Basuunan punanutut

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Hubble
Ei enää ikinä uudestaan

Basuunan punanutut

#1 Viesti Kirjoittaja Hubble » To Kesä 10, 2010 9:17 pm

Basuunaan punanuttuja!

Basuunan C-pentue on rodultaan punainen irlanninsetteri. Punanutusta saat etevän harrastuskaverin niin metsälle kuin muihinkin harrastuksiin. Luonteeltaan ne ovat iloisia, eloisia ja ystävällisiä.

Vanhemmat

Pentueen emä on vV-08 vKREW-08 vMV-09 vNW-09 vFIN MVA TK3 Wildwing's Sound of Sea. Casaya on evm-sukuinen narttu, joka on kilpaillut menestyksekkäästi niin näyttelyissä kuin tottelevaisuudessakin. Myöskään metsästyspuolen tuloksissa ei ole valittamista, sillä Casaya kilpailee kaer-kokeiden voittajaluokassa. Myös vesipelastuksen soveltuvuuskoe on suoritettu hyväksytysti. Casayalla on yksi pentue, josta syntyi vain yksi pentu. Tavoitteena on saada Casayasta tottelevaisuusvalio ennen pentueen syntymistä. Sitä varten tarvitaan enää yksi ykköspalkinto erikoisvoittajaluokasta.

Pentueen isä on irlantilainen evm-sukuinen uros Kearney Callan. Vapasti suomennettuna kearney tarkoittaa voitokasta ja callan on yhtä kuin "vahva taistelussa". Callan on raamikas uros, jolla on kotimaassaan erinomainen jälkeläisnäyttö. Callan on jo kahdeksan vuotias ja tämä ensimmäinen ulkomaille annettu jalostuskerta jäänee sen viimeiseksi pentueeksi.

Varaukset

Seuraava teksti on lainattu suoraan Basuunan kasvatus-sivuilta: "Yritän hankkia jokaiselle kasvatilleni pysyvän ja hyvän kodin. Ostajaehdokkaalta vaadin, että hän hankkii pennulle luvalliset kuvat (piirretyt tai aidot) ja kisauttaa koiraa mahdollisimman pitkään. Jos kasvatinomistaja joutuu jostain syystä luopumaan koirastaan toivon että hän ilmoittaa asiasta minulle, jotta voin joko ottaa sen takaisin tai etsiä uuden rakastavan kodin. Kuuntelen mielelläni kasvattieni kuulumisia ja tuloksia niin usein kuin kasvatinomistajat vain haluavat kertoa."
Minun on mahdollista tarjota ilmaiseksi rakennekuvia eri ikäisistä punaisista irlanninsettereistä kasvateilleni. Otan tähän pentueeseen maksimissaan kolme varausta kysynnän mukaan.

varaajat 3/3:
remi, Scarlets, narttu, Basuunan Conrí Dara
Karla, Defra, uros, Basuunan Cathair Cahír
Quattro, Luvattoman, uros/narttu, Basuunan Cáel Kale

Nimet

Kaikkien nimien eteen liitetään Basuunan. Nimet ovat kaksiosaisia ja ne on bongattu erilaisilta irlantilaisten nimien listoilta. Pääasia on, että nimen ensimmäinen osa alkaa C-kijrialmella. Toista osaa saa halutessaan muuttaa mieleisempään suuntaan. Tässä muutamia nimivaihtoehtoja:

urokset
Cáel Kale
Cathair Cahir

nartut
Cóis Dara remi (muokattu versio)
Clár Eanna
Ceara Kyra
Clíona Airna

kirby
Höpsö veitikka

Re: Basuunan punanutut

#2 Viesti Kirjoittaja kirby » To Kesä 10, 2010 9:32 pm

Mulle Scarletsiin? ;) Narttupentua ajattelin. Lähinnä näyttely- ja kanakoirakoepainoitteiseen kotiin. Haittaako että kisautan omalla tahdilla, kun musta tuntuu että pitäis asua koneen äärellä että ehtis kaiken maailman agilityihin ja tokoihin mukaan, siihen mä en yksinkertaisesti kykene. :D Mut näyttöä voit kattoo noilta mun koirilta.

mm, ahdistelen vähän noista nimistä.. onko sulla mielessä että mitä kieltä? englantia vaiko mahdollisesti jotain irlanninkielisiä C-nimiä? ;)

// kuvia miettisin kans.
narttu1 JUN-NUO
narttu2 JUN
narttu3 AVO
narttu4 NUO
narttu5 JUN
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016

Karla
Kanada

#3 Viesti Kirjoittaja Karla » To Kesä 10, 2010 9:40 pm

Mulle pentu, kiitos. :D Punanuttu tulis asustelemaan ainoaan kenneliini, (juuri pystytettyyn) Defraan. Olen vielä sen verran uusi virtuaalitouhuissa, joten kunnon kisanäyttöä mulla ei ole vielä tällä hetkellä antaa, kun juuri ensimmäiseen kenneliini sain juuri äskettäin pari koiraa hankittua..Mutta, jos haluat tietää hieman kisasuunnitelmista niin ainakin ensimmäisenä tulee mieleen näyttelyt, riippuen tietysti koiran kuvista paljolti. Myös BH-kokeen ajattelin suorittaa ja kanakoirakokeet vois myös olla yks? En ole vielä hirveesti ehtinyt kattelemaan mihin lajeihin setteri parhaiten sopisi (kun kuitenkin setterit mulle kuitenkin sen verran uus rotu), mutta vähän kaikennäköstä mahollista varmaan koitettais, mitä sulla nyt on sitten vaatimuksia (?). Ja siis kuviahan mulla ei ole tästä rodusta, joten jos tämän pennun saisin niin sitten jos saisin nähdä tuossa aloitusviestissäsi lupaamiasi setterikuvia? :)

Hubble
Ei enää ikinä uudestaan

#4 Viesti Kirjoittaja Hubble » Pe Kesä 11, 2010 8:48 am

Hienoa kun löytyy kiinnostuneita! :D Molemmille lähtee pentu ehdottomasti ja tosiaan kisautus kelpaa juuri siihen tahtiin kuin ehditte. Nimet ovat joko englanniksi tai sitten jotain irlantiin liittyvää, onko toivomuksia?

remin kuvista pidän ehkä eniten ensimmäisestä ja viimeisestä, vaikka kaikki nuo ovat ihan varteen otettavia vaihtoehtoja :D

Karla, täältä löytyy kuvia :) Kisautusta tosiaan voit tehdä siihen tahtiin kuin itse koet hyväksi. Kaer-kokeita on valitettavasti aika harvakseltaan, mutta olisi hienoa jos pääsisitte edes yhdessä kokeessa käymään. Pyrin järjestämään sellaiset Basuunassa pentueen syntymisen jälkeen niin saadaan sitten näillekin pennuille edes se yksi mahdollisuus niissä pyörähtää.

kirby
Höpsö veitikka

Re: Basuunan punanutut (vielä 1 vapaa)

#5 Viesti Kirjoittaja kirby » Pe Kesä 11, 2010 10:09 am

voisko mun pennun nimeks tulla Conrí Dara? Hieman muokattu tosta Cóis Dara:sta. :D
vuoden kadehdituin 2012

Hubble
Ei enää ikinä uudestaan

#6 Viesti Kirjoittaja Hubble » Pe Kesä 11, 2010 10:46 am

Sopii hyvin :)

Quattro
Vuohenruokaa

#7 Viesti Kirjoittaja Quattro » La Kesä 12, 2010 10:35 am

Mua vois kinnostaa kun olen perustamassa settreri kenneliä(Luvattoman).Kisatusnäyttöä ei ole rodusta,mutta piakoin on kuitenkin sivut nousemassa.
Jos kiinnostaa voit katsoa ak:sta toista kenneliäni
If you can dream it you can do it

Hubble
Ei enää ikinä uudestaan

#8 Viesti Kirjoittaja Hubble » La Kesä 12, 2010 12:42 pm

Kyllä sulle annan ihan mielelläni pennun :) Olen törmäillyt labbiksiisi useammankin kerran erilaisissa kisoissa, joten luotan kyllä että pentu pääsee kilpakentillekin juoksemaan. Hienoa, että saamme joukkoomme lisää setterikasvattajia :D Mitenkäs sukupuolen ja nimen laita? Entä tarvitsetko kuvia?

Entäs Karla, sukupuolta ja nimeä kyselisin.. ja mitenkän nuo kuvat?

Karla
Kanada

#9 Viesti Kirjoittaja Karla » La Kesä 12, 2010 5:37 pm

Kiva juttu, että meille pentu lähtee :) Itteäni miellytti eniten tämän setterin kuvat, en tiedä mitä itse tuosta pidät..Minkäköhän laista laatumainintaa tuo saattaisi saada? Ja jos tuo kuva nyt sulle käy, niin sukupuoli olisi siis narttu (mielestäni kuvassa esiintyy narttu).

// Ja voisin varata nimen Ceára Kyra. Eli minäkin pienen muokkauksen tekisin, kun muuten vaikuttaa hieman tylsähköltä. :/

Quattro
Vuohenruokaa

#10 Viesti Kirjoittaja Quattro » La Kesä 12, 2010 8:57 pm

Voi kiitos kovasti,pentua odottelen kovasti!
tämän kuvan ajattelin
Tuosta kuvasta en sukupuolta osannut sanoa,joten pystytkö sanomaan? Nimen päätän myöhemmin.Edittaan sen tähän(kiire)

kirby
Höpsö veitikka

#11 Viesti Kirjoittaja kirby » La Kesä 12, 2010 9:03 pm

^ ton kuvat on kyllä varattu mulle..? :D
vuoden kadehdituin 2012

Quattro
Vuohenruokaa

#12 Viesti Kirjoittaja Quattro » La Kesä 12, 2010 9:12 pm

Sähän sanoit ettet tarvikkaan niitä. Pitäis ottaa vaan toi käytössä juttu pois.

kirby
Höpsö veitikka

#13 Viesti Kirjoittaja kirby » La Kesä 12, 2010 9:16 pm

sanoinko? ahaa no sitten. :D hyvä ku muisti pelaa..
vuoden kadehdituin 2012

Quattro
Vuohenruokaa

#14 Viesti Kirjoittaja Quattro » La Kesä 12, 2010 9:18 pm

juu ei mitään,vai tarvitko sä sitä kuvaa? Katselin vaan että sulla saattais olla kyllä vähän enemmän noita kuvia kun mulla tästä rodusta.

//okei,hyvä :D

kirby
Höpsö veitikka

#15 Viesti Kirjoittaja kirby » La Kesä 12, 2010 9:23 pm

juu ota käyttöös vaan!
vuoden kadehdituin 2012

Vastaa Viestiin