Daeronin ensinmäiset sakut // Kuulumisia!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Pataposki
Vuohenruokaa

Daeronin ensinmäiset sakut // Kuulumisia!

#1 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Ma Loka 11, 2010 9:25 pm

• ....................................................................................................................
    ette voi vastustaa?
  • Kuva
Daeronin ensimmäiset pupsit saapuvat maailmaan käyttölinjaisten sassanpaimenkoirien muodossa. Kennelin kasvatuksesta, ja luovutusperjaatteista voit lukea täältä, mikäli kiinnostuit pentueesta. Tässä alla on kuitenkin pari faktaa pentueesta, ja sen ajankohdasta.
  • nippelitietoa
- max. 3 pentua syntyy tähän pentueeseen, varalle voidaan ottaa enemmänkin ihmisiä.
- pentue syntyy luult. joulukuussa tai ensvuoden puolella lopussa, mikäli kiinnostusta riittää, ja varaajille sopii tämä ajankohta.
- nimet alkavat *A-kirjaimella ja tulevat muodossa *Animi toinen of Daeron/Daeron Animi toinen (*tähän on mahdollisuus ottaa kantaa).
  • ....................................................................................................................
    yhditselmä
  • Kuva
Isukkina toimii oma komea urhoni, Hukkaharjan Makrokosmos tutuille Faust. Faust on luonteeltaan suurisydämminen, lämminhenkinen ja nopea oppimaan asioita. Herralla on myös hyvin vahtivietti, ja hyvän palveluskoiran ominaisuudet näin yleisesti. Faustin isä on vFIN KVA & TVA & v PVA & vRH-TA & vRH-WA BH SchH3 Jk3 Fh1 RH-T B RH-FL B RH-F B RH-W B TK4 Yasko von der Trollwald ja emä on vFIN KVA & v AVA & v PVA BH Ek3 Hk3 Jk3 RH-FL A RH-T A RH-F B RH-W A TK3 Carmosera's Eleysa Alsatian. Faustilla kisataan vielä ennen pentuetta aktiivisesti.

Pentueen emäksi on valittu evm.-sukuinen narttu Shake and Shout of Afelie 'Sassy'. Sassy on italialainen käyttölinjainen narttu, joka on hyvin kuulu jalostusnarttu kotipuolessaan. Sassyn kanssa harrastetaan aktiivisesti suojelua, ja paimennusta. Sassy myös agilityssä odottamassa kolmatta vKUMAa maxi kolmoiseen, tokossa on Sassyn kanssa pärjätty muunmuoassa EVL-luokkaan asti sekä paimennuksen perusrata on suoritettuna. Sassy on luonteeltaan herkkä, hieman itsepäinen mutta nopeasti oppiva narttu.

kiinostuitko?
Aa, mahtavaa jos kiinostuit! Pennut luovutetaan aktiivisiin koteihin, missä panostetaan palveluskoiralajeihin, agilityyn/tokoon ja paimennukseen. Muut lajit ovat plussaa. Kannattaa muuten lukea toi aikasemmin linkittämäni sivu, josta löydät myyntiehtoni. Jos suhun sitten nappas tää pentue niin kirjoitappas viestiisi että minne pentu menisi, ja mitä suunitelmia sinulla olisi koiraa varten.

Varaajia otetaan 2-3, riippuen siitä paljon kysyntää on, ehdoton max on 3. Suku on kuitenkin melko yleinen.
  • varaukset
- u. Arclight Acuzio of Daeron - Tuohimopsi, minne
- u. Arclight Adar of Daeron - Hayano, Rasget's (JALOSTUSOIKEUS max 2 pentua?)

NIMIÄ

suunnittelin että penskoista tulis sitten siis A-pentuja eli nimiksi Arclight ja peraan joku sana poikien/tyttöjen listasta. Voidaan toki miettiä nimiasiaa uudestaan. (: Huomatkaa myös nimen tarkoitus.

Kaikki kiinnostuneet ottaa yhteyttä, tähän alle tai pm'llä.

Kirsi
Höpsö veitikka

Re: Daeronin ensinmäiset sassenpaimenet [onko kiinnostusta?]

#2 Viesti Kirjoittaja Kirsi » Ti Loka 12, 2010 12:21 pm

Tekis mieli hirrveästi... Yritän vältellä suur sukuja ja toi Eleysa Alsatian tulee just sieltä yleisimmästä sakusuvusta ja sitten mun yhdellä sakulla on jo Yasko sukutaulussa (yritän vältellä myös sukulaisia). Mut silti haluttais. :0

Mut multa ehdottomasti peukut pystyyn, että olet jaksanut tutustua sukuun ja katsoa teetettäväksi pienen pentuekoon!
  • It's always darkest before the dawn.

Pataposki
Vuohenruokaa

#3 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Ti Loka 12, 2010 2:31 pm

Kirsi ei nyt pysty välttelemään, ja otta pennun eiksje? :--)

hayano
Syvällistä

#4 Viesti Kirjoittaja hayano » Ke Loka 13, 2010 11:00 pm

Multa löytyis kiinnostusta. Mulla on ollut periaatteessa koko ajan vähintään 1 saku siitä saakka kun olen virtuaalikoira hommissa alkanu pyörimää, mutta nyt mulla on enää yksi saku narttu Varjo. Jolla en halua pentuetta teettää ja joka alkaa olla kisataipaleensa lopussa. Joten haluaisin uuden sakun kanssani kisakentille. Ja nyt haluaisin enemmän käyttölinjaista koiraa ja Faust vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta koiralta.

Pennun kanssa kisattaisiin aktiivisesti pää lajeina suojelua ja paimennusta, sekä niin paljon kuin mahdollista myös pelastusta, agilityä ja etenkin tokoa. Jalostuskäytöstä en oikein vielä tiedä mutta jos joskus jalostukseen koiraa käyttäisin tulisi toinen vanhemmista olemaan joko kokonaan evm koira tai lähes suvuton.

Koti tulisi olemaan pysyvä ja suhteellisen aktiivinen. Pentu tulisi ainakin alustavasti Rasget'siin.

Pennun sukupioleksi olen miettinyt urosta, koska tällä hetkellä minulla on enemmän sopivia kuvia urokselle kuin nartulle.
Kuva

Sorry. I'm not Rihanna. I don't love the way you lie.

Pataposki
Vuohenruokaa

#5 Viesti Kirjoittaja Pataposki » To Loka 14, 2010 2:05 pm

joo, hayano sulle lähtee ehdottomasti pupsi kun suunnitelmat kuulostaa kivoilta :-) Merkkaan sut varaajiin ja sulle uroksen, eiksje? Niinja tuosta jalostus-asiasta mun pitää vielä kysyä Faustin kasvattajalta :---)

hayano
Syvällistä

#6 Viesti Kirjoittaja hayano » Pe Loka 15, 2010 5:27 pm

Selvä homma :D
Kuva

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Netry » Pe Loka 15, 2010 7:09 pm

Eieiei. Noi vanhemmat oli upeetpäheetmakeet ja kivasti tuloksia ja kaikkea.. Mulla on kuitenkin tällä hetkellä jo 32 koiraa, joista 7 on yhteisomistuksessa ja 4 on toivottavasti tän vuoden päättyessä jo lähteneet vihreämmille niityille..
Mun tarkoituksena on kisauttaa koiria tasapuolisesti, mutta mm. Ina, Wisy ja Mye jää ilman kisautusta useimmiten. Ja Rosewreickin koirat vaikka yritän kyllä kisauttaa niitä yhtä paljon mutta kun mutta kun mutta kun..
Mulla on myös noi samat tavotteet aina kaikkien kanssa, että palveluskoiralajeissa kisataan ja paimennuksessa mahd. pitkälle jaja tokossa ja agilityssä myös mahdollisuuksien mukaan (mulla pian pitäs mun ekat toko- ja agilityvaliot valmistua miel. vuoden loppuun mennessä).. Decy on ollut mulla alusta loppuun, itse oon kisannut sen tonne asti, Vippi ja Fria (eka pek-luokan kisa ei ole mun kisaama näyttelyissä) myös näitä vähemmän kisanneita löytyy, Mye (agilityyn painotettu eniten, päätin alussa että tästä tulee agilityvalio), Ina ja Hippi. Nyt kun mä kattelin noita mun koiria, joilla on liian vähän kisattu mun mielestä ja joutunu vähälle huomiolle, niin tajusin tosin että kyllä näilläkin on tuloksia :-D

Mie oisin tosiaan kiinnostunut ottamaan tästä pennun, jos sä vaan mulle uskallat luovuttaa. Rosewreickiin siis tulisi luultavimmin.

Pataposki
Vuohenruokaa

#8 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Pe Loka 15, 2010 7:16 pm

Juu kyl mä sulle penskan luovutan :) Mitäs sukupuolta sulle?
/ niin tosiaan, mä varmaankin otan tästä pentueesta sitten itselleni sen uroksen ja ois ne varaukset täynnä. Voitais alkaa miettii noita nimiä.. mä laittelen myöhemmin kuitenkin niistä nimistä.

/ Selkis :)

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Netry » Pe Loka 15, 2010 7:36 pm

Mä en sukupuolesta vielä osaa sanoa, mut kattelen tässä että löydänkö kuvia ja mitä sukupuolta niissä ois :-)

Pataposki
Vuohenruokaa

Re: Daeronin ensinmäiset sassenpaimenet [NIMIÄ]

#10 Viesti Kirjoittaja Pataposki » La Loka 23, 2010 5:42 pm

NIMIÄ

suunnittelin että penskoista tulis sitten siis A-pentuja eli nimiksi saa itse valita englanninkielisen sanan joka alkaa A:lla, ja sitten poikien/tyttöjen listasta nimi perään, eli melko vapaat kädet saatte. Voidaan toki miettiä nimiasiaa uudestaan. (: Huomatkaa myös nimen tarkoitus.
onks hayanolle ja netteille ''nimiteema'' ok?

hayano
Syvällistä

#11 Viesti Kirjoittaja hayano » Ma Loka 25, 2010 11:15 am

Juu ootko miettiny näihi mitää sillee yhdistävää teemaa muuta ku toi kaks osane ja a? Siis jotai mihi noi nimet pitäis liittyä se vähä helpottais tätä hommaa :D
Kuva

Pataposki
Vuohenruokaa

#12 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Ti Loka 26, 2010 6:36 pm

Mitas jos pennuista tulis Arclight listaltanimi of Daeron? Oisko parempi?

hayano
Syvällistä

#13 Viesti Kirjoittaja hayano » Ke Loka 27, 2010 9:05 pm

Juu helpotti huomattavasti tota miettimistä :D Mun pennun nimi vois olla Arclight Adar of Daeron :)
Kuva

Pataposki
Vuohenruokaa

#14 Viesti Kirjoittaja Pataposki » To Loka 28, 2010 8:41 am

Sulle se. Ja niin, haluaisitteko etta pennuista tulee Daeron _ _ vai _ _ of Daeron? Kumpi nayttaa teidan mielesta kivemmalta? :)

edit. Selkis :)

hayano
Syvällistä

#15 Viesti Kirjoittaja hayano » To Loka 28, 2010 1:20 pm

of Daeron ainaki mun mielestä kivempi :)
Kuva

Vastaa Viestiin