Saksanpaimenille kiinnostuneita? SYNTYNEET

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Saksanpaimenille kiinnostuneita? SYNTYNEET

#1 Viesti Kirjoittaja Netry » La Touko 29, 2010 7:53 pm

Löytyisikös täältä nyt kiinnostuneita Rosewreickin D-pennuille, näille saksalaisille söpistyksille?
Tässä nyt oli muutama pentue vasta, mutta ajattelin kuitenkin koittaa onneani, josko tälle pentueelle löytyisi kiinnostuneita.

Pentueen isänä toimisi BH Hk3 Tk1 SchH2 vPVA Gendarme's Nastrój, joka tunnetaan tutummin Rokynä. Roky on menestynyt niin paimennuksessa, kuin muissakin käyttölajeissa. Ennen pentuetta poika kisattaisiin käyttövalioksi asti. Näyttelyistä Rokylle on tullut laatumainintoina erittäin hyvää, sekä hyvää. Tokossa ja agilityssä menestystä ei ole tullut. Ennen pentuetta olisi kuitenkin tavoitteena suorittaa tokosta koulari Tk1. Pelastuslajeista yritämme saada edes soveltuvuuskokeen suoritettua.

Pentueen emänä toimisi harmaa evm. narttu Käyttövalion Wilma, joka on menestynyt käyttölajeista erityisesti paimennuksessa ja suojelussa.

Pentue tulisi olemaan kooltaan 2-4 pentua. Voisin olla mahdollisesti kiinnostunut sijoittamaan yhden pennun, mutta se ei ole välttämätöntä.
Pentue syntyi 29.10
Nimi - kennel - skp -nimi 2/4
Juliétte - Beroep - sij. uros - RW's Do Something, RW's Dark David
Esme - Octavia - uros - RW's Do What You Want

Haluaisin pennuille aktiivisesti kisaavan kodin, edes 2 kilpailua/ kuukausi olisi riittävä. Jos saan pentueeseen sijoituspennun, sen kanssa toivoisin kuitenkin aktiivisempaa kisautusta. Kasvateillani haluan kisattavan ehdottomasti paimennuksessa, sekä palveluskoirista kun kyse on, niin palveluskoiralajeissa.
Kodeilta vaatisin yhteydenpitoa kerran kuukaudessa. Olisi kiva kuulla miten sen pennun kanssa on mennyt ja tietää luokkanousuista sun muista. Myös mahdollisesta pentueen teetosta haluaisin kuulla ennen mitään päätöksien tekoa. Jokaiselle pennulle voi mielestäni teettää aivan hyvin max. 4 pennun pentueen, mutta se on sitten vaan se yksi pentue, että saadaan suku pidettyä "riittävän" harvinaisena. Toivoisin, että ilmoittaisit myös minulle, jos sinulla ei ole pentuesuunnitelmia.
LUETHAN TÄMÄN JA MAHDOLLISESTI MYÖS TÄMÄN SIVUN ENNEN PENNUN VARAAMISTA.

Jos olet ajatellut saksanpaimenpupsin varaamista, kerrothan minne pentu olisi menossa (LINKKI), missä lajeissa tulisi kisautusta, oletko kiinnostunut uroksesta vai nartusta ynm :) Katson tarkkaan kenelle luovutan pennut, sillä nyt on kasvattipalautuksia tullut Rosewreickin sakemanni- & shelttipentueesta sen verran (+ pehkopentueestakin yksi palautus), että haluan varmistua siitä että koira saa sen pysyvän kodin. ;) Mielelläni pennut myyn ihmisille, joita olen nähnyt koirien kanssa kisoissa, enkä niille keitä siellä en ole ikinä nähnyt. Tietenkin myös aloittelevat virtuaalisakemanneista kiinnostuneet voivat tulla kyselemään, aina voi kokeilla onneaan! :)

Jos koen että koira on kodissa jossa sitä ei kisauteta riittävästi ja että se on vain tyhjänpanttina muiden koirien joukossa, minulla on oikeus ottaa se minulle sinulta kysymättä ja etsiä sille uusi koti. Tämä on yksi syy, miksi haluaisin kuulla niitä kuulumisia max. 2kk välein. Ja kuulumiset joko sähköpostilla tai turrilassa!

Jos kysyttävää löytyy niin kysykää ihmeessä!

Reprobate
Alkupalat
Viesti:

Re: Saksanpaimenille kiinnostuneita?

#2 Viesti Kirjoittaja Reprobate » La Touko 29, 2010 10:45 pm

// ääh, unohda (sekoilen taas tänään jotakin -.-").. En edes tajunnut katsoa että isän suku olisi ollut noin pitkä.
Tasasukuisia koiria mieluiten ostan, joten ota vaikka uppina.
Semana - palveluskoiriin painottunut kennel

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#3 Viesti Kirjoittaja Netry » La Touko 29, 2010 10:49 pm

Mun pitää miettiä tota, että ottaisko siihen emän vai jättäiskö sen evm. sukuiseksi, kun sitten taas Rokyllä sitä sukua kuitenkin on.

// ok :--)

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Netry » To Kesä 17, 2010 8:35 am

Ei kellään kiinnostusta? :)

Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Juliétte » To Kesä 17, 2010 8:43 pm

Täälläpäin kyllä olisi kiinnostusta! :mrgreen:

Pentu tulisi kenneliini Beroepiin (sivut tällä hetkellä tauolla ulkoasunvaihdoksen takia). Kasvatan siellä FCI1-roturyhmän koiria ja tällä hetkellä siellä onkin kaksi sakemanninarttua.

Tällä hetkellä kisautusnäyttöä ei ole paljoa, sillä kennel on melko uusi, tämä tauko on ollut aika pitkä jne, eivätkä koirat ole saaneet paljoakaan merkittäviä tuloksia. kisanäyttöä.
Pentua tultaisiin kuitenkin kisauttamaan aktiivisesti esimerkiksi paimennuksessa, pk-lajeissa, pelastuksessa, tokossa sekä monissa muissa lajeissa. Kuitenkin pentu tulisi lähinnä käyttöpainotteiseksi koiraksi, mitä nyt välillä parissa näyttelyissä käväistäisiin.

Urospennusta olisin kiinnostunut, jos vain mahdollista. Joskus hamassa tulevaisuudessa sillä voisi sitten teettää pentueen yhdessä jonkin kennelini sakemanninartun kanssa. Mutta otan oikein mielelläni sen myös sijoituspentuna, jos haluat. Kuvatkin olisivat jo valmiina, nimittäin tämän koiran. =)
pizza, love & understanding

Palailemassa takaisin virtuaalimaailmaan :)

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#6 Viesti Kirjoittaja Netry » Pe Kesä 18, 2010 7:22 am

Kaipa mä voisin sulle sen pennun luovuttaa, tähän todennäköisesti on vielä jonkin aikaa että pentue syntyy, joten kerkeäisit koiriasi vähän enemmän ehkä kisauttamaankin. :--) Sijoitusuros ois aika mahtava, mutta miten sä ite mieluummin otat niin mennään sen mukaan :-)

Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Juliétte » Pe Kesä 18, 2010 12:40 pm

Sijoitusuros kyllä käy tosi hyvin ;)

//minkälaisia nimiä olis tarjolla?

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Netry » Pe Kesä 18, 2010 6:50 pm

Jos mä sulle sitten pistelen sijotuskoiruuden?

Nimiä en oo vielä miettinyt, mutta koitan miettiä tässä, tai pyytää turreja miettimään :-)

// RW's Dark .. vois olla yks ehdotus ;--) Eli esimerkiksi RW's Dark Diana. Ehtoina mulla olisi, että se alkaa RW's Dark, ja siihen perään joku nimi, kuten esimerkiksi toi Diana tai vaikka Pauliina jos niin sattuu haluamaan :mrgreen: Mä taas ihanana jakelen sääntöjä, että siinä nimessä mikä siihen loppuun tulee, pitää olla i -kirjain, tai sen pitää loppua a -kirjaimeen! Voidaan vaikka yhdessä sopia, kumpi noista otetaan, mulla on joku pakkomielle a -kirjaimeen loppuviin sanoihin, sekä sanoihin joissa on i -kirjain.. :roll:

// niin ja RW's Do ... vois olla myös yks ehdotus :--)
esim. RW's Do Something
RW's Do Anything
RW's Do That
RW's Do This

Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Juliétte » La Kesä 19, 2010 5:01 pm

Oii, ihania nimiä :--D
Itse tykkään kyllä enemmän tosta RW's Darkista. Vaikka Dark Della tai Dark Donna. Nii joo mut ne on tyttöjen nimiä... ;D Vaikka Dark David tai Dark Daniel =)

Joo ja sijoituspupsi käy paremmin kuin hyvin. Yritän kisata sitä mahdollisimman paljon :)

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Netry » La Kesä 19, 2010 7:21 pm

^ okeij :---) Haluutko vielä keksiä tohon Do -teemaan jotain, mä vielä harkitsen että kumman teeman otan, vai otanko kumpaakaan.. :cool:

Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Juliétte » La Kesä 19, 2010 7:37 pm

No jos tuo Do-teema tulee, niin RW's Do Something kuulostaa hyvältä ;)

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja Netry » To Kesä 24, 2010 11:25 am

ok :--)

// Rokyllä SchH2-koulari! :--) Saa nyt nähdä kumman avulla se sitten valioituu, suojelun vai haun.

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#13 Viesti Kirjoittaja Netry » Ma Heinä 12, 2010 9:04 am

Eikö ketään aaaaivan oikeasti kiinnosta?

Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

#14 Viesti Kirjoittaja Netry » Su Heinä 25, 2010 12:53 pm

Kiinnostaako ketään?

Esme
Kanada

#15 Viesti Kirjoittaja Esme » Ke Elo 11, 2010 7:09 pm

Lähettelit mulle tonne "O: Pari paimenkoiraa" topaan tästä pentueesta viestiä ja kyllähän mä voisin yhden koiran Octaviaan ottaa! Tarviitko enemmän selittelyä kun olin ne jo tonne topaan kirjotellu?

Mieluiten uros, jos ei haittaa niin tästä tulee tosi upea PIVIKO-koira... Voin vaikka vilauttaa sulle kuvan. : D
Onnea On - border collies

Vastaa Viestiin