruloitsun Fidyan Farwah.

mia
Kriisissä

#15 Viesti Kirjoittaja mia » Su Loka 24, 2010 7:24 pm

cocoa, joo katson itelleni kyllä toisen! Toi oli vaan esimerkki. Kattele vaan rauhassa, noilla ei niin kiire oo. :>
Henji, on muva uros. Laitan ton siis sulle!
höpötipöpötipöp

Vastaa Viestiin