karsin koiria - ei tällä hetkellä mitään

Virtuaalikoirien myynti- ja ostopaikka.
Viesti
Julkaisija
Pataposki
Vuohenruokaa

karsin koiria - ei tällä hetkellä mitään

#1 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Su Helmi 27, 2011 3:22 pm

Myöhemmin _saattaa_ tulla lisää.

MYYDYT
u. D. Blathmac Bablo MARI
tanskandoggi
s.15.5.2005
"Bablo"

n.Vindkraft Februar MERI
tanskandoggi
s. 27.11.2010
"Helmi"

u. Herttaisen Ville Vallaton SUSITYTTÖ
tanskandoggi
s. 16.11.2009
"Ville"

zerggie
Keilapallo

Re: karsin koiria - tanskandoggeja!

#2 Viesti Kirjoittaja zerggie » Su Helmi 27, 2011 3:24 pm

et oo ilmeisesti laittanu sitä mun kirjottamaa luonnetta vielä Villelle? Sen saa kuitenkin tuleva omistaja mukaan ja copyihin sit Veerr, jos siis kelpaa.
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF

Pataposki
Vuohenruokaa

#3 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Su Helmi 27, 2011 3:29 pm

Jeps, en ole kiireissäni ehtinyt päivitellä sivuja.

Susityttö
Höpsö veitikka

#4 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Su Helmi 27, 2011 3:44 pm

Ville mahtuisi vallan mainiosti Jääkyyneleeseen joka on kyllä rempassa (ulkoasujen vaihto on mulle aina pitkä projekti). Koirat ovat kuitenkin kisailleet koko ajan ja katrasta on tullut vähän karsittuakin tuosta mitä koirat-sivulta löytyy. Multa löytyy ennestäänkin tanskandoggeja ja kaksi pentuettakin olen kasvattanut.
Tällä hetkellä mun tanskandoggini ovat täysin tytsyjä joten olisi kiva mukaan saada yksi uros päiviä piristämään.

Villen kanssa tultaisiin käymään näyttelyissä ja varmaan alettaisiin kisailemaan jossian työkoirakokeessa. Suoritettaisiin vepen sove, pakk ja peso. Jalostuskäytöstä olen myöhemmin kiinnostunut. Kuvia kyselen Tilliltä, jos ei kuvia mukaan saada niin sitten alan ettimään jostain muualta.

Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Tilli » Su Helmi 27, 2011 5:15 pm

^ Mun ottamat kuvat saa mukaan (Anniina Salmi), tosin toivoisin että copyihin laitetaan sitten Tilli ;).
Tilli somessa
twitter: @pemberleysim
google+: Pemberley

Pataposki
Vuohenruokaa

#6 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Su Helmi 27, 2011 5:31 pm

Susityttö, sulle ihan mielellään Ville luovutan suunnitelmatkin ovat lupaavia! :) Sivuja sitten kun ehdit.

Mari
Ei riitä.
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Mari » Ma Helmi 28, 2011 10:39 am

Oijoi, ihania doggeja! Mä voisin ottaa vaikka molemmat keltaiset asumaan Nuuskuttajaan, jossa kasvatan doggeja sekä tollereita. Kisataan ainakin pelastuskoirakokeissa, vepessä, työkoirakisoissa, koiratanssissa sekä näyttelyissä. Kisa- ja sivunäyttöä voi katsoa kaikilta mun muilta doggeilta.
Saakos tolle uroksellekin kuvat mukaan? Tilli onkin ottanut noi nartun kuvat :)

Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Mima » Ma Helmi 28, 2011 12:19 pm

OT, mut enkös mä kirjottanu Helmille luonteen (?) sen saa kyllä mukaan, vaikkei oo sivulle lisättykään. Mulla on se kyllä vielä tallessa.

Pataposki
Vuohenruokaa

#9 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Ma Helmi 28, 2011 3:25 pm

Mari, sulle kans antelen nui koirat ilomielin :--) Uroksen kuvista kannattaa kysyä tuwwilan Joanalta mikäli ne mukaan haluaa. Sivuja sitten kun ehtii, jaja luonteet tosiaan saa mukaan. Edittailen niitä tähän.

//
HELMI
Helmi, jota meillä kotona joskus kutsutaan jopa Rajuksi, on sydämmeltään rauhallinen ja ystävällinen tyttö. Se ei hirveästi välitä lapsista, joten niiden suhteen on vielä paljon opittavaa. Helmi on tuotu Norjasta, ja jo kotimatkalla se oppi kiusaamaan toista koiraamme, joka oli mukana reissussa. Tästä samaisesta koirasta tulikin ajan myötä sen hyvä ystävä. Onneksi tämä nuori herran on sen verran rauhallisempi, että se hillitsee hieman Helmi vauhtia.

Helmi nauttii pitkistä, rauhallisen temmon omaavista lenkeistä. Se inhoaa vettä, eikä suostu tulemaan lähellekkään rantaa mikäli sellainen löyty lenkkipolun läheltä. Sen suuri intohimo on noutaminen, vaikkei se tanskandoggien käyttölajeihin kuulukkaan. Se pitää myöskin sohvalla loikoilista. Kesällä se ottaa kaiken ilon irti aurinkon paisteesta. Se heittäytyy nurmikolle pitkälleen, ja saattaa viettää siinä useammankin tunnin. Se makaa siinä aina niin kauan, että perhonen tai joku muu pörriäinen sattuu ilmestymään näkökenttään. Silloin se syöksyy ajamaan surriaista pois tontilta.

Helmi oppii kaikki temput ja tavat erittäin nopeasti; olivat ne sitten hyviä tai huonoja. Muut koiramme ovat opettaneet sen hyvin nopeasti talon tavoille, ja näyttäneest sille kaapin paikan. Sen ei ole tarvinnut onneksi tehdä suurempaa tuttavuutta muuiden koirien purukalustoihin. On se onneksi sen verran alistuva tyttö.

(C) Mima || pivikoirat@gmail.com

Kerrassaan hurmaava jätti. Kenestä muusta onkaan siis puhe kuin Villestä. Vaikka sitä ei voisi koonsa puolesta herrasta uskoa on se
kerrassaan loistavan hurmaava jätti joka pitää kaikista ja siihen ei vaan voi olla rakastumatta. Korkeuttahan herralta löytyy siis
ihan kiitettäbän paljon mutta sillä on aivan samanlaiset ajatukset kuin pienemmälläkin koiralla, se saattaa kuvitella joskus että
voi hypätä sänkyyn viereen nukkumaan tai että se on juuri sopivaa sylikoira mallistoa, ja jos et ole yhtään varuillasi saatat hyvän
yön suukotkin illalla Villeltä saada. Rapsutukset ja halit Ville ottaa mielellään vastaan ja etenkin korvan takaa rapsuttaessa Villen
saa rentoutumaan tilanteessa kuin tilanteessa.

Ville siis kerrassaan rakastaa ihmisiä ja muutenkin pitää kaikenlaisista uusista tuttavuuksista ja saamastaan huomiosta. Muut koirat
ovat myöskin Villen mieleen, se tykkää painia kaiken kokoisten ja näköisten koirien kanssa, kerrankin tuttavani shetlanninlammaskoira
innostui leikkimään Villen kanssa. Poikien leikkiä oli kieltämättä huvittavaa seurailla. Villen ehkä parhain ystävä on toinen
tanskandoggimme Helmi. Helmi on ollut Villelle pennusta asti se kaikkein rakkain ja kaverukset kulkevatkin mieluiten yhdessä joka paikkaan.

Sisällä ville osaa rauhoittua kyllä melkeimpä tilanteessa kuin tilanteessa mutta ulkona Villen todellinen minä pääsee esiin. Irti
päästessään se juoksisi vaikka ikuisuuksiin ja aina käskyn "vapaa" kuullessaankin se kimpoaa täyteen vauhtiin juosten niin kovaa kuin
pitkistä koivistaan vaan pääsee.

Villen ruokahalu ja ahneus tekevät siitä hyvin helposti motivoitavan. Etenkin toko puolella melkein minkä vaan tempun oppiminen on
mahdollista Villelle mikäli palkkana on vaan ruokaa. Muutenkin Ville tekee kaiken hyvin innokkaasti ja mielellään, vastustelematta
yhtään. Vaikkei makkarapalkkaa aina mukana olisikaan kelpaa palkaksi myöskin vaikka lapanen jonka perään voi sen lentäessä juosta ja
suuhun saadessaan sitä voi riepotella hyvin ympäri koulutuskenttää.

(C) Veerr || verrkku@hotmail.com

Mari
Ei riitä.
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja Mari » Ti Maalis 01, 2011 9:26 am

Joana antoi luvan käyttää kuvia edelleen, joten Bablon sivut muotoutuvat tänne ja Helmin taas tänne :)

Susityttö
Höpsö veitikka

#11 Viesti Kirjoittaja Susityttö » Ti Maalis 01, 2011 12:03 pm

Pataposki
Vuohenruokaa

#12 Viesti Kirjoittaja Pataposki » Ti Maalis 01, 2011 8:12 pm

Kiitoksia molemmille sivuista :')

Vastaa Viestiin