Lumikirsun esikoisbasenjit

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Mineas
Analysaattori
Viesti:

Lumikirsun esikoisbasenjit

#1 Viesti Kirjoittaja Mineas » Pe Heinä 09, 2010 11:37 am

Pitkään on haaveiltu Lumikirsun ensimmäisestä basenji- ja siperianhuskypentueesta ja vihdoin ne ovat tulleet ajankohtaiseksi. Toivottavasti turreilta löytyy kiinnostusta ja upeat pentueet saadaan alulleen!

A-BASENJIT
VANHEMMAT
Pentueen emänä toimii upea Nauruloitsun kasvatti, joka on menestynyt sekä käyttö-, että näyttöpuolella. BH TK2 vFIN MVA vFIN KVA-R Nauruloitsun Adalmiina "Liinu" on vuonna 2007 syntynyt rodunomainen ja täysin terve basenjineiti, jossa yhdistyy iloisuus, reippaus ja itsepäisyys. Kuten tittelirivistä näkee, on Liinu myös kiertänyt ahkerasti erilaisissa kisoissa. Tällä hetkellä Liinu on Suomen muotovalio ja -ratajuoksuvalio, suorittanut BH-kokeen, kilpailee tokossa voittajaluokassa sekä on myös ylennyt agilityssä kakkosluokkaan.
Pentueen isä on oma evm-sukuinen koirani TK3 Enpic's Volleyball Sipsi on hyvin rotuaan edustava herra, jolta löytyy niin temperamenttia kuin itseppäisyyttä. Sipsi kisailee omaan rauhalliseen tahtiin, ja on niittänyt menestystä etenkin tokokentiltä. Tällä hetkellä Sipsi on KP-tulosta vaille tokovalio. Tämän lisäksi se kiertelee näyttelyissä ja rata- ja maastojuoksuissa.

HERÄSIKÖ KIINNOSTUS?
Pentue tulisi ajoittumaan mitä luultavammin syyskuun alkuun. Yhdistelmästä on mahdollista saada ainakin punavalkoisia ja brindlejä basenjeja.
Uusilta kodeilta en ala vaatimaan hillitöntä kisautusta ja kilometrin mittaisia tittelirivejä. Minut saa tyytyväiseksi sillä, että saan nähdä kasvattejani edes silloin tällöin näyttelyissä ja mahdollisesti jossain sivulajissa (agi, toko tms.). Koska olen itse enemmän käyttöpuolen ihmisiä, olisin todella iloinen jos pentueen basenjit pääsisivät joskus myös kokeilemaan sitä omaa lajiaan, rata- tai maastojuoksuja!
Mikäli kiinnostus heräsi ja olisit kiinnostunut Lumikirsun esikoisbasenjipennusta, kirjoittelehan hieman tulevaisuudensuunnitelmista, kuten kisautuksesta, mahdollisesta jalostuksesta ja näytä sivu- ja kisanäyttöä.

Pentue tullaan astuttamaan maanantaina 6.9 ja pentujen odotetaan syntyvän 20.9!

VARAAJAT [5/5]
Sekhmet, Lumikirsun - brindle u. Lumikirsun Askel Helvettiin "Frico"
mia, Nauruloitsun- n. Lumikirsun Askel Casablancaan
Lilja, Cohzera - brindle n. Lumikirsun Askel Taivaan Portille "Isadóra"
cocoa, Sanjaras - punavalkoinen n. Lumikirsun Askel Pimeyteen "Ninja"
Veerr, Lost Pompeiji - punavalkoinen u./n. Lumikirsun Askel Valoon "Vinku"

NIMET
Koska pentue on Lumikirsun ensimmäinen, aloitamme perinteisesti A-kirjaimesta. Jokaisen pennun nimi alkaa Lumikirsun Askel, ja loppuosan saatte valita itse. Loppuosan ei tarvitse alkaa a:lla. Alla joitain vaihtoehtoja joista voitte valita, mutta saatte myös itse keksiä haluamanne!
Lumikirsun Askel Vapauteen
  • Askel Valoon
  • Askel Vapauteen
  • Askel Sydämeen
  • Askel .....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B-SIPERIANHUSKYT
Pentue peruttu.

mia
Kriisissä

Re: Lumikirsun esikoisbasenjit!

#2 Viesti Kirjoittaja mia » Pe Heinä 09, 2010 8:07 pm

Mulle kyllä ehdottomasti Liinun pentu Naurikseen! Kaikki muu onkin vielä auki eli sukupuoli, väri - en tiedä vielä! Katselen mitä kuvia löytyy ja minkä värinen isukki tähän pentueeseen värvätään. ;) Kisajutut sä tiedätkin, oon aika näyttelypainoitteinen, nykyään tosin myös agi ja toko menee. Noi juoksut nyt vähän on.... jäänyt vähemmälle. :mrgreen:
höpötipöpötipöp

Mineas
Analysaattori
Viesti:

#3 Viesti Kirjoittaja Mineas » Pe Heinä 09, 2010 10:22 pm

Hihii, kuten monta kertaa ollaan puhuttukkin niin tottakai Naurikseen lähtee Liinun pentu! :D

Iiskala
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

#4 Viesti Kirjoittaja Iiskala » Su Heinä 11, 2010 9:28 pm

Mä voisin yhen nartun ottaa =) Pääsisi kisaavaan kotiin. Kennelilläni ei vielä ole sivut toiminnassa, siksi en laita niitä tähän!
Vain yksi voi olla täydellinen
Se on Mimosa

Mineas
Analysaattori
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Mineas » Ma Heinä 12, 2010 12:19 pm

Hienoa että kiinnostusta löytyy sieltäkin! Tälläkertaa päädyin kuitenkin siihen, että haluan sivu- ja kisautusnäyttöä ennen pennun lupaamista. Jos kuitenkin ymmärsin oikein, olet vasta palaillut virtuaalikoirailun pariin ja tällaista näyttöä ei ole? Jos sovitaan niin, että kisailet jonkun uuden koirasi kanssa jonkun verran ja kun olet saanut sille vähän näyttöä sekä kennelin (?) sivut valmiiksi, niin palaamme asiaan? :)

Iiskala
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

#6 Viesti Kirjoittaja Iiskala » Ma Heinä 12, 2010 3:00 pm

Sopiihan tuokin =)
Vain yksi voi olla täydellinen
Se on Mimosa

Mineas
Analysaattori
Viesti:

Re: Lumikirsun esikoisbasenjit ja -huskyt!

#7 Viesti Kirjoittaja Mineas » Su Heinä 25, 2010 8:58 pm

Nyt suunnitteilla myös huskypentuetta hienoista vanhemmista!

Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Indy » Su Heinä 25, 2010 10:20 pm

Tää mua oisi kiinnostunut mutta kennelimme muilla koirilla ei oo kisnäyttöä vielä un oon vasta ilmotellu niitä -.-'
Kuva

Mineas
Analysaattori
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Mineas » To Heinä 29, 2010 4:55 pm

Kiitos kiinnostuksesta Ciaren's! Sovitaanko samoin kuin Iiskalan kanssa, eli palataan asiaan kun olet saanut hieman sivu- ja kisautusnäyttöä? Haluan kuitenkin pennuille hyvät ja pitkäaikaiset kodit, joten sen takia pieni varauksellisuus ;)

Lilja
Ammattimouhoaja
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Lilja » La Heinä 31, 2010 11:21 pm

Mua niiiiin haluttais ottaa itelleni yks basuviikari myöskin, mut nyt on virt.touhut vähän hitaammalla enkä kahelle uudelle pennulekaan oo vielä kerennyt tekemään sivuja. Mut katellaan nyt, todella haluaisin Lumikirsun esikoisbasupentueesta itelleni yhen, muttamutta...
vuoden seko & erikoisin tapaus 2011
x blog x art blog x youtube x
x tumblr x twitter x flickr x

Mineas
Analysaattori
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Mineas » Ti Elo 03, 2010 10:07 am

Mieti vaan Lilja ihan rauhassa, mutta kyllä mä sulle voisin pennun luovuttaa! Mikäli siis päätät haluavasi tästä pennun, niiin laittele vielä hieman tulevaisuudensuunnitelmia tänne päin ;)

Lilja
Ammattimouhoaja
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja Lilja » Ti Elo 03, 2010 7:24 pm

Nyt kun oon Nauriksen ja Sanjaraksen pennun sivut saanu kuntoon, niin nyt voin varmistaa tämän asian, että voin täältä Lumikirsustakin ottaa yhden pennun!

Elikkä siis. Cohzerassa on sellainen ns. käytäntö, että jokaiselle koiralle hankitaan heti alkajaiseksi BH-titteli. Kisoissa pääpainotus on näyttelyihin päin, toki kuvista riippuen. Jos näyttelyissä ei tunnu menestyvän, keskitytään enemmän muihin lajeihin monipuolisesti. Agilityä ja tokoa tullaan ainakin harrastamaan, todennäköisesti myös koiratanssia, flyballia ja metsäjälkeä. Vinttikoiraurheiluun en jostain syystä ole vieläkään kerennyt perehtyä, mutta kyllä vielä joku päivä olisi tarkoitus koirien päästä valtaamaan sitäkin alaa. (;

Mineas
Analysaattori
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Mineas » Ti Elo 03, 2010 9:03 pm

Noniin, mahtava juttu! Varailen sulle pennun, osaatko vielä sukupuolesta sanoa mitään?

Lilja
Ammattimouhoaja
Viesti:

#14 Viesti Kirjoittaja Lilja » Ke Elo 04, 2010 3:23 pm

Nartun voisin ottaa kun multa tuo yks taitaapi lähteä vehreämmille niityille lähiaikoina niin tulis sit tasoitusta... Väri olis varmaankin punavalkonen.

Mineas
Analysaattori
Viesti:

Re: Lumikirsun esikoisbasenjit ja -huskyt

#15 Viesti Kirjoittaja Mineas » Su Elo 22, 2010 6:58 pm

^Selvä!

Ja samalla ylös, kai nyt vielä kiinnostuneita löytyy? ;)

Vastaa Viestiin